Aihe: Stratojen kauloista ja stratoista muutenkin
1 2 3
Rypsolisti
30.03.2006 17:38:50
No 1000 dollaria on noin 830 euroa.
edgehill
30.03.2006 17:40:44
No 1000 dollaria on noin 830 euroa.

Ja siihen tullit, alvit + rahdit niin varmaankin ollaan aika lähellä että 1 taala = 1 euro
Tomtom
30.03.2006 17:59:22
Tällähetkellä kurssi ei oo ihan kaikista suosiollisin jenkkikauppaan. Ostin ekan PRS:n muistaakseni kurssilla 1,38..
"Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M.
askomiko
30.03.2006 18:39:59
Vertailun vuoks viritetty Mehiko strato (egeinä):

Keppi 450 egee (uutena)
Virittimet 50 egee
Mikit 150 egee

Kuinka moni oikeesti vaihtaa heti oston jälkeen toimivat virittimet pois? Mikkien vaihto on kivaa, muttei tuo kovinkaan dramaattista eroa, jos ei ihan erityyppiseen siirry.
Tahdon bändiisi soittamaan.
"Mutta 99% varmuudella sanoisin että se kiinalainen kopioäimä tms. soveltuu ainoastaan kuikkaan tähdättäväksi manuaaliprojektiiliksi"
LaXu
30.03.2006 18:41:10 (muokattu 30.03.2006 18:41:46)
Onko noissa Warmothin hinnoissa mitä olette laskeneet mukana myös pintakäsittelyt? Mun käsittääkseni esim. kaulan hintaan ei sisälly lakkausta, mikä maksaa jotain yli sata taalaa. Bodyn käsittely reilut 200 taalaa.

Jos noi on laskemissanne hinnoissa mukana niin hyvä mutta jos ei niin tuleehan siitä jo sama hinta kuin ameriikan fenderistä.

Minun laskelmissani näin oli, tosin laskelmat ovat about parin vuoden takaa joten hinnoissa ja valuuttakursseissa voi olla eroja. Minusta Warmothilta on vähän turha lähteä jotain ihan perusstratoa hommaamaan, hyvän sellaisen saa taatusti jos viitsii monta Fenderiä tai kopiota käydä läpi. Itseäni kiinnosti enemmänkin saada juuri tietyillä spekseillä oleva strato.

Millaisiinkohan hintoihin pääsisi jos hommaisi rungon ja kaulan kotimaiselta soitinrakentajalta ja sitten kokoaisi itse?
"Walking the fine line between bacon and Christian."

Ostetaan Fender Deluxe Wide nahkahihna.
J.Ahonen
30.03.2006 20:54:14
Sen verran sanon ainakin, että mexicolla ja jenkillä on soundissa mieletön ero. Mexico on mun makuun. Siihen en vaihtaisi mikkejä, vaikka ilmaiseksi saisin. Tallan voisi vaihtaa. En muuta keksi.
Ekku01
30.03.2006 21:16:39 (muokattu 30.03.2006 21:20:11)
Millaisiinkohan hintoihin pääsisi jos hommaisi rungon ja kaulan kotimaiselta soitinrakentajalta ja sitten kokoaisi itse?

Tänään kävin Millbrookissa ja siellä oli Nevalaisen pikkuvikainen strato-kaula myytävänä hintaan 95 euroa. Suluissa oli normaalihintaisen ehjän kaulan hinta 167 euroa (muistaakseni). Se tarkemmin en ehtinyt juttua tutkia, eli en edes tsekannut oliko kaulaa käsitelty mitenkään (no, ainakaan mitään vintage-tinttausta siinä ei ollut koska oli kohtuulisen vaalea) mutta joku hillitty Nevalaisen logo siinä oli.

EDIT: toki tuo ei ole sama kuin jos tilaisi kaulan juuri varta vasten itselleen soitinrakentajalta (mikäli, LaXu, sitä tarkoitit?)
Lock 'n Loll, will nevel die!
Juzpe
01.04.2006 19:42:06 (muokattu 01.04.2006 19:42:33)

Kuinka moni oikeesti vaihtaa heti oston jälkeen toimivat virittimet pois? Mikkien vaihto on kivaa, muttei tuo kovinkaan dramaattista eroa, jos ei ihan erityyppiseen siirry.

Tää mehiko-straton viritinjuttu on ny semmonen vaan, että sillä vaihdolla

a) karsitaan yks todennäkönen paskaks menevä/huonosti toimiva osa pois helpolla ja vähällä rahalla

b) lukkovirittimet

c) Harware-osasto lienee se kohta jossa on ainkin säästetty keppiä rakennettaessa joten ks. kohta a

d) saa sitä mitä haluaa
"I don't get into fights, I look for them" - Chris Holmes, WASP "Paskaa on paljon enemmän ku tryffeleitä, ei se silti tarkota että paska ois parempaa" - rakas avovaimoni
Tomtom
01.04.2006 20:36:18 (muokattu 01.04.2006 20:36:53)
Toisaalta taas kun alkaa laskemaan mitä sanotaan nyt vaikka mehikon ja jenkin hinta ero on vs. kaikki nää "pikkuhiljaa" vaihdettavat osat maksaa, niin lopputulos on varmaan aika sama- Virittimet 50€, talla huntukaisen, satula pitäis vaihtaa, nää mikit ei oo ihan maailman parhaat..
"Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M.
superfly
01.04.2006 20:39:34
Tää mehiko-straton viritinjuttu on ny semmonen vaan, että sillä vaihdolla

a) karsitaan yks todennäkönen paskaks menevä/huonosti toimiva osa pois helpolla ja vähällä rahalla

b) lukkovirittimet

c) Harware-osasto lienee se kohta jossa on ainkin säästetty keppiä rakennettaessa joten ks. kohta a

d) saa sitä mitä haluaa

Mun Mexico Stratossa on jopa loistava virityskoneisto. Vire pitää niin hyvin kuin se stratossa ikinä voi pitää. Idioottimaista mennä vaihtamaan joku osa jos se kerran toimii niin kuin pitää.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
MadMatt
01.04.2006 20:47:45

Eikös osia vaihdeta vasta sitten kun ne ei tyydytä sinua. En oo vaihtanut mitään syyttä enkä vaihda.
LaeLea
01.04.2006 21:18:40

Meksikon fenderien puuosat on USA-fenderien "ylijäämää", eli oikeaan fenderiin kelpaamaton runkopölkky tai kaula rahdataan siihen rajan taakse (USA- ja Meksiko-kitarat kootaan alle sadan kilometrin päässä toisistaan), ja laitetaan halvemmalla työvoimalla ja raudalla kasaan.

nykypäivänä nuo halvemmatkin rautaosat alkaa olla jo ihan ok-tasoa, mutta jos yksi soitinrakennuskompleksi on puun jo huonoksi havainnut, niin mitä siltä voi odottaa? (Mistä napista sen hymiön sitte sai tähän?)
Hänen nimensä on Jürgen Pettersen. Ei, hän on tanskalainen.
Juzpe
03.04.2006 12:09:42

Meksikon fenderien puuosat on USA-fenderien "ylijäämää", eli oikeaan fenderiin kelpaamaton runkopölkky tai kaula rahdataan siihen rajan taakse (USA- ja Meksiko-kitarat kootaan alle sadan kilometrin päässä toisistaan), ja laitetaan halvemmalla työvoimalla ja raudalla kasaan.

nykypäivänä nuo halvemmatkin rautaosat alkaa olla jo ihan ok-tasoa, mutta jos yksi soitinrakennuskompleksi on puun jo huonoksi havainnut, niin mitä siltä voi odottaa? (Mistä napista sen hymiön sitte sai tähän?)

Kiitos hyödyllisestä infosta. Taidan ajatella asian nyt hieman uudelta pohjalta. Lussa paukahti.
"I don't get into fights, I look for them" - Chris Holmes, WASP "Paskaa on paljon enemmän ku tryffeleitä, ei se silti tarkota että paska ois parempaa" - rakas avovaimoni
P2
03.04.2006 13:02:10 (muokattu 03.04.2006 13:02:20)

Haluaisin tietää mihin perustat tämän väitteesi?
Kuha
03.04.2006 13:37:34 (muokattu 03.04.2006 13:38:03)

Näistä Mehiko-Stratojen puuosista: ostin piruuttani, vastoin kaikkia periaatteitani, netin kautta Fenkun 70's Classic Straton. Sattui asiallinen yksilö; 3-palainen saarnibody, hieno 3-color sunbursti. Vertailin toiseen stratooni (Hendrix Tribute), joka on hyvä jenkkipeli. Meksikolaisessa on parempi akustinen sointi, jenkissä piirun verran parempi viimeistely.
Muistakaa venytellä.
Juzpe
03.04.2006 14:01:33

Joo... joku asiaan vihkiytynyt vois esittää kylmää faktaa lähteiden kera... Muuten olen kyllä positiivisesti yllättynyt saamastani runsaasta infosta.

Mikkiasia askarruttaa vielä... siihen haluaisin lisää kommenttia. Tavoitesoundina ois tollanen lämmin "beefed-up" hard-rock stratosoundi. Siitä syystä ajattelin H/S/S mikitystä. Aktiivielektroniikka ja EMG miehet voi mennä samantein kaljalle, en oo hankkimassa pattereilla toimivaa kitaraa vieläkään.
Jonte
03.04.2006 16:39:42
Näistä Mehiko-Stratojen puuosista: ostin piruuttani, vastoin kaikkia periaatteitani, netin kautta Fenkun 70's Classic Straton. Sattui asiallinen yksilö; 3-palainen saarnibody, hieno 3-color sunbursti. Vertailin toiseen stratooni (Hendrix Tribute), joka on hyvä jenkkipeli. Meksikolaisessa on parempi akustinen sointi, jenkissä piirun verran parempi viimeistely.

Jontekin on verrannut -91 Am Tradia -95 Mex Std:iin ja äsken ostettuun Mex Fat Std:iin. Tuntuma käsissä kaikissa samankaltainen, erinomainen. Soundissa -95 jää ihan vähän alle, uusi meksikolainen yhtä hyvä kuin Am Trad.
Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois".
Jonte
03.04.2006 16:44:35
Joo... joku asiaan vihkiytynyt vois esittää kylmää faktaa lähteiden kera... Muuten olen kyllä positiivisesti yllättynyt saamastani runsaasta infosta.

Mikkiasia askarruttaa vielä... siihen haluaisin lisää kommenttia. Tavoitesoundina ois tollanen lämmin "beefed-up" hard-rock stratosoundi. Siitä syystä ajattelin H/S/S mikitystä. Aktiivielektroniikka ja EMG miehet voi mennä samantein kaljalle, en oo hankkimassa pattereilla toimivaa kitaraa vieläkään.

Mulla on Mex Std Fat Strat. Siinähän on tallassa humpparimikki. Kelpaa ainakin minulle, vertaan ihan estoitta jenkkiin.
Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois".
LaeLea
03.04.2006 16:56:13

Täältä sen olin lukevinani:
http://www.fender.co.uk/fenderfiles … betweenaMexicanStratandaUSStrat.asp

En tiedä sitten kuinka paljon tuosta on totta. Itse asiassa koko viesti oli lähinnä krapulaisen väsynyttä huumoria, pohjasi kyllä käsitykseen, jonka olin yhtiön omilta nettisivuilta saanut.
Hänen nimensä on Jürgen Pettersen. Ei, hän on tanskalainen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)