Aihe: Kultainen Nuoruus nuottia kaivataan
1 2 3 4 5 6
paice60
30.03.2006 23:11:30
Toihan on sellainen putoova sointukulku ja mitä kitaralla kokeilin niin E+ tuntui ihan sopivalta korvalle siinä toka tahdissa.siis äänet matalimmasta korkeimpaan E-G#-C-E, no tää on kai taas näitä kitaristi juttuja....; /

Kunhan vaan kattoo ettei basso putoo. Niinkuin entinenkin basisti jolle sanottiin kesken biisin että basso putoo, no sehän tiputti sen lattialle. Että sellasta.
Ajattelenko....siis olenko?
pekkajau
30.03.2006 23:12:02
Taitaa jätkät olla jossain "Kolmannella linjalla sillon kun hetki lyö!"?
Kirjoitin mitä kirjoitin!
KoskPaavo
30.03.2006 23:12:47
Mulla on tapana silloin tällöin (harvoin) pistää valssin keskelle ihan beattia muutama tahti, niin saa taas jätkiltä katseet että TÄH. Se sopii siihen ihan hyvin, kunhan ei joka paikkaan pistä. Ja siihen Kultaiseen nuoruuteen ainakin mä pistän iskun kakkoselle. Mutta mä oonkin mä.

Onneks sulla ei oo Hyväris-Antti kiipparistina. Se vois hypätä kurkkuun jo tuosta, hah.
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
BigPapa
30.03.2006 23:13:32

Hehehehehe......do dii
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
baron
30.03.2006 23:14:35

No voishan se kakkossointu olla E(#5)add11/G#
My name is Baron, Sir Baron.
paice60
30.03.2006 23:16:41

Eikös tähän aikaan päivästä tuo ole hyvä paikka olla. Nyt vasta rupee nuppi toimiin. Ja tämähän kertoo paljon nupista, että eipäs nupista siellä.
ÄM
30.03.2006 23:18:54

Kyllä sitä pitää vähän sleebata mutta ei sitten kauheesti. Toi triolijuttu...en oikein tiedä, koska ideahan siinä on että se viimeinen valssi kantautuu. Ainakin sillai mä sen olen vetänyt. Mutta kuten sanottua, mää olenkin mää.

Eiku koitappa, nyt kun oikein mietin, niin sehän menee just nätisti neljäsosatriolina. Eli kyllä sä tiedät, eli siis silloin ne ns valssitahdit on saman mittaisia, kuin mitä siinä on 2/4-tahditkin. Tai jos 4/4, niin ne molemmat valssitahdit mahtuu yhteen tahtiin.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
BigPapa
30.03.2006 23:20:03 (muokattu 30.03.2006 23:20:26)

No voishan se kakkossointu olla E(#5)add11/G#

No niin ja kitaralla se on siis se minkä sanoin E+

siis tämä E-G#-C-E
baron
30.03.2006 23:22:51

Eiku koitappa, nyt kun oikein mietin, niin sehän menee just nätisti neljäsosatriolina. Eli kyllä sä tiedät, eli siis silloin ne ns valssitahdit on saman mittaisia, kuin mitä siinä on 2/4-tahditkin. Tai jos 4/4, niin ne molemmat valssitahdit mahtuu yhteen tahtiin.

Onhan niitä monia piisejä, joissa tulee valssitahti/tahteja ihan samassa tempossa kuin aiempi 4/4 eli siis tahti eri mittainen.
Etsimättä tulee mieleen Beatlesin "We Can Work It Out" ja "Summer In The City" (siis jälkimmäinen ei Beatlesin, en nyt muista esittäjää, Danny ainakin laulanut suomeksi jotain kuumaa kesäkatua tai sinne päin)
paice60
30.03.2006 23:23:46

No saattapihan tuo ollakin totta. Mutta ei se kyllä ihan istu jos hakee sitä valssin keinuvuutta. Tietenkin jos sen soittaa ihan suoraan rytmiin, niin silloin, mutta ainakin mä tykkään pistää siihen vähän ilmavuutta.
baron
30.03.2006 23:23:50

No niin ja kitaralla se on siis se minkä sanoin E+

siis tämä E-G#-C-E

No, tossa mun sointumerkinnässä oli se 11 eli A ja G# alin.
BigPapa
30.03.2006 23:24:24

No, tossa mun sointumerkinnässä oli se 11 eli A ja G# alin.

Okkei
paice60
30.03.2006 23:27:06
Onneks sulla ei oo Hyväris-Antti kiipparistina. Se vois hypätä kurkkuun jo tuosta, hah.

Olen kuullut kyllä miehestä juttuja jos useita. Mutta minäpä hyppäisin takaisin ja olen sen verran iso mies että voisipa tuo jäädä kakkoseksi.
baron
30.03.2006 23:28:48

Okkei

Mutta ihan asiallisesti:
Ei me voida oikeata kinaa saada aikaiseksi, koska se mikä sopii riippuu melodiasta ja siitä mitä muu bändi soittaa.
Tää on vain ajankuluhuulenheittoa.
baron
30.03.2006 23:29:35

Lovin Spoonful

Jess!!
pekkajau
30.03.2006 23:29:36
Tanskalaiset on hienoja ihmisiä! Niillä oli aikoinaan euroviisuissa edustuskappaleena jazz-valssi joka oli blues!
Kirjoitin mitä kirjoitin!
paice60
30.03.2006 23:31:54
Tanskalaiset on hienoja ihmisiä! Niillä oli aikoinaan euroviisuissa edustuskappaleena jazz-valssi joka oli blues!

Niillähän on muutenkin kaikki hallussa pilapiirroksia myöden puhumattakaan hienosta olutkulttuurista.
BigPapa
30.03.2006 23:32:29

Mutta ihan asiallisesti:
Ei me voida oikeata kinaa saada aikaiseksi, koska se mikä sopii riippuu melodiasta ja siitä mitä muu bändi soittaa.
Tää on vain ajankuluhuulenheittoa.

Juu ei ole tarkoitus kinatakkaan, kitaralla vaan soinnut kääntyy hiukan erilaisiksi kuin keyboardeilla.Pitäis olla aika ihme nakit jos pystyis kiipparisointuja veteleen kitaralla.
ÄM
30.03.2006 23:34:53

No saattapihan tuo ollakin totta. Mutta ei se kyllä ihan istu jos hakee sitä valssin keinuvuutta. Tietenkin jos sen soittaa ihan suoraan rytmiin, niin silloin, mutta ainakin mä tykkään pistää siihen vähän ilmavuutta.

Totta. Mä vaan muistelen, että Solistiyhtye Suomen levytys oli just semmonen vähän tökerö, ettei siihen tuu mieleenkään yrittää valssia tanssia. Mut sehän on tavallaan hyvä veto ottaa se reilusti keinuen valssina se kohta, kunhan tosiaan lähtee sitten taas normitahti luontevasti.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)