p_ofony 29.03.2006 09:13:41 | |
---|
Jepulis, päivä vietettiin reenikämpillä Dragonin, Dual Rectifierin, Cobran ja Triampin kanssa ja kyllä se Dragonin poika vaan voiton vei. Uusi asia mikä tuli huomattua oli että Dragonin pääteastetta pitää ajaa MAHDOLLISIMMAN paljon. Pistin raakasti vaan Masterin tappiin ja kanavan omaa volumea huomattavasti pienemmälle ja voi että ku rokkaa.. olishan tän voinu huomata jo aikasemminkin ku nuppi on itellä ollu jo kohta vuodenpäivät.. no parempi myöhemmin ku ei koskaan. Mutta tämän aiheen pointti oli se että Dragon ei tule myyntiin. Kuhan ilmoitin:) se sävellys taito, ei se tilutus... |
Exhausted 29.03.2006 09:18:27 (muokattu 29.03.2006 09:21:53) | |
---|
Ajaako se sitten pääteastetta yhtään enempää jos kokonaisvolume kuitenkin pysyy samana kanavan ja masterin suhteesta riippumatta? Ilmeisesti sillä kuitenkin on vaikutusta. Kävin muuten sunnuntaina siellä teidän kämpillä vähän kuolailemassakin tota Dragonia kun ääniteltiin demolle rumpuja Teemun kanssa. Komee vahvarihan se on. Ei onneks GAS iskenyt. Ja hyvä sulle että tuli paremmuus selvitettyä ostamatta uusia vermeitä :) Mistä muuten sait Rectifierin testiin? |
p_ofony 29.03.2006 09:21:44 | |
---|
Ajaako se sitten pääteastetta yhtään enempää jos kokonaisvolume kuitenkin pysyy samana? Ilmeisesti sillä kuitenkin on vaikutusta. Kävin sunnuntaina siellä teidän kämpillä vähän kuolailemassakin tota Dragonia, komee vehje se on. Hyvä tuli paremmuus selvitettyä ostamatta uusia vermeitä :) Mistä muuten sait Rectifierin testiin? Hain Pasilta Tampereen Musiikista tyylillä: "Pasi hei, mä lainaan tätä Dualii... mä tuon sen koht takas." se sävellys taito, ei se tilutus... |
Exhausted 29.03.2006 09:22:34 | |
---|
Hain Pasilta Tampereen Musiikista tyylillä: "Pasi hei, mä lainaan tätä Dualii... mä tuon sen koht takas." Ei onnistunu mulle kyllä kun pyysin Joulukuussa F-30 comboa testiin. Ja ostinkin sen vielä. Mutta jos Tampereen Musiikissa on Dual Rectumi niin sitähän pitää käydä testaamassa... |
p_ofony 29.03.2006 09:24:36 | |
---|
Ei onnistunu mulle kyllä kun pyysin Joulukuussa F-30 comboa testiin. Ja ostinkin sen vielä. Mutta jos Tampereen Musiikissa on Dual Rectumi niin sitähän pitää käydä testaamassa... Kyllä sieltä löytyy Síngle ja Dual Rectot ja 6505:kin. Niille on ruennu tota nuppia tulemaan valikoimaan. se sävellys taito, ei se tilutus... |
-K- 29.03.2006 10:05:49 | |
---|
Joo on se kamala tilanne kun nupista saa vaikka mitä irti, varsinkin vielä jos käyttää boostereita ja eq-ta lenkissä. Ei voi pahemmin GASista nauttia. ..Pitää vaan vaihdella kitaroita tiuhempaan tahtiin =) Saisi tulla framukselta joku alle tonnin yksikanavainen nuppi vielä lisäksi niin alkaisi olemaan jokaiselle jotakin. Suus kii tai paan sut pesähän !!! |
nakedzen 29.03.2006 12:07:14 | |
---|
Jepulis, päivä vietettiin reenikämpillä Dragonin, Dual Rectifierin, Cobran ja Triampin kanssa ja kyllä se Dragonin poika vaan voiton vei. Mitäs eroja huomasit cobran ja dragonin välillä? |
p_ofony 29.03.2006 12:39:31 | |
---|
Mitäs eroja huomasit cobran ja dragonin välillä? Kyllä se Dragon on luonteeltaan tiukempi ja enemmän semmonen ubermarshall tyylinen vekotin, kun taas Cobra on lähempänä Mesaa, mutta sitä kyllä huomattavasti tiukempi ja "nopeampi". Molemmat Framukset kyllä pätkivät minun mielestäni mesat mennen tullen siinä tyylissä mitä minä soitan, eli suht nopeita riffejä omaavassa metallissa. se sävellys taito, ei se tilutus... |
-K- 29.03.2006 12:52:05 | |
---|
Ja toki framus pitää semmoisen terveemmän keskiäänen mukana jos vertaa mesaan, saa aika "scoopeilla" asetuksilla ajaa ja saa silti selvää. Suus kii tai paan sut pesähän !!! |
Aki 29.03.2006 17:06:31 | |
---|
Ajaako se sitten pääteastetta yhtään enempää jos kokonaisvolume kuitenkin pysyy samana kanavan ja masterin suhteesta riippumatta? Ei aja. Tuo vaikuttaa vain siihen millä luonteella etuastetta ajaa. Ts, jos pääteastetta pitää "rankaista", se on ne dB:t jotka sitä rankasee. |
aleksi 29.03.2006 17:32:54 | |
---|
Ei onnistunu mulle kyllä kun pyysin Joulukuussa F-30 comboa testiin. Ja ostinkin sen vielä. Mutta jos Tampereen Musiikissa on Dual Rectumi niin sitähän pitää käydä testaamassa... Olen harkinnut kanssa tuollasen f-30:n hankintaa. Mihin hintaan sait, ja oletko tykännyt? "Open hands to the wind." |
Terry Pantheras 29.03.2006 17:53:01 | |
---|
Jepulis, päivä vietettiin reenikämpillä Dragonin, Dual Rectifierin, Cobran ja Triampin kanssa ja kyllä se Dragonin poika vaan voiton vei. Uusi asia mikä tuli huomattua oli että Dragonin pääteastetta pitää ajaa MAHDOLLISIMMAN paljon. Pistin raakasti vaan Masterin tappiin ja kanavan omaa volumea huomattavasti pienemmälle ja voi että ku rokkaa.. olishan tän voinu huomata jo aikasemminkin ku nuppi on itellä ollu jo kohta vuodenpäivät.. no parempi myöhemmin ku ei koskaan. Mutta tämän aiheen pointti oli se että Dragon ei tule myyntiin. Kuhan ilmoitin:) Hehe, hyvä kuulla, pitääkin itekin testiä tuota master-hommaa... Ootko muuten verrannut mitenkään Mesan ja Dragonin kaappia bändi-volyymeilla? Ostin ite just Dragonin 2x12:n... No höpsis! |
Exhausted 29.03.2006 18:00:36 | |
---|
Olen harkinnut kanssa tuollasen f-30:n hankintaa. Mihin hintaan sait, ja oletko tykännyt? Olen kyllä tykännyt. Monipuolista saundia löytyy ja mökää riittää. Heviä tällä ei ilman pedaaleita soitella, mutta onneksi ei tarvitse. Sain kyllä hyvän tarjouksen kun Tampereen Musiikilla oli alennus Musamaailman kamoista joulukuussa hyvän myyntivuoden vuoksi. Hintalapussa oli lähemmäs 1500 mutta maksoin tonnin :) |
kimurantti1 29.03.2006 18:02:23 | |
---|
Pistin raakasti vaan Masterin tappiin ja kanavan omaa volumea huomattavasti pienemmälle ja voi että ku rokkaa.. Mikäs järki tuossa on? Taisi psykoakustiikka tehdä tehtävänsä;) Päätteesen pitää saada signaali tosi lujalla jos sitä halutaan "rankaista". Jos vähennät etuasteesta volaa niin päätteeseen menevä signaali ei ole yhtään sen isompi... Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl... |
ReBeat 29.03.2006 18:09:09 | |
---|
Vaikkei pääte menisikään murolle niin kai siinä voi olla sävyeroa että kuinka voimakkaasti sitä vahvistusta tekee joku driverina oleva etuasteputki tai sitten pääteputket. Tekniikaltaan erilaisista putkista kuitenkin kysymys ja varmaan eri lämpötila ynnä muut seikat :) Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
kimurantti1 29.03.2006 18:25:56 | |
---|
Vaikkei pääte menisikään murolle niin kai siinä voi olla sävyeroa että kuinka voimakkaasti sitä vahvistusta tekee joku driverina oleva etuasteputki tai sitten pääteputket. Tekniikaltaan erilaisista putkista kuitenkin kysymys ja varmaan eri lämpötila ynnä muut seikat :) Jep, toki näin. Jotenkin vaan tuntuu että oli ylläolevassa tapauksessa psykoakustiikalla näppinsä pelissä:) Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa?
Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl... |
p_ofony 30.03.2006 08:46:42 | |
---|
Hehe, hyvä kuulla, pitääkin itekin testiä tuota master-hommaa... Ootko muuten verrannut mitenkään Mesan ja Dragonin kaappia bändi-volyymeilla? Ostin ite just Dragonin 2x12:n... En ole Dragonin kaappia testannut kun kerran musamaailmassa samalla kun kävin ko. nupin ostamassa. Mutta silloinen vaikutelma ei vakuuttanut, liian ohut mun makuuni. Mesa jyrisee!! se sävellys taito, ei se tilutus... |
p_ofony 30.03.2006 08:48:40 | |
---|
Mikäs järki tuossa on? Taisi psykoakustiikka tehdä tehtävänsä;) Päätteesen pitää saada signaali tosi lujalla jos sitä halutaan "rankaista". Jos vähennät etuasteesta volaa niin päätteeseen menevä signaali ei ole yhtään sen isompi... En osaa sanoa kun en noista ymmärrä hevon mitään mutta soundi on huomattavasti erilainen, minulla ei ole psykoakustisia kykyjä;) se sävellys taito, ei se tilutus... |
p_ofony 30.03.2006 08:50:15 | |
---|
Jep, toki näin. Jotenkin vaan tuntuu että oli ylläolevassa tapauksessa psykoakustiikalla näppinsä pelissä:) On tässä nyt sen aikaa jo soiteltu että huomaa millon soundi muuttuu ja millon ei. se sävellys taito, ei se tilutus... |
En osaa sanoa kun en noista ymmärrä hevon mitään mutta soundi on huomattavasti erilainen, minulla ei ole psykoakustisia kykyjä;) Erilainen takuulla, mutta se erilaisuus ei liity pääteasteen toimintaan, vaan etuasteen erilaisiin gain-asetuksiin. |