Mikaelo 30.03.2006 23:38:13 | |
---|
Miten voi olla eri mieltä siitä asiasta että ohuilla kielillä voi soittaa helpommin joitakin juttuja kuin paksuilla? Naistakin saa helpommin ostamalla, mutta ainakin mä yritän mieluummin "vaikeampaa" kautta. Haen internetistä tietoa. Romantikkoitkijät #41 |
BigPapa 30.03.2006 23:47:03 | |
---|
Naistakin saa helpommin ostamalla, mutta ainakin mä yritän mieluummin "vaikeampaa" kautta. Tossa aiemmin jo kirjoitin että olen soittanut aika pitkään 013-056 tai 058 setillä.Tiedän siis millaista se on.Kaikkia niitä juttuja mitä haluan soittaa ei niillä voi soittaa siksi käytän eri paksuuksia tyylista riippuen.Ei kai se nyt voi olla niin vaikeata. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Mikaelo 30.03.2006 23:49:11 (muokattu 30.03.2006 23:49:34) | |
---|
Kaikkia niitä juttuja mitä haluan soittaa ei niillä voi soittaa siksi käytän eri paksuuksia tyylista riippuen.Ei kai se nyt voi olla niin vaikeata. Ei, mutta ymmärrä nyt hyvä mies että kaikkien ei tarvitse tehdä samoin. Haen internetistä tietoa. Romantikkoitkijät #41 |
Jucciz 31.03.2006 00:02:31 | |
---|
Ennemmin teen mulle parhaiten sopivalla kielisetillä biisistä kuin biisistä "oman näköiseni" kuin alan veivaamaan eri paksuisia kieliä vaan sen takia että "jokin tietty tyylisuunta vaan vaatii tietyn paksuisia kieliä". Eihän tuollaisia sääntöjä kukaan voi kirjoittaa. Toisaalta 11-setti on muutenkin aika hyvä "best of both worlds"-kompromissi ysisetin ja 13-setin välimaastosta. Sillä taittuu aika hyvin kaikenlainen. |
BigPapa 31.03.2006 07:01:54 (muokattu 31.03.2006 11:22:00) | |
---|
Ennemmin teen mulle parhaiten sopivalla kielisetillä biisistä kuin biisistä "oman näköiseni" kuin alan veivaamaan eri paksuisia kieliä vaan sen takia että "jokin tietty tyylisuunta vaan vaatii tietyn paksuisia kieliä". Eihän tuollaisia sääntöjä kukaan voi kirjoittaa. Toisaalta 11-setti on muutenkin aika hyvä "best of both worlds"-kompromissi ysisetin ja 13-setin välimaastosta. Sillä taittuu aika hyvin kaikenlainen. Ei voi kirjoittaa sellaisia sääntöjä ja en muistaakseni ole käskenyt kenenkään tehdä samoin kuin minä.Olempahan vain todennut miten asia on ohuiden ja paksujen kielten osalta.Jos ei joku sitäkään ole tajunnut niin minkäs minä sillekään voin.Viimeiset 15 vuotta oon soittanut itse juuri tuolla mainitsemallani 011 - 052 setillä stratossa ja 10 - 46 setillä Les paulissa.Oman näköistä voi tehdä myöskin settejä vaihtamalla.Ei se oma touchi eikä käsien tuottama meininki pohjimmiltaan mihinkään muutu.Ohuilla vaan tietyt asiat tulevat sujuvammin, kuin nillä hirmuvaijereilla - 013 paksuisilla.Hyvin sanottu että "taittuu aika hyvin kaikenlainen" 011 setillä, koska ei silläkään setillä taitu ne kaikki jutut, joita voi soittaa 08 tai 09 seteillä. http://myy.helia.fi/~micma/kirjalliset/seppakoski.pdf Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
juhatapa 31.03.2006 07:31:48 | |
---|
Kaikkeen tottuu paitsi... Ysin setillä on tullut soiteltua aina (n.16 v) ja toimii kyllä hyvin hevistä humppaan... E ja droppi-D vireessä satanas ja perskules! |
LamaAjanElvis 31.03.2006 08:49:19 | |
---|
Mulla on resonaattorikitarassa niin ohuet kielet, että joku puritaani vois murskata mut kuin Gary Moore-levyn. Ei helvetti! :D repesin... "you're right, Ed. A parachute not opening... that's a way to die. Getting caught in the gears of a combine... having your nuts bit off by a Laplander, that's the way I wanna go." -Frank Drebin.
Sormet lähtee soundista. |
cadabra 31.03.2006 09:16:34 (muokattu 31.03.2006 09:49:10) | |
---|
Aattelinpa ilmasta omanki mielipiteen ku kauashan tämä on jo alkuperäisestä kysymyksestä menny. Eikös ois mukavempaa vaikka soittaa kitaraa se aika mitä täällä inttää jostain että mikä on paras kielisetti ja vielä kun ihan hyvin tietää että se on makuasia ja eri tyyleihin voi valita eri settejä miten haluaa? Tuntuu aika lapselliselta. Mutta mikäs minä olen sanomaan. Huvittaa vaan että aikuiset miehet yrittävät niin päteä täällä m.netissä. Minä oon huomannu että senki ajan mitä täällä väittelee kieliseteistä, voi käyttää reenaamiseen niin sitte jonakin päivänä voi päteä sillä omalla soittamisella. Meehän kämpille. |
sähkö 31.03.2006 09:55:39 | |
---|
Satulan vierestä venyttäminen esim.paksuilla saattakin joutua soittamaan sen liuttamalla.... No niin siinähän se tuli ikään kuin vahingossa! Pariin kertaan on jo kysytty, että mikä on sellaista jota ei pysty soittamaan paksummilla kielillä. Mitään useamman kielen bendejä en ole hyväksynyt, niitä itsekin teen ja 12-settiä käytän, mutta satulan vierestä bendaaminen on kyllä hmm... mahdotonta paksummilla kielillä. Eipä tullut todellakaan mieleen, vaikka noin yksinkertainen asia onkin. Itse kun tulee lähes poikkeuksetta soitettua 3. nauhan yläpuolelta. Nyt minäkin olen sitä mieltä että paksummilla kielillä on mahdoton soittaa samoja juttuja kuin ohuemmilla. Ja minäkin haluaisin nähdä sen fakiirin joka bendaa 11-setillä 2 sävelaskeleen bendin 1.nauhalta :) Joskus tuntuu, että joillain kitaristeilla on seitsemän sormea... mutta onneksi minulla on 10! |
BigPapa 31.03.2006 11:30:11 (muokattu 31.03.2006 11:37:27) | |
---|
useamman kielen bendejä en ole hyväksynyt En tarkoittanut tässä niitä normaaleja kahdenkielen bendejä vaan hiukan erikoisempia joissa kieliä venytetään eri tavalla ja saattaa olla jopa kolmekin kieltä osa laajempia ja osa suppeampia bendejä.ja siitä siirrytään sujuvasti seuraavaan jossa taas vaikkapa kolmella kielellä eri bendit.Toki se riippuu siitäkin kuinka paksua kieltä on sitten siellä E-A-D osastolla vastassa.Noitakin joutuu joskus bendailemaan aika villisti ja onhan se helpompaa ohuemmilla sekin joskin kompin tanakkuus kärsii.Nää nyt on enemmän tälläisiä joita studiossa tulis käytettyä. Keikat on eri juttu.Vaikka sielläkin on joihinkin biiseihin kaivannut sitä ohuempaa settiä.Sitten vaan pitää soveltaa paksummilla kielillä. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Makuupussimies 31.03.2006 13:32:06 | |
---|
10-52 Axemanin setti. Väitän että ette pysty soittamaan 9-setillä tai 13-setillä samoja juttuja kuin minä 10-52 setillä. Kokemuksella puhun. GHS TNT? Harr
"Proge on siis vähän niinkuin pelkkää "normaalin" musiikin sooloa?" |
hemmo 31.03.2006 13:50:12 | |
---|
Kiitos nimimerkintakaa heitetystä asiallisesta arviosta.Arvostan tälläistä suuresti.Kiitos vielä kerran. Anteeksi? Kyllä passissani lukee Hemmo jne. FenderGibsonMarshallMonster |
BigPapa 31.03.2006 13:56:46 | |
---|
Anteeksi? Kyllä passissani lukee Hemmo jne. jne. on hieno sukunimi.Eli piilossa olet ja ilmeisesti haluatkin pysytellä voidaksesi heittää noita uskomattoman hienoja arvioita M.nettiläisistä.Onnea valitsemallasi tiellä.Ja vielä kerran lämpimät kiitokset. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
hemmo 31.03.2006 14:02:46 | |
---|
jne. on hieno sukunimi.Eli piilossa olet ja ilmeisesti haluatkin pysytellä voidaksesi heittää noita uskomattoman hienoja arvioita M.nettiläisistä.Onnea valitsemallasi tiellä.Ja vielä kerran lämpimät kiitokset. Mitäs tilasit. Ole hyvä. FenderGibsonMarshallMonster |
BigPapa 31.03.2006 14:06:41 | |
---|
Mitäs tilasit. Ole hyvä. Kiitos.Olis vaan mukava tietää kuka noin uskomattoman hienoja juttuja toisista kirjoittaa.Mutta koska et uskalla tulla esiin niin en enää viitsi vaivautua moisiin raukkamaisuuksiin enempää kommentoimaan. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
hemmo 31.03.2006 14:08:32 | |
---|
Kiitos.Olis vaan mukava tietää kuka noin uskomattoman hienoja juttuja toisista kirjoittaa.Mutta koska et uskalla tulla esiin niin en enää viitsi vaivautua moisiin raukkamaisuuksiin enempää kommentoimaan. Käyttäydyt itse sangen provokatiivisesti ja hermostut, jos joku on eri mieltä. Katoppa peiliin, mummo. FenderGibsonMarshallMonster |
Kimmo72 31.03.2006 14:12:25 | |
---|
Ab Lukko OY? Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
BigPapa 31.03.2006 14:12:37 | |
---|
Käyttäydyt itse sangen provokatiivisesti ja hermostut, jos joku on eri mieltä. Katoppa peiliin, mummo. Ja sinä ilmeisesti elät provosoidaksesi.Ja senkin teet piilosta niikuin pelkurit nyt yleensä tekevät.Ja ne jotka eivät uskalla asettua muiden kritiikille alttiiksi.Aika hataralla pohjalla olet.Älä vaan mene rikki. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Ota banaani. Saat banaanin, jos et käytä hymiöitä.
Paskakitaristit #7 |
Kassu 31.03.2006 17:48:19 | |
---|
Ja sinä ilmeisesti elät provosoidaksesi.Ja senkin teet piilosta niikuin pelkurit nyt yleensä tekevät.Ja ne jotka eivät uskalla asettua muiden kritiikille alttiiksi.Aika hataralla pohjalla olet.Älä vaan mene rikki. Hoho. |