att0r 09.09.2003 12:15:30 | |
---|
lopputyöni aiheena on elektroninen musiikki / tietokonemusiikki. ja pitkähän siitä on tultava että edes välttävän saisi joten tietäisiko kukaan mitään nettisivua / kirjaa mistä saisi hyvin tietoa? |
Juho L 09.09.2003 12:23:00 (muokattu 09.09.2003 12:24:03) | |
---|
Tuuli kuiskaa kaukaa usvaisten laaksojen takaa, notta: "Gooooooogleeeee". Löytyy vaikka millä mitalla tietoja alkuajoista tähän päivään, kunhan jaksaa vain etsiä. "You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player |
att0r 09.09.2003 12:46:27 | |
---|
Tuuli kuiskaa kaukaa usvaisten laaksojen takaa, notta: "Gooooooogleeeee". Löytyy vaikka millä mitalla tietoja alkuajoista tähän päivään, kunhan jaksaa vain etsiä. mutta kun en jaksa no vitsi vitsi. Esim kirjastosta ei löytynyt ainoatakaan aihetta kunnolla käsittelevää kirjaa. ja mitä nettiin tulee niin säästäähän se aikaa ja vaivaa (ainakin minulta) jos joku tietävä jonkun kunnon sivun nyt kertoisikin ^_^ enkä itse edes mikää koneguru ole niin tiedä nyt sitten mitä edes pitäisi oikeastaan etsiä =D |
Juho L 09.09.2003 12:52:37 | |
---|
no vitsi vitsi. Esim kirjastosta ei löytynyt ainoatakaan aihetta kunnolla käsittelevää kirjaa. Minäkään en ole kirjastosta aihetta käsitteleviä hyviä kirjoja löytänyt. Jonkin konemusiikkia käsittelevän kirjan olen löytänyt ja se oli enemmänkin vitsikirja. "You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player |
"You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player |
att0r 09.09.2003 13:06:58 | |
---|
|
Juho L 09.09.2003 15:18:07 | |
---|
ihan kiva että joku yrittää auttaa mutta en noilla tee yhtään mitään. Nuo olivat vain suurimmaksi osin listoja milloin joku on jotain tehnyt ja näin ohisanoen en historiasta ole mitään edes tekemässä. Sattuivat ensimmäisinä nuo linkit tuohon, joten en kovin tarkkaan katsonut niiden sisältöä. Mutta kyllä minä ainakin olen sitä mieltä, että jos tehdään tutkielma elektronisesta musiikista ja tietokonemusiikista, niin historia on aika oleellinen osa sitä tutkielmaa, koska elektroninen musiikki ja sen tuotantotavat ovat muuttuneet aika rutosti sitten alkuaikojen. Etenkin teknologian kehittyminen on räjäyttänyt elektronisen musiikin erittäin suuriin mittakaavoihin. Tutkielman voisi rakentaa historian päälle, eli aloitetaan alusta ja näin lähdetään rakentamaan teosta kohti nykypäivää. Samalla mainitaan mitä uudistuksia on milloinkin tapahtunut sekä teknologian että itse musiikin kannalta ja otetaan esiin joitain merkittäviä artisteja. Siinä pitäisi olla tutkielmaa vähintään sadan sivun edestä. "You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player |
Leikari 09.09.2003 15:40:22 | |
---|
lopputyöni aiheena on elektroninen musiikki / tietokonemusiikki. ja pitkähän siitä on tultava että edes välttävän saisi joten tietäisiko kukaan mitään nettisivua / kirjaa mistä saisi hyvin tietoa? mikähän lie opinahjo?? - koulutuksessa luulisin opetettavan tiedon/lähteiden hankintaa. - en paljon laita painoa netti -lähteillä tehdylle opinnäytteille. Mars matkaan kunnon kirjastoon (tieteelliseen- oppilaitoksen tsm.) ja peruskirjallisuutta kahlaamaan sekä hakuja tekemään. |
att0r 10.09.2003 09:48:39 | |
---|
Sattuivat ensimmäisinä nuo linkit tuohon, joten en kovin tarkkaan katsonut niiden sisältöä. Mutta kyllä minä ainakin olen sitä mieltä, että jos tehdään tutkielma elektronisesta musiikista ja tietokonemusiikista, niin historia on aika oleellinen osa sitä tutkielmaa, koska elektroninen musiikki ja sen tuotantotavat ovat muuttuneet aika rutosti sitten alkuaikojen. Etenkin teknologian kehittyminen on räjäyttänyt elektronisen musiikin erittäin suuriin mittakaavoihin. Tutkielman voisi rakentaa historian päälle, eli aloitetaan alusta ja näin lähdetään rakentamaan teosta kohti nykypäivää. Samalla mainitaan mitä uudistuksia on milloinkin tapahtunut sekä teknologian että itse musiikin kannalta ja otetaan esiin joitain merkittäviä artisteja. Siinä pitäisi olla tutkielmaa vähintään sadan sivun edestä. olisi pitänyt selittää kunnolla heti aluksi, työn pitää nimenomaan liittyä vain koneisiin koska tietohallinnon puolella olen. Mutta ei tässä varmaan muu auta kuin mennä KUNNON kirjastoon ,´/ |
Fortune 10.09.2003 09:56:13 | |
---|
Ei taida olla ainakaan dippatyöstä kyse :) |
Juho L 10.09.2003 10:41:39 | |
---|
olisi pitänyt selittää kunnolla heti aluksi, työn pitää nimenomaan liittyä vain koneisiin koska tietohallinnon puolella olen. No onhan niillä koneillakin historiansa ja kehityskaarensa. "You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player |
att0r 10.09.2003 10:59:14 | |
---|
No onhan niillä koneillakin historiansa ja kehityskaarensa. joo mutta ihan nykytekniikkaan pitäisi hommani perustua =) ensi kerralla kun kysyn jotain niin kirjoitan kyllä kysymyksen kunnolla. Kaikille helpompaa ^^ |
Juho L 10.09.2003 15:08:36 | |
---|
joo mutta ihan nykytekniikkaan pitäisi hommani perustua =) Jaa... No sitten lienee syytä tutustua DSP-systeemeihin. "You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player |