Quu 09.09.2003 10:58:53 | |
---|
Ajattelin vaihdattaa mun Epiphone Les Paulin mikit Seymour Duncaneihin (Screamin' Demon kaulaan & Distortion tallaan). Mutta ei kai siinä pidä samalla potikoita tai mikkivalitsinta vaihtaa? Toisekseen: Kannattaako periaatteessa tollainen vaihto? Mitään en oo koskaan ottanu! Koskaan en oo mitään ottanu! |
Juzzu 09.09.2003 11:02:58 | |
---|
Ajattelin vaihdattaa mun Epiphone Les Paulin mikit Seymour Duncaneihin (Screamin' Demon kaulaan & Distortion tallaan). Mutta ei kai siinä pidä samalla potikoita tai mikkivalitsinta vaihtaa? Toisekseen: Kannattaako periaatteessa tollainen vaihto? Ei tarvitse potikoita vaihtaa. Ja kannattaako tuollainen? Soundimielessä kyllä, rahallisen panostuksen joutuu jokainen harkitsemaan itse. Ja vaikka kohta joku tölvii, ettei Epistä saa hyvää millään, voinen jo suoraan kertoa että hyvillä mikeillä (niin kuin SD:t) saa kyllä Epinkin soimaan hyvinkin eri lailla (=paremmin). Tietenkin aina kannattaa muistaa, ettei mikeillä kuitenkaan mitään dramaattista muutosta soundiin saa, hienosäätöä kylläkin. Tosin ainakin omat Epin mikit olivat niin huonot, että ero oli suorastaan huomattava. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
kivi 09.09.2003 11:38:28 (muokattu 09.09.2003 11:40:00) | |
---|
Halpiskitaraan mikkejä vaihtaessa kannattaa kyllä vaihtaa potikatkin, jos mahdollisuus vaan on ja rahaa riittää. Halpiskitaroiden potikoilla on usein jonkinmoinen soundia huonontava vaikutus, vaikkei siitä yleisesti puhuta. Huonoa rautaa ovat ne. Ohmeiltaan ei vaihtoa tarvi tehdä. 500K, mitä noissa varmaan alunperinkin on, lienee ihan hyvä. Signaalitien laadun kannalta kannattaa harkita. |
Quu 09.09.2003 12:17:50 | |
---|
Gibsonin potikathan mä siihen saisin. Mitään en oo koskaan ottanu! Koskaan en oo mitään ottanu! |
Insane Kane 09.09.2003 13:07:59 (muokattu 09.09.2003 13:08:58) | |
---|
Nuo Duncanin sivut sanoo, että Screamin' Demonia ei olis kaulaan vuaan tallaa, mutta jokkainenhan ne itte laittaa mihin tykkää, kait? Lespaan laittaisin Jazzin tai 59 kaulaan ja JB tai Custom tallaan, mutta tuollaiset setit on kaikilla, johtuen niiden yhteensopivuudesta ja hyvyydestä? Ja mulla ei ole kuin huonoja kokemuksia Gibsonin potikoista, 2 vuotta, 3 rikki Vitusti säröä Perkele!! |
Juzzu 09.09.2003 13:10:02 | |
---|
Lespaan laittaisin Jazzin tai 59 kaulaan ja JB tai Custom tallaan, mutta tuollaiset setit on kaikilla, johtuen niiden yhteensopivuudesta ja hyvyydestä? Jazz ja JB löytyy, ihan käypäinen setti mutta voin kyllä myydäkin niin pääsis makustelemaan joitain muitakin Duncanin yhdistelmiä. Jos jota kuta kiinnostaa, niin suapi tarjota vaikka spostiin. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Quu 09.09.2003 14:55:38 | |
---|
Jazz tai pearly Gates kaulaan & Distortion tallaan? Err... Aika varmaan Dist. tallaan, mutta mikä kaulaan? Semmosta LP-Bassosoundia haluun kaulaan ja kunnon murinaa metallivääntöä varten tallaan. Ja mitkä potikat mä laittaisin jos Gibsonit ei ole hyviä? Mitään en oo koskaan ottanu! Koskaan en oo mitään ottanu! |
Ja mitkä potikat mä laittaisin jos Gibsonit ei ole hyviä? Gibsoneissa (ei Epiphoneissa) käytetyt potikat on kyllä ihan hyviä. |
Gypsy 09.09.2003 16:05:15 | |
---|
Gibsoneissa (ei Epiphoneissa) käytetyt potikat on kyllä ihan hyviä. Mutta gibsonin potikathan maksaa mansikoita |
kivi 09.09.2003 16:18:33 | |
---|
Mutta gibsonin potikathan maksaa mansikoita Niin. Mä vaan vastasin kysymykseen. Onkos ne Switchcrafteja vai mitä ne on, ei Gibson niitä ainakaan itse tee. Ei niissä muistaakseni kyllä mitään luekaan. Ainakin Radiohmin potikat on riittävän laadukkaita, mutta niin taitaa olla kaikki vähän keskitasoa hinnakkaammat. Kannattaa ehkä hakea osat elektroniikkaliikkeestä eikä soitinkaupasta, jää yksi porras välistä pois... |
Gypsy 09.09.2003 16:52:13 (muokattu 09.09.2003 16:56:31) | |
---|
Niin. Mä vaan vastasin kysymykseen. Onkos ne Switchcrafteja vai mitä ne on, ei Gibson niitä ainakaan itse tee. Ei niissä muistaakseni kyllä mitään luekaan. En mä muista mitä ne käyttää, mutta mun muistaakseni mun potikoissa kuitenkin lukee gibson. En siis sillä sano että ne olis gibsonin tekemät kun eihän ne ole. Mutta kun katoin gibson hinnastosta potikoitten hintoja niin ne taitaa olla sitä luokkaa, että yks neljän hinnalla. No, kuitenkin, saa niitä paljon halvemmalla ihan vastaavia. Gibsonilta ei ylipäätään kannata ostaa mitään varaosia kitaroihin. Plekusuojat, mikin kehykset... hirveitä hintoja Tuolla on kuitenkin juttua gibsonin potikoista: http://www.lespaulforum.com/facts.html#500K |
fox 09.09.2003 19:01:16 | |
---|
En mä muista mitä ne käyttää, mutta mun muistaakseni mun potikoissa kuitenkin lukee gibson. En siis sillä sano että ne olis gibsonin tekemät kun eihän ne ole. Mutta kun katoin gibson hinnastosta potikoitten hintoja niin ne taitaa olla sitä luokkaa, että yks neljän hinnalla. Ihan normaali varaosahinnoitteluperuste: lasketaan mitä osan tuottaminen maksaa, kerrotaan kertoimella x ,varastointikustannukset ja pakkaus, kerrotaan saatu luku samalla kertoimella x ja siinä meillä varaosan ulosmyyntihinta... =) Ne valmistuttaa potikkansa todennäköisimmin Switchcraftilla, muita valmistajia vois olla Allen-Bradley -tai sitten ostavat valmiiksi leimattuina jostain kauempaa. Tuo Gibson-teksti on tosiaan tullu niihin potikan persuksiin joskus 90-luvun puolella, yksi "authentity marker" on se kopiointeja vastaan. Ennen niissä oli numerokoodi ja olivat tukevampia. Tai ainakin siltä tuntuu... |
Insane Kane 10.09.2003 07:53:56 | |
---|
Jazz tai pearly Gates kaulaan & Distortion tallaan? Err... Aika varmaan Dist. tallaan, mutta mikä kaulaan? Semmosta LP-Bassosoundia haluun kaulaan ja kunnon murinaa metallivääntöä varten tallaan. Ja mitkä potikat mä laittaisin jos Gibsonit ei ole hyviä? Kyllä ne varmaan on hyviä nuo potikat, mutta eivät vaan kestäneet tuossa minun kitarassa. Maanantaikappaleita kai. Explorerissa oli 20 vuotta vanhat potikat ja toimi vielä, tosin ei hirveän hyvin. Vitusti säröä Perkele!! Soita sitä KASARIA!! |
Quu 10.09.2003 09:10:31 (muokattu 10.09.2003 09:11:17) | |
---|
Täytyy katella toi potikkajuttu, mutta; mikä kaulamikki olisi hyvä? Katsokaa mun ed. viesti. Mitään en oo koskaan ottanu! Koskaan en oo mitään ottanu! |
Juzzu 10.09.2003 09:17:47 | |
---|
mikä kaulamikki olisi hyvä? Katsokaa mun ed. viesti. No jazz ei varmaan ole tuohon hyvä, mie lähtisin kokeileen vaikka Alnico II Prota, josko siitä lähtisi mukava keskialuehonotus Slash-tyyliin. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Insane Kane 10.09.2003 09:25:57 | |
---|
Tuo jazz on aika kirkas, ei niinkään perinteinen lespakaulamikki. Mutta toisaalta ei mene niin puuroksi kuin esim. Gibson 490R. Anna "mutun" päättää ja opettele käyttämään valitsemaasi mikkiä. Vitusti säröä Perkele!! Soita sitä KASARIA!! |
kivi 10.09.2003 11:30:04 | |
---|
Kyllä ne varmaan on hyviä nuo potikat, mutta eivät vaan kestäneet tuossa minun kitarassa. Maanantaikappaleita kai. Explorerissa oli 20 vuotta vanhat potikat ja toimi vielä, tosin ei hirveän hyvin. Kerropa mitä vikoja niihin on tullut. Mulla pelaa yli 30 vuotta vanhat potikat Gibsoneissa mainiosti, kun korjaaminen on muutakin kuin kontaktisprayta. Itse asiassa, jos potikassa vaan on metallikuori eli sen voi purkaa, en oo tainnut kertaakaan joutua _vaihtamaan_ potikkaa, ellei siitä oo suorastaan akseli poikki ja rata murskana. Vanhat toimii siinä kuin uudetkin. Vinkki rahisevan potikan laittoon: potikan sisällä oleva ferriittirata kuluu aikaa myöten uralle. Se on kuin moottoritie, jota ajetaan vain yhtä kaistaa. Avaa potikan kuori taivuttamalla akselikannen päälle taittuvat lipsut auki, paikanna radalla liikkuva potikan kärki ja taivuta se varovasti nokkapihdeillä vähän sivuun, "viereiselle kaistalle". Radalla on rautaa hyvinnii sadan vuoden tarpeiksi:-) Helpompaa kuin uuden juottaminen:-D |
Insane Kane 10.09.2003 12:27:13 | |
---|
Kerropa mitä vikoja niihin on tullut. Mulla pelaa yli 30 vuotta vanhat potikat Gibsoneissa mainiosti, kun korjaaminen on muutakin kuin kontaktisprayta. Itse asiassa, jos potikassa vaan on metallikuori eli sen voi purkaa, en oo tainnut kertaakaan joutua _vaihtamaan_ potikkaa, ellei siitä oo suorastaan akseli poikki ja rata murskana. Vanhat toimii siinä kuin uudetkin. Vinkki rahisevan potikan laittoon: potikan sisällä oleva ferriittirata kuluu aikaa myöten uralle. Se on kuin moottoritie, jota ajetaan vain yhtä kaistaa. Avaa potikan kuori taivuttamalla akselikannen päälle taittuvat lipsut auki, paikanna radalla liikkuva potikan kärki ja taivuta se varovasti nokkapihdeillä vähän sivuun, "viereiselle kaistalle". Radalla on rautaa hyvinnii sadan vuoden tarpeiksi: Ne rupesi katkomaan, toimii vähän matkaa, präks, ja hilkkua vaille täpöllä ei toiminu jne. Pitää repiä auki ja kattoa mitä ne on syöny. Vitusti säröä Perkele!! Soita sitä KASARIA!! |
kivi 10.09.2003 12:49:40 | |
---|
Ne rupesi katkomaan, toimii vähän matkaa, präks, ja hilkkua vaille täpöllä ei toiminu jne Roskaa radalla. Avaten ja putsaten. |