Aihe: Pop-addiktin nurkkaus: maakeskeisyys.
1 2 3 4
Halldor
28.12.2004 01:01:22
rahaa tulee ja rahaa menee, life goes on.
Lasken levyostosten hintaan myös harvoin ostettavat instrumentit , äänitylaitteet ja hilavitkuttimet.
Mä uskon, että mä voisin elää skandinaavian, isobritannian ja ranskan musiikkitarjonnalla pitkään. Sen verran kaunista ja ihanaa musiikkia täältä osasta maailmaa löytyy.
Onko joku muuten kuullut Devendra Bandhartia? Nimi on tuttu, mutta ei tule yhtään biisiä mieheltä mieleen.

Biisi Sight to behold on ainakin tosi hyvä.
paranoid android
28.12.2004 14:36:43
(itse harkitsen 2 kertaa kanadalaisen levyn tullessa vastaan)

Kanadastahan tulee paras musiikki nykyään!
Nahkaliivit paukkuu.
leijonamieli
30.03.2006 23:13:58
vastaan yli 457 päivää vanhaan viestiketjuun, mutta se johtuu siitä, että muusikoiden.netin layout on niin tylsä, että tänne ei jaksa kirjottaa. Noita levyjä on paljon tullut ostettua, mutta 700 euroa ei kulu enää levyihin. onneksi.

Mä mietin tuota maakeskeisyyttä ja jopa kaupunkikeskeisyyttä edelleen. Tietyn ilmiön kerääminen on muten todella palkitsevaa, mutta kyllä se kuolema tapahtuu rauhassa, vaikka ei olisikaan kaikkia lucksmithsien levyjä, vaikka se olissi kyllä kiva. Vinyylillä.
"Älä naura rullalautailijoille, heillä on uskonto" -yle
Piepe
31.03.2006 00:52:46
Itse asiassa onpas hyvin mielenkiintoinen aihe, en oo ite pahemmin tullut ajatelleeksi koko asiaa. Nopea silmäys levyhyllyyn kertoo että miun levyistä varmaan 60% on amerikkalaisia, 30% suomalaisia ja sanotaan 6% ruotsalaisia ja loput 4% jostain muusta maasta.

1)lista levyistä, mitä haluat ennen kuolemaasi?
Liikaa on sellaisia.

2)mitkä maat riittäisivät tyydyttämään musiikinjanoasi?
Yhdysvallat, Suomi.

3)onko esittäjän maalla mitään väliä musiikinkulutuksessasi (itse harkitsen 2 kertaa kanadalaisen levyn tullessa vastaan)
On, jos en tunne bändiä etukäteen. Voisin kuvitella että harkitsisin enemmän kuin 2 kertaa esim. saksalaisen tai venäläisen levyn ostoa. Aasialainen ja afrikkalainen (vaikka rytmistä onkin) musiikki tuntuu aika vieraalta myös.

4)voiko ilman amerikkalaista levyä selvitä läpi elämän?
Jos ihan kirjaimellisesti kysymyksen ottaa, niin kyllä, mutta jos eläisin ainoastaan musiikin takia niin ei.
gocreatethenextcraze
meeza
31.03.2006 02:20:28
Mun mielestä paras maa on Zimbabwe, koska sieltä tulee *namedrop*. Eka levy oli ihan hyvä, mutta ekat demot oli ihan älyttömän kovia! Uusin levy, *namedrop*, oli kuitenkin hirveetä mainstream-paskaa... mutta löytyy sekin tietty hyllystä (vinyylinä). Onko joku muuten kuullut *namedropin* uutta levyä? Ihan loistavaa, sai Pitchforkissa 9.6! Pitchforkin arvosteluiden perusteella ostin kanssa *namedropin* ja *namedropin* ekat demot, vaikken ollut edes kuullut niitä... mutta sehän on luotettava paikka ja nytkin *namedropin* uusi levy sai tosi hyvät pisteet!

Ai niin, muistakaa tsekata myös puolalainen slowcore-akti *namedrop* ja pirun kova uusi-seelantilainen (trendikkäästi eksoottinen maa) muniinpuhalteluyhtye *namedrop*. Mutta älkää kajotko niihin uusimpiin tuotoksiin, hirveetä kuraa.

Tällä hetkellä pitäis ainakin saada *namedropin*, *namedropin*, *namedropin*, *namedropin* ja ehkä kanssa *namedropin* uudet levyt!
(I have your voice on tape in a southern accent, screaming at me...)
Piepe
31.03.2006 10:45:26
Noh. Laskin nyt sitten ne prosentit levyhyllystäni. Ja suurin yllätys itelleni oli se kuinka helvetin tarkka tuo aikaisempi arvioni oli...

Jenkki 59%
Suomi 25%
Englanti 7%
Ruotsi 5%
Australia 1%
Kanada, Japani, Skotlanti, Brasilia, Saksa ja Latvia yhteensä 3%

...ja kyllä, minulla on elämää, mutta tänään oli vapaapäivä =:-{D
gocreatethenextcraze
Marlowe
31.03.2006 11:39:22
1)Lista levyistä, mitä haluat ennen kuolemaasi?

Eivät mahdo listattaviksi.

Jos tiukasti rajataan, niin Yhdysvallat ja Iso-Britannia. Veikkaisin niiden kattavan yli 80 % kuuntelemastani musiikista.

Levyhyllystä löytyy myös marginaalisemmin suomalaista, japanilaista, ruotsalaista, kolumbialaista, kanadalaista, jamaikalaista, australialaista, brasilialaista, irlantilaista ja ranskalaista musiikkia. Näistä koviten kirvelisi kanadalaisista ja jamaikalaisista luopuminen.

3)onko esittäjän maalla mitään väliä musiikinkulutuksessasi

Nääh. Kansallisuudella ei ole väliä, jos musiikki vaan miellyttää. Laulujen sanoitukset merkitsevät tosin sen verran, että mielelläni olisin kärryillä edes sen verran, että ymmärrän suunnilleen mistä on kyse. Se saattaa rajoittaa jonkin verran musiikillista maailman ympäri -matkailua.

Ja jos oikein ennakkoluuloisiksi heittäydytään, niin pitää myöntää, että saksalaisten kohdalla artistien ja yhtyeiden kohdalla saattaa mietityttää vähän. =)

Ei voi missään tapauksessa. Mutta voiko selvitä ilman suomalaista levyä?
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
Mika Antero
31.03.2006 12:26:09
-eilen tilaamani Robert Plantin Sixty six to Timbuktu ja Captain Beefheartin Mirror man

-USA, UK ja Suomi

-ei, tosin jos laulukieli on muu kuin englanti tai suomi vaatii kuuntelu vähän totuttelua

-ei, jos populaarimusiikki yhtään kiinnostaa
p3ssi
01.04.2006 19:13:35

miksi listalla ei ole ollenkaan Curea? tai The Legendary Pink Dotsia?
AAAZHYD! so get those fucking horsemen off my lawn!
FlatOutFucked
01.04.2006 19:48:22
Mun mielestä paras maa on Congo , koska sieltä tulee Konono no. 1.
There's a liar on the altar. The sermon never falter
This is religion. Your religion.
DeWilde
02.04.2006 12:28:23 (muokattu 02.04.2006 12:28:48)

En jaksa viettää koko päivää niitä miettien.

Iso-Britannia, Suomi ja USA.

Eipä juuri.

Helposti, mutta ilman brittiläistä levyä ei.
Hevi on parhaimmillaankin paskinta.
Volle
02.04.2006 12:50:14
Mun mielestä paras maa on Zimbabwe, koska sieltä tulee *namedrop*. Eka levy oli ihan hyvä, mutta ekat demot oli ihan älyttömän kovia! Uusin levy, *namedrop*, oli kuitenkin hirveetä mainstream-paskaa... mutta löytyy sekin tietty hyllystä (vinyylinä). Onko joku muuten kuullut *namedropin* uutta levyä? Ihan loistavaa, sai Pitchforkissa 9.6! Pitchforkin arvosteluiden perusteella ostin kanssa *namedropin* ja *namedropin* ekat demot, vaikken ollut edes kuullut niitä... mutta sehän on luotettava paikka ja nytkin *namedropin* uusi levy sai tosi hyvät pisteet!

Ai niin, muistakaa tsekata myös puolalainen slowcore-akti *namedrop* ja pirun kova uusi-seelantilainen (trendikkäästi eksoottinen maa) muniinpuhalteluyhtye *namedrop*. Mutta älkää kajotko niihin uusimpiin tuotoksiin, hirveetä kuraa.

Tällä hetkellä pitäis ainakin saada *namedropin*, *namedropin*, *namedropin*, *namedropin* ja ehkä kanssa *namedropin* uudet levyt!

No siis eka demo on aina paras. Just se mummon kynsileikkurilla äänitetty.

Sitä mä suuresti ihmettelen millainen on kova muniinpuhalteluyhtye. :)
Sitten niin.
Veke
02.04.2006 17:22:41
Alottajalta puuttui Mogwai skottilistasta.
Marlowe
02.04.2006 17:56:59
Mun mielestä paras maa on Congo, koska sieltä tulee Konono no. 1.

Nick Hornby kuvailee upeassa Uskollisessa äänentoistossaan (romaani, jota voinee pitää eräänlaisena pop-addiktin sairaskertomuksena) erästä epämiellyttävää tyyppiä seuraavasti:

"Nyt alan muistaa kaikenlaista: Rayn farmarit, hänen musiikkimakunsa (afrikkalaista, latinalaista, bulgarialaista, mikä helvetin musiikkisuuntaus maailmalla nyt kulloinkin oli muodissa...)"

No siis eka demo on aina paras. Just se mummon kynsileikkurilla äänitetty.

Joo, näihin kommentteihin törmää aina vähän väliä. Joskus tietysti käy, että ensimmäinen, vuosien työn tuloksena syntynyt debyytti on se uran kohokohta, mutta jonkun levyn diggaileminen sen vuoksi että kukaan muu ei ole yhtyeestä mitään kuullutkaan, on enemmän kuin teennäistä. Mielestäni silloin kyse on enemmän oman egon kohottamisesta kuin itse musiikista pitämisestä.

Uudistanpa kysymykseni: voiko ihminen selvitä läpi elämän ilman yhtään suomalaista levyä?
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
Rattata
02.04.2006 19:07:09
Teinpä myös pienen laskutoimituksen.

Top3 maat:

USA 46%
Britti 22%
Suomi 16%

Jenkit nappasivat odotetusti suurimman palan. Mutta se mikä yllätti totaalisesti, oli suomi. En olis ikinä uskonut että omistan näinkin paljon kotimaista musiikkia. Enhän mä edes tiedä mitään suomalaisesta musasta.
Mika Antero
02.04.2006 19:30:55
voiko ihminen selvitä läpi elämän ilman yhtään suomalaista levyä?

Ihminen kyllä, mutta suomalainen ei... No jaa, kyllä varmaan ilman yhtään suomalaista levyä voisi rokkidiggari selvitä, mutta olisihan se erittäin typerää olla ollenkaan perehtymättä kotimaansa musiikkikulttuuriin levyjen muodossa.

Vastaan siis kyllä, mutta ei.
Planetist
02.04.2006 20:14:18
Laskeskelin ja tälläisiin tuloksiin päädyin.

Englanti: 49
Suomi: 44
Usa: 26
Wales: 6
Saksa: 3
Ranska: 2
Eesti: 1
Puola: 1
Japani: 1

Hieman yllätyin siitä miten vähän tuota yhdysvaltalaista musiikkia omistankaan, britanniahan saisi siis "pisteitä" 55 kun nuo walesit laskettaisiin mukaan, päätin listata kuitenkin näin.
Olet varmaan aina halunnut tietää mitä tapahtuu jos painaa Tästä.
Bee-äf
03.04.2006 09:49:57
Jumalauta että on niksahtanutta väkeä...
mä vaihan tuonne kamarunkkausosastolle.
With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today.
PJS
03.04.2006 12:12:15

-liikaa levyjä...
-USA, Iso-Britannia
3)onko esittäjän maalla mitään väliä musiikinkulutuksessasi (itse harkitsen 2 kertaa kanadalaisen levyn tullessa vastaan)
-Ei mitään väliä, suomalainen musiikki on usein kehnoa.
Ei voi.
Jees.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)