Aihe: Behringeriltä sähkökitara
1
Twinkle
31.03.2006 04:02:29
http://www.behringer.com/IAXE393/index.cfm?lang=ENG

Selailin behkun sivuja ja osui tuommoinen uusi vekotin silmiin. Tulossa 2006:n toisella neljänneksellä elikkäs aika pian.

Aattelivat sitten oikeasti tehdä sähkökitaran: skeban, johon voi lyödä USB-piuhan kylkeen tai soittaa suoraan luureihin. Olisi sangen kiva tietää, mitä kaikkea tuon pitäisi osata, onko se variaxin tappaja vai vai pelkästään kepakko jossa on pieni USB-audiointerface sisällä. Hinnasta päätellen mitään kovin hienoa elektroniikkaa se ei voi sisältää, mutta antaa kattoa mitä sieltä lopulta tuleekaan.

Hinnaksi lupaavat jotakin niinkin naurettavaa kuin 145 euroa. Oli se melkein mitä sutta hyvänsä, niin tuollainen täytyy saada ostettua. Ihan vaikka vaan sen takia, että näkee mimmoista ruoskaa ne tarjoaa.
Spike
31.03.2006 08:10:23 (muokattu 31.03.2006 08:14:13)
Se kitara itsessään on todennäköisesti aika heikkoa laatua, mutta toi elektroniikkapuoli on kiinnostava. Eiks tuossa oo ihan normaalit singlecoilit? Eli ei ilmeisesti ole ihan Variaxin tappaja, tai sitten ovat tehneet paremman, voi käyttää normikitarana ja mallintavana fiiliksen mukaan :) Veikkaan kuitenkin jotain yksinkertaista usb-interfacea.

Mahtaakohan tuo toimia sitten normaalien vahvistimien kanssa? :)
You know what they say: What's cooler than being cool? Icecold.
PIM
31.03.2006 08:38:41
Se kitara itsessään on todennäköisesti aika heikkoa laatua, mutta toi elektroniikkapuoli on kiinnostava. Eiks tuossa oo ihan normaalit singlecoilit? Eli ei ilmeisesti ole ihan Variaxin tappaja, tai sitten ovat tehneet paremman, voi käyttää normikitarana ja mallintavana fiiliksen mukaan :) Veikkaan kuitenkin jotain yksinkertaista usb-interfacea.

Ei tuossa nähdäkseni luvata kitaramallinnusta vaan että mukana tulevasta softasta löytyy vahvistin ja efektimallinnuksia. Kyseessä lienee pelkkä usb-kaapelin päässä oleva A/D-muunnin joka on pultattu itse kitaraan. Tuskinpa tarvitsee ainakaan alkaa Variaxini myymään tuon takia, mutta voisikohan siitä siirtää tuon a/d-muunninpalikan Varixiin? Mitenköhän tuo käytännössä toimii koska ainakin kitarassa olevan a/d-muuntimen synkkaamisen tietsikassa olevan äänikortin kanssa luulisi olevan suhteellisen haastava tehtävä.

Jahas, näyttäisi sieltä löytyvä myös D/A muunninkin ja kuulokeliitäntä jonka kautta koneelta tulevat äänet saa kuuluville tökkäämällä kuulokkeet kitaraan. Hauska idea sinänsä.
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
McNulty
31.03.2006 08:42:21
Eihän nuo Behringerin sähkikset mitään uusia ole... (ainakaan ne tavikset ilman usbia). Nimittäin täällä paikallisessa niitä Behkun aloittelijapaketteja on myyty junnuille ja muille kuin näkkileipää. Kitara on mielestäni luokaton (vaikka kyllä sillä nyt aloittelee ja ensimmäiset soinnut opettelee), mutta paketissa tuleva vahvistin on ihan asiallinen. Eipä se tainnut paljoa satkua enempää maksaa... onhan se edullinen paketti tutustua kitarointiin, ei tule niin paljoa takkiin vaikka soitto ei jatkuisikaan sitä alun innostusta pidemmälle.
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
gator
31.03.2006 12:51:17
Behringeristä kolmanteen. Vähän offtopiccia mut onko kukaan hankkinut ittelleen tällaista vempelettä http://www.soundata.fi/index.php?link=16&tapa=3&koodi=BTR2000

Kertokaapa kokemuksia jos sellaisia löytyy? Olisko kannattava ostos. Mitään stagetuneria en tartte mut himassa olis hyvä olla suhteellisen tarkka viritin erilaisten säätöoperaatioiden varalta.
Toi ei oo ainakaan hinnalla pilattu.

Mututiedolla en tee mitään.
Manicci
31.03.2006 16:24:45
Ruma ainaki on ku mikä.
Strato ja putkimarsu- muita ei tueta.
Tympee Huttunen
31.03.2006 16:53:33
Ruma ainaki on ku mikä.

Ihan kaunishan tuo on. Miettikääs jos tosta saa kotidemotteluun 100eurolla näppärän paketin.
Minä Rakenna itse pedaalisi Myy minulle PodXT. Myy Schallerin hihnalukot.
Aki
01.04.2006 00:04:38 (muokattu 01.04.2006 00:07:11)

Vähän offtopiccia...

Kotona virittelyt onnistuu ehdottomasti maailman parhaalla viritysmittarilla. Joka on ilmainen. Softa siis. Tarkempi ja nopeampi kuin parin sadan euron Korg.

http://www.aptuner.com/

Ja mitä tohon Behkun uuteen kitaraan tulee, niin hämmentävän tyylikäs.
edit: Sinänsä, ton saa monissa tapauksissa korvattua 30€:n DI-boksilla ja ilmaisohjelmilla, mutta tuolloin täytyy eittämättä edes vähän tietää asioista.
Twinkle
01.04.2006 01:45:35
Eihän nuo Behringerin sähkikset mitään uusia ole... (ainakaan ne tavikset ilman usbia).

Joo, tosiaan en minä sitä nyt tarkoittanutkaan että uusi juttu olisi, onhan ne sitä V-tone settiä myyneet maailman tappiin asti. Kokemuksia minulla siitä vehkeestä edes ole, vaikkakin huvittaisi nähdä onko se yhtä hirveä rassi kuin muinainen Peavey Raptor. Lähinnä tässä oli kyse tuosta USB-liitännästä.

Itse epäilen, että kyseessä on pelkkä USB-audiointerface, kun niille sellainenkin on tullut valikoimaan tässä hiljakkoin. Käytännössä siis ei ole mistään muusta kysymys, kuin jakin liittimet on kytketty tuon hässäkän inputteihin ja sopivat liittimet ja kytkimet on routattu rungonläpi ulos. (Muun muassa siis kuulokeliitin.)

Siis tuollainen alla oleva palikka ruuvattu kitaran sisään:
http://www.behringer.com/UCA202/index.cfm?lang=ENG

Kyllä tuollainen tulee varmaan ostettua joka tapauksessa testiin, kyllä sillä aina jotakin tekee ja kyllä siitä varmaankin eroon pääsee kun sitä ei tahdo hyllyään rumentamaan.
Ukko
01.04.2006 10:57:39

... onhan se edullinen paketti tutustua kitarointiin, ei tule niin paljoa takkiin vaikka soitto ei jatkuisikaan sitä alun innostusta pidemmälle.

Tätähän minä olen niillä halvoilla kitara ratkaisuilla aloittelijoille yrittänyt selittää vaikka kuinka monta kertaa. Kiva että alkaa valkenemaan.
Antroid
02.04.2006 20:37:01 (muokattu 02.04.2006 20:37:38)
kotidemotteluun

Luin ekaks että komodetteluun, ja ajattelin, että miten täällä aina päädytään komodoihin, mutta sitten luin uudestaan...;)

Ei varmaan taas kostu tollasesta elektroniikkalelusta mitään, kun eivät kuitenkaan tee vasureita.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)