Jepa, elikkä juttu olis tämmönen, että tarvitsen basson. En oikeastaan ole basisti, vaan ennemminkin muiden soittimien takana häärinyt treeniksellä. Jouduin nyt kuitenkin ruveta soittamaan, tai siis sain, ruveta soittamaan bassoa eräässä kokoonpanossa. Rupeis siis pikkuhiljaa olemaan bassonhankinnan paikka. Oon kattellut netistä kaikenlaista. Lähinnä sillain luuytimestä tulee noi fenkun vehkeet ja rikkenbakkerit sun muut. Löysin thomanilta tollasen halvimmasta päästä olevan fenkun: http://www.thomann.de/thoiw3_artike … sn=9f7eca76daf4a070b85b72875da86454 Olis todella mukava tietää mitä mieltä ihan oikeet basistit on esim. tästä em. bassosta. Ja jos jollain on vinkkejä joista muista merkeistä joissa hinta/laatu-suhde on paikallaan ni kertokaa ihmeessä! Rokkibassoa oikeastaan lähinnä etsin. |
jjylli 29.03.2006 17:15:46 (muokattu 29.03.2006 17:16:14) | |
---|
minä en tilaisi bassoa (enkä muutakaan soitinta) thomannilta. käy räpläämässä niitä mus.liikkeissä ja sitten tiedät mikä sopii käpälään. soittimet ovat yksilöitä, ei niitä mun mielestä kannata postimyynnistä ja testaamatta tilata. |
TommiW. 29.03.2006 17:26:12 | |
---|
minä en tilaisi bassoa (enkä muutakaan soitinta) thomannilta. käy räpläämässä niitä mus.liikkeissä ja sitten tiedät mikä sopii käpälään. soittimet ovat yksilöitä, ei niitä mun mielestä kannata postimyynnistä ja testaamatta tilata. Totta. Suurin osa kotimaisista musiikkiliikkeistä myy roippeensa Thomann-hintaan. kun vaan tajuaa tinkiä. " En kyllä ymmärrä, mitä hyötyä kääpiöslaavilaisista on jormailemassa vahvistinarsenaalin vieressä." -Unskelotti |
Dacatch 29.03.2006 17:53:31 | |
---|
Nuo meksikon classic mallit ovat ainakin minun mielestäni erinomaisia soittimia, ja jos paksu kaula ei haittaa niin tuo presari on hyvä perusvarma ratkaisu. "Playing acoustic guitar is like having sex with your clothes on. I mean you know how to do it but it’s more difficult."
- Dave Mustaine |
Tsikira 29.03.2006 22:20:47 (muokattu 29.03.2006 22:21:21) | |
---|
Juu, en ensisijaisesti ajatellutkaan tilata sitä heti thomannilta. Ajattelin vaan just ehkä vähän kommentteja kokeneilta.. Menen kyllä räpläämään jotain tuommosta precisionii kauppaan. Mut on toi kultanen plektrasuojus ihan pirun makee! :) |
Jimoleon 30.03.2006 09:18:07 | |
---|
Mut on toi kultanen plektrasuojus ihan pirun makee! :) Öö, se on muovia ;) "The secret of success is knowing who to blame for your mistakes" |
absqua 30.03.2006 10:34:47 | |
---|
Öö, se on muovia ;) Öö Öö Öö Öö, se ei ole muovia vaan alumiinia. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Prowleri 30.03.2006 14:44:02 (muokattu 30.03.2006 15:48:53) | |
---|
Nuo 50's mehiko-Classicit o kuulemma hyviä, presarista sitten itsestään en tieä miten se kouraan sopii. Itse vaikka miten leveillä 5- ja 6-kielisillä tykkään soitella niin halkomaisessa presarikaulassa on jotain sellaista että soitto tuntuu kauhean jäykältä - tämä tieten on makukysymys. Tosin, jos olisi viisi hunttia liikaa rahaa ja sokkona pitäisi ostaa, ostaisin T-kaupan poisto-Eshin. Viisainta tosiaan käydä kaupassa katselemassa mitä näkyy. Suomen kaupoissa on tietty hieman heikko valikoima, mutta kyllä siellä aina jotain näkee ja osaa vähän sanoa minkä tyylisestä pitää. Budjettiluokassa 700-800e kovia pelejä ovat mm. G&L:n Tribute-mallit ja MTD:t, hieman halvemmista esim. Yamaha BB:t ja Ibanezin BTB:t ovat olleet suosittuja. Däigä! |
Virtuaalikitaristi 30.03.2006 14:46:29 | |
---|
Itse olen vastaavaa peliä soittanut ja ihan ok perussoittamiseen. En tosin tiedä onko sama malli mutta täysin samanlainen. Ei sillä varmaan taivaita soitella, mutta ihan ok parin nuotin skaalavetoihin. Tietysti taitava basisti vetää millä tahansa kepillä mitä vain. Itse suosittelisin katsomaan Ibanezin vehkeitä. Ne ovat kevyempiä ja parempia släppäykseen. Tosin kyllä tuolla Thomanillakin släppää jos vaan jaksaa laskea kieliä. |
Groovelover 30.03.2006 15:36:09 (muokattu 30.03.2006 15:48:26) | |
---|
Olis todella mukava tietää mitä mieltä ihan oikeet basistit on esim. tästä em. bassosta. Ja jos jollain on vinkkejä joista muista merkeistä joissa hinta/laatu-suhde on paikallaan ni kertokaa ihmeessä! Rokkibassoa oikeastaan lähinnä etsin. Rokkibassona Precision on loistava, simppeli kuin mikä: yksi mikki, volume ja tone, siinä kaikki. Mutta soittimet on aina yksilöitä, siksi en itse ihan heti ostaisi postimyynnistä. Precisionilla taittuu moni muukin tyyli, blues, R&B, soul... helpompi olisi kai sanoa mihin se ei sovi. Släppäämiseen se ei oikein sovi, eli jos sitä on tarkoitus harrastaa niin ennemmin jazz bass, musari tai joku hifimpi basso. Precisionin perusrakenne on olennaisilta osin pysynyt muuttumattomana vuodesta 1957 ja syystäkin, se on yksi alan perussoittimista jonka soundi on klassinen, ei vanhene. |
Tana 31.03.2006 15:28:32 | |
---|
Mikä tän ajatuksen takana oikeen on, että presari ei sovellu släppäämiseen? Oman kokemuksen ja kuuleman perusteella voisin sanoa että se kuulostaa ihan hyvältä, basso siinä missä muutkin. Kuulin taannoin basistista joka peukutteli menemään vielä vähemmän peukutteluun soveltuvana pidetyllä Rickenbackerilla! Nimeä en tosin enää muista. Juu ei. |
Virtuaalikitaristi 01.04.2006 15:03:07 | |
---|
Niin jos osaa niin osaa släpätä millä kepillä vaan. Mutta nyt ilmeisesti puhutaan aloittelijasta. |
bize 01.04.2006 16:03:58 | |
---|
Niin jos osaa niin osaa släpätä millä kepillä vaan. Mutta nyt ilmeisesti puhutaan aloittelijasta. Kuka tässä släppäämisestä on puhunu? Ja kumminkin aika esoteerisesta tekniikasta kyse, bassoa voi soittaa leipätyökseen osaamatta släpätä.. "Singing" mids from the j-pickup |