Aihe: Slidesta FAQia..
1 2 3
Turder
25.11.2005 16:49:39
Oletko kokeillut? Teoriassa ihan hyvä, mutta demppaaminen sliden yläpuolelta ei taida onnistua ja siihen on ihan kiva olla optio vaikkei sitä käyttäisikään.

En ole slidea ikinä testannut mutta sellaisen hankinta on mielessä pöyrinyt.
"You're watching Sessions@AOL...get a life" -Brad Paisley
Ville-Mies
14.01.2006 15:28:57

itse olen kanssa miettinyt sliden hommaamista, tuosta aikasemmin jo sain suht hyviä vastauksia kysymyksiin, mutta sellanen vielä vaivaa, että kuinka tiukka sliden pitää olla sormeen? sellainen suht tiukkako vai millainen? voisiko joku valaista... :)
Samppa90
04.03.2006 22:29:19
Voiko slide-putkee käyttää muussaki kun bluesissa?
Hevi-Mies on eri mies.
rattledad
04.03.2006 22:39:06

Voi ja käytetäänkin. Hiljakkoin telkkarista tuli esim. U2:n konserttitallenne jossa slide soi ainakin yhdessä biisissä.

Kantripuolella on tavallisempi tuo hawajilaisperäinen lap-style soitto josta kehittyi pedal-steel kitara omine juttuineen.
While the one shoulder technique is convenient hat-wise, it can lead to a lot of tension and stress
Blue Moon
04.03.2006 22:43:37 (muokattu 04.03.2006 22:45:53)

itse olen kanssa miettinyt sliden hommaamista, tuosta aikasemmin jo sain suht hyviä vastauksia kysymyksiin, mutta sellanen vielä vaivaa, että kuinka tiukka sliden pitää olla sormeen? sellainen suht tiukkako vai millainen? voisiko joku valaista... :)

Sormi puutuu, jos on liian tiukka. Sopivan väljä on paree. Sellainen, että pystyy sormea hiukan liikuttamaan ja taivuttamaan putken ollessa sormessa.
- Joka väittää ettei rockabilly muka ole maailman parasta musiikkia on kyllä päästään vialla - TJ Malin
rattledad
04.03.2006 22:51:43

Sormi puutuu, jos on liian tiukka. Sopivan väljä on paree. Sellainen, että pystyy sormea hiukan liikuttamaan ja taivuttamaan putken ollessa sormessa.

Jotain tilkettä voi käyttää myös, esim. pätkä ikkunan tiivistenauhaa pikaliimalla putken sisäpuolelle.
While the one shoulder technique is convenient hat-wise, it can lead to a lot of tension and stress
Blue Moon
04.03.2006 23:15:30

Jotain tilkettä voi käyttää myös, esim. pätkä ikkunan tiivistenauhaa pikaliimalla putken sisäpuolelle.

Jep, konstit on monet, sanoi...
- Joka väittää ettei rockabilly muka ole maailman parasta musiikkia on kyllä päästään vialla - TJ Malin
Samppa90
04.03.2006 23:51:11
Voi ja käytetäänkin. Hiljakkoin telkkarista tuli esim. U2:n konserttitallenne jossa slide soi ainakin yhdessä biisissä.

Kantripuolella on tavallisempi tuo hawajilaisperäinen lap-style soitto josta kehittyi pedal-steel kitara omine juttuineen.

En mä oikeen U2 tykkää.Mut siis.Mä sanon suoraan.Voiko tota käyttää hevi biiseissä?tai ees missää sooloissa?Kyl nyt luulis että Gunnareiden piisejen joitain kohtia voi tolla soittaa.
Hevi-Mies on eri mies.
Cujo
05.03.2006 21:27:45
En mä oikeen U2 tykkää.Mut siis.Mä sanon suoraan.Voiko tota käyttää hevi biiseissä?tai ees missää sooloissa?Kyl nyt luulis että Gunnareiden piisejen joitain kohtia voi tolla soittaa.

No kukapa siuta nyt kieltäisi soittamasta hevisooloja slidella...
No llores mi querida
Dios nos vigila

AKKK #15 Romantikkoitkijät #40
jyllervö
06.03.2006 14:45:04
Opettelin eka slidebiisiksi Gary Mooren: move it on......sillä on hyvä lähteä liikenteeseen
vire on seuraavanlainen:)

e---
#c---
a---
e---
a---
e---

Tämän paremmin en osaa tabloja merkitä
Manicci
08.03.2006 22:34:42
Strato ja putkimarsu- muita ei tueta.
rattledad
08.03.2006 22:47:49

Manicci
08.03.2006 22:53:41
Strato ja putkimarsu- muita ei tueta.
ville198
12.03.2006 15:51:48
lasislidellä saa tyyliin Lynyrd skynyrd - Free bird LIVE tehtyä "linnunlaulu" ääniä kun soittaa ala-etä, b:tä "ja g:tä"
pliksu
12.03.2006 16:34:38
itse tykkään soittaa sormilla, tulee tollasta jälkeä:

http://ee.oulu.fi/~pliksu/vht/slide.mp3 kyl sieltä se slidekin tulee 20 sekunnin kohdalla :) Helpompaa tuo mutettaminen ja 'chicken picking' napautukset. enpä tiedä onko chicken picking oikee termi.
And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind.
Magic Bullet
13.03.2006 18:30:42
Onkos täällä ketään muuta joka soittaa slaidia yläpuolelta?
friteerattu peruna
13.03.2006 20:51:34

http://www.ultimate-guitar.com/less … /slide_guitar_in_drop_d_part_1.html

Tässä on yksi video slidesta, ja samalla oppitunti: :D
V.U.K Nyt menee hermot... Nyt menee hermot... Nyt menee hermot... Nyt menee hermot... *alkaa sahaamaan kitaraa rautasahalla* Nyt menee hermot... Nyt menee hermot... *Alkaa hakkaamaan kitaraa valtavalla puuvasaralla* Nyt menee hermot...
Lunnu
13.03.2006 21:40:58

Tässä 1 http://www.youtube.com/watch?v=x3yZ1mB8cjc&search=bad%20horsie
Nostalgy is not what it used to be
KickBoX
29.03.2006 21:52:40
Isä omistaa putkiliikkeen eli jos kävisi palan putkea hakemassa ja alkaisi harjoitella ;)
Mikäköhän mahtaa olla paras materiaali slidelle?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)