the bomb 30.03.2006 14:35:54 | |
---|
Jotkut kuulemma äänittävät laulun dynaamisella mikillä. Onko kokemuksia? Edut/haitat. Millaiselle ääniainekselle sopii? |
Daunt 30.03.2006 14:51:57 | |
---|
Shure SM7B on oma ykkösvalintani laulumikiksi (ainakin tällä hetkellä). Sopii erityisesti rankempaan tyyliin, mutta onhan tällä mikillä äänitetty myös Michael Jacksonia. Pidän erityisesti mikin lämpimästä soundista. Yläpää on myös terveen kuuloinen, toisin kuin edullisissa konkkamikeissä. Haittana on ainakin se, että gainia pitää avata todella paljon. Toinen haitta on soveltumattomuus useamman laulajan äänittämiseen samanaikaisesti. Aika kököltä ja pieneltä kuulostaa. |
milcoin 30.03.2006 15:06:27 | |
---|
RE20 ja MD421 on toiminut mulla. Vaatii hyvän etuasteen ja hyvät prosessoinnit miksauksessa. Monesti ne ei äänittäessä vakuuta mutta sillon pitää vaan uskoo siihen ja yleensä se on palkinnut myöhemmin. Jos on epävarmuutta, ainahan voi äänittää molemmilla ja päättää sitten miksauksessa kummasta pitää enemmän. Tai käyttää molempia. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
M.F. 30.03.2006 17:08:24 | |
---|
Beyerdynamicsin M88 on hyvä piikikkään kalseisiin naisääniin. Onhan ne dynaamiset ok myös kun haluaa ikäänkuin "live" soundia. Mikä on kun ei taidot riitä? |
ile.pop 30.03.2006 17:20:38 | |
---|
RE20 ja MD421 on toiminut mulla. Vaatii hyvän etuasteen ja hyvät prosessoinnit miksauksessa. Monesti ne ei äänittäessä vakuuta mutta sillon pitää vaan uskoo siihen ja yleensä se on palkinnut myöhemmin. Jos on epävarmuutta, ainahan voi äänittää molemmilla ja päättää sitten miksauksessa kummasta pitää enemmän. Tai käyttää molempia. Saako tiedustella mikä on hyvä prosessointi miksauksessa? On guuluu... |
Mikael 30.03.2006 19:55:28 | |
---|
Saako tiedustella mikä on hyvä prosessointi miksauksessa? Sellanen että kuulostaa hyvältä. Ei tohon oo mitään yksiselitteistä vastausta. Riippuu ainakin biisistä, laulajasta, tulkinnasta, tilasta, mikistä, etuasteesta ja tähtien asennosta... Siitä mistä aita on matalin... |
Saako tiedustella mikä on hyvä prosessointi miksauksessa? Mikael tossa jo puhui asiaa. Jotain vanhemman polven hardiskompuraa lähinnä ajattelin. Riippuu tilanteesta. Pointti oli se että jostain U67:sta saa heti sellasen valmiin soundin. Dynaamiset usein vaatii enemmän työstämistä mutta lopputulos saattaa olla yllättävän hyvä olematta kuitenkaan peruskauraa. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
koopop 30.03.2006 21:50:11 | |
---|
Tähän väliin nostan päätä ja suosittelen myös nauhamikkiä.. ;) taas. |