Aihe: Takamine
1
KP01
28.01.2006 15:52:14
Olisi omistuksessa Takaminen elektroakustinen EF 349 ostettu v.1986. Kiinnostaisi vain tietää, että oliskohan jollain tietoa minkä arvoinen kyseinen kitara on?
pliksu
28.01.2006 16:27:50 (muokattu 28.01.2006 16:33:03)
Kokeilehan Googlea 'Takamine "EF 349"'

Ensimmäisenä tuli linkki, jossa kyseltiin samaa asiaa:

I bought my Takamine EF-349 in Brisbane in 1986. I got it for about $600 brand new but the store was closing down and had all their Takamines reduced by about 20-25%. The recommended retail price for it was about $790 at the time. I've never ever ever seen another one in any guitar shops anywhere and never seen another one being played by any other musos either. I understand Paul Kelly has one, though. I have seen the twelve string version a couple of years ago in Sydney retailing at about $1800. Mine has been an absolute gem. I used it to record my debut CD last year and come September this year it will be heard across the nation on an ABC music compilation. I've used about a dozen recording studios since I've had it and every single engineer has said my Takamine EF-349 has the absolute sweetest direct line sound they've ever recorded. So that says something. It has a wonderful light tone both amplified and acoustically. 12 guage strings work best for me. I would never sell mine and I've had a lot of offers as well.

.. ja itse vastaus:

I reckon second hand they would have to be worth about $600 to the uninitiated. But if you have one, that will never be a question for you. Sell your grandmother first.
Life won't wait
Aki
30.03.2006 13:31:07

Elikkä olen suunnitellut Takaminen G-sarjalaisen ostoa

Miljoonaa Takamineä kokeilleena on jäänyt fiilis että ne on tylsiä peruskitaroita. Kyllä niillä soittaa, mutta ei siinä mitään hekumointia pääse tapahtumaan. Tämä siis koskee myös joitakin hinnakkaampiakin malleja.

Tossa hintaluokassa on paljon hyviä vaihtoehtoja, kuten Ibanez ja Walden. Älä osta tekemättä kattavaa testauskierrosta.
fox
30.03.2006 13:41:56

ne on tylsiä peruskitaroita. Kyllä niillä soittaa, mutta ei siinä mitään hekumointia pääse tapahtumaan. Tämä siis koskee myös joitakin hinnakkaampiakin malleja.

No juu, voihan sen noinki... Kyllä itse olen muutamalla kalliimmallaki Takaminella soitellut, ja tykänny.. Mutta täysin makuasioitahan nää, ja aina otettava huomioon, että se jonkun valmistajan soitin saattaa olla upeaääninen johonkin hommaan, toisessa taas on tuhat kertaa parempia.. Vaikka joku Giban Hummingbird tai Dove..

No juu, oon mä vähän jäävi tuohon Takamine-juttuun mitään sanomaan, mulla on itellä elektroakustinen, tosin vaan halpis-Takamine eli "rinnakkaismalli" Jasmine by Takamine, tosin onhan tuo Takaminen pietsolla ja etuvahvistimella...TS-90C DW Artist on malliltaan..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
ANtTIKRISTUS
30.03.2006 16:17:17 (muokattu 30.03.2006 16:19:38)
Jeah! Kävin just Oulun Soitin ja Tarvikkeessa testailemassa muitakin saman hintaluokan kitaroita. Ja lopputulos on, että tällä kertaa tamagotchit saa kyllä kauppaan jäädä. Löysin soitettavuudeltaan pirun hyvän Fenderin. Tarkkaa mallia en tiedä, mutta eipä sillä väliä. Pääasia, että tykkäsin ja kovasti.

Soundi ei ehkä ollut niin naseva kuin muissa mitä kokeilin, mutta mun tilanteessa soitettavuus kyllä ajaa sen edelle. Ja ohjehintakin vaivaiset 345€. Pitää vielä muutamaa kitaraa testata, mutta kyllä se Fender on ykkösvaihtoehto tällä hetkellä.

€: Tais malli olla Fender Sonoran SCE, koska siinä oli erikoisuutena se Straton lapa. Onko muilla tätä kyseistä kitaraa hallussaan?
Kalassa vietettyä aikaa ei vähennetä ihmisen eliniästä
Aki
30.03.2006 18:06:02

Tais malli olla Fender Sonoran SCE

Olikohan toi se malli mistä on jokunenkin valitellut kun otelaudasta hilseilee maalit, ja alta paljastuu jotain ihan muuta puuta?
pliksu
30.03.2006 18:11:59 (muokattu 30.03.2006 18:12:46)
Olikohan toi se malli mistä on jokunenkin valitellut kun otelaudasta hilseilee maalit, ja alta paljastuu jotain ihan muuta puuta?

Muistelisin et oli halvempaa mallia. Niitä 150e vehkeitä. Tuohon hintaluokkaan luulisi saavan jo hilseilemättömän otelaudan :)

EDIT: oon muuten käynyt soittaa samaa kitaraa. Hyvä soittotuntuma, 100% samaa mieltä. Ulkonäkö ei ollut niinkään omaan mieleen.
And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)