avain 29.03.2006 23:06:46 | |
---|
oliskohan kellään tietoa/kokemuksia thomanin poikihuiluista jotka se myy omalla merkillään eli thomann fc-200,fc-200c,fc-200r. ovat ainakin kohtuu hintaisia myös pearlin huilut. mitähän tossa huilun hankinnassa täytyy huomioida kun ei ole juurikaan niistä kokemusta, mutta tyttö haluais huilun ja voishan sillä itsekin opetella ja alkuun vois olla edullinen. onko niitä eri viritteisiä ja erilaisella sormituksilla vai ovatko kaikki samanlaisia??kiitos jo etukäteen!! |
Syntymän ja kuoleman välillä on vain sattumia ja valintoja. |
Mimi 31.03.2006 17:58:29 | |
---|
Jos selaat näitä tämän alueen huilutopikkeja, niin lähes kaikissa kehutaan hinta-laatusuhteeltaan parhaiksi juurikin Pearlin ja Yamahan huiluja. Thomannin jättäisin ihan suosiolla rauhaan. Onhan ne halpoja, mutta se onkin sitten eri asia, että pitkäänkö niillä soittelee. Itselläni on Yamahan 211-sarjan perushuilu, joka on erinomainen. Hintaa tuolle sitten kyllä kertyikin se kuutisensataa euroa. Halvempikin yamahan malli on olemassa, mutta silloin kun itse olin huilua ostamassa (n. puoli vuotta sitten) kukaan ei oikein osannut sanoa siitä mitään, joten varmistelin ja päädyin ostamaan tuon kalliimman. Jos millään mahdollista, niin koeta hankkia joku asiantuntija, jos aiot käytettynä ostaa huilun. Käytetyissä kun voi olla todellisia helmiä, mutta myös todellisia susikappaleita. Antti1987: "Hanuristi on kuulemma punkkari." Hanuristi: "Antti1987 on kuulemma runkkari." Minulle lahjoitettiin neljä miljoonaa neliökilometriä planetaarista sumua tuolta toisesta tähtijärjestelmästä. Mystistä. |
V1lleK 31.03.2006 21:20:10 (muokattu 31.03.2006 21:24:25) | |
---|
Suosittelen vielä harkitsemaan hieman kalliimpaa ja laadukkaampaa huilua. Halpa ja huono soitin kun helposti saa aikaan vain turhautumisia ja pahimmassa tapauksessa voi soittoharrastus tyrehtyä alkuunsa vain huonon soittimen takia. Hyvää ja halpaa ei olekaan mutta kohtuuhintaan voi saada jo ihan ok soittimen. Kun hankkii kerralla vähän laadukkaamman soittimen, säilyttää se arvonsa jotain halpismallia paremmin ja siitä on hyötyä sitten kun tarkoituksena on hankkia parempi soitin ja aiempi soitin aiotaan myydä pois. Oman soittimeni hankin käytettynä kohtuuhintaan saaden asiantuntija-apua konservatoriolla vaikuttavalta opettajalta. Hänen avullaan uskalsin hankkia käytetyn soittimen. Ei siis huonompi vaihtoehto sekään. Eli ehkä kannattaisi kokeilla, josko olisi mahdollista saada käytettynä kohtuuhintaan hieman laadukkaampi soitin. Syntymän ja kuoleman välillä on vain sattumia ja valintoja. |
Mimi 01.04.2006 13:09:48 | |
---|
Niin ja tuohon Villen sanomaan vielä: omaan ostopäätökseen vaikutti myös se, että tuon Yammun jälleenmyyntiarvo on kova. Eli jos nyt päättäisin lopettaa huilunsoiton, niin sen saisi myytyä ihan hyvään hintaan eteenpäin. Eli sinänsä turvallinen ratkaisu ostaa laatuhuilu vähän kalliimmalla. Antti1987: "Hanuristi on kuulemma punkkari." Hanuristi: "Antti1987 on kuulemma runkkari." Minulle lahjoitettiin neljä miljoonaa neliökilometriä planetaarista sumua tuolta toisesta tähtijärjestelmästä. Mystistä. |
jazzuka 03.04.2006 22:26:04 | |
---|
Itselläni on Yamahan 211-sarjan perushuilu, joka on erinomainen. Hintaa tuolle sitten kyllä kertyikin se kuutisensataa euroa. Halvempikin yamahan malli on olemassa, mutta silloin kun itse olin huilua ostamassa (n. puoli vuotta sitten) kukaan ei oikein osannut sanoa siitä mitään, joten varmistelin ja päädyin ostamaan tuon kalliimman. Jos millään mahdollista, niin koeta hankkia joku asiantuntija, jos aiot käytettynä ostaa huilun. Käytetyissä kun voi olla todellisia helmiä, mutta myös todellisia susikappaleita. Mulla kävi noin vuosi sitten huikea tuuri. Sain täysin huolletun 211:sen liikkestä hintaan 270€. Tosin hienovire oli pitkään persiillään (saattaa johtua myös minusta.. ;) mutta senkin sain hoidettua kuntoon peräti pullakahvin hinnalla. Erittäin tyytyväinen olen ollut huiluun ja siihen että ostin käytetyn Yamahan uuden halpishuilun sijaan. Katselin itsekin nimittäin juuri T-kaupan sekä Pearl riverin huiluja. |
V1lleK 06.04.2006 12:10:05 | |
---|
Syntymän ja kuoleman välillä on vain sattumia ja valintoja. |