Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fierce
1 2 3 4 516 17 18 19 20
Ben_D
31.03.2006 11:33:18 (muokattu 31.03.2006 11:35:31)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samat lätinät kun nettsivuillakin:
 
Fierce on parisen vuotta sitten perustettu helsinkiläinen bändi, jonka tarkoituksena on ollut alusta alkaen soittaa ehtaa kasari speedmetallia. Toinen syy bändin perustamiseen oli se yksinkertainen syy, että ei täällä Härmässä ole oikein tämäntyylistä bändiä ollut sitten 90-luvun alun kun Stone, Airdash, Prestige ja monet muut lopettivat toimintansa. Divine Decay teki muutama vuosi sitten todella positiivisen poikkeuksen ja Chaos Creationkin on nyttemmin pistänyt hippulat vinkumaan.
 
Rytmiryhmän edustajat ovat matkan varrella vaihtuneet useaan otteeseen, mutta nyt kasassa tuntuisi olevan vakiintunut kokoonpano. Basisti Heikkisen mukaantulo antoi bändille potkun persuksiin tekemään ensimmäistä promoa, demoa, ihan miten haluatte nauhaa kutsua. Siispä maanantaina 27.03.06 marssittiin kohti Klaukkalan D-Studiota tarkoituksena painaa kolmessa päivässä kolme biisiä narulle. Kiirehän siinä välillä meinas tulla, mutta saatiin puristettua joka karvaperseestä mehut ulos ja tuotokset purkkiin.
 
Lopputulokseen olemme ainakin itse tyytyväisiä. Soundit on enemmän kun kohdallaan (kiitos D-Studion jannut) ja soittokin skulas ihan mukavasti pienien alkuvaikeuksien ja otsallaolevan virastohien jälkeen. Toi meidän Markus se paiskoo rumpuja ja VITUN KOVAA. Ei jäänyt äänittäjälle epäselväksi, missä kohden iskut ovat. Jos jotain vaikutteita pitää mainita (jota ei pitäisi tehdä) niin kyllähän sieltä paistaa läpi Stonet, Airdashit, Death Angelit, Exodukset, Sacred Reichit, Anthraxit, Panthraxit ja Pönträxit. Omasta mielestäni musiikki kuitenkin on just meidän näköstä eikä olla (ainakaan tarkotuksella) yritetty jäljitellä ketään tai mitään.
 
Promosta on kuultavissa sampleja osoitteessa http://www.fiercemetal.org. Sivuja päivitellään aina kun siihen on jotain aihetta. CD pränttiä on tulossa heti kun ehditään.
 
Jani / Fierce
 
Fierce...Speedmetal Helsinki...
Executioner
31.03.2006 11:47:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noh, mitähän tästä nyt sanoisi. Jos verrataan Chaos Creationiin niin kuin tässä nyt on se pienoinen vaara olemassa, niin teillä biisit potkivat paremmin ja ovat rakenteeltaan ehkä vähän hiotumpia, mutta laulusta en kyllä vieläkään tykkää, vaikka sekin on tosin parempaa kuin CC:n. Olisin mielelläni kuunnellut nuokin biisit kokonaisina, kun nyt tuntuu että pätkäistiin juuri, kun oltiin päästy vauhtiin.
 
Marttyyrioperaatio: Teloittaja saapuu -demo kuunneltavissa!
Ben_D
31.03.2006 11:58:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en nyt lähtis vertaileen ketään tai keskustelemaan kenenkään paremmuudesta. Tässähän on kyse enemmänkin hyvästä meiningistä kun siitä, onko jokainen nuotti just kohdallaan. Ei ainakaan toistaiseksi laitettu kokonaisia versioita biiseistä...on siellä kuitenkin vielä biisinosia ja juttuja, jotka potkii :)
 
Fierce...Speedmetal Helsinki...
Executioner
31.03.2006 12:13:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en nyt lähtis vertaileen ketään tai keskustelemaan kenenkään paremmuudesta. Tässähän on kyse enemmänkin hyvästä meiningistä kun siitä, onko jokainen nuotti just kohdallaan. Ei ainakaan toistaiseksi laitettu kokonaisia versioita biiseistä...on siellä kuitenkin vielä biisinosia ja juttuja, jotka potkii :)
 
Mmmmh, en tarkoittanut ihan tuota. Kaikilla bändeillä, jotka kuulostavat jokseenkin samalta, on se kohtalo, että niitä verrataan aina siihen toiseen samankaltaiseen. Mutta sinuna ja bändinäsi ottaisin minun kommenttini enemmänkin kehuna kuin loukkauksen yrityksenä. Ketään ei ole tarkoitus sen kummemmin ollut koskaan dissata, mutta sanon vain asian niin kuin se minusta kuulostaa. Hittojako minun mielipitäistäni tarvitsee välittää sen enempää kuin jonkun muunkaan. Thrash on!
 
Marttyyrioperaatio: Teloittaja saapuu -demo kuunneltavissa!
Ben_D
31.03.2006 12:14:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mmmmh, en tarkoittanut ihan tuota. Kaikilla bändeillä, jotka kuulostavat jokseenkin samalta, on se kohtalo, että niitä verrataan aina siihen toiseen samankaltaiseen. Mutta sinuna ja bändinäsi ottaisin minun kommenttini enemmänkin kehuna kuin loukkauksen yrityksenä. Ketään ei ole tarkoitus sen kummemmin ollut koskaan dissata, mutta sanon vain asian niin kuin se minusta kuulostaa. Hittojako minun mielipitäistäni tarvitsee välittää sen enempää kuin jonkun muunkaan. Thrash on!
 
Juu kaikki mielipiteet ja kommentit otetaan vastaan oli ne sitten hyviä tai huonoja. Meinaan sitä vaan, että samassa veneessähän tässä lähes kaikki soudetaan ainakin toistaiseksi. Mutta joo....
 
Fierce...Speedmetal Helsinki...
S.i.r.
31.03.2006 12:17:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hoho. Hyvältähän tämä kama kuullostaa - ja samalla siltä, että olette keksineet aikakoneen ja matkanneet 80-luvun lopulle (se lienee ollut tarkoituskin). Ei mitään scheissea, ei. Vanhan ajan speed metallin vahvuudet ja myöskin heikkoudet on hyvin hallussa.
thrashmetallisti
31.03.2006 13:28:56 (muokattu 31.03.2006 13:30:43)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvältähän tämä kuulostaa! Kuin suoraan 80-luvulta. Laulajasta pidän todella, taitaapi olla Beninkin makuun :) Thrash on! Ja tuo Fall from gracen stone-riffi on rautaa
 
Thrash till death! Thrashia Porista www.mikseri.net/polluted
Hornanturska
31.03.2006 13:57:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos Stone olis perustettu 2000-luvulla niin se kuulostais tältä :)
 
KTR
31.03.2006 14:07:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sieltä tuli juuri sitä, mitä lupailtiinkin. Hyvää spedeä. Itse pitäisin ehkä vähän korkeammasta kähinästä laulupuolella, mutta väliäkö tuolla. Toimiihan se noinkin. Semmosta perushyvää old-schoolmenoa. Alkaakos tää old school thrash/speed nostamaan taas päätään? Chaos Creation, Fierce ja semmoset nimet alkaa pyörimään siellä täällä + omakin bändi vetää vähän sen tyylistä. Mutta hyvä juttu vaan.
 
mongoloidi
31.03.2006 14:20:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan lupaavalta kuulostaa, heikoin lenkki on laulu. Muuten ihan toimivaa tavaraa ja soittajat tuntuvat osaavan hommansa. Kehittymiseenhän löytyy aina mahdollisuus, joten ehkä tuota lauluakin saa vielä parempaan suuntaan. Jään odottamaan innolla.
 
Another Perfect Day ?
Ben_D
31.03.2006 14:24:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sivuille lisätty Stoned To Death biisistä täysversio.
 
Fierce...Speedmetal Helsinki...
sagnakateih
31.03.2006 14:46:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä siinä nyt saatana on, että aina mennään tämän tyylisiä vokillaajia heti dissaamaan? Meikästä tuo sopii ihan helvetin hyvin. Yeah, thrash on!
 
Ben_D
31.03.2006 14:52:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä kuulostaa meidän laulaja paljon paremmalle kun moni sen ajan Bay Area rääkyjä..
 
Fierce...Speedmetal Helsinki...
Weke
31.03.2006 14:58:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä kuulostaa meidän laulaja paljon paremmalle kun moni sen ajan Bay Area rääkyjä..
 
Joo kuulostaa, mutta siinä sais olla enemmän johnconnelyy. ;)
 
Destructor
31.03.2006 15:01:24 (muokattu 31.03.2006 15:02:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuin suoraan 80-luvulta.
Jaa. Itelläni tuli lähinnä mieleen 2000-luku. Kuulosti kyllä erehdyttävästi Chaos Creationilta. Eipä tarjonnut mitään uutta, ei sitten hyvää tai huonoa.
 
e: Ihme kun kaikilla uusilla thrashbändeillä nuo puhtaat vokaalit on enemmän käheät kuin puhtaat. Ihme köhinää, ei tullut Bay Area-bändit ollenkaan mieleen.
 
Super-Jari
31.03.2006 15:07:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tiukkaa soittoa, hyviä riffejä ja soundit potkii kyllä perkeleesti. Vokaalit istuu ainakin mun mielestä just passelisti. Ei siinä tarkotustaan ole rääkyä tai melodioita lallatella, luulen. Niitä tusinarääkyjiä jaksa kukaan kuunnella.
 
Metal up your kakkatorvi!
 
"kyllä basso tuo sen beissin biiseihin"
Ben_D
31.03.2006 15:08:23 (muokattu 31.03.2006 15:09:12)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä tarjonnut mitään uutta
 
No eipä ollut periaatteessa tarkotuskaan tarjota todellakaan mitään uutta. Ja soundit piti kuulostaa 2000-luvulla tehdyiltä. Eli puhut asiaa.
 
ei tullut Bay Area-bändit ollenkaan mieleen.
 
Hyvä. Tarkotus kuulostaa just itseltämme.
 
Fierce...Speedmetal Helsinki...
Seppo_Howitzer
31.03.2006 15:47:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ollenkaan huono. Jos verrataan Chaos Creationiin, niin pidin paljon enemmän. Luultavasti laulun takia.
 
salmivaara
31.03.2006 16:02:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alkaakos tää old school thrash/speed nostamaan taas päätään?
 
(Alakulttuuri-)trendikästähän se on ollut jo useamman vuoden ajan.
 
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
pahala
31.03.2006 16:05:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvää shittiä. Kyllä tämmöistä menoa levyllisen kuuntelis.
 
8)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 516 17 18 19 20

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «