Guitar Hero 30.03.2006 13:02:04 | |
---|
No koetataan. Kun bändi on megasuosittu, niin jengi odottaa nimenomaan niitä bändin omia klassikkobiisejä, mitä on levyiltä luukuttanut ja hyviksi todennut. Tai sit jos on uuden levyn kiertuetta, niin hyvä aloitusbiisi saattaisi olla ensimmäinen biisi uudelta levyltä. Ei minusta coverilla ole järkevää aloittaa vaikka miettisin asiaa miltä kantilta tahansa. Miksi sinusta sitten pitäisi coverilla aloittaa, haluaisin kyllä puolestani kuulla vastaperusteluja? Mr.Soulstab tossa kertoi jo hyvän syyn: Coverilla avaaminen tuo bändille sitä (kaivattua?) yllätysmomenttia, mikä on yleisön mielenkiinnon kannalta "ihan jees" juttu; saattavat jopa tulla uudestaankin keikalle :o Ja mähän en ole sanonut, että koverilla pitäisi aina aloittaa, puhuin vain siitä mahdollisuudesta. Tällähän myös bändin puolesta estetään sitä rutinoitumista (lue. tylsistymistä), mitä saman setin soittaminen päivästä toiseen tuo mukanaan. Henkilökohtaisesti pidän kaikenlaisesta improvisaatiosta ja kaavan murtamisesta, siispä olen omia settejä aloittanut uskaliaasti kover materiaalilla. ..Sitäpaitsi niin moni miljoonamyyvä bändi on tehnyt ton onnistuneesti, että kyllä sun toi mahdollisuus pitäisi ainakin tunnustaa? Come to the dark side. We have cookies |
Deathrace King 30.03.2006 16:19:57 | |
---|
Mr.Soulstab tossa kertoi jo hyvän syyn: Coverilla avaaminen tuo bändille sitä (kaivattua?) yllätysmomenttia, mikä on yleisön mielenkiinnon kannalta "ihan jees" juttu; saattavat jopa tulla uudestaankin keikalle :o Ja mähän en ole sanonut, että koverilla pitäisi aina aloittaa, puhuin vain siitä mahdollisuudesta. Tällähän myös bändin puolesta estetään sitä rutinoitumista (lue. tylsistymistä), mitä saman setin soittaminen päivästä toiseen tuo mukanaan. Henkilökohtaisesti pidän kaikenlaisesta improvisaatiosta ja kaavan murtamisesta, siispä olen omia settejä aloittanut uskaliaasti kover materiaalilla. ..Sitäpaitsi niin moni miljoonamyyvä bändi on tehnyt ton onnistuneesti, että kyllä sun toi mahdollisuus pitäisi ainakin tunnustaa? Okei, ihan hyviä vastaperusteluja, eli kyllähän tuokin on ihan totta. Toimii se "yllätysmomenttikortti" tosin pikkubändeilläkin joskus. Hyvä esimerkki on viime kesän Nummirockista, jossa Obituaryn vai Dissectionin(en nyt millään muista) jälkeen aloitti pikkulavalla Shade Empire. Avausbiisi oli Metallican Blackened. Oltiin kavereitten kanssa et "mitä vittua!" ja suorastaan juostiin pikkulavalle tsekkaamaan bändiä. Itse en kyllä omaa keikkaa aloittaisi coverilla varmaan ikinä, mutta kai se on sitten myönnettävä, että joskus se voikin olla ihan ok ratkaisu. Mitkäs isot bändit sitten on tuota coverilla aloittamista harrastanut, kun ei itselleni pahemmin tule mieleen? Ei ressiä, RÄSSIÄ!!! www.chaoscreation.net |
Guitar Hero 30.03.2006 18:00:23 (muokattu 30.03.2006 18:01:41) | |
---|
Mitkäs isot bändit sitten on tuota coverilla aloittamista harrastanut, kun ei itselleni pahemmin tule mieleen? Nopeasti tulee mieleen ainakin Nirvana, The Doors, Stevie Ray Vaughan, Jimi Hendrix, White Stripes.. Ja monet monet muut. edit: jatkakaa edit2: typoja Come to the dark side. We have cookies |
Stain 31.03.2006 12:51:53 | |
---|
Mitkäs isot bändit sitten on tuota coverilla aloittamista harrastanut, kun ei itselleni pahemmin tule mieleen? The Beatles. Juu, ja jos covereita heittää niin se pitää tehdä tyylillä. Korkeintaan pari coveria. Mieluummin yksi. Jos sitäkään. It's a bittersweet symphony, this life |
juici 01.04.2006 10:28:49 | |
---|
The Beatles. Juu, ja jos covereita heittää niin se pitää tehdä tyylillä. Korkeintaan pari coveria. Mieluummin yksi. Jos sitäkään. Mehän ei sitä koskaan tehty :P "Luulin olevani ainoa sekopää tässä joukossa. Olin väärässä..." |
Alussa voi soitella omia sitten jo ehkä hiukan kyllästyneita katsojia voi herättää uudelleen kovereilla ja lopuksi vielä 1-2 omaa. "Ei soiteta Paranoidia, nyt soitetaan heviä!"
http://www.mikseri.net/fobia |
Tietysti Pauligin 02.04.2006 19:21:24 | |
---|
Hmm. Ajatellaan vaikkapa 6 biisin + mahdollisen encoren suht tiivis setti. Tai miten itse siinä tilanteessa menettelisin. 1. Oma, räväkkä rokittelu. Potku yleisön kasseille että täältä tullaan saatana! 2. Oma, räväkkä mutta hiukkasen ensimmäistä seesteisempi. 3. Cover, potku kasseille vol 2. 4. Oma, jo seesteinen fiilistely. Balladi tai muuten vain tunnelmointi kappale. 5. Oma, menevää rokittelua. 6. Oma, ensimmäisen biisin suuntainen kappale. + 7. Sillisalaatti räväkkää menoa ja tunnelmointia. Tykitysloppu tälle biisille. Mahdollisesti nro:t 3 ja 4 voi vaihtaa paikkaa. Seesteiset tunnelmoinnit maistuu kyllä mainiosti, mutta noin tiiviseen settiin, ja varsinkin jos bändi on suht tuntematon, voi olla parempi survoa vain 1 tai 2 sen suuntaista biisiä. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
ten 04.04.2006 13:41:14 | |
---|
Itse tykkään soitella omia biisejä. Jos joku cover-biisi on pakko soittaa, niin johonkin keikan puolivälin jälkeen ehkä sellaseks kivaks välipalaks. Tai jos yleisö osoittaa tylsistymisen merkkejä heti keikan alusta lähtien, niin siihen johonkin ennen sitä puoliväliä sitten. Missään nimessä en aloittaisi coverilla. Vaikka meillä onkin introna Terminator 2:n teemabiisi. :D Mutta se on vaan intro. THV-klubi #44.
"Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis |
Ozzman 05.04.2006 22:49:33 | |
---|
Okei, ihan hyviä vastaperusteluja, eli kyllähän tuokin on ihan totta. Toimii se "yllätysmomenttikortti" tosin pikkubändeilläkin joskus. Hyvä esimerkki on viime kesän Nummirockista, jossa Obituaryn vai Dissectionin(en nyt millään muista) jälkeen aloitti pikkulavalla Shade Empire. Avausbiisi oli Metallican Blackened. Oltiin kavereitten kanssa et "mitä vittua!" ja suorastaan juostiin pikkulavalle tsekkaamaan bändiä. Itse en kyllä omaa keikkaa aloittaisi coverilla varmaan ikinä, mutta kai se on sitten myönnettävä, että joskus se voikin olla ihan ok ratkaisu. Mitkäs isot bändit sitten on tuota coverilla aloittamista harrastanut, kun ei itselleni pahemmin tule mieleen? Metallica. Voidaan isoksi laskea. Onko yleensä metallikeikoilla semmosia hulluja remuleijonia, jotka tulevat ja hakkaavat toisiaan siellä.
Oon kuullut, että eturivissä tulee aina ruumiita. -Linkinpark87 |
pössi 17.04.2006 18:03:35 (muokattu 17.04.2006 18:05:02) | |
---|
Eiköhän sinne lavalle mennä pitämään hauskaa ja pitäähän sen myös näkyä. On yhden tekevää kenen biisiä siinä veivaa kunhan saa pelin avattua. itse olen monasti kokenut niin että jengi lähtee helpommin joraamaan kun joku tutumpi viisu kajahtaa alttarilta. Gastronomisesti sanottuna koveri sopii settiin mausteena, mitä kokeneempi kokki sitä soivempi soppa... De mil diablos Tormenta, Amigos! |
Feggy 17.04.2006 21:11:21 | |
---|
Oma. Lopussa voi soittaa lainoja tai jos on tarpeeksi omia, jättää encoreihin. Joku koveri omien seassa kyllä maustaa settiä hyvin. |
Candide 26.04.2006 14:11:28 | |
---|
Tämä asia askarutti myös minua, sekä kollektiiviamme. Käytyämme aiheesta keskustelun jonka myötä totesimme, että coveri toimii avauksena vain mikäli kappale ei ole kovinkaan tunnettu, ja myöskin ellei yhtyeen tuotannosta löydy definitiivistä setinavausta, sillä settihän pitää aloittaa peijakkaan vakuuttavasti! |
gösplstorm 26.04.2006 18:44:27 | |
---|
Mietin tässä sellaista, että kannattaako keikan ekana biisinä soittaa oma biisi vai koveri? Kaikki omat biisit ovat yleisölle täysin tuntemattomia. Muutenkin voisitte laittaa mielipiteenne siitä miten biisien pitäisi jakautua kun puolet on omia ja puolet kovereita? Vuorotellen oma ja koveri? Koveri vai oma viimeiseksi? oma biisi ainakin ekaksi. Tämä on mielipiteeni. "-Well Frank, you have a long hair, does that make you a woman?
-Well, you have a wooden leg, does that make you a table?!" www.TheZippyWackos.com
En muuten ole uskovainen, enkä ruotsalainen |
CustomSeries 26.04.2006 22:13:24 | |
---|
Joku "räjähtävä" biisi alkuun. Joku nopea ja rankka ja muutenkin mukaan tempaava. Sit yleisö jää eturiviin. Jos alotatte balladilla niin ne lähtöö taakse. |
Johnny Buzz 26.04.2006 22:19:04 | |
---|
Tämä asia askarutti myös minua, sekä kollektiiviamme. Käytyämme aiheesta keskustelun jonka myötä totesimme, että coveri toimii avauksena vain mikäli kappale ei ole kovinkaan tunnettu, ja myöskin ellei yhtyeen tuotannosta löydy definitiivistä setinavausta, sillä settihän pitää aloittaa peijakkaan vakuuttavasti! Toisaalta coverien vetämisen perustarkoitus on kuitenkin se, että jengi tuntee biisin. Kun oma matsku ei usein ole yleisölle tuttua, niin onko järkeä vetää sitten aivan tuntematonta biisiä? Tietenkään mitään puhkisoitettuja biisejäkään ei kannata vetää. Se on tarkkaa hommaa tuo coverien valinta. www.soulstab.com
Soulstab live @ Bar Mendocino 30.4. Vapaa pääsy. Vappubileet! Covereita ja omia biisejä muutaman setin verran. Olethan sinäkin paikalla? |
musamies 26.04.2006 23:09:26 (muokattu 26.04.2006 23:18:07) | |
---|
Mun mielestä on sama kuka biisin on säveltänyt. Tietysti jos itse olis se säveltäjä, niin ehkä jännittäisi vähän enemmän miten biisi menee. Tykkään aloitusbiisinä sellaisesta, joka aika varma tapaus onnistumisen suhteen. Enempi on sovittamisesta kiinnostunut kuin kokonaan uusien biisien tekemisestä. Ainakin mulla on tupannut kuitenkin käymään niin jos innostun tekemään omasta mielestäni taiteellisesti vähän haastavamman sovituksen ja omaa panostani silloin tavallaan tavanomaista enemmän mukana, niin itsellä harvemmin on soittokavereita, jotka tykkää soittaa niitä haastavampia versioita. Omien introjen tekemisestä tykkään, mutta välttämättä sellaistakaan en haluaisi ihan ekaan biisiin ottaa kun eka biisi tuppaa menemään mulla laitteita säätäessä. Ehkä yleisesti ottaen soittaminen on kivaa jos ohjelmisto monipuolinen ja mielellään saisi sopia jotenkin tilaisuuteen, missä ollaan soittamassa. Yllätyksellisyys myös toivottavaa. Jos on paljon omia biisejä, niin ehkä hyvin valittu koveri voi olla yllätyksellisempi tai jos on paljon kovereita, niin sitten oma biisi kuhan se on sellainen millä on helppo aloittaa... |
Johnny Buzz 26.04.2006 23:17:35 | |
---|
Mun mielestä on sama kuka biisin on säveltänyt. Tietysti jos itse olis se säveltäjä, niin ehkä jännittäisi vähän enemmän miten biisi menee. Tykkään aloitusbiisinä sellaisesta, joka aika varma tapaus onnistumisen suhteen. Pakko sanoa tähän, että keikoille mennään vasta, kun biisit osataan. Omien introjen tekemisestä tykkään, mutta välttämättä sellaistakaan en haluaisi ihan ekaan biisiin ottaa kun eka biisi tuppaa menemään mulla laitteita säätäessä. Ja tähän, että säätäminen hoidetaan treeniksellä ja hienosäätö soundcheckissä, ei keikan aikana. www.soulstab.com
Soulstab live @ Bar Mendocino 30.4. Vapaa pääsy. Vappubileet! Covereita ja omia biisejä muutaman setin verran. Olethan sinäkin paikalla? |
musamies 26.04.2006 23:27:00 | |
---|
Pakko sanoa tähän, että keikoille mennään vasta, kun biisit osataan. Mun juttu on oikeastaan se, että mä voin mennä keikalle epätäydellisistä lähtökohdista käsin. Vaikka niin, että saan nuotit ensimmäisen kerran eteen keikalla. Tietysti jos homma muuten on jotenkin erityisen skarpilla pohjalla, niin on tarvetta itselläkin panostaa enemmän. Enempi mä näen tarpeelliseksi panostaa itsensä henkiseen kannustamiseen. Jos kuvittelee itsensä keikalla hetkellisesti vähän paremmaksi kuin onkaan, niin voi soitto myös mennä paremmin. Himassa yksin treenaillessa taas voi keskittyä joidenkin juttujen hiomiseen, jotka ei meinaa mennä niin hyvin kuin haluaisi. Ja tähän, että säätäminen hoidetaan treeniksellä ja hienosäätö soundcheckissä, ei keikan aikana. Mä säädän myös keikalla, vaikken siellä mitään kovin rohkeita kokeiluja tee! Tää on mun tapa, eikä taatusti ainoa oikea. |
CustomSeries 29.04.2006 20:35:20 | |
---|
Metallica. Voidaan isoksi laskea. todella isoksi |
Limakutziero 01.05.2006 09:33:48 | |
---|
Tärkeintä on, että ensimmäinen biisi keikalla on aina iskevä/menevä. Mutta jos bändi soittaa sekä omia että covereita, sopivat coverit mielestäni encoreiksi erittäin hyvin. |