Zakk 30.03.2006 11:32:07 | |
---|
Oon miettinyt nyt kaulamikin vaihtoa tohon mun classiciin, koska se tuntuu säröillä aika käyttökelvottomalta(tosi tukkoselta), cleanina kyllä saundaa hyvältä. Eli tossa on kiinni nuo alkuperäiset Neck Pickups: 496R ceramic magnet humbucker Bridge Pickups: 500T ceramic magnet humbucker Oon mitteinyt jos laitattaisi siihen SD:n Alnico II Pro:n. Onkohan tämä kannattavaa, vai kantsiiko myös tallamikki vaihtaa samalla johonkin yhteensopivaan. 500T on toiminu mulla ihan hyvin eikä välttämättä olis tarvetta sitä vaihtaa. Voi myös ehdottaa jos on muita ideoita, mutta tommosta rokkia -> hard rokkia vedellään. Saa myös suositella paikkaa Helsingissä missä vaihdattaa, ja kantsiiko mikki ostaa etukäteen ite jostain? Kiitti! "Where there's a whip there's a way" |
McNulty 30.03.2006 11:34:44 | |
---|
DiMarzio PAF Pro:t... Säilytät LePakon ominaiset tonet, mutta saat lisää ulostuloa ja asteen hifimmän soundin. Toimii hienosti niin kevyemmässä kuin raskaammassakin musiikissa. "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
otto_tolvanen 30.03.2006 12:31:48 | |
---|
Oon miettinyt nyt kaulamikin vaihtoa tohon mun classiciin, koska se tuntuu säröillä aika käyttökelvottomalta(tosi tukkoselta), cleanina kyllä saundaa hyvältä. Eli tossa on kiinni nuo alkuperäiset Neck Pickups: 496R ceramic magnet humbucker Bridge Pickups: 500T ceramic magnet humbucker Oon mitteinyt jos laitattaisi siihen SD:n Alnico II Pro:n. Onkohan tämä kannattavaa, vai kantsiiko myös tallamikki vaihtaa samalla johonkin yhteensopivaan. 500T on toiminu mulla ihan hyvin eikä välttämättä olis tarvetta sitä vaihtaa. Voi myös ehdottaa jos on muita ideoita, mutta tommosta rokkia -> hard rokkia vedellään. Saa myös suositella paikkaa Helsingissä missä vaihdattaa, ja kantsiiko mikki ostaa etukäteen ite jostain? Kiitti! Seymour Duncanin '59 Model- setti, tahi sitten SD:n Jazz kaulaan ja JB tai Custom Custom tallaan. Nuo keraamiset Gibsonit eivät kyllä ole minunkaan mielestäni juuri mistään kotoisin... |
Seymour Duncanin '59 Model- setti, tahi sitten SD:n Jazz kaulaan ja JB tai Custom Custom tallaan. Nuo keraamiset Gibsonit eivät kyllä ole minunkaan mielestäni juuri mistään kotoisin... Custom 5 tai pearly gates voisi olla maukas kans. Aka. Dino and 6077dino |
Zakk 30.03.2006 12:46:13 | |
---|
Nuo keraamiset Gibsonit eivät kyllä ole minunkaan mielestäni juuri mistään kotoisin... Ei mulla silleen oo haukuttavaa pahemmin tossa tallamikistä, kyl se on ihan hyvä ollu, vaikka aika kiertoherkkä. Mutta ootteko sitä mieltä että kantsis sekin samalla vaihtaa, tai siis ostaa joku tommonen valmis setti missä on kummatkin humpparit. "Where there's a whip there's a way" |
Tumppi38 30.03.2006 12:49:34 | |
---|
Custom 5 tai pearly gates voisi olla maukas kans. Pearly Gatesit saa multa äänensä kanssa, hyvät ovat. Tietysti jos haluaa kokonaan uutta maata kokeilla niin SD:n P-94:set P-90 soundia humbuckeri koossa. Tahi Ruokankaan hovikäämijältä P90-HB:t. http://www.pickupmaker.com/ Terveisin: Tumppi "And when youre old and grey you will remember what they said, That two girls are too many, three is a crowd and four you're dead. (Ray Davies)" |
Andy J. 30.03.2006 12:52:52 | |
---|
Seymour Duncanin '59 Model- setti Komppaan... |
losli 30.03.2006 12:53:38 | |
---|
Seymour Duncanin '59 Model- setti, tahi sitten SD:n Jazz kaulaan ja JB tai Custom Custom tallaan. Nuo keraamiset Gibsonit eivät kyllä ole minunkaan mielestäni juuri mistään kotoisin... Itselläni JB - 59 satsi paikallaan. 59 soi kuin unelma, niin kauan kuin huolehtii ettei korosta bassoja vahvistimesta liikaa. Paukahtaa heti mössöksi. JB - 59 toimii myös Lespan keskiasennossa lostavasti eli molemmat mikit päällänsä. Kliineillä keskiasento onkin yks lemppareistani tällä setillä. |
edgehill 30.03.2006 13:04:13 (muokattu 30.03.2006 14:17:09) | |
---|
Mulla on classicissa nyt '59/'59 -setti päällä ja hyvältä soundaa. Sitä ennen oli JB/Jazz -setti, jossa mua häiritsi JB:n "ohuus". Aluksi toi Jazz vaikutti hieman kolkolta mutta sen soundiin kyllä tykästyin kovasti. Se on sieltä selkeimmästä päästä se. Noi vois olla myynnissä. No, en tiedä vielä, '59/Jazz yhdistelmä on kokeilematta. Näitä ennen oli tietysti alkuperäiset mikit, eivät nekään mitkään huonot kyllä ole. Eriäviä mielipiteitä on varmaan monella. Mun mielestä niissä oli kliinit varsin hyvät, varsinkin kaulamikissä oli ihan oma soundinsa joka toimi kompissa mallikkaasti. BTW, onko kukaan koskaan kokeillut Jazzia tallassa? E: Helsingissä Kristian Oesch on hyvä paikka vaihdattaa mikkejä. Hinnasta sen verran, että muistaakseni perushuollon (36e) yhteydessä tehtynä mikkien vaihdosta tuli 10e lisämaksu. |
otto_tolvanen 30.03.2006 16:31:40 (muokattu 30.03.2006 16:34:14) | |
---|
Custom 5 tai pearly gates voisi olla maukas kans. Jep, Pearly Gatesit ovat myös mainiot mikit. Jos JB kuulostaa ohuelta, niin kannattaa tsekata tuo Custom Custom. Siinä on nimittäin ruutia ja saundi on silti mukavan pehmeä sekä melko vintage- henkinen. Puoliakustisessa Guildissani on tuo Jazz kaulamikkinä, tykkään nimenomaan sen selkeästä saundista. Monet kaulamikit kun tuppaa kuulostamaan helposti melko tunkkaisilta. Jos räväkämpi saundinmuutos kiinnostaa, niin SD:n Phat Catit on pirun hienosaundiset mikit. Vaihdoin sellaiset syksyllä vanhaan Ibanez Artistiin alkuperäisten kasarihirviömikkien tilalle ja hyvältä kuulostaa! |
P2 30.03.2006 17:00:58 | |
---|
Custom custom taitaa löytyä torilta suht edukkaasti tällä hetkellä, kannattaa katsastaa. |
Les Fender 30.03.2006 17:22:29 | |
---|
pearly gates voisi olla maukas kans. ...Löytyis tuollainen musta irtonaisena, paa pikaviestiä jos kiinnostaa. "Living is easy with eyes closed!" |
pliksu 30.03.2006 17:35:19 (muokattu 31.03.2006 09:44:56) | |
---|
...Löytyis tuollainen musta irtonaisena, paa pikaviestiä jos kiinnostaa. Seymour Duncanin SH-5:sta (Custom) ja SH-11:sta (Custom Custom) suositellaan Pearly Gatesin kanssa. Kuulostaisi optimiratkaisulta kun ostaisit meiltä nämä. Pearly kaulaan, SH-11 tallaan. Toi omistamani/kauppaamani SH-11 on takuuvarmasti kaikkea muuta kuin tukkoinen. Tosi kirkas saundi bassopuolta unohtamatta. (Tää ei ollut myyntipuhetta. Tää oli totta. :) Pearly Gatesin/SH-11:sta yhteensopivuudesta löytää googlettamalla) SH-11 on customoitu versio SH-5:stä "The Custom Custom is an SH-5 with an Alnico II magnet for warm, smooth highs; more midrange; and a buttery bottom end" EDIT: Oma mikkini meni jo, mutta tuota kombinaatiota kannattaa tosiaan miettiä. And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind. |
Zakk 31.03.2006 09:42:03 (muokattu 31.03.2006 09:42:16) | |
---|
Kiitoksia vaan kaikille ehdotuksista. Täs tulikin nyt niin paljon että pitää viikonloppuna tutkiskella kaikki noi vaihtoehdot, ja etsiskellä jonkinlaisia arvosteluja. Vaikuttais että mikä vaan noista ehdottamistanne yhdistelmistä sopisi mainiosti. "Where there's a whip there's a way" |
MusaMasa 31.03.2006 12:50:37 | |
---|
Kiitoksia vaan kaikille ehdotuksista. Täs tulikin nyt niin paljon että pitää viikonloppuna tutkiskella kaikki noi vaihtoehdot, ja etsiskellä jonkinlaisia arvosteluja. Vaikuttais että mikä vaan noista ehdottamistanne yhdistelmistä sopisi mainiosti. Harkitse nyt vielä myös 6 alueisen eq:n hankintaa!? Näiden mikkien kanssa värkkääminen on nyt vähän niin ja näin! Kyllä soundeja voi käsitellä vahvistimesta sekä lisälaitteilla!? Itse olen ihan tyytyväinen Classicin mikkeihin... |
Zakk 31.03.2006 13:27:03 | |
---|
Harkitse nyt vielä myös 6 alueisen eq:n hankintaa!? Näiden mikkien kanssa värkkääminen on nyt vähän niin ja näin! Kyllä soundeja voi käsitellä vahvistimesta sekä lisälaitteilla!? Itse olen ihan tyytyväinen Classicin mikkeihin... Kyllä mulla itseasiassa onkin eq, mutta se on tälhetkel boostaamassa sooloja yms. Voishan toikin olla yks vaihtoehto, mutta kaulamikki vaan tuntuu aivan hyödyttömältä säröillä vedettäessä. Mutta pitää nyt harkita tarkkaan, jos vaan osuis mikki mikä toimis yhteen ton vanhan tallamikin kanssa ois aika jees. "Where there's a whip there's a way" |