Deathrace King 07.09.2003 17:50:06 | |
---|
Eli suunnittelen vakavissani tätä metallimusiikin kruunaamattoman kuninkasnupin ostoa. Kaipaisin hiukan vinkkejä. Eli onko tästä eri malleja(tietääkseni I ja II). Paljon suunnilleen maksaa? Kannattaako ostaa käytettynä, vai uutena? Ja jos uuden hommaa, niin mistä, kenties Thomanilta? Mitä kaappia suosittelette? Muitakin kommentteja saa laittaa. Soitetaan pääasiassa thrassiä, ja nyt ois tiukat soundit hakusessa! :) Stay Metal! |
PoLFus 07.09.2003 17:55:14 | |
---|
haku? ~ why everybody always pickin' on me? ~ |
PuNkKi 07.09.2003 21:37:29 | |
---|
Juu tästähän on jauhettu vaikka kuinka kun menet sivun tai pari taaksepäin.. mutta hemmetin hyvä vahvistin se on.. ja kaapiksi suosittelisin marshall:in 2x12" tai 4x12" kaappia (jos 2x12" niin ehdottomasti mallia 1936 !) Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti. |
Deathrace King 08.09.2003 13:35:59 | |
---|
Juu tästähän on jauhettu vaikka kuinka kun menet sivun tai pari taaksepäin.. mutta hemmetin hyvä vahvistin se on..
Joo, mutta lisää infoa kaipailisin.. Onko malleilla I ja II käytännössä eroa. jne.? Stay Metal! |
benny 08.09.2003 14:16:00 | |
---|
shitfuck inc. |
KAalto 08.09.2003 15:59:39 | |
---|
ja kaapiksi suosittelisin marshall:in 2x12" tai 4x12" kaappia (jos 2x12" niin ehdottomasti mallia 1936 !) Käyppäs kokeilemassa 5150:n omaa kaappia. Sen jälkeen voit pilkkoa Marshallisi saunapuiksi. |
Deathrace King 08.09.2003 16:06:17 | |
---|
Kävin tänään musakaupassa ja 5150 maksais 1100€ ja 5150 II 1400€. Eipä myyjäkään osannut hirveästi eroja sanoa, kakkosessa on kuulemma yksi putki enemmän. Kertokaa omia mielipiteitä, ei siellä Peaveyn sivuilla ole kuin teknisiä tietoja, perstuntuma kiinnostaa enemmän ;) Stay Metal! |
Fingolfin 08.09.2003 16:09:19 | |
---|
Suurin ero on se, että kakkosessa on molemmille kanaville oma EQ. Strength and Honor |
PuNkKi 08.09.2003 16:51:24 | |
---|
Suurin ero on se, että kakkosessa on molemmille kanaville oma EQ. Näin on. ja joittenkin huhujen mukaan ykkösessä ja kakkosessa on jonkun verran soundi eroja... tiedä sitten. mun on hankala sanoa kun en ole soitellut kuin ykkös versiolla ja hyvin on silläkin pärjännyt. Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti. |
Deathrace King 08.09.2003 17:34:34 | |
---|
Suurin ero on se, että kakkosessa on molemmille kanaville oma EQ. Mitäs tää meinaakaan? Oon aika aloittelija näissä, enkä ole koskaan mitään kitaranuppia edes omistanut. Laneyn TF320 combon omistan, ihan hyvä peli tämäkin, mutta nyt etsitään jotain vielä jämäkämpää.. Stay Metal! |
Imper 08.09.2003 20:04:53 | |
---|
Mitäs tää meinaakaan? Oon aika aloittelija näissä, enkä ole koskaan mitään kitaranuppia edes omistanut. Laneyn TF320 combon omistan, ihan hyvä peli tämäkin, mutta nyt etsitään jotain vielä jämäkämpää.. 5150 I:ssä on siis yhteiset sävysäätimet molemmille kanaville. II:ssa on taas puhtaalle ja särölle erilliset bass, middle, treble (+presence?) -säätimet. Erilliset sävysäätimet helpottavat huomattavasti mieleisten soundien löytymistä molemmille kanaville. Everyone is a per-son |
Deathrace King 08.09.2003 23:25:45 | |
---|
Jeps, no jos aion jommankumman hankkia, niin menee kyllä päätös vaikeaksi, sillä en ainakaan tällä hetkellä puhdasta kanavaa soittoon tarvitse ollenkaan. Se myyjä kyllä sanoi, että kakkosessa on kuusi putkea ja ykkösessä viisi, ja epäili että tämän vuoksi kakkosessa ois parempi soundi. Mene ja tiedä. Toimisko tää hyvin Behringerin kaapin kanssa? Jätkät sano et Imatralla ois myynnissä uus hintaan 250€. Ei olis kallis. Stay Metal! |
PuNkKi 08.09.2003 23:37:43 | |
---|
Se myyjä kyllä sanoi, että kakkosessa on kuusi putkea ja ykkösessä viisi, ja epäili että tämän vuoksi kakkosessa ois parempi soundi. Mene ja tiedä. Niin no... toi sun pitäs itse päästä testaamaan ja kuuntelemaan, itse olen kuullut ainoastaan sellaista juttua että ykkösessä olisi ehdottomasti se parempi soundi... tuota on kyllä hankala sanoa.. kun itse en ole 2.testannut. ja huhujahan nyt kuulee... mutta niin.. pakko itsekkin joskus vielä tuo 2.testata... :) niin kuulee ainakin mikä ero niissä tosiasiassa on... vai onko mikään Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti. |
Deathrace King 08.09.2003 23:41:29 | |
---|
Ongelmahan on se, että ei ole mahdollista testata edes kumpaakaan erikseen, vaan pitää luottaa täällä kerrottuihin asiantunteviin kommentteihin ja kovien artistien 5150 soundiin. Stay Metal! |
PuNkKi 08.09.2003 23:50:55 | |
---|
Ongelmahan on se, että ei ole mahdollista testata edes kumpaakaan erikseen, vaan pitää luottaa täällä kerrottuihin asiantunteviin kommentteihin ja kovien artistien 5150 soundiin. Noh.. päätät sitten ottaa kumman tahansa.. niin et varmasti tule ostosta katumaan, hyvät soundit lähtee varmasti molemmista.. ja myös ykkösmallista saa hyvät puhtaatkin soundit.. vaikka siinä ei olekkaan tuota erillistä EQ:ta molemmille.. mä olen ainakin tykänny kovasti. tosin puhtaalla vähemmän soitellut, mutta kuitenkin.. se särö siinä on se kunkku :) rok.. Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti. |
Ei ois kellään kokemusta molemmista? Oon nimittäin ihan kahden vaiheilla että kumman mallin hommais.. Ja se kaappi, jotain ehdotuksia/hintoja? Mites se Behringer? Stay Metal! |
RG 10.09.2003 08:14:15 | |
---|
Ei ois kellään kokemusta molemmista? Oon nimittäin ihan kahden vaiheilla että kumman mallin hommais.. Ja se kaappi, jotain ehdotuksia/hintoja? Mites se Behringer? Mulla on ykkösversio 5150:sta ja marsun JCM900( 4/16ohm mono/stereo) 4x12 alakaappi ja hyvin jytisee metallikäytössä. Suosittelen siis marsun skobea oman kokemuksen pohjalta. Käytettynä löytää aika helposti noita kaappeja. Hinta vaihtelee kaapin kunnon mukaan luonnollisesti. Oma kaappi makso muistaakseni joku 2000 - 3000mk aikoinaan. Saatan muistaa väärinkin. Hyvä yksilö on tuo kaappini. Toiminut moitteettomasti eikä mitään ongelmia ole ollut. Helppo roudata myös koska siinä on renkaat alla. Nupin kakkosversiota en ole kokeillut, joten siihen en osaa kommentoida. Kyllä tuosta ygösversiosta ainakin ääntä ja hyvää soundii lähtee niin et treenikämpän lattia rutisee. |
Deathrace King 10.09.2003 18:07:02 | |
---|
Kiitos vastanneille, vielä lisää infoa kaivataan kipeästi! Eli kumman ostan I vai II? Stay Metal! |
Hammer Of The Gods 10.09.2003 19:24:47 | |
---|
Kiitos vastanneille, vielä lisää infoa kaivataan kipeästi! Eli kumman ostan I vai II? No ainoa varma tapa tehdä oikea päätös on raahata perseensä johonkin paikkaa, jossa on molemmat nupit, ja kokeilla kumpaakin. Ja sillä sipuli. Ei ole mitään järkeä kysellä toisten mielipidettä makuasioissa. Ja saundierot kahden erittäin samankaltaisen vahvistimen välillä on nimenomaan makuasioita. Mitä helpommin, sitä helpommin! |
PuNkKi 10.09.2003 20:05:07 (muokattu 10.09.2003 20:05:24) | |
---|
Osta ykkönen, pärjäät sillä varmasti puhtaiden soitossa kuten särönkin... ja ei varmasti kaduta ! (ja jää rahaakin muuhun...) tietty aina parempi JOS johonkin tosiaan ne testaamaan pääsisit mutta eipä tuota 5150 nuppia taida pahemmin suomesta löytyä...paitsi tilaamalla, jos ei käytettynä ole jossakin liikkeessä ? itsekkin tilaamaan joskus aikoinaan joutui kun ei mistään löytynyt. Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti. |