Aihe: Fostex VF160: alitti budjetin!
1
Chemo
09.09.2003 10:54:37

Moi,

Sain kellaripajani tilojen puolesta valmiiksi (okei, tällä erää.. ;) ja päädyin ostamaan sen VF160:n. Iloinen yllätys oli se, että hinta alitti selvästi sen, mitä olin laitteelle budjetoinut: CD-R:n kanssa € 1050,- (€ 795,- + € 255,-), St. Paul's Sound. Elikkä siis tuommoisen raiturin saa nykyään tuommoiseen hintaan.

Vinkit laitteen käyttöön ovat enemmän kuin tervetulleita!
kivi
09.09.2003 11:11:48
Vinkit laitteen käyttöön ovat enemmän kuin tervetulleita!

Mulla on tuollainen maahantuojalta koeajossa, ja ainakin se on jo selvinnyt, että joku halpa pöytä jossa on edulliset mikkietuset suorilla lähdöillä on ihan must, kun haluaa äänittää rumpuja tms. 8-raitaa kerralla -tyylistä. Myöskään laitteen oman efektorin ja kompressorin käyttö ei multa ainakaan niin sujuvasti suju, etteikö joku kivasoundinen (mielellään optinen) kompressori jo linjassa olis paikallaan, jos sellaista tykkää koko ajan hiukan peliin pistää (kuten minä).

Käyttömukavuus on hyvä, mutta ihan pelkällä analogitiski- ja kelamankkakokemuksella ei kyllä käyttö onnistu, sen verran paljon optioita on pakettiin pakattu. Onneksi manuaali on hyvin informatiivinen, kunhan sen lukee kokonaan läpi.

Kokoistaan rutkasti isompi laite, ja sen omat mikkietuset phantomeineen takaavat, että päällesoittoa voi hoitaa aivan ilman ylimääräisiä ulkolaitamoottoreita, mankka vaan mukaan ja äänittelemään. Myöskin "kotiläksyjen" tuominen studiosta kotona taltioitaviksi tuntuis olevan koneen ominta aluetta - se kun vielä ymmärtää kaikki oikein nimetyt .wav-tiedostotkin (ohjeet manuskassa).
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
PIM
09.09.2003 12:58:32
Jos 8 raidan yhtäaikainen äänitys ei riitä tai tarvit enemmän kuin 2 XLR&phantom varusteltua inputia niin Fostexin kaveriksi sopii enemmän kuin hyvin Behringerin uusi ADA8000 8-kanavainen mikkietuaste-ad/da-muunninkombinaatio (Hl. 250e Euroopassa, Suomessa 280e).

PS: ostit muuten hyvän laitteen.
Myynnissä. Alvarez strato, putkikombo. TULOSSA: Uusi Fender Paisley Tele
Chemo
09.09.2003 15:07:06

Fostexin kaveriksi sopii enemmän kuin hyvin Behringerin uusi ADA8000 8-kanavainen mikkietuaste-ad/da-muunninkombinaatio

Kiitti vinkistä - kattoo jos on tarvis!

Etkös ainakin sinä Pete käytellyt n-Track Studiota? Onnistuisikohan sen kanssa semmoinen, että polttaisin Fostexilla äänitetyistä raidoista backupin CD-R:lle, ja siirtäisin matskun koneelle sitä kautta? (Sori jos oli alkeellinen kysymys; n-Trackia en tunne ollenkaan, ja Fostexinkin käytön opettelu on vasta alkuvaiheessa...)
PIM
09.09.2003 15:30:36
Onnistuuhan se noinkin, mutta sinuna hommaisin ehdottomasti adat-väyläisen äänikortin koneeseen niin ei tarvi poltella CD:itä kun raidat liikku optista kaapelia pitkin 8 raidan nipuissa.
Chemo
09.09.2003 15:40:08

sinuna hommaisin ehdottomasti adat-väyläisen äänikortin koneeseen niin ei tarvi poltella CD:itä

Joo, mä muistinkin että noin sen voi tehdä - ja mulla on kuitenkin lähiaikoina äänikortin osto edessä. Mitä korttia suosittelisit? Tuo adat-siirto + se, että käsittely n-Trackilla (tai jollain muulla) onnistuu, olisivat ne vaatimukset?
PIM
09.09.2003 22:38:32
Terratec EWS88D on mun suosikki, siinä on just ne ominaisuudet mitä VF160:n kanssa tarvitaan eli adat ja midi liitännät. Käytettyjä pitäisi löytyä alle 200 euroon, jos ei koto maasta niin sitten ainakin Ebay.de:stä.

HUOM: tuossa kortissa ei ole analogiliitäntöjä kuin 18 bittinen 3,5mm monitoroitilähtö, mutta VF:ää voi käyttää analogi front endinä jos haluaa äänittää suoraan tietokoneelle. Eli mikki tai linjapiuha kiinni Fostexin inputiin ja Adat mixer mode päälle niin siganaali näkyy tietokoneen puolella vastaavassa adat kanavassa ja vastaavasti ohjelmasta adat väylän johonkin kanavaan tulostettu signaali tulee fostexin vastaavalle kanavalle 9-16, jolloin voit Fostexin kanavaliu'uilla miksata Fostexin puolella sopivan monitorimixin inputsignaaleista (kanavat 1-8)sekä koneelta tulevista playback signaaleista (kanavat 9-16).
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)