Aihe: Haluan hyväksi, mutta miten?
1 2 3
R.Cooley
09.09.2003 17:15:38
Alku ajoista asti ajattelin, että sitten kun soitan 150 bpm vauhdilla 16-osia, olen hyvä kitaristi.

Nyt maksimi on jo 120 bpm, mutta koen itseni ihan paskaksi.

Tuntuu että, tästä nopeudesta ei ole hirveästi hyötyä kun en saa mitään maata mullistavia juttuja kitarastani ulos siltikään.
Minusta tulee isona melodinen tiluttaja
noteride
09.09.2003 17:17:54
Tuntuu että, tästä nopeudesta ei ole hirveästi hyötyä kun en saa mitään maata mullistavia juttuja kitarastani ulos siltikään.

Niinhän se tahtoo olla...
R.Cooley
09.09.2003 17:21:55
Niinhän se tahtoo olla...

Totta, olen kylläkin vasta harjoitellut yhellä kielellä noita 16-osia, ehkä sitten puolen vuoden päästä rupee menemään jotain hienoja juttuja..
noteride
09.09.2003 17:32:05
Kauankohan olet soittanut kitaraa?
jogo3000
09.09.2003 17:38:41

Kannattaa myös kehittää omaa näkemystä nauhoittelemalla, improvisoimalla, soittamalla bändissä jne.
Talvella minulla on sään puolesta kaikki edellytykset olla iloinen.
JCM
09.09.2003 18:01:59

Alku ajoista asti ajattelin, että sitten kun soitan 150 bpm vauhdilla 16-osia, olen hyvä kitaristi.

Heh. Onko nopeus todellakin jonkun mielestä se mittari millä mitataan soittotaitoa.

Onhan noita nopeita kitaristeja olemassa, hyviä ja huonoja. Monet aloittelijatkin sahaavat hirmu nopeesti ylös ja alas, mutta sitten kun pitäisi rehellistä komppia ruveta soittamaan, menee homma läskiksi.

Älä keskity nopeuteen, ota laajempi näkökulma soittamiseen.
R.Cooley
09.09.2003 18:07:16
Kauankohan olet soittanut kitaraa?

vuoden ja 7 kk aika pitkälti tasan.
Brian May jr.
09.09.2003 18:09:36
vuoden ja 7 kk aika pitkälti tasan.

Ja oot keskittyny nopeuteen koko homman ajan? Aika vakavaa, sanon minä. Ota laajempi näkökulma soittamiseen, niin sitä nopeutta tulee kyllä kanssa ajan myötä.
Tyylilaji nopeuden edelle! Ja se on tosi!
R.Cooley
09.09.2003 18:11:45
Älä keskity nopeuteen, ota laajempi näkökulma soittamiseen.

Niin pitäisi tehdä. Olen wannabe-tilumies linjalla ollut aina.

Kannattaa myös kehittää omaa näkemystä nauhoittelemalla, improvisoimalla, soittamalla bändissä jne

Totta.
Olen improvisoinut A duuri bluessia jonkin verran.
Nauhoitellut olen pari biisiä/juttua.
R.Cooley
09.09.2003 18:13:03
Ja oot keskittyny nopeuteen koko homman ajan? Aika vakavaa, sanon minä. Ota laajempi näkökulma soittamiseen, niin sitä nopeutta tulee kyllä kanssa ajan myötä.

Pyh, olenhan minä opetellut sointuja yms. muitakin hommia, mutta suuntaukseni on ollut aina Angelo-Cooley linjalla.
R.Cooley
09.09.2003 18:16:09
Eikös toi Cooley ole niitä pahimman luokan shreddaajia vai muistanko väärin?

No kyllä hänen levyllään jokaisessa biisissä on melodiaa, että mihinkää Fareriin ei voi verrata.

EI SE NOPEUS VAAN TYYLI.

Totta, pitäis "tatsia" kehittää.
lxi
09.09.2003 18:16:11
Tuntuu että, tästä nopeudesta ei ole hirveästi hyötyä kun en saa mitään maata mullistavia juttuja kitarastani ulos siltikään

Siitä se valaistuminen lähtee.

Tässä mielenkiintoinen paradoksi: mitä enemmän kitaraa soittaa, mitä enemmän eri asioita treenaa ja oppii, mitä laaja-alaisemmin ottaa soitinta haltuunsa, sitä enemmän havaitsee asioita joita EI osaa. Ja se on vain ja ainoastaan merkkinä jonkinlaisesta edistymisestä, ja siitä ettei enää katsokaan musiikkia ihan niin pitkän putken päästä vaan näkee sitä taas hieman laajemmin.

Mutta minun sanomisiani ei kannata ottaa liian tosissaan; enhän minä itse osaa vielä yhtään mitään.
Mainostilaa vuokrattavana
Brian May jr.
09.09.2003 18:16:14
EI SE NOPEUS VAAN TYYLI.

Aivan, tsekatkaa mun allekirjotus!
Tyylilaji nopeuden edelle! Ja se on tosi!
R.Cooley
09.09.2003 18:22:10
Siitä se valaistuminen lähtee.

Tässä mielenkiintoinen paradoksi: mitä enemmän kitaraa soittaa, mitä enemmän eri asioita treenaa ja oppii, mitä laaja-alaisemmin ottaa soitinta haltuunsa, sitä enemmän havaitsee asioita joita EI osaa. Ja se on vain ja ainoastaan merkkinä jonkinlaisesta edistymisestä, ja siitä ettei enää katsokaan musiikkia ihan niin pitkän putken päästä vaan näkee sitä taas hieman laajemmin.

Mutta minun sanomisiani ei kannata ottaa liian tosissaan; enhän minä itse osaa vielä yhtään mitään.

No jospa rupeen keskittymään muihinkin juttuihin enemmän.
Ajatteli aina, että jos treenaan paljon nopeutta ja tekniikkaa on tulevaisuus helppoa kuin pulkalla laskeminen.
noteride
09.09.2003 18:56:22
Totta, olen kylläkin vasta harjoitellut yhellä kielellä noita 16-osia, ehkä sitten puolen vuoden päästä rupee menemään jotain hienoja juttuja..

Jos sä oot soittanu vuoden ja 7kk, ni ei oo mikään ihme, että niitä hienoja juttuja ei oo löytyny, eikä varmasti löydy vielä puolen vuoden päästäkään. Ehkä joskus kymmenen vuoden päästä...
Mitä nyt kukakin mieltää hienoiksi jutuiksi, niin kyllä siihen aikaa menee. Mitä enemmän opit, sitä vähemmän huomaat osaavasi.
Sahanpurija
09.09.2003 19:09:23

Opettele Dire Straitsin Sultans of Swing sooloineen - Ja olet virtuoosi ;) Ei tosissaan, mutta kannattaa ehkä kokeilla jotain blues- juttuja. Niistä saa mukavasti eloa soittoon. Ja treenaa kovasti bendejä.
Keep your Eyes Wide Open, Moonchild. We're going to Level Five to see One More Red Nightmare. But first you must eat your Cat Food.
R.Cooley
09.09.2003 19:34:00
No bluessia oon vähä katellu, se on ihme touhua.
Vilppu
09.09.2003 20:05:23
Mitäs jos etsisit itsellesi opettajan. Tuntuupi siltä, että siulla on vähän hakusessa tuo treenauspuoli (siis mitä & miten treenata), ja opettaja olisi sen selvittämisessä paras apu.Selittäisit sille, minkälaiseksi soittajaksi haluat tulla, ja antaisit sen hieman avustaa siinä perille pääsyssä. Samalla voisi takkiin tarttua hieman jotain muutakin.
Kirjoittakaa hautaani: "hävisi pakastehaukimiekkailussa sialle!" -Viivi-
Jäsen X
09.09.2003 20:14:56 (muokattu 09.09.2003 22:41:32)
No bluessia oon vähä katellu, se on ihme touhua.

Onko kukaan muuten sanonut sulle, että näytät ihan "Salattujen elämien" "Teemulta"?? Ja Huom. siis tää EI oo mitään vittuilua..
Drink up, shoot in, let the beatings begin!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)