Bobana 30.03.2006 09:14:49 | |
---|
Tuossa selailin kirjoituksia eikä näille oikein omaa palstaa löytynyt joten: Pääsin tuossa studio sessiot yskäisemään Masterworkseilla. Hieno tilaisuus ainakin meikäläiselle, mutta.. Tomit eivät oikeen säväyttäneet paljaaltansa. En vaan tiedä että miksi. Koot olivat etu 12", lattialla 14" ja 16". Päällä Evansin g2 ja alla ykköset. Pitäisi olla ok kalvot. Mutta ei. Aika kuivakat saundit ja silleen terävät. Pyttyjen puu-koostumus jäi epäselväksi joten saattoi olla syy myös materiaalissa. No, makuasiahan tämä. Jottei mene aivan kyseenalaistamiseksi niin basari oli aivan jumalainen.. Paras mitä olen kuullut. Aivan sama että potkiko sitä hiljaa vai asenteella. Saundi elää jännästi forcen mukana. Tämä taasen oli 22" ja aika syvä, luokkaa 20" - 22". Että hieman ristiriitaiset tunteet jäivät siitä että ovatko sittenkään aivan niin monen tuhatlappusen väärtit kuin näyttävät olevan.. Sex, choppers and rock´n roll!!! |
Akahito 30.03.2006 09:20:25 | |
---|
Eli olivatko Mastersit (kantikas badge) vaiko ihan Masterworksit (soikea badge)? Jälkimmäiset ovat nimittäin kustomitilausrumpuja, joissa tilaaja päättää rungon materiaalin ja kerrosten määrän, eli mistään varsinaisesta "sarjasta" ei voida puhua, koska ovat yksittäistuotantoa, ja jokainen setti on erilainen. Siinä mielessä ne on kyllä todellakin hintansa väärti, sillä sieltä saa just tasan sitä mitä rummulta haluaa. Siksipä myös on täysin mahdotonta arvostella koko tarjontaa yhden setin perusteella. "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?" |
moderndrummer88 30.03.2006 09:25:01 | |
---|
kuulostaa juuri tuo kuvauksesi omista kokemuksista masters customeista. Tomit eivät juuri säväyttäneet, mutta basari oli jumalainen powertreblebassvolume |
Tindrum 30.03.2006 09:29:26 | |
---|
Niin tai näin, mutta hyvä esimerkki siitä että iso hintalappu ei tarkoita sitä että kioski kuulostaisi automaattisesti aivan taivaalliselta ja ihmeelliseltä. Mutta, kyllähän noi niin hienot pelit on, että hieromalla saa varmasti hyvät saundit aikaiseksi. Pääsitkö itse virittelemään? Eikös kaikilla rummuilla, sekä halvoilla että kalliilla, ole yksi yhteinen piirre; se että niiden kanssa pitää tulla sinuiksi ja opetella niiden vahvuudet ja heikkoudet? Sitä kautta löytää lähes kaikista seteistä vähintään kohtuulliset saundit. m© m©
Olipa sitten niin tai näin, mutta näin on. |
moderndrummer88 30.03.2006 09:31:08 (muokattu 30.03.2006 09:32:08) | |
---|
Sitä kautta löytää lähes kaikista seteistä vähintään kohtuulliset saundit. m© siinä vaiheessa kun maksan käytettynä pelkistä kannuista 1200€ en halua kohtuullisia soundeja pitkän ruuvailun jälkeen. Genistat toimii kalvolla kuin kalvolla eikä ole kummoset laittaa vireeseen. E: niitä omia masters customeita kokeilin monilla kalvoilla, ruuvailin vaikka kuinka paljon ja niitä kävi vielä paljon kokeneempikin kaveri rassaamassa mutta ei... powertreblebassvolume |
LumPus 30.03.2006 09:36:17 | |
---|
Jännä juttu, noita tomeja on monet kehunu MMX:sissä, mutta hyvähän se on ettei kaikki pidä samasta. Itsellä lähtee taas Masters Customien tomeista aivan mahtavat saundit, tiukat, mutta lämpimät ja todella tukevat. Kalvoina Evansia. Soundihan on aika pitkälti soittajan korvassa, rummuthan myös soivat hyvin erilailla riippuen soittaako itse vai kuunteleeko muualla. Tälläisiä ajatuksia aamuun. |
Tindrum 30.03.2006 09:40:52 | |
---|
siinä vaiheessa kun maksan käytettynä pelkistä kannuista 1200€ en halua kohtuullisia soundeja pitkän ruuvailun jälkeen. Genistat toimii kalvolla kuin kalvolla eikä ole kummoset laittaa vireeseen. E: niitä omia masters customeita kokeilin monilla kalvoilla, ruuvailin vaikka kuinka paljon ja niitä kävi vielä paljon kokeneempikin kaveri rassaamassa mutta ei... Niin, tottakai tarkoitin että kaikista (myös halvemmista) saa vähintään kohtuulliset. Kallista seteistä pitää kyllä sitten saada paremmat. Noin yleisesti. m©
moderndrummer88 30.03.2006 09:42:22 | |
---|
buusteri voisi tulla heittämään kommenttia, että onko irronnu mieleiset soundit! Sillehän nuo mun MMX:t mäni powertreblebassvolume |
Tindrum 30.03.2006 09:47:21 | |
---|
Eikös A. Nykänen vetänyt aika pitkään noilla MMX Customeilla? Voin muistaa väärinkin. Ainakin keikoilla kuulostivat kyllä sikahyviltä. Taitaa olla niin että Nykänen saa vaikka etolan roskakorinkin svengaamaan... ; ) m©
WyW 30.03.2006 09:51:25 | |
---|
Meillä on treeniksellä Mastersin BRX Customi, jossa basari on heikompi kuin mun PDP:n vaahterabasari. Tomit on taas loistavat. Pitäisikö tästä vetää johtopäätös, että MMX basari ja BRX tomit ois SE juttu? :) http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif |
Bobana 30.03.2006 09:52:14 (muokattu 30.03.2006 10:02:53) | |
---|
Eli olivatko Mastersit (kantikas badge) vaiko ihan Masterworksit (soikea badge)? Jälkimmäiset ovat nimittäin kustomitilausrumpuja, joissa tilaaja päättää rungon materiaalin ja kerrosten määrän, eli mistään varsinaisesta "sarjasta" ei voida puhua, koska ovat yksittäistuotantoa, ja jokainen setti on erilainen. Siinä mielessä ne on kyllä todellakin hintansa väärti, sillä sieltä saa just tasan sitä mitä rummulta haluaa. Siksipä myös on täysin mahdotonta arvostella koko tarjontaa yhden setin perusteella. Ne oli Masterworksit. Kyllä mä nyt sarjatuotanto Masterit näistä sentään erotan. Ovat juuri nuo Custom tekeleet. Soikea Badge. Niin ja hintaa oli setillä ollu kuulemma n. 6000€.... Sex, choppers and rock´n roll!!! |
moderndrummer88 30.03.2006 09:54:19 | |
---|
Meillä on treeniksellä Mastersin BRX Customi, jossa basari on heikompi kuin mun PDP:n vaahterabasari. Tomit on taas loistavat. Pitäisikö tästä vetää johtopäätös, että MMX basari ja BRX tomit ois SE juttu? :) ilmeisesti :D powertreblebassvolume |
Bobana 30.03.2006 10:00:31 (muokattu 30.03.2006 10:06:56) | |
---|
Mutta, kyllähän noi niin hienot pelit on, että hieromalla saa varmasti hyvät saundit aikaiseksi. Pääsitkö itse virittelemään? En viritellyt. Kun tuota studio kokemusta ei ole juurikaan kertynyt pitkästä soittourasta huolimatta niin päätin että he saavat itse viritellä ne heille parhaiden saundien saavuttamiseksi ja lätylle tietenkin. Tosin kait aivan sama millä sitä vetää kun ne ajetaan niin monen filtterin läpi että sama vaikka siellä oli himmeliumit. Ja ei ne minun virittelijän taidotkaan mitään mestari värkkääjä-tasoa ole. Lähinnä liikutaan "kyläseppä" kategoriassa sillä saralla... Muuten saan kyllä vireeseen mutta stemmat ei oikeen ole hallussa... Sex, choppers and rock´n roll!!! |
Kämmäystä... Sex, choppers and rock´n roll!!! |
ddrum54 30.03.2006 10:12:45 | |
---|
Niin, tottakai tarkoitin että kaikista (myös halvemmista) saa vähintään kohtuulliset. Kallista seteistä pitää kyllä sitten saada paremmat. Noin yleisesti. Jep, itse olen havainnut, että halvemmista rummuista saa hyvän soundin, hyvillä kalvoilla, mutta viritysalue on kapeampi, kuin kalliimmissa seteissä. Kalliimpi setti ei ole myöskään niin kovin kranttu kalvojen suhteen. Eli monenlaiset kalvot käy ja kukkuu, laajalla viritysalueella. 2`n 4 |
Triskal 30.03.2006 10:13:58 | |
---|
Meillä on treeniksellä Mastersin BRX Customi, jossa basari on heikompi kuin mun PDP:n vaahterabasari. Tomit on taas loistavat. Pitäisikö tästä vetää johtopäätös, että MMX basari ja BRX tomit ois SE juttu? :) IIK! No, sitten se nähdään. Mun BRX:t saattaa pamahtaa musaliikkeeseen ihan koska vaan. Your love came down / and it turned me around / Your love came down / and it saved me - kalamies#33 >-)))> |
harzza1 30.03.2006 10:17:27 | |
---|
Jännä juttu, noita tomeja on monet kehunu MMX:sissä, mutta hyvähän se on ettei kaikki pidä samasta. Itsellä lähtee taas Masters Customien tomeista aivan mahtavat saundit, tiukat, mutta lämpimät ja todella tukevat. Soundihan on aika pitkälti soittajan korvassa, rummuthan myös soivat hyvin erilailla riippuen soittaako itse vai kuunteleeko muualla. komppaan. ainakin ite oon tykänny juuri noista mmx-tomeista todella paljon. noista masterworkseista. tosiaan vähän meinaa, että MITEN ne on customoitu... tiedätkö yhtään tai saatko otettua selville? oliko tuplasetti? nimittäin tuollainen tuplasettihän apout 4-5 tomilla maksaa sen joku reilu 6000e Rummut löytyy, symbaaleja alkaa jo olla pari :d |
LumPus 30.03.2006 10:21:41 | |
---|
komppaan. ainakin ite oon tykänny juuri noista mmx-tomeista todella paljon. noista masterworkseista. tosiaan vähän meinaa, että MITEN ne on customoitu... tiedätkö yhtään tai saatko otettua selville? oliko tuplasetti? nimittäin tuollainen tuplasettihän apout 4-5 tomilla maksaa sen joku reilu 6000e niin, niissähän pystyy värin lisäksi tekemään runkorakenteen puumateriaalista reunaviisteiden kautta paksuuteen oikeastaan miten haluaa. vaikuttaa melkoisesti saundiin nämä kaikki. paitti väri. paitti että vihreet soi parhaiten. |
ddrum54 30.03.2006 10:26:39 | |
---|
paitti että vihreet soi parhaiten. Kumma juttu sinänsä, mutta näin on. 2`n 4 |
harzza1 30.03.2006 10:34:31 | |
---|
Kumma juttu sinänsä, mutta näin on. on se :P Rummut löytyy, symbaaleja alkaa jo olla pari :d |