dmntn 31.03.2006 20:31:41 | |
---|
Kyllähän se rumpalikin kuuntelee muuta bändiä ja jos vaikka lähdet kiihdyttämään tempoa niin rumpali seuraa temmon muutosta yleensä paremmin kuin metronomi. No voihan se näinki olla juu. Saat banaanin, jos et käytä hymiöitä.
Paskakitaristit #7 |
Kyllähän se rumpalikin kuuntelee muuta bändiä ja jos vaikka lähdet kiihdyttämään tempoa niin rumpali seuraa temmon muutosta yleensä paremmin kuin metronomi. Kuulostaa muuten sitten hienolta kun kuuntelee sitä ensimmäistä demoa, kuuntelee ensin biisin alusta, ja sitten kelaa loppuun ja kuuntelee sieltä päästä. Hassua kun se tuntuu menevän ihan eri tempoon ;) Treenatkaa sitä taimia. Oikeasti. |
cadabra 31.03.2006 22:30:41 | |
---|
Ensimmäistä demoa? Öö... selvä. Mutta koittakkee immeiset tajuta että kyllä minä sen tärkeyden tiiän ja siksi sitä reenaanki. Se kysymys minulla oli tavoista ja ylipäätänsäkkin tekniikasta reenata sitä. Meehän kämpille. |
Manicci 01.04.2006 01:35:59 (muokattu 01.04.2006 01:42:11) | |
---|
Tämmösiä täällä m.netissä on aivan liikaa. En kysynyt mitään siitä voisinko haluta bändiin. Ai että ihan voisin harkita? Tosiaan rumpalin kanssa se mullaki luonnistuu omasta mielestä hyvin. Se on vaan paljon luonnollisempaa kun jonku tik tik tik äänen kanssa soittaminen. Mutta kokoajan koitan harjoitella sen metronomin kanssa myös :) Tämän hieman tarpeettoman kommenttini kirjoittaminen mistä tämä osa keskustelua lähti, ei ollut tarkoitus loukata mitenkään ketään täällä olevaa tai näitä lukevaa(saati sinua); tuo jälkeenpäin lisäämäni esimerkki kirjoitukseeni valaisi asiaa siltä kannalta, mitä lähinnä itse ajattelin. Eikä tuota välttämättä tarvi ottaa mitenkään henkilökohtaisella tasolla edes, mainitsin nyt vain esimerkin yhdenlaisista kitaristeista. Mutta kuitenkin mitä aikaisemmin soittoharrastusta pääsee jonkinlaiseen bändiin soittamaan, se varmasti edistää hyvin paljon kitaristia, verrattuna siihen että henkilö x2 olisi soittanut saman ajan kuin x1 pelkästeen itselleen omissa oloissaan. E: Itse en muuten ole metronomin kanssa soittanut elämässäni kovinkaan montaa minuuttia, ja siltä pohjalta voin sanoa että se aikaisen vaiheen bändi omalla kohdalla ainakin on luonut itselleni oman, kohtalaisen hyvän rytmitajun. Muttajuu, yks hyvä on kans levyltä tulevan biisin päälle soittaminen. Tota harrastan ite aikapaljon. On todellakin mielenkiintoisempaa kuin se tikitys :) Strato ja putkimarsu- muita ei tueta. |
cadabra 01.04.2006 11:45:06 | |
---|
Mutta kuitenkin mitä aikaisemmin soittoharrastusta pääsee jonkinlaiseen bändiin soittamaan, se varmasti edistää hyvin paljon kitaristia, verrattuna siihen että henkilö x2 olisi soittanut saman ajan kuin x1 pelkästeen itselleen omissa oloissaan. Ite oon yli 4v soittanu ja nyt vasta yritän johonki bändiin päästä. Se pääseminen ei vaan oo ollu niin helppoo ku joillaki ku satuin asumaan koko nuoruuteni semmosessa peräkylässä että ei siellä paljoa soittajia ollu. Itse en muuten ole metronomin kanssa soittanut elämässäni kovinkaan montaa minuuttia, ja siltä pohjalta voin sanoa että se aikaisen vaiheen bändi omalla kohdalla ainakin on luonut itselleni oman, kohtalaisen hyvän rytmitajun. Miksi sitten minulle kerroit että ei oo mitään järkeä vielä yrittääkkään bändiin jos itelläs oli sama homma että et ollu metronomilla reenannu ennen bändiin menoa? Muttajuu, yks hyvä on kans levyltä tulevan biisin päälle soittaminen. Tota harrastan ite aikapaljon. On todellakin mielenkiintoisempaa kuin se tikitys :) Tätä olen itekkin harrastanut paljon, mitä et varmaan osannut ajatella. Meehän kämpille. |
Manicci 02.04.2006 12:57:56 (muokattu 02.04.2006 12:58:40) | |
---|
Miksi sitten minulle kerroit että ei oo mitään järkeä vielä yrittääkkään bändiin jos itelläs oli sama homma että et ollu metronomilla reenannu ennen bändiin menoa? Siksi, että sinun tapauksessa, kun rytmitaju on vielä hieman hukassa, sitä on pakko jollain reenata. Itellä on ollu se menossa mukana aina. Eipä ole ikinä ollut isompaa ongelmaa rytmissä pysymisen kanssa. Saattaa johtua tosin jostain ala-aste aikojeni rumpalitaustastani. Jotkut on musikaalisia, jotkut ei. ps. Tiluttaa en osaa metronomin kanssa enkä ilman Strato ja putkimarsu- muita ei tueta. |
cadabra 02.04.2006 14:06:29 (muokattu 02.04.2006 14:08:27) | |
---|
Jotkut on musikaalisia, jotkut ei. Taas näitä. Pitäskö meikän sitte sanua että jotkut näyttää niinku niitä ois lyöty seipäällä päähän ja jotku ei. Meehän kämpille. |
Da Make 02.04.2006 14:08:12 | |
---|
Koittakaas rauhoittua nyt! Rytmitajua ja musikaalisuutta voi kehittää, tarvitaan vain innokkuutta ja paneutumista. |
cadabra 02.04.2006 14:11:46 (muokattu 02.04.2006 14:13:03) | |
---|
Mä en tajua miten joku metronomin käytöstä kysyminen voi aiheuttaa tämmösen että porukka alkaa heti valittaan että mulla ei oo rytmitajuu. Ootteko ikinä kuullu mun soittavan? Ootteko kuullu koskaan ku soitan rumpukompin kans? Voisitteko joskus vastata kysyttyyn kysymykseen? Ei millään pahalla, mutta tuo kysymykseen vastaaminen ja muitten kommenttien jättäminen on joskus ihan viisasta. Meehän kämpille. |
Manicci 02.04.2006 19:00:24 (muokattu 02.04.2006 19:04:10) | |
---|
Mä en tajua miten joku metronomin käytöstä kysyminen voi aiheuttaa tämmösen että porukka alkaa heti valittaan että mulla ei oo rytmitajuu. Ootteko ikinä kuullu mun soittavan? Ootteko kuullu koskaan ku soitan rumpukompin kans? Voisitteko joskus vastata kysyttyyn kysymykseen? Ei millään pahalla, mutta tuo kysymykseen vastaaminen ja muitten kommenttien jättäminen on joskus ihan viisasta. Metronomin käytöstä sen verran vinkkiä, että otat jonkun riffin tai soolon jota haluat reenata, ja laitat metronomin ensin mahdollisimman hitaalle tempolle tikittämään. Sitten veivaat sitä pätkää. Kun alkaa hitalla tempolla sujua, nostat tempoa pikkuhiljaa, ja harjoittelet uudestaan samaa pätkää. Toistat noita vaiheita sitten niin kauan, että opeteltava pätkä menee oikein ja taimissa sillä tempolla jolla se kuuluisi oikeasti soittaa. Mainitsit huomaavasi sen kun soitat päin mäntyä, ja se on todella hyvä, että huomaa soittaneensa juuri vaikka sen metronomin kanssa metsään. Ja ei, äskeinen lause ei ollut vittuilua. Edit: en nyt lupaa vinkin toimivuutta, mutta noin itseäni on neuvottu Strato ja putkimarsu- muita ei tueta. |