Tumppi38 29.03.2006 09:34:14 | |
---|
Moro ! Vanhuksella on murhe, toi Mesa kuullostaa liikaa Mesalta (yllätys) ja sitä tulee joka tuutista niin saako soundeihin uutta ilmettä jos vaihtaa ne ENGL:n ? Nyt: Mesa Formula Pre ja Fifty / Fifty nuppi + 2 * 1x12" kaapit Ajatus: Engl screamer + 2*12" Engl kaappi Menisin siis stereosta monoksi mutta sen voin ottaa takkiin jos soundimaailma vaan aukenee. Ystävällisistä kommenteista kiitäen, Tumppi "And when youre old and grey you will remember what they said, That two girls are too many, three is a crowd and four you're dead. (Ray Davies)" |
McNulty 29.03.2006 09:44:20 | |
---|
Voiko tuota Mesaa ajaa erilaisilla putkilla? Meinaan niilläkin voi pelata paljon, samoin kaappien elementeillä ja kitaravalinnalla. Mesa on tietysti aina Mesa, mutta voihan sitä koittaa muuttaa muilla konstein ennen värkin vaihtamista. "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
saastara 29.03.2006 09:52:47 | |
---|
Joku tykkää enosta toinen äidistä.. Vaihto Mesasta Engliin on kyllä aika suuri. Sinun postimerkkisi palavat. |
Tumppi38 29.03.2006 10:00:09 | |
---|
Joku tykkää enosta toinen äidistä.. Vaihto Mesasta Engliin on kyllä aika suuri. eh... voitko valaista hieman ? en ole vielä tuota ENGL:iä kokenut joten kyselen tyhmiä. "And when youre old and grey you will remember what they said, That two girls are too many, three is a crowd and four you're dead. (Ray Davies)" |
saastara 29.03.2006 10:11:18 | |
---|
eh... voitko valaista hieman ? en ole vielä tuota ENGL:iä kokenut joten kyselen tyhmiä. Tarkoitin siis vain, että nuo äänimaailmat ovat sangen erilaise noissa vahvistimissa. Engl on enemmänkin semmoinen middle-painotteinen, kireä, nasaali, rouhea. Mesa taas semmoinen scuupimpi, pehmeämpi ja pyöreämpi. Kyllähän noissa toki säätövaraa on mutta.. EDIT: Lauoimpas melkoisia ympäripyöreyksiä.. :) Sinun postimerkkisi palavat. |
JuSu 29.03.2006 11:47:30 | |
---|
Moro ! Vanhuksella on murhe, toi Mesa kuullostaa liikaa Mesalta (yllätys) ja sitä tulee joka tuutista niin saako soundeihin uutta ilmettä jos vaihtaa ne ENGL:n ? Nyt: Mesa Formula Pre ja Fifty / Fifty nuppi + 2 * 1x12" kaapit Ajatus: Engl screamer + 2*12" Engl kaappi Menisin siis stereosta monoksi mutta sen voin ottaa takkiin jos soundimaailma vaan aukenee. Ystävällisistä kommenteista kiitäen, Tumppi Hih, jos vaihto tulee ajankohtaiseksi, niin mä kyl voin hyvinkin harkita Screamerini vaihtoa noihin Mesan kilkkeisiin.... =) JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
askomiko 29.03.2006 12:08:29 | |
---|
Mie vaihdoin Rectoverbin Screameriin ja olen ollut ihan tyytyväinen. Ylimääräisillä rahoillakin sai kaikkea kivaa. :) Tahdon bändiisi soittamaan.
"Mutta 99% varmuudella sanoisin että se kiinalainen kopioäimä tms. soveltuu ainoastaan kuikkaan tähdättäväksi manuaaliprojektiiliksi" |
Nacher 29.03.2006 12:26:29 | |
---|
Kannattaa myös muistaa, että ENGLejä on muitakin kuin Screamer. Esim Richie Blackmore sig. ei maksa kuin pari-kolme sataa enemmän, kuin Screamer, ja Fireball on vain satasen Screameria kalliimpi. Rahamiehille sitten ovat Savage ja Powerball. |
oiva tumpeloinen 29.03.2006 13:14:52 | |
---|
Saat kyllä varautua siihen, että soundi muuttuu täysin erilaiseksi. Tuossa ylempänä tulikin aika paljon kuvauksia erilaisuuksista, tosin mä vielä korjaisin siihen, että se Engl:n middlekkyys on nimenomaan sinne yläpäähän sijoittuvaa ja se tosissaan nimensämukaisesti tuppaa kirkumaan. Putkien vaihdolla tietenkin saa paljon aikaan, mutta niin saa myös tuon Mesan kanssa. Toiset tykkää toiset ei, itse vaihdoin Englin Mesaan. |
jonsku1 29.03.2006 13:57:41 (muokattu 29.03.2006 13:58:59) | |
---|
Voithan aluksi hommata esim. vain jonkun ENGLin etuasteen ja sitä kautta selvittää onko ENGL sun juttus. Vaikka tuo halvin E530. |
oiva tumpeloinen 29.03.2006 14:00:03 | |
---|
Voithan aluksi hommata esim. vain jonkun ENGLin etuasteen ja sitä kautta selvittää onko ENGL sun juttus. Vaikka tuo halvin E530. Siinä ompi vaan semmoone pieni juttu, että tuosta etusesta ei irtoa amanlaista soundia kuin kalliimmista nupeista/etusista.... |
Eemil 29.03.2006 15:47:11 | |
---|
Hih, jos vaihto tulee ajankohtaiseksi, niin mä kyl voin hyvinkin harkita Screamerini vaihtoa noihin Mesan kilkkeisiin.... =) JuSu Hehheh...:) Jes, olin saanut sähköpostia. Tosin itseltäni.
Surullista. -Tigerr
K100 #2 |
Aki 29.03.2006 17:22:12 | |
---|
Tuossa vierehkössä olevassa aiheessa joku yhä ihastuksen pilven peittämänä hehkutti Framuksen nuppeja Mesantappajina. |
aleksi 29.03.2006 17:30:08 | |
---|
Hih, jos vaihto tulee ajankohtaiseksi, niin mä kyl voin hyvinkin harkita Screamerini vaihtoa noihin Mesan kilkkeisiin.... =) aleksi Niin, siis tuli tuo sama mieleen. "Open hands to the wind." |
Tumppi38 31.03.2006 13:54:31 | |
---|
aleksi Niin, siis tuli tuo sama mieleen. Muutamalle on jo tullut vaihto mieleen . . pitääkö tää tulkita niin että ENGL:ssä on jotain pielessä ? Toivottavasti ei, kun haluaisin modernimmat soundit mitä tuo Mesa antaa mutta en halua kuitenkaan iskeä näppejäni pas.... kuten ei kukaan meistä. Tietysti jos jollain on tarjota jotain muuta 3 kanavaista samassa hinta / laatu luokassa niin kovasti olisin kiitollinen mielipiteistä. Terveisin: Tumppi "And when youre old and grey you will remember what they said, That two girls are too many, three is a crowd and four you're dead. (Ray Davies)" |
P2 31.03.2006 14:04:21 | |
---|
Kyllä niistä Engl:istä irtoaa vaikka mitä, kannattaa käydä kokeilemassa. Yks hyvä vaihtoehto vois olla Kochin Powertone, Eemil kertonee siitä lisää. Framuksiakin kannattaa miettiä. |
rytilahti 31.03.2006 14:05:40 | |
---|
Onkos sulla mahdollisuuksia mennä testaamaan liikkeisiin. Kertovat että joissakin olisi ihan eristetty huone missä voi luukuttaa vähän enempikin, eli saa oikeamman kuvan vahvarista. ei meillä jykylässä tosin.. Tai sitten kuunnella ääninäytteitä, mitkä antavat aika viitteellisen kuvan.. Mikään ei oo siistimpää kun soittaa Rock´n Roll bändissä! |
vipu5 31.03.2006 14:16:46 | |
---|
Sanoisin että menee pahasti pieleen, ainakin mitä olen itse noita vehkeitä testaillut. ...Noh täytyy myöntää että en ymmärrä mistä tuo Engl-innostus oikein johtuu, saundit ei vaan ole yhtään mun mieleen. Mutta toisaalta saattavat olla just mitä itse haet... PS. Koch vois tosiaankin olla varteenotettava vaihtoehto. |
jami87 31.03.2006 14:17:28 | |
---|
Tai sitten kuunnella ääninäytteitä, mitkä antavat aika viitteellisen kuvan.. Joo, askomikolla on ääninäytteitä Screameriin, en kehtaa linkkiä pistää, mutta kysäseppä häneltä itseltäään. Aika sellanen "rouhea saha" se on yleis(särö)saundiltaan ja kyllä se noista ääninäytteistä käy ilmi. Itseäni se yläkireys ja kirkuminen ei oikein aiemmin viehättänyt, mutta nyt oon ruvennu enemmänkin tuosta diggailemaan. Kun pääsin kaverin Screameria testailemaan, nousi se heti GAS-listan kärkeen. Varsinkin, kun isot pojat sanoivat, että yläkireyteen auttaa putkien vaihtaminen. YOU NEGATIVE GAY IS FAN AND THEM NEVER GET PUSY OF A GRLZ! - Järvihirviö |
Kyllä niistä Engl:istä irtoaa vaikka mitä, kannattaa käydä kokeilemassa. Yks hyvä vaihtoehto vois olla Kochin Powertone, Eemil kertonee siitä lisää. Framuksiakin kannattaa miettiä. Turussa saa tulla meidän treeniksellä kokeileen. Ei tuossa Screamerissa muuten mitään vikaa ole, paitsi se, ettei EQ:ta löydy molemmille kanaville erikseen. Jää vähän turhan teräväksi tuo puhdas kanava, tai vastaavasti särö sellaiseksi ikävän mussuisen pehmeäksi. Lähinnä siksi olen vaihtamassa. GASia kai tämä on. "Open hands to the wind." |