jomppu 28.03.2006 20:39:30 | |
---|
Tulin tässä tilanneeksi Voxin AD30VT-vahvarin ja jo ennenkuin kone on kotona hieman epäileväiseksi, siitä että onko tuossa jo vähän liikaakin vahvaria mulle. Siinähän on jos jonkinlaista asetusta ja säätöä. Mielikuvani hyvästä vahvarista olis semmonen että: piuha kiinni molemmista päistä ja kone tulille ja soittaan. No kyllähän aina joutuu jotain säätämään mutta perusajatuksena noin. Tehoja vahvarissa ei tarvis olla paljoakaan, mutta jonkunlainen kaiku ja eq säätö ainakin. Tuota Tech 21 Trademark 30 katselin ja siitä kiinnostuin. Jos joku tietäisi kertoa kyseisestä koneesta enemmän? Muitakin vahvistimia saa ehdottaa. "siihen aaltopelti oveen me maalattiin ympyrä ja pirun iso a, jotta tyypit kaikki varmasti muistaisi minkä takia me soitetaan" |
superfly 28.03.2006 20:43:47 | |
---|
Hyvin simppeli vehje tuo Voxi loppuvimein mun mielestä on. Ei ollenkaan niin paha kuin mallintavat yleensä. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
kojones 28.03.2006 21:02:36 (muokattu 28.03.2006 21:05:38) | |
---|
Tehoja vahvarissa ei tarvis olla paljoakaan, mutta jonkunlainen kaiku ja eq säätö ainakin. Tuota Tech 21 Trademark 30 katselin ja siitä kiinnostuin. Jos joku tietäisi kertoa kyseisestä koneesta enemmän? Muitakin vahvistimia saa ehdottaa. Voxia en oo testannu, mutta tuo Tech21 TM10 on minulla ainakin just tommosessa käytössä. Ei mee ruuvaamiseks, kun tosta kuitenkin saa SEN soundin helposti, mullon kaikki potikat leveliä lukuunottamatta suurinpiirtein klo 12. Ja tossahan on tosiaan aktiivinen EQ, eli onnistuu soundi kuin soundi. Eikä mitään moittimista dynamiikassakaan. Tällä hetkellä ainoot säädöt, mitä teen, on lähtöisin kitarasta. Rokkisäröstä puhtaisiin, ainakin Telen kanssa ne löytyy helposti. Kaiku on vähän "erikoinen", puolenvälin jälkeen alkaa mennä vähän, ööh, "erikoiseksi":). Ja parhaat Hi-gain-soundit mitä olen kuullut olen myöskin repinyt tuosta samaisesta kombosta SG:n kera. Merkittävä plussa on myöskin toi Sansamp Xlr-DI-out, plugi kuulokelähtöön ja onnistuu yönauhoittelu hienosti. Onkos Voxissa tämmönen? Pari miinusta: Ei toi putkipeli ole ja isompi kaiutin saattais soundia vieläkin parantaa(?). Trademark 30:llä saattais pärjätä jo bändin kanssakin. Kuuluis torille, ja on siellä ollutkin: On muuten kaupan, viimeisimmästä miinuksesta johtuen. |
Aki 29.03.2006 00:14:14 | |
---|
Voxin kanssa ei tule sen enempää ongelmaa kuin tavallisenkaan vahvistimen kanssa jossa on kaiku. Pistä kaikki säätimet keskelle ja paina bypass-nappia, ni homma toimii. Ei se mun mielestä sen yksinkertasempaa saakaan olla. Voxia en oo testannu, mutta tuo Tech21 TM10 on minulla ainakin just tommosessa käytössä. Molempia testanneena, mun mielestä TM10 on aika kamalankuuloinen laitos. Kuulostaa juuri siltä kun melkein kaikki pikkuvahvistimet 5v sitten. Noh, makuasioita. Merkittävä plussa on myöskin toi Sansamp Xlr-DI-out, plugi kuulokelähtöön ja onnistuu yönauhoittelu hienosti. Onkos Voxissa tämmönen? On. |
kojones 29.03.2006 00:51:26 (muokattu 29.03.2006 01:15:48) | |
---|
Molempia testanneena, mun mielestä TM10 on aika kamalankuuloinen laitos. Kuulostaa juuri siltä kun melkein kaikki pikkuvahvistimet 5v sitten. Noh, makuasioita. Nimenomaan, en tykkää noista Voxin sämpleistä si yhtään. :) Niis ei oo räyhää. Mutta, käyn silti ko. kapineen testaamassa. |
kojones 29.03.2006 01:15:16 (muokattu 29.03.2006 01:15:27) | |
---|
Tuplat. |
NoCo 29.03.2006 01:17:39 | |
---|
Helpoista helpoin on techi21 60:n. Torillahan noita on kasa, joiden hinnat kohdallaan. Jotakin uutta voxia, olisko sekin 60? sekin oli kiva pikaisesti kokeiltuna. N.C. |
Entäs Orangen pienet transistori vahvistimet, olisko niistä mihinkään? Ja sitten katselin Ibanezin Valbeetä, kellään mielipiteitä siitä? "siihen aaltopelti oveen me maalattiin ympyrä ja pirun iso a, jotta tyypit kaikki varmasti muistaisi minkä takia me soitetaan" |
Aki 29.03.2006 17:38:29 | |
---|
Entäs Orangen pienet transistori vahvistimet, olisko niistä mihinkään? Ja sitten katselin Ibanezin Valbeetä, kellään mielipiteitä siitä? Ne on käsittääkseni ihan joululahjaosastoa. Musamaailman myyjä ilmaisi ettei niistä olisi mihinkään. Valbeestä jotkut tykkää, minä en siedä sitä muovista alatrebleä ja keskialueen puutetta. Valbeesta löytyy arvostelu, sekä varmasti enemmänkin keskusteluja. Jos Valvetronixilta kaipaa vähän tuoreempia ääninäytteitä kuin ne valmistajan 5-vuotta vanhat ruvelle pakatut, niin vilkaisepa tuonne: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=113763 |
Tomtom 29.03.2006 17:49:32 | |
---|
Ne on käsittääkseni ihan joululahjaosastoa. Musamaailman myyjä ilmaisi ettei niistä olisi mihinkään. Ei kannata uskoo ihan kaikkee mitä hienot myyjämiehet sanoo( etenkään musamaailmassa). Kyllä tuommoisen Crushin cleani on varsin kelvollinen korvalle, etten sanoisi jopa kaunis. "Säröosasto" on sitten jotain ihan muuta. Omakuvassa oikeasti yksinkertainen vahvistin.. "Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M. |
jomppu 29.03.2006 20:51:10 | |
---|
Kauppiaat harvemmin halpoja vehkeitä kehuu, jos on kalliimpiakin myytävänä. Pitää mennä kokeilemaan noita jos jostain löytyy, valikoimat vähän ehkä heikot täälläpäin. Valbeen näin yhen kaverin kiikuttavan takas kauppaan ja kehu "muuten hyvä peli, mut ei enää sano mitään" takuuseen tais mennä se. "siihen aaltopelti oveen me maalattiin ympyrä ja pirun iso a, jotta tyypit kaikki varmasti muistaisi minkä takia me soitetaan" |