McNulty 28.03.2006 18:13:50 | |
---|
Mites, mulla taitaa potikat olla 250K, tietääkö tämä vaihtoa 500K -potikoihin jos heitän nuo Dimarziot tilalle? Tonet saa mielestäni olla 250k mutta volaksi voisit laittaa 500k. "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
P2 28.03.2006 18:21:56 | |
---|
Mites, mulla taitaa potikat olla 250K, tietääkö tämä vaihtoa 500K -potikoihin jos heitän nuo Dimarziot tilalle? DiMarzion sivuilla kerrotaan, pitää sieltä mikin "kautta" klikata sinne asennusohjeisiin (pdf) siellä kerrotaan. Itsellä on kaikki 500k potikoita, toimii. |
Aki 28.03.2006 18:28:18 | |
---|
Tonet saa mielestäni olla 250k mutta volaksi voisit laittaa 500k. Tuo suurentaisi tallamikin ylikirkkautta entisestään. Mielestäni 500k potikoista saa pehmeämpää soundia ruuvaamalla tonea hieman taakkepäin, 250k potikoista ei saa kirkkaampia millään. Mutta 250k ja 500k ja 1M potikat kaikki käy kaikkiin kitaroihin. Se on ihan puhtaasti makuasioita mikä on itelle sopiva. |
Kiksaus 28.03.2006 19:58:20 | |
---|
Eikö oo ihan hyvä ratkaisu heittää kaula- ja keskimikin tonepotikka 500k ja muut 250k? Jos käsitin oikein niin sillon kaulamikki on hieman kirkkaampi, mut talla pysyy tummana. Eikö? The story of life is quicker than the wink of an eye - The story of love is hello and goodbye until we meet again – Jimi Hendrix |
Eemil 28.03.2006 20:11:13 (muokattu 28.03.2006 20:27:31) | |
---|
Mulla on stratossa myös tuo heavy blues tallassa ja blues kaulassa. Keskellä sitten '54 vai mikä se oli nimeltään. Ei noista valittaa voi. Hurinaa ei ole ja saundi on yksikelaisen, toki tuo tallamikki on aika ärhäkkä jo, eli ihan texas specialin kuuloinen se ei tosiaan ole. E: Kitara ei ole oikein soittokunnossa juuri nyt mutta soittelin sillä äsken silti hetken ja on se loistavan kuuloinen. Jaappani strato siis. Jes, olin saanut sähköpostia. Tosin itseltäni.
Surullista. -Tigerr
K100 #2 |
Ze Kink 28.03.2006 21:12:04 (muokattu 28.03.2006 21:29:14) | |
---|
Aijoo, unohdin mainita että kitarassa on blender-kytkentä. Entäs Virtual Vintage Solo? Tai VirtuAL2 bridge. Tallamikiksi siis ainakin olisi tulossa todennäköisesti tuo Heavy Blues tai solo. Solon p90-tyylisyys kuulostaa mielenkiintoiselta, ja ainakin Dimarzion sivuilla oleva näyte on suunnilleen sitä mitä etsin. Kuitenkin tuo heavy blues saattaisi melkein olla parempikin. Keskimikiksi voisi tulla jokin vähän kirkkaampi mikki, ja kaulamikistä en vielä tiedä. Kaulamikki saisi olla sellainen, että tonea vähentämällä lähtee ihan pehmeä jazz-soundi, mutta kun tonen pistää täysille, niin siitä saa säröllä erottelevan lead-saundin. E: Toisaalta Dimarzion sivujen eq-jutskan perusteella Heavy Blues näyttäisi kyllä paremmalta kuin solo... Ehkä kuitenkin päädyn tuohon Heavy Bluesiin siis. Kenties tuo Blues kaulaan... Mutta mikä keskelle? WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani |
Kiksaus 28.03.2006 22:05:57 | |
---|
Kenties tuo Blues kaulaan... Mutta mikä keskelle? Jos keskimikillä on niin paljon väliä niin heitä siihen Virtual Vintage 2.1(tai 2.2). Pitäs olla todella lähellä perinteistä straton mikkiä. Mä suosittelen Bluussia tai VV '54 tallamikkiä kaulaan tummemman soundin hakemiseksi. The story of life is quicker than the wink of an eye - The story of love is hello and goodbye until we meet again – Jimi Hendrix |
Aki 29.03.2006 00:21:36 | |
---|
Eikö oo ihan hyvä ratkaisu heittää kaula- ja keskimikin tonepotikka 500k ja muut 250k? Jos käsitin oikein niin sillon kaulamikki on hieman kirkkaampi, mut talla pysyy tummana. Eikö? Njoo, hieman siihen suuntaan. Mutta yhteisellä tonepotikalla ne on kaikki mikit samalla viivalla. Näin tuossa blender-tapauksessa ilmeisesti onkin. |
k... 29.03.2006 00:41:14 | |
---|
Hieman off-topikkina pistän tähän välikysymyksen. Potikan arvo tonessa varmasti määrittää paljonko alataajuuksia syödään pois mutta miten volume-potikan arvo vaikuttaa soundiin? Kuvittelisin että mitä isompi arvo, sitä enemmän signaalista syödään tehoja vaikka vastusarvo olisi minimissä kun kyseessä ei ole no-load potikka. |
Aki 29.03.2006 01:26:49 | |
---|
Potikan arvo tonessa varmasti määrittää paljonko alataajuuksia syödään pois Ei kun ylätaajuuksia. miten volume-potikan arvo vaikuttaa soundiin? Osin samalla tavalla, eli pienempi potikka syö ylätaajuuksia sekä tehoja. |
P2 29.03.2006 11:58:15 | |
---|
Solo oli straton tallamikkinä kyllä hyvä, noin yksikelaiseksi, ihan heviinkin taipuu. Vähän siinä on kirkas treble, jos kliinillä soittelee, mutta rosoilla tai kunnon säröillä oikeinkin hyvä. Omani tosin möin pois. Ois yks vv 2.1 torilla muuten. |
weelie 29.03.2006 14:14:47 | |
---|
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
Eemil 29.03.2006 15:41:32 (muokattu 29.03.2006 15:42:47) | |
---|
Solo oli straton tallamikkinä kyllä hyvä, noin yksikelaiseksi, ihan heviinkin taipuu. Vähän siinä on kirkas treble, jos kliinillä soittelee, mutta rosoilla tai kunnon säröillä oikeinkin hyvä. Omani tosin möin pois. Ois yks vv 2.1 torilla muuten. Mua suorastaan häiritsi paljon se Solon kirkuva yläpää. Lisäksi tehoa on jo sen verran että ollaan aika kaukana straton saundista mun mielestä. Tuohon kun ynnää sen että Heavy bluesilla irtoaa tapposäröt hevivahvistimen kanssa niin mun mielestä Sololle ei jää mitään minkä vuoksi se kannattaisi mieluummin ostaa kuin Heavy Blues, josta irtoaa puhtaatkin puhtaina helpommin. E: Niin ja se yläpää häiritsi mua myös säröjen kanssa reippahasti. Jes, olin saanut sähköpostia. Tosin itseltäni.
Surullista. -Tigerr
K100 #2 |
E: Niin ja se yläpää häiritsi mua myös säröjen kanssa reippahasti. Jep, tehoa siitä löyty kyllä. En kyllä uudestaan sellasta tallamikiksi ostais. |
Ze Kink 03.04.2006 13:45:39 | |
---|
Rupesin vielä miettimään vähän tota heavy bluesia, kun lueskelin siitä vähän arvosteluja. Aika moni näytti laittaneen just tuon blues kaulaan ja 54 keskelle ja heavy blues tallaan, ja kommentoivat ettei se heavy blues ihan sovi niiden kanssa. Arvostelut oli tosin Harmony Centralista... Olisi jees jos joku voisi heittää ääninäytettä siitä. Rupesin tässä vielä miettimään noita Kinmaneitakin. Mistäs päin Stadia niitä saisi? WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani |
McNulty 03.04.2006 13:49:58 | |
---|
Rupesin tässä vielä miettimään noita Kinmaneitakin. Mistäs päin Stadia niitä saisi? Voi olla hankalaa kun Kinmanien toimitus tänne jumalanseläntaakse loppui. Niiden saanti voipi olla kovin hankalaa (ja kallista). "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
edgehill 03.04.2006 14:10:04 | |
---|
Voi olla hankalaa kun Kinmanien toimitus tänne jumalanseläntaakse loppui. Niiden saanti voipi olla kovin hankalaa (ja kallista). Kinmanilla näyttää olevan oma nettishoppi, lähetyskulut 32$. Traditional-setti oli 292$ lähetyskuluineen. Tuohon vielä alvit ja tulli niin ollaan siinä 300€:n paikkeilla. Ei kai niitä juurikaan tuon halvemmalla uutena saanut ennenkään? Mutta joo, ei halpaa ole tuo lysti. |
Ze Kink 03.04.2006 14:11:34 | |
---|
Kinmanilla näyttää olevan oma nettishoppi, lähetyskulut 32$. Traditional-setti oli 292$ lähetyskuluineen. Tuohon vielä alvit ja tulli niin ollaan siinä 300€:n paikkeilla. Ei kai niitä juurikaan tuon halvemmalla uutena saanut ennenkään? Mutta joo, ei halpaa ole tuo lysti. Hoh, no ehkä taitaa jäädä väliin noilla hinnoilla. WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani |
P2 03.04.2006 14:11:50 | |
---|
|
Dr. Muff 03.04.2006 14:55:15 | |
---|
Oottekos täältä kysyny kinmaneja: http://www.echoland.net/ Joo ollaan :) Ei tuo enää maahan. Eipä taida enää saada kuin suoraan valmistajalta. Hintaa tulee yli 300€ ja joutuu tulliin vierailulle. Ei hyvä. "Jos kesäkuussa on järven jäällä hevosen paskaa, tulee kylmä kesä" - vanhan kansan viisaus |