Aihe: uusia hyviä(halpoja) monitoreja markkinoilla??
1 2
Aki
15.03.2006 12:38:00

Adamin S3-A

Ohhoh! Mä olen vasta P-11A:ssa... Ehkä sitten joskus minäkin.
StJerky
16.03.2006 09:14:40
Esi nEar 05 pönttöjä nyt yhden illan testailleena. Huomaan, että basso potkii aika lujasti. On bassompi yleissoundi kuin AKG K 240 DF luureissani. Tosin tilakin on aika kumiseva vielä. Uskomatonta minkälaista potkua noista pienistä ämyreistä lähtee.
JPQ
16.03.2006 10:26:19

Esi nEar 05 pönttöjä nyt yhden illan testailleena. Huomaan, että basso potkii aika lujasti. On bassompi yleissoundi kuin AKG K 240 DF luureissani. Tosin tilakin on aika kumiseva vielä. Uskomatonta minkälaista potkua noista pienistä ämyreistä lähtee.

Miten oli diskanttipuoli ?
StJerky
16.03.2006 12:35:17
Miten oli diskanttipuoli ?

Minusta se kuulostaa tosi hyvältä ja vertailukelpoiselta AKG-luureihin. Mutta nämä ovat ensimmäiset edes kohtuu hyvät pöntöt omistuksessani, joten luulen, että parempaa tietoa voisi saada muilta jotka ovat vertailuja esim. Genelecien, Behringereitten ym. kanssa tehneet. Minun pitää vielä testata niitä paremmassa tilassa, koska nykyinen on kaikuva ja kumiseva.

Ainakin Arpakyna, mhelin, jucciz ovat Esin kaiuttimista aiemmin kirjoitelleet.
JPQ
16.03.2006 13:26:01

Minusta se kuulostaa tosi hyvältä ja vertailukelpoiselta AKG-luureihin. Mutta nämä ovat ensimmäiset edes kohtuu hyvät pöntöt omistuksessani, joten luulen, että parempaa tietoa voisi saada muilta jotka ovat vertailuja esim. Genelecien, Behringereitten ym. kanssa tehneet. Minun pitää vielä testata niitä paremmassa tilassa, koska nykyinen on kaikuva ja kumiseva.

Ainakin Arpakyna, mhelin, jucciz ovat Esin kaiuttimista aiemmin kirjoitelleet.

Puhuin rasittavuudesta ja yms jutuista jotka kuulee vaikka olisi ekat
kajaritkin jos on kuullakseen.
sami_sumea
16.03.2006 21:46:37 (muokattu 16.03.2006 21:46:57)

On bassompi yleissoundi kuin AKG K 240 DF luureissani.

240 DF:t toistavat bassoa normaalia vähemmän tuon diffuse field-ekvalisoinnin takia (joka siis korostaa yläpäätä). Ihan offtopikkina :)

Huomasin joskus noilla DF:illä jotain miksauksia tsekkailleena, että bassoa tuli niillä ruuvattua ihan törkeästi liikaa.

...
"Vaikka olis miljoonan markan kaiku ja sinne syötetään paskaa, tuloksena on vain kaiutettua paskaa". (c) Tipi Tuovinen, 2002.
miffe
16.04.2006 17:44:35
Toinen arvio tietokonemiehiltä:
http://www.digit-life.com/articles/midimanstudiophilesp5b/

Noiden mukaan refleksiputki on vaiheenkääntäjä (tekeehän se toki viritystaajuudella sitäkin, mutta nimitys phase-inverter on vähintäänkin metsässä), Behringer ECM8000 erittäin suuntaava mikrofoni (pallokuvioinen se on) sekä bassotaajuudet eivät muka näy mittauksessa, koska refleksiputki on takasivulla ja heidän kaiuttomassa (millekähän taajuudelle asti???) huoneessa takaa vaiheenkääntäjästä (sic) tuleva ääni ei tule kaiuttimen etupuolelle. Saa olla aika isot ämyrit tai muuten erikoiset (mm. dipoli), jotta niinkin matalat taajuudet eivät olisi ympärisäteileviä.

Artikkelin voi jättää omaan arvoonsa, koska sen tehnyt ei tiedä akustiikan tai käyttämiensä mittalaitteiden perusasioita.

miffe
Leikari
17.04.2006 13:29:56
Joskus aiemminkin kyselin & asia vielä ajankohtainen kun en ole ehtinyt monitoreja vielä käytännössä etsimään

- tässä vielä uudelleen: Onko kenelläkään kokemuksia KRK:sta??
Soitetaan jamia!
miffe
17.04.2006 19:02:07
Onko kenelläkään kokemuksia KRK:sta??

Rokit-sarjan 6"+diskantti ja subilla oon pikkasen tehny enkä voi olla välttymättä ajatukselta, että ainakaan tuo subi ei ole paras mahdollinen. Semmonen bassokärpäsen pureman laite, josta ei erityistä tarkkuutta löydy. Yläpäät oli ihan ok, mutta en itse niitä ostaisi, koska ne tarvitsevat subin avukseen.

miffe
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)