Sir Härö 31.03.2006 12:51:29 | |
---|
Jeps. Eli bändin kanssa oltiin studiolla tekemässä ensimmäistä demoamme. Kolmessa viikonlopussa saatiin rummut, kitarat, bassot, synat ja laulut purkkiin. Nyt enää odotellaan että miksaus ja masterointi on valmis. Puhe oli että puolitoista viikkoa menee edellämainittuihin. Kokemus oli hieno ja olen positiivisesti yllättynyt biisien toimivuuteen. Kolme biisiä nauhoitettiin. Kaksi menevämpää rallia sekä yksi rauhallinen mutta raskas kipale. Hieman jännittää että miltä se sitten kuulostaakaan kun äijät ovat tehneet taikansa miksauksen saralla. Ei mulla muuta. Jatkakaa. "Aus einem verzagten Arsch kommt kein fröhlicher Furz. Alakuloisesta perseestä ei tule iloista pierua."
V.U.K. #18 |
IommI 31.03.2006 13:13:37 | |
---|
No onneksi olkohon vain... Kyllä se olisi mageeta päästä joskus kans nauhotteleen demoa... Kun nyt vain löytyisi lisää jengiä soittelemaan meidän kans... Pyhä pietari sanoi aikoinaan rokkarille... tänne et hevillä pääse... |
No onneksi olkohon vain... Kyllä se olisi mageeta päästä joskus kans nauhotteleen demoa... Kun nyt vain löytyisi lisää jengiä soittelemaan meidän kans... Jotkut ovat sanoneet että studiohommat on tylsiä. Paskaa puhuvat. Uskon että 20 vuotta kun niitä tekee niin voi olla tylsää, mutta on se vaan hieno kokemus. "Aus einem verzagten Arsch kommt kein fröhlicher Furz. Alakuloisesta perseestä ei tule iloista pierua."
V.U.K. #18 |
Volle 31.03.2006 14:59:34 | |
---|
Jotkut ovat sanoneet että studiohommat on tylsiä. Paskaa puhuvat. Uskon että 20 vuotta kun niitä tekee niin voi olla tylsää, mutta on se vaan hieno kokemus. Mua ainakin alkoi vituttamaan, kun jouduttiin ottamaan joitain biisejä aika moneen kertaan uusiksi, kun rumpali ja basisti eivät oikein kai ymmärtäneet toisiaan, vaikka biisejä on veivattu aika kauan. Tai siis sen yhteissoiton kehnouden varmaan sitten kuuli paremmin siinä tilanteessa ensimmäistä kertaa, kun reeneissähän tulee kumminkin omaan suoritukseensa keskityttyä eikä välttämättä metelin takia se basso-basari-yhteistyö muutenkaan hirmuisen hyvin kuulu. Siinä sitten jouduttiin hieman komppia ja sovitustakin muuttamaan, kun ei se vanhaan tyyliin oikein toiminutkaan. Onneksi oli tietsikan ympärille koottu "kotistudio" kysymyksessä. Moinen räpellys oikeassa studiossa tuntitaksaa maksaessa olisi korvennut vielä enemmän. Ehkä noista äänityksistä tarttui kuitenkin jotakin oppia korvan taakse. Ainakin reenataan tiukemmin homma läjään ensi kerralla. Mutta silloin kun hommat menee suht ongelmitta, äänittely on ihan kivaa. Sitten niin. |
Jzci 31.03.2006 15:37:25 | |
---|
Jotkut ovat sanoneet että studiohommat on tylsiä. Paskaa puhuvat. Kyllähän se välillä on tylsää jos ei itse tarvi tehdä mitään. Istuskella vain tyhjän panttina ja poltella tupakkia. Jos taas nauhoitetaan jotain itselle "ei niin mieluista" biisiä, niin kyllä sekin meinaa olla pitemmän päälle hieman tylsää. Sitten taas oma lukunsa on se niitten soundien hakeminen ja se siihen liittyvä säätäminen ja vääntäminen, ja kaikenmaailman kummallisten menetelmien yrittäminen ym. normitoiminta studiossa. Sitten kun vielä tuon normitoiminnan keskelle sattuu jotain teknisiä ongelmia ja kaikki laitteetkin tuntuvat vittuilevan päin näköä, niin sanoisin että ei se aina mitään niin hillittömän hauskaakaan ole. |
kivi 31.03.2006 16:08:34 (muokattu 31.03.2006 16:10:24) | |
---|
Jotkut ovat sanoneet että studiohommat on tylsiä. Paskaa puhuvat. Uskon että 20 vuotta kun niitä tekee niin voi olla tylsää, mutta on se vaan hieno kokemus. Hm. Se tylsyys riippuu ihan osallistumisen määrästä. Mulla oli tylsää studiossa ainoastaan kerran, kun sessiot keskeytyi äänittäjän jouduttua hälytetyksi vakityöhönsä jonkun ydinvoimalakatastrofin takia, sinne mä jäin yksin makailemaan riippumatossa ja miettimään kuinka kallis studiopäivä taas valui hukkaan. Ja ei, en ruvennut tekemään itse. Tuottaja ei olisi tykännyt, ja se oli 24-raitanauhureden ja 2" nauhojen aikaa muutenkin, eli ei kovin näppärää yksin tehdä. Mutta voin hyvin ymmärtää, kuinka rumpali tai basisti osuutensa hoidettuaan pitkästyvät. Mutta sitähän kaikki musahomma on, 95% odottelua ja käkkimistä... |
Sir Härö 01.04.2006 11:50:56 | |
---|
Mutta voin hyvin ymmärtää, kuinka rumpali tai basisti osuutensa hoidettuaan pitkästyvät. Koko kolmen viikonlopun aikana minun osuuteni oli soittaa bassoa n. 30 min. Silti olin koko ajan paikan päällä. Oikeasti missään vaiheessa ei ollut tylsää :) "Aus einem verzagten Arsch kommt kein fröhlicher Furz. Alakuloisesta perseestä ei tule iloista pierua."
V.U.K. #18 |
SSilver 01.04.2006 13:08:18 | |
---|
Koko kolmen viikonlopun aikana minun osuuteni oli soittaa bassoa n. 30 min. Silti olin koko ajan paikan päällä. Oikeasti missään vaiheessa ei ollut tylsää :) Ah, se on sitä ensimmäisen demon huumaa... Kyllä meilläkin oli rattoisat kolme päivää, joiden aikana tuntui siltä kuin kaikki menisi putkeen, ja demosta tulisi loistava. No, kyseinen kolmen biisin demo lensikin sitten roskiin kuukauden sisällä. Mutta toki onnea matkaan, te kuitenkin olette käyttäneet nauhoittamiseen ja miksaamiseen huomattavasti järkevämmin aikaa. (Itsellä aikaa 15 tuntia, kappaleita kolme, miksaukseen käytettiin tunti. Studiolle lähdettiin viikon varoitusajalla. Ei näin.) |
Guitar Hero 01.04.2006 17:34:30 | |
---|
Ah, se on sitä ensimmäisen demon huumaa... Kyllä meilläkin oli rattoisat kolme päivää, joiden aikana tuntui siltä kuin kaikki menisi putkeen, ja demosta tulisi loistava. No, kyseinen kolmen biisin demo lensikin sitten roskiin kuukauden sisällä. ihan totta. kyllä munstakin tuntui ensimmäisen demon aikana, että "joo, tää on helvetin hyvä", mutta todellisuus sitten materialisoitui seuraavien vuosien aikana - ei se kuitenkaan roskiin asti lentänyt. :) Kokemuksena se eniveis oli loistava ja jälkikäteen ajateltuna aika opettava. kyllä se kaikki loi pohjaa tälle nykyiselle toiminnalle. ainakin. jatkakaa samaa rataa Come to the dark side. We have cookies |