Aihe: VOX AD120vt(x), Tech21 TM120 vai Line6 Flextone III XL
1 2
FVampir
29.03.2006 19:02:40

Niin elikkä otsikon mukaisista vahvistimista olisi yksi ostolistalla..

Tuossa oon pohtinu että uus vahvari pitäs hikisen marsun 80w:n tilalle löytää.. Ja kiehtos noi efekteillä leikkiminenki.. Koululla oli aikoinaan flextone 2 ja sillä tykkäsin soitella mutta soundit vaati pirunmoista säätämistä. Ja mitä tuossa kävin paikallisessa liikkeessä uutta fleksua kokeileen 15 min ni hyvä et äänen sains pihalle ja tuntu ettei edes toiminu kunnolla ku heitteli ääntä miten sattuu.. tiedä sit oliko rikki tms..

Lueskelin tuossa noita aiempia keskusteluja ja löysin tuolle line kutoselle potentiaaliset kilpailijat. Netissä olevista soundeista ehkä tykkäilin eniten tuosta trademarkista.. tosin siitä puuttuu efektit mutta ne saa pedaalillakin jos tarvii.. Montako asetukset säilyttävää kanavaa tos on vai onko esim vaan 2? Tuossa ilmeisesti on putki etuasteet ja äänikin parempi kun line kutosessa(muutenkin ku samplejen perusteella)?

Tuo VOX kiinnostas ihan senkin puolesta että sen soundia on kehuttu(pitää viel käydä testaan ite). Mitä eroa tuossa ad120vtssä ja vtXsässä on? täälläki näyti olevan mukavaan hintaan noita vt vehkeitä myynnissä.. ei viittis uutena ostaa ku maksaa kuitenki melkosesti. Eikös noissa kummassakin ole etuasteputket?

Line6sta taas puuttuu etuasteet? Tämä on ainoa vaihtoehto jos uutena meinaan ostaa.. noihin ylempänä mainittuihin ei riitä varat muutaku käytettynä.

Kommenttia asiasta ja kaikkien hyvät ja huonot puolet esille.. eikä kiitos taas tappelua mallintavien ja ei mallintavien välille :)

Ite soittelen ja tykkäilen melodisesta goottivaikutteisesta metallista ja rockista. Erityylisillä cleaneilla ja säröillä tulee suunnilleen soiteltua fifty fifty..ja efektit tietty on plussaa siihen päälle.. mutta samlejen perusteella ainaki tuos tech 21ssä oli himpun verran nätimmät soundit.. kun taas line 4 ehkä jäi alimmas..
P-Nut
29.03.2006 21:47:28

Tuo VOX kiinnostas ihan senkin puolesta että sen soundia on kehuttu(pitää viel käydä testaan ite). Mitä eroa tuossa ad120vtssä ja vtXsässä on? täälläki näyti olevan mukavaan hintaan noita vt vehkeitä myynnissä.. ei viittis uutena ostaa ku maksaa kuitenki melkosesti. Eikös noissa kummassakin ole etuasteputket?

Kommenttia asiasta ja kaikkien hyvät ja huonot puolet esille.. eikä kiitos taas tappelua mallintavien ja ei mallintavien välille :)

VT ja VTX mallien erona on se, että VTX-mallin kotelo on takaa suljettu toisin kuin VT, joka on alhaalta auki. VTX malli omaa myös paremman elementin...makuasia tietty, mutta silti.

Itselläni on AD120VT malli ja olen ollut kyllä todella tyytyväinen. Mene ihmeessä kokeilemaan. Lyhyen kokeilun jälkeen huomaa, että Valvetronix sarja on todella helppokäyttöinen ja toimiva kokonaisuus. Makuasioita tietty, joten testaa muutkin vaihtoehdot.
Damn, that's a fine pile of duckshit :]
FVampir
29.03.2006 22:26:43

Mites riittääkö tuossa kuinka hyvin potku reeneissä ja pikkukeikalla? Meinaan että omassa transumarsussa(80w)ei kärsi pitää volaa ku 1/4 osassa maksimissaan ja pitää mikittää.. tuon yli jos nostaa laatu rupee heikkeneen potentiaalisesti ja yli puoleen ku volat nostaa ni rupee olee jo aika epästabiili(kanavan soundit muuttuu lennosta jne)

Oottako saanu tuohon säädettyä mukavia mörinäsäröjä(tai verraten tähän jo moneen kertaan mainittuun mesaboogie särösoundiin)?
kojones
29.03.2006 22:34:24 (muokattu 29.03.2006 22:34:55)
Netissä olevista soundeista ehkä tykkäilin eniten tuosta trademarkista.. tosin siitä puuttuu efektit mutta ne saa pedaalillakin jos tarvii.. Montako asetukset säilyttävää kanavaa tos on vai onko esim vaan 2? Tuossa ilmeisesti on putki etuasteet ja äänikin parempi kun line kutosessa(muutenkin ku samplejen perusteella)

3 kanavaa, kaikissa oma EQ. Ja kyllä, ainakin minun makuuni parempi kuin Flexu III Plus. Käy ihmeessä testaamassa, EQ kannattaa aluksi jättää siihen klo12 asentoon ja muutella sitten jos siltä tuntuu, vähäisin liikkein. Soundia kannattaa haeskella niillä mallinnosvivuilla. Ei ole putkietuastetta, ihan on trankkupeli.
P-Nut
29.03.2006 23:48:53

Mites riittääkö tuossa kuinka hyvin potku reeneissä ja pikkukeikalla? Meinaan että omassa transumarsussa(80w)ei kärsi pitää volaa ku 1/4 osassa maksimissaan ja pitää mikittää.. tuon yli jos nostaa laatu rupee heikkeneen potentiaalisesti ja yli puoleen ku volat nostaa ni rupee olee jo aika epästabiili(kanavan soundit muuttuu lennosta jne)

Oottako saanu tuohon säädettyä mukavia mörinäsäröjä(tai verraten tähän jo moneen kertaan mainittuun mesaboogie särösoundiin)?

Reeneissä on riittäny volume mukavasti ja noissa Valvetronix sarjan vahvaistimissahan on se tehonsäätö. Eli esim. tuon 120w mallin saa 2x1w , 2x15w, 2x30 ja 2x60w tehoilla. Pystyy siis luukuttamaan vahvistinta "täysillä" vaikka itse volume on ns. kotisoittotasolla.
Aki
30.03.2006 02:20:48

Noniin, valinta noiden välillä on varmasti makuasioista ja tarpeista kiinni, itselläni on yhdenlaiset. Ja kaikki palstaa hetken seuranneet tietää mitkä ne on.

Mutta vähän noita etupäitä ja pääte-etuja yms haluan selventää.

Ja mitä tuossa kävin paikallisessa liikkeessä uutta fleksua kokeileen
Se ei ole yksinkertaisuudella pilattu. Ns Manual-mode puuttuu, joka haittaa pahasti just tollasta "kokeillaampa vähän"-meininkiä. Eli ei varmaankaan ollu rikki.

Netissä olevista soundeista ehkä tykkäilin eniten tuosta trademarkista..
Ne taitaa olla parhaiten tehdyt samplet, Trademark on satsannut niihin eniten. Niinkus ymmärrät, niihinhän ei voi luottaa juurikaan, Voxi on ainakin tehnyt niin paskat samplet (silloin 6v sitten) etten ikinä saisi mistään Valvetronixista semmosia soundeja.

Tuossa ilmeisesti on putki etuasteet
Juuei. Täystrankkupeli on tuo Trademark.

äänikin parempi kun line kutosessa(muutenkin ku samplejen perusteella)?
Makuasia. Itse en ihastunut Trademarkeihin.

Mitä eroa tuossa ad120vtssä ja vtXsässä on?
Kuten mainittua, VTX on suljettu, ja elementeissä on vähän enemmän reunaa. Sanoisin että "modernimpi" yleissoundi.

Eikös noissa kummassakin ole etuasteputket?
Ei. Valvetronixeissa on pääteasteputki:
http://www.voxamps.co.uk/products/v … etronix/vtoverview_inside_story.htm

Line6sta taas puuttuu etuasteet?
Äh... Ei puutu. Siinä ei ole putkia, eikä pedaalimallinnuksia, mutta etuasteet siinä kyllä on. Ne on ne jotka mallintaa. Voxissa mallintaa myös pääteaste, ainakin hieman.
Walrus
30.03.2006 04:41:23 (muokattu 30.03.2006 04:51:23)
Valvetronixin kans ottasin noista tai Tech21:sen. Itse asiassa just tossa pistin DLX:sään varauksen tommosesta pienemmästä Vox:ista missä kumminkin on periaatteessa samaa tekniikkaa eli Korg:in väsäämät mallinnukset. Tosta putken paikasta olen edelleenkin itse hieman pihalla, ku itse käsitin että se on kaikissa Valvetronixeissa päätteessä, mutta ku kyselin DLX:sän sedältä asiaa ni se sano että noissa 15/30/50/100-vehkeissä se olisi etusessa. Tiedä häntä sitten. AD120VT:llä olen kummikin kaverilla soitellut ja mielestäni se hakkaa ainakin kaikki Line6:set mennen tullen. Soundimaku on kyllä lähinnä semmonen perinteisempi että en tiiä jos Line6:sta lähtis paremmat üpersäröt, mutta enemmän toi Vox kuullosta minun korvaan oikealta vahvistimelta, mikä tarkoittaa tietenkin putkipeliä. Tech21:stä en ole niin hirveästi testaillut mutta väittäisin sitä parhaaksi trankuksi mitä on ikinä tehty. Pieksee Line6:sen niissä kaikissa kolmessa soundissa mitä se tavallaan mallintaa.

EDIT: Kävin Vox:in sivuilla lueskelemassa vähän lisää infoa ja semmosta lähinnä siellä väittivät että ku muissa mallintavissa on ainoastaan lähinnä mallinnettu etuaste, niin Valvetronixeissa on mallinnettu myös pääteaste muuntajineen ja kaiutinkuormineen ja taitaa siellä se 12AX7:kin olla.
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
FVampir
30.03.2006 07:38:21

Jep.. pitää tosiaan käydä testaan toi vox ja tech21... Mut sitä vaan mietin että menettääkö käytännös mitään jos ostaa tuon ad120vt eikä sitä äxä versiota.. mutta ilmeisesti ei ole mitään isoa soundillista merkitystä... Jos sattusin halvalla pod xt liven tmssaamaan käytettynä ni tekis kyllä melkeen mieli pistää se tech21 + efektilaite rinnalle... budjetti kuitenkin on tuon 800 max... ja käytettynä TM120 ja ad120vt ostamisesta jäis vielä käteenki efektiä varten x)

Onko noissa millaset ulostulojutut? mitetin että onnistuuko pahan tai nauhotushommiin soundin saaminen piuhalla kuinka kivasti vai onko mikitys pakollinen jos meinaa saahan mukavaa ääntä? Tästä oli jo jotain kommenttia hajanaisesti tuolla muuallakin, mutten oikeen sitten loppujen lopuksi selvää ottanu..
Lunnu
30.03.2006 08:15:19
Niin - kannattaa tosiaan käydä kokeilemassa eri vaihtoehtoja. Itse kyllä huomasin että XL:llä sai vääntää jonkin aikaa ennenkuin pääsi jyvälle, miten siitä oikein saa haluamansa soundin ulos.
Hyvänä puolena siinä on se, että siihen saa tietokoneen kiinni midi/usb liitoksen kautta. Erilaisten freeware-ohjelmien avulla soundien kohdalleen laittaminen on helppoa, ja sen lisäksi verkossa on läjäpäin valmiiksi tehtyjä asetuksia, joita voi uploadata vehkeeseen sisään.
Midi liitoksen kautta pääsee myös käsiksi asetuksiin, joihin ei nappuloilla yllä.

Kyse on tietokoneesta ja jos sen hyväksyy niin kyllä sieltä kaikenlaista saa irti. Ja asetusten ylläpito muuttuu helpommaksi.
Mallintavat on kuitenkin lähinnä 'sinnepäin' vehkeitä. Jos haluaa nimenomaan MESA/MARSU/Bogner/Soldano/Fender jne soundin niin silloin on paras hommata ko. vehje.
Jos soundi muuten miellyttää niin sitten, siitä vaan...
Ainakin XL:n kanssa floorboard on ehdoton välttämättömyys. Sen kautta pääsee käsiksi 36 muistipaikkaan. Kannattaa siis budjetoida sen verran että ainakin LINE6:n suhteen ottaa tuon huomioon. Veikkaan että sama pätee VOXiinkin.
Nostalgy is not what it used to be
FVampir
30.03.2006 09:05:46

Jep.. Tosiaan tuon flexu kakkosen kans tuli soiteltua tosipaljon ja sitiä kyllä tykkäilin.. mutta rupes vituttaan ku en saanu tuosta kolmosesta mitään fiksua soundia ulos ja sitä kautta rupes epäilyttään koko vehkeen hankinta.. Ja rupesin noita vaihtoehtoja kattomaan....

tech 21(käytettynä) + perusefektispedut(flanger,chorus,phaser) esim behringeriltä ei tulis kustantaan ku jotain 600e

Line 6 kuitenki kustantaa jo senki takii ettei käytettynä tuota XL mallia oikeen löydy...
Aki
30.03.2006 11:33:23

ku kyselin DLX:sän sedältä asiaa ni se sano että noissa 15/30/50/100-vehkeissä se olisi etusessa. Tiedä häntä sitten.
Niin, hän ei ainakaan sitten tiedä. Ko kaupassa kerran jo puutuin väliin kun myyjä väitti asiakkaalle Valvetronixin putken olevan etuasteessa, mutta ei ne sitten näemmä ottanut opikseen. Eli näin paljon on syytä (ainakin ko kaupan) myyjiä uskoa.

Ainakin XL:n kanssa floorboard on ehdoton välttämättömyys.
AD120VT:ssä toki laudalla on kivempi surffailla, mutta kaikkiin toimintoihin pääsee jo vahvistimesta käsiksi. Toki wahi (=expressiopedaali) ja volumepedaali on jalalla poljettaessa aika paljon hyödyllisemmät. Tossa ja tietokoneella ohjaamisessa taitaa kulminoitua Voxin ja Line6:sen ideologiaerot: Vox tekee kitaravahvistimia, Line6 tekee tietokoneen laajennusosioita.

tech 21(käytettynä) + perusefektispedut(flanger,chorus,phaser) esim behringeriltä ei tulis kustantaan ku jotain 600e
Torilla AD120VT lyhyemmän pedaalin kanssa 650€.
http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … min=&price_max=&x=0&y=0
On tainnut ostaa vehkeensä DLX:stä, koska myös hän luulee putken olevan etuasteessa... :oP
tommijk
30.03.2006 12:28:50 (muokattu 30.03.2006 12:43:55)
Torilla AD120VT lyhyemmän pedaalin kanssa 650€.
http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … min=&price_max=&x=0&y=0
On tainnut ostaa vehkeensä DLX:stä, koska myös hän luulee putken olevan etuasteessa... :oP

En ostanut DLX:stä :D Jostain on vaan jäänyt kuva, että putki olisi etuasteessa.. taitaa olla aika yleinen harhaluulo :) Nurmon Top Soundista ostin.

Kyllä VC-4 aika ehdoton on vahvistimen kontrollointiin. Toki soundeja voi vaihtaa napin painalluksella suoraan vahvietimen paneelista, mutta mitään yksinkertaisempaa/halvempaa pedaalivaihtoehtoa VC4:lle ei ole.

Pitää koittaa vääntää jotain soundinäytteitä kun kotiin asti kerkeää, kun monet niitä kyselevät.
OSTAKAA mun valvetroniksi!
Lunnu
30.03.2006 12:59:00
AD120VT:ssä toki laudalla on kivempi surffailla, mutta kaikkiin toimintoihin pääsee jo vahvistimesta käsiksi. Toki wahi (=expressiopedaali) ja volumepedaali on jalalla poljettaessa aika paljon hyödyllisemmät. Tossa ja tietokoneella ohjaamisessa taitaa kulminoitua Voxin ja Line6:sen ideologiaerot: Vox tekee kitaravahvistimia, Line6 tekee tietokoneen laajennusosioita.

Hmm.. jos asia on noin niin sitten kyllä kannattaa kallistua niihin VOXin vahvistimiin eikä niihin tietokoneen laajennusoisoihin joita kuitenkin Valvetronixitkin edustanee? Ja siinä tapauksessa lienee LINE6 luotettavampi valinta - meinaan jos tuonne mallintavien puolelle meinaa yleensä mennä?

Ainakin itse olen huomannut että soittotilanteessa tulee vaihdeltua muistipaikkoja (soolo/komppi) ja jos silloin pitää mennä räveltämään vahvistimeen niin vaikeeksi menee. Siksi floorboardi. XL tapauksessa sen kautta pääsee myös käsiksi toimintoihin joihin ei nappuloilla pääse - esim. tuner tulee vasta silloin käyttöön. Tämä asia on eittämättä VOXilla hoidettu fiksummin.
Aki
30.03.2006 13:37:15

jos asia on noin niin sitten kyllä kannattaa kallistua niihin VOXin vahvistimiin eikä niihin tietokoneen laajennusoisoihin joita kuitenkin Valvetronixitkin edustanee? Ja siinä tapauksessa lienee LINE6 luotettavampi valinta
Mulle jää epäselväksi että kumman puolelle sä nyt sitten olet kallistumassa. Mutta Vox ei ole tietokoneen laajennusosa, koska sitä ei edes voi kytkeä tietokoneeseen. Se on vaan hyvin monipuolinen ja hyväsoundinen kitaravahvistin.

On toki tarpeista kiinni että mitä vahvistimen pitää osata tehdä. Mä en tulis ollenkaan toimeen ilman VC12:ta, mutta jos on tapana soitella suoraan vahvistimeen ilman kilkkeitä, Voxilla pääsee kaikkiin asioihin käsiksi ilman pedaalia. Harvahan ostaa mallintavaa yhtä soundia käyttääkseen, en tosin oikein ymmärrä miksi, jos se soundi kuitenkin kilpailee muiden samanhintaisten laitteiden kanssa.

Miksei muuten PK-seudulla ole Line6 -vahvistimia enään myymälöissä esillä? Esim juuri tuota Flex III:sta. Flop?
Lunnu
30.03.2006 13:57:41 (muokattu 30.03.2006 13:58:04)
Mulle jää epäselväksi että kumman puolelle sä nyt sitten olet kallistumassa. Mutta Vox ei ole tietokoneen laajennusosa, koska sitä ei edes voi kytkeä tietokoneeseen. Se on vaan hyvin monipuolinen ja hyväsoundinen kitaravahvistin.

Mjoo - oli vähän oudosti muotoiltu lause. Pointtina oli se että Valvetronixit ja LINE6:t hyödyntää tietokoneteknologiaa kumpainenkin. LINE6:ssa on paremmat interfacet, jotta sitä voi ohjailla käyttöliittymien kautta. Saa enämpi irti siitä tietokone-vahvistin yhdistelmästä.

Sinänsä en ole mitenkään fanaattinen LINE6 uskovainen - tai mallintavien ystävä erityisesti muutenkaan. Satun kuitenkin omistamaan Flextone3XL mallisen vehkeen ja mun mielestä toi noiden maan rakoon nuijiminen kuulostaa välillä vähän niinkuin noitavainolta. Kyllä mä oon saanu siitä ihan asiallisia ääniä ulos sekä treeni- että keikkatilanteessa.

Miksei muuten PK-seudulla ole Line6 -vahvistimia enään myymälöissä esillä? Esim juuri tuota Flex III:sta. Flop?

Hohoo - mä oon ostanu ne kaikki ja odotan että hinnat nousee, jonka jälkeen teen ison tilin...
meitu
30.03.2006 13:58:39

Oulun Musiikki Kullaksessa sanoivat, että ovat poistaneet kaikki line6:t valikoimasta sen jälkeen kun saivat Voxit myyntiin. Ei kuulemma kukaan enää kaipaa kutoslinjoja sen jälkeen kun on kokeillut Valvetronixia enkä toisaalta ihmettele yhtään.
Ne jotka soittaa ne tietää
P-Nut
30.03.2006 14:09:16

Oulun Musiikki Kullaksessa sanoivat, että ovat poistaneet kaikki line6:t valikoimasta sen jälkeen kun saivat Voxit myyntiin. Ei kuulemma kukaan enää kaipaa kutoslinjoja sen jälkeen kun on kokeillut Valvetronixia enkä toisaalta ihmettele yhtään.

Oho :) Nyt kun ajattelee niin eipä siellä enää Line6 vaffareita oikein näy :) Enpä Flextoneja tai muita Line6 vahvareita ole kyllä kokeillut, mutta Voxista kokemusta löytyy ja en kyllä ihmettele tuota ratkaisua :)
Terry Pantheras
30.03.2006 14:12:41
Äh... hyvä peli tuo Line6 XL on kun jaksaa vähän ruuvailla soundeja. Ei tietenkään putkivahvistimeen verrattavissa, mutta lähellä liikutaan. Spedaalit ei kuitenkaan toimi kovalla volyymilla sen kanssa kovinkaan hyvin, siis säröttimet ja boosterit. Yleisesti hintansa väärti, testatkaa itse ja sanokaa sitte...
No höpsis!
Lunnu
30.03.2006 14:27:40
Ja muuten sivumennen sanoen - Tech21 saitin mukaan tuo TM120 on discontinued:
http://www.tech21nyc.com/tm120.html
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)