Aihe: Rumpusetti budjetilla 2500-3000e
1 2 3
Makor
30.03.2006 21:21:30
Morjesta.

Elikkäs tarkoitus olisi tässä lähitulevaisuudessa myydä exportit vekka pelteineen ja ostaa pykälää parempi setti :)
Nykyinen on tuplasetti jossa ziljianin titanium - sarjan kattilat.

Elikkäs itse kysymykseen, olisiko viisaanpi ostaa setti käytettynä ja kattilat uutena, vai kummatkin käytettynä vai kummatkin uutena? Millä saisi eniten rahasta irti?

Haussa ei siis ole välttämättä tuplasetti, vaikka isolla setilla tykkänkin soittaa. Suuntaus on tuonne metallin puolelle, joka varmaan vaikuttaa peltivalintaan, mutta entäs itse setti?

Sen verta rahaa tuo kuitenkin, ja täälä on paljon kokeneempia tekijöitä kuin minä itse, joten antakaa palaa --> miten itse sijoittaisit kyseisen summan?
Jaska
30.03.2006 21:24:39 (muokattu 30.03.2006 21:26:39)
Montako peltiä pitäis ostaa. Niihin saattaa nimittäin nopeesti upota ainakin 1000€, vaikka ostaisit käytettynä.

Sanoisin, että pellit käytettynä, jos helmiä löytyy, muuten uutena. Ja hommaat ne ensin.

Sen jälkeen katot mitä on budjetissa jäljellä. Luultavasti sen verran, että saat hyvän setin käytettynä. Uutenakin aika hyvän.
Makor
30.03.2006 21:32:01
No Hi-hat, ride, 1-2 crashia, splash ja china mielellään myös :)
Ja lisättäköön vielä sen verran että suositelkaa ehdottomasti myös erityisesti rumpusetin malleja, ja mahd. järkeviä hinta/laatu-suhde kattoiloita.
Tämä tietysti on makuasia mutta kyllä se jotain suuntaa silti antaa. Vituttaisi investoida 3000e settiin, ja sitten tuleekin jotain yllätyksiä tai vielä pahempaa, tuntuisi siltä, että teki virheostoksen.
Jaska
30.03.2006 21:38:55 (muokattu 30.03.2006 21:39:49)
Taitaa helposti pelteihin mennä jo 1000-1500€, jos kunnon kekäleet ostat.

Setuppina ehdottaisin 20", 10", 12", 14" tai 16" tai molemmat. Se olis ainakin sellanen jota löytyy käytettynä suht´ helposti, ja on uutenakin kokonsa puolesta halvempi ja toimiva.

Mutta tosiaan suosittelen, että katot ensin pellit kuntoon, sen jälkeen mietit minkä tasoseen settiin pystyt sijottamaan.

ainiin: jätkä on vienyt mun muinoin käyttämäni nickin. Aikoinaan kun aloin nettifoorumeilla kulkemaan tai pelailin Quakea nimi oli Makor, tai BelMakor..
ÄM
30.03.2006 22:08:11

Mä taas lähtisin siitä, että etsisin käsiini mieluisan setin, jättäen myös rahaa pelteihin. Sitten keräilisin pellit pikku hiljaa, mieluisimpien sattuessa kohdalle. Jos rahaa on vastaisuudessakin käytössä, voi peltejä hommata myöhemmin lisää, vaikka alkuperäinen budjetti olisikin jo täynnä. Jos hassaa heti rahat tiettyyn peltikattaukseen voi yht'äkkiä huomatakin, ettei rahat enää riitäkkään settiin, ainakaan sellaiseen, minkä haluaisi. Peltejä on helpompi ostella yks kerrallaan, kuin rumpuja.

Settimalleja nyt on turha suositella sen kummemmin; makuasioita ovat ja tunnettujen merkkien paremmat mallit ovat laatukamaa melko järestäin, ei muuta kuin testailemaan. Kyllä tolla budjetilla pitäis homma hoitua.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Jaska
30.03.2006 22:11:35
Mä taas lähtisin siitä, että etsisin käsiini mieluisan setin, jättäen myös rahaa pelteihin. Sitten keräilisin pellit pikku hiljaa, mieluisimpien sattuessa kohdalle.

Niinno joo, eihän niitä kaikkia peltejä kannata heti ostaa, nyt kun itekki tarkemmin aattelen. Mutta silti tekisin niin että ensin ride, haitsu, cräshi. Sitten rummut.

Tai niin mä oon ainakin tehny ;)
drum_man
30.03.2006 22:35:22 (muokattu 30.03.2006 22:36:49)
Prkl.. Perseelleen män!=)
"Boy, you've got a right foot like a rabbit."
Ramiok
30.03.2006 22:54:18
Kunnon pöntöt ensi, ja sitten peltejä pikku hiljaa. Se oli minunki mielestä paras vaihto ehto.
Makor
30.03.2006 23:06:34
Tjooh eli tarkoitus tosiaan olisi saada "soittovalmis" setti heti, ja sitten lisäillä "tarpeen" mukaan :=). Mikäänhän ei tunnetusti riitä, vaan koko ajan pitää saada jotain uutta hehe.
Mikäs olisi sellainen kohtuu "pro" setti, kokemuksia hinta/laatu? Eli olettasin että n. 1500-2000e olisin pönttöihin sijoittamassa, ja sillä pitäisi sitten pärjäillä hyvän aikaa.
Käytettynä luulisi tuohon hintaan saavan jo aika kohtuu hyvän?
Akahito
30.03.2006 23:12:15

Morjesta.

Elikkäs tarkoitus olisi tässä lähitulevaisuudessa myydä exportit vekka pelteineen ja ostaa pykälää parempi setti :)
Nykyinen on tuplasetti jossa ziljianin titanium - sarjan kattilat.

Elikkäs itse kysymykseen, olisiko viisaanpi ostaa setti käytettynä ja kattilat uutena, vai kummatkin käytettynä vai kummatkin uutena? Millä saisi eniten rahasta irti?

Haussa ei siis ole välttämättä tuplasetti, vaikka isolla setilla tykkänkin soittaa. Suuntaus on tuonne metallin puolelle, joka varmaan vaikuttaa peltivalintaan, mutta entäs itse setti?

Sen verta rahaa tuo kuitenkin, ja täälä on paljon kokeneempia tekijöitä kuin minä itse, joten antakaa palaa --> miten itse sijoittaisit kyseisen summan?

Halusit ison setin tai et, on AINA järkevää alkaa pienestä. Hommaa basari ja kolme tomia, pelleistä haitsu, ride, krässi ja kenties toinen, ja nimenomaan tuossa järjestyksessä. Efektit viimeiseksi, vasta kun tuntuu, että niitä tarvitaan. Soittele, virittele, kokeile, totuttele. Uusi setti on aina ihmeellinen, ja kestää hetken ennen kuin alat hahmottaa, mihin setti oikein pystyykään.
Hetken kuluttua tiedät jo paremmin, mitä haluat lisää settiin - lisää peltejä, lisää tomeja, toinen basari kenties. Virveli on toinen semmonen, mitä kannattaa katsoa HYVIN tarkkaan, ennen kuin tekee päätöksensä. Joka tapauksessa, tuo on niin iso summa rahaa käyttää settiin, että on parasta, että setistä tulee juuri sellainen, kuin sinä itse haluat. Siksi ei kannata kiirehtiä.

Nyt kun tuo on pois alta, tässä minun valintani, jos olisin sinä:
Pearl Masters BRX. 22x18" BD, 10x8" TT, 12x9" TT, 16x16" FT. Ko. setuppi tottelee koodia BRX924XSP, ja sen listahinta on 1799e. Väriksi Wine Red mattakromiraudalla. :) Tuohon lisäksi Pearl Sensitone Classic II 14x5" mustaniklattu messinkivirveli valuvanteilla, listahinta 390e.
Telineiksi Pearlin 1000-sarjan hardwarepaketti, sisältäen yhden suoran ja yhden puomitelineen, snaretelineen, hi-hattelineen ja bassorummun polkimen, hintaan 522e T-kaupasta. Jostain syystä SMI:n hinnasto ei sisällä noita hardwarepaketteja ja niiden listahintoja, mutta niitä kysyisin joka tapauksessa ensin Suomen kamaralta.
Listahintainen summa tähän asti olisi noin 2710e. Joskin noin suuresta tilauksesta voimme olettaa saavamme ronskin alennuksen, ja 15% trimmauksen jälkeen summa näyttäisi n. 2300 euroa. Ylijäävällä 700 eurolla saat jo hi-hatin ja riden uutena, hyvällä säkällä krässinkin. Laskeskelin, että esim. Paiste RUDEja (koska heavymiehiä ollaan) saisi 14" hi-hatin, 18" crashin ja 20" riden oletettuine 10% alennuksineen pari kymppiä yli tuon 700e:n.
"Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?"
Makor
30.03.2006 23:24:33
Nyt kun tuo on pois alta, tässä minun valintani, jos olisin sinä:
Pearl Masters BRX. 22x18" BD, 10x8" TT, 12x9" TT, 16x16" FT. Ko. setuppi tottelee koodia BRX924XSP, ja sen listahinta on 1799e. Väriksi Wine Red mattakromiraudalla. :) Tuohon lisäksi Pearl Sensitone Classic II 14x5" mustaniklattu messinkivirveli valuvanteilla, listahinta 390e.
Telineiksi Pearlin 1000-sarjan hardwarepaketti, sisältäen yhden suoran ja yhden puomitelineen, snaretelineen, hi-hattelineen ja bassorummun polkimen, hintaan 522e T-kaupasta. Jostain syystä SMI:n hinnasto ei sisällä noita hardwarepaketteja ja niiden listahintoja, mutta niitä kysyisin joka tapauksessa ensin Suomen kamaralta.
Listahintainen summa tähän asti olisi noin 2710e. Joskin noin suuresta tilauksesta voimme olettaa saavamme ronskin alennuksen, ja 15% trimmauksen jälkeen summa näyttäisi n. 2300 euroa. Ylijäävällä 700 eurolla saat jo hi-hatin ja riden uutena, hyvällä säkällä krässinkin. Laskeskelin, että esim. Paiste RUDEja (koska heavymiehiä ollaan) saisi 14" hi-hatin, 18" crashin ja 20" riden oletettuine 10% alennuksineen pari kymppiä yli tuon 700e:n.

Kiitoksia, hyvin perusteellinen kirjoitus.
No tuo voisi hyvinki olla varteenotettava vaihtoehto, ja vieläpä jos tuon setin ostaisi käytettynä, niin saisi vielä peltikattaustakin laajennettua samalla rahalla. Luulisi että helposti 300-400e halvemmalla tuon kyseisen setin saisi.
Ja toki sekin vielä pitää muistaa että tuplapedaalit ovat budjetin rajoissa.
Jaska
30.03.2006 23:25:47
vieläpä jos tuon setin ostaisi käytettynä, niin saisi vielä peltikattaustakin laajennettua samalla rahalla. Luulisi että helposti 300-400e halvemmalla tuon kyseisen setin saisi.

Saattaa olla vaikea löytää käytettynä.
Makor
30.03.2006 23:30:08

No se on kyllä totta. Mutta pidetään mielessä että tämä operaatio on tapahtumassa vasta jokusen kuukauden päästä, eli ns. kiirettä ei ole :)
ÄM
30.03.2006 23:30:15

Se on toki se viehätys siinä uutena ostamisessa, että silloin saa valita just semmosen, kun haluaa (väri, koot, raudat, kromin väri jne). Mutta hyvä mieli tulee myös, jos sattuu löytämään käytettynä edullisesti setin, johon heti ihastuu.
Jaska
30.03.2006 23:33:01
Mutta hyvä mieli tulee myös, jos sattuu löytämään käytettynä edullisesti setin, johon heti ihastuu.

Pessimistinä (realistina) täytyy sanoa että niin ei käy ihan joka päivä. Mutta olishan se aika komiaa.

Itellä on toisaalta sellanen fiilis, että kun jossain vaiheessa ostan sen/seuraavan rumpusetin, niin se täytyy uusi; muuten se ei tunnu omalta.
Makor
30.03.2006 23:35:12
Se on toki se viehätys siinä uutena ostamisessa, että silloin saa valita just semmosen, kun haluaa (väri, koot, raudat, kromin väri jne). Mutta hyvä mieli tulee myös, jos sattuu löytämään käytettynä edullisesti setin, johon heti ihastuu.

Joo kyllhän se huokutus on noihin uusiin pönttöihin :)
Tietysti se olisi siinä tapauksessa ihan ok jos katsoisi symbalit käytettynä, sekin kyllä aika paljon aikaa vievää puuhaa.
ÄM
30.03.2006 23:42:21

Joo kyllhän se huokutus on noihin uusiin pönttöihin :)
Tietysti se olisi siinä tapauksessa ihan ok jos katsoisi symbalit käytettynä, sekin kyllä aika paljon aikaa vievää puuhaa.

Tilaa rungot ja osat sieltä Englannista, mistä tossa toisessa topicissa puhutaan. Sais ainakin just oman setin. Askarteluahan siinä sitten on. Meikää kyllä himottais hoitaa kakkossetti sillä tekniikalla.
Deino
31.03.2006 15:35:33

Deino vaan
Triskal
31.03.2006 17:44:35 (muokattu 31.03.2006 17:50:43)

Akahito pisti muuten hyvän, mutta 10/12/16-tomipaketti on minusta outo. 10/12/14 olisi minun juttuni. Tai no, siis minusta parempi.

EDIT:

Minun pakettini tuli maksamaan 2600 € näin:

10*8, 14*14 & 16*16, sekä 20*18; BRX:ää
Pearlin 2000-sarjaa haitsu ja snareständi ja 1000-sarjaa 2 puomaria, 2 suoraa ja kaksi lisäpuomia, pari klämppiä ja stäkkeri (joka sitten piti myydä pois, kun ei sopinut 1000-sarjan raudan kanssa yhteen). Kun ostelee rautaa, kannattaa mainita saksahinnat. sillä saa hintaa höylättyä.
Your love came down / and it turned me around / Your love came down / and it saved me - kalamies#33 >-)))>
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)