MK73 01.04.2006 09:24:22 | |
---|
Innokkana rockjazzarina olen pitkään haikaillut Milesin "sähkökauden" tuotantoa. Kuume nousi taas kun aamun Hesarissa esiteltiin kuuden cd:n "The Cellar Door Sessions 1970" -boksi. Se vaikutti mielenkiintoiselta paketilta, hinta tosin n.95eur. Jutussa myös mainittiin Miles Davisin saaneen kaksi viikkoa sitten nimensä rockin Hall of Famen pääsarjaan! Johan nyt jotakin?! Mutta Miles-tuotantoahan on julkaistu eri muodoissaan aivan tolkuttomasti. Mistä olisi hyvä aloittaa? |
Karlsson 01.04.2006 09:28:27 | |
---|
Itse olen pitäytynyt noissa vanhoissa vinyyleissä. Olen kyllä lainaillut varsinkin sähkökauden boxeja, mutta kyllä niistä paistaa jotenkin se, miksi niitä kaikkia biisejä ei silloin aikoinaan julkaistu. "I had to. I was drunk." -Vivian |
MK73 01.04.2006 13:01:50 | |
---|
Miles Davisin levystö näyttää olevan vähintään yhtä sekava kuin Frank Zappan. On kokoelmaa, uudelleenjulkaisuja ja taas niiden uusintajulkaisuja. Löydä sieltä sitten ne omasta mielestä makeimmat jutut? |
Karlsson 01.04.2006 13:03:08 | |
---|
Miles Davisin levystö näyttää olevan vähintään yhtä sekava kuin Frank Zappan. On kokoelmaa, uudelleenjulkaisuja ja taas niiden uusintajulkaisuja. Löydä sieltä sitten ne omasta mielestä makeimmat jutut? Hyvin on toiminu tuo "alkuperäis" julkaisujen keräily. Mulle. "I had to. I was drunk." -Vivian |
J.Ahonen 01.04.2006 14:26:26 | |
---|
Bitches brew edustaa minulle "pyhää" musiikkia. |
Bitches brew edustaa minulle "pyhää" musiikkia. Tästä tietty hyvä tappelun aihe: Miksi juuri se? Sähkökaudella oli monta muutakin helvetin hyvää levyä, miks just toi on "se levy" monelle? "I had to. I was drunk." -Vivian |
MadMatt 01.04.2006 14:38:23 | |
---|
Minua kiinnostais 50-60-luvun materiaali, kun kuuntelen muutenkin paljon ton aikakauden kamaa. Yhtään Miles Davisin levyä ei löydy hyllystä!! löytyiskö tuolta periodilta jotain hyvää startti levyä aiheeseen. |
Kiksaus 01.04.2006 14:43:21 (muokattu 01.04.2006 14:44:11) | |
---|
A tribute to Jack Johnson, Filles de Kilmanjaro ja in a silent way. Näistä ehkä paras on Jack Johnson. Hyvää jammailuu. Siis noita "sähköisiä" levyjä. The story of life is quicker than the wink of an eye - The story of love is hello and goodbye until we meet again – Jimi Hendrix |
J.Ahonen 01.04.2006 14:47:19 (muokattu 01.04.2006 14:47:58) | |
---|
Sam: Samaa olen itse miettinyt, tuntuu että in a silent way on vielä kovempi monille. Bitches Brew sisältää jonkin laista "psykedeelistä" meininkiä, jota harvemmin jazz issa on. Esim. muistan kun ensimmäisen kerra kuuntelin nimikko raidan kuulokkeilla. Olin seuraamassa jossain metsän keskellä solassa eläinten tanssia nuotion ympärillä, pimeän tähti taivaan alla. Edit: 50´s startti: Milestones |
Karlsson 01.04.2006 15:04:58 | |
---|
Sam: Samaa olen itse miettinyt, tuntuu että in a silent way on vielä kovempi monille. Bitches Brew sisältää jonkin laista "psykedeelistä" meininkiä, jota harvemmin jazz issa on. Esim. muistan kun ensimmäisen kerra kuuntelin nimikko raidan kuulokkeilla. Olin seuraamassa jossain metsän keskellä solassa eläinten tanssia nuotion ympärillä, pimeän tähti taivaan alla. Niin, siis tarkotin noista Milesin sähkökauden levyista. Kyllä BB sieltä erottuu, mutta laadullsiesti ajateltuna eroa ei ole kauheesti. No, onhan sillä hassu nimi... Edit: 50´s startti: Milestones Kind Of Blue, siihen sekoaa. "I had to. I was drunk." -Vivian |
ydinaukio 01.04.2006 15:22:55 | |
---|
Tästä tietty hyvä tappelun aihe: Miksi juuri se? Sähkökaudella oli monta muutakin helvetin hyvää levyä, miks just toi on "se levy" monelle? Siksi koska se on paras. Itse tykkään kyllä kaikesta mitä Miles teki vuoteen 1975 mennessä. Get up with it on aivan mahtava paketti tätä sähkökauden tavaraa. Seuraavana ostoslistalla Milesin levyistä. |
Martso 01.04.2006 16:59:08 | |
---|
Kind Of Blue, siihen sekoaa. Milestones on myös erinomainen. |
MadMatt 01.04.2006 17:18:12 | |
---|
OK. Milestones ja kind of blue lähtee seuraavaan tilaukseen. Kuuntelin parit clipit levyistä ja hyvältä kuulostaa. All blues on ehdoton biisi muidenkin artistien esittämänä tämä lienee se alkuperäinen. |
Jamppa2 01.04.2006 19:22:54 | |
---|
Jos haluaa sellaisen koosteen tuosta Milesin sähkö-musasta niin nää on mun mielestä aika keskeisiä ja hyviä Filles De Kilimanjaro, In A Silent Way, Bitches Brew ja A Tribute To Jack Johnson. Nämä on tietenkin sitä Milesin alkupään sähkö-musaa, mutta sitä olennaisinta. |
MK73 01.04.2006 19:51:25 | |
---|
Jos haluaa sellaisen koosteen tuosta Milesin sähkö-musasta niin nää on mun mielestä aika keskeisiä ja hyviä Filles De Kilimanjaro, In A Silent Way, Bitches Brew ja A Tribute To Jack Johnson. Nämä on tietenkin sitä Milesin alkupään sähkö-musaa, mutta sitä olennaisinta. Joo, nuo levyt minulla on nyt lähinnä kiikarissa, mitä olen tässä aiheeseen tutustunut. Eiköhän niillä alkuun pääse. Kiitos vaan kaikille vinkeistä. |
V1lleK 01.04.2006 21:33:02 (muokattu 25.04.2006 16:40:11) | |
---|
Eipä ole vaatimaton Milesin diskografia: http://www.allmusic.com/cg/amg.dll? … 04011322&sql=11:w2j97i7jg76r~T2 50-luvulta muutamia tärppejä: ´Round About Midnight Kind of Blue Miles Ahead Milestones Workin´, Steamin´, Relaxin´, Cookin´ 60-luvulta: Someday My Prince Will Come My Funny Valentine E.S.P Miles Smiles Sorcerer Nefertiti Siitä eteenpäin en osaa sanoa mitään. Syntymän ja kuoleman välillä on vain sattumia ja valintoja. |
2541 02.04.2006 07:41:46 | |
---|
70 -luvun levyistä tykkään näistä: On The Corner Dark Magus Pangaea |
Kiksaus 02.04.2006 13:06:23 | |
---|
Jos haluaa sellaisen koosteen tuosta Milesin sähkö-musasta niin nää on mun mielestä aika keskeisiä ja hyviä Filles De Kilimanjaro, In A Silent Way, Bitches Brew ja A Tribute To Jack Johnson. Nämä on tietenkin sitä Milesin alkupään sähkö-musaa, mutta sitä olennaisinta. Okei, mult puuttu listasta BB ;-> The story of life is quicker than the wink of an eye - The story of love is hello and goodbye until we meet again – Jimi Hendrix |
sax machine 03.04.2006 12:56:54 (muokattu 03.04.2006 12:58:46) | |
---|
Bitches Brew on käsittämättömän hyvä levy, Porgy & Bess on myös mainio kuten myös Miles Smiles. BIRD LIVES! |
Jamppa2 03.04.2006 14:45:57 | |
---|
Kerroppa mulle Sam Other mitkä on ne parhaat levyt juuri sun mielestä Milesin sähkökaudelta. On vaan pistänyt silmään tuo sinun napinasi tuosta BB:stä. En väitä, että se olisi välttämättä se paras. Kuitenkin tuossa BB:ssä on niin paljon sulateltavaa, että sitä jaksaa kuunnella ja kuunnella yhä uudestaan. Vastakohdaksi voisi ottaa vaikka tuon In A Silent Way, joka on mielestäni huomattavasti "köykäisempi" paketti. Mielestäni kuitenkin pisimmän korren vie Filles De Kilimanjaro. En osaa perustella sen paremmin, mutta esim. nuo rhodesit on tuolla levyllä passelisti soitetut. Pistäkääpä kommenttia. Muutkin kuin Sam Other! |