Halldor 28.08.2003 16:14:26 | |
---|
Olen tässä äänitellyt kotona demoja tietokoneelle, pohjat olen tehnyt trackereilla ja kitarat äänittänyt ihan itse soittamalla n-trackilla. Ongelma onkin laulun äänittäminen, ääni tulee todella hiljaa, vaikka säädöt ovat äänikortissa täysillä. Kortti on tosin koneen mukana tullut halpa paska. Olen nyt päättänyt ostaa paremman mikrofonin, mutta kysymys onkin, että mitä minun tulisi lykätä mikrofonin ja tietokoneen väliin? Jokin mikseri vai mikrofoni-etunen? Auttakaa kokeneemmat, jos tästä tilityksestä jotain tajusitte, kiitos. |
Antti1 28.08.2003 16:26:58 | |
---|
mitä minun tulisi lykätä mikrofonin ja tietokoneen väliin? Jokin mikseri vai mikrofoni-etunen? Osta ensin se mikki, jos äänenlaatu on riittävä niin se riittää. Jos ei riitä niin joku pikkumikseri mikkietusilla tai etunen väliin. Äänenlaatu paranee kyllä kummasti mutta kohinaa tulee silti johtuen tuosta kortistasi. Eli ei ihan studio-kamaa. "Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
Halldor 28.08.2003 16:38:35 | |
---|
Kiitän ja kumarran. |
kuutamo 29.08.2003 06:15:36 | |
---|
Eli sen verran vielä, että mikrofonia ei pitäisi liittää tietokoneeseen ilman vahvistinta. Ei siitä tosin kone kärsi jos et vahvistinta käytäkkään. |
Late 29.08.2003 16:44:12 (muokattu 29.08.2003 16:47:44) | |
---|
Eli sen verran vielä, että mikrofonia ei pitäisi liittää tietokoneeseen ilman vahvistinta. Ei siitä tosin kone kärsi jos et vahvistinta käytäkkään. Eikö äänikorttien mikkijakit ole juuri tätä varten? Halpakorteista mulla on kokemuksia Soundblastereista ja hyvin olen saanut puhetta ja laulua äänitettyä jollain philipsin susi mikillä. Siitä windowsin play control:ista (suom. muistaakseni äänenvoimakkuus) saa mikrofonille sen +20 dB boostin. Kunniahan tässä menee, mutta maine toisaalta kasvaa. |
outo_O 31.08.2003 17:33:08 | |
---|
Ongelma varmaan ratkeaa jos windowsin ääni voluja nostaa korkeammalle mikki liitännästä Start -> Settings -> Control panel -> Sound and audio devices -> Voice -> Volume noin XP ssä, pitäs löytä kaikista muistaki käyttiksistä. Minä: "Saan varmaan pari plektraa ottaa kaupan päälle?" Myyjät yhteen ääneen:
Myyjä1: "en voi ylittää valtuuksiani.."
Myyjä2 "ota pari siitä" |
Rautakivi 04.09.2003 13:12:51 | |
---|
Itse nauhoitan myös N-Trackilla ja käytän external wave editorina Neron mukana tulevaa wav editoria jolla nostan lauluraitojen äänenvoimakkuuksia. Vaikka äänenvoimakkuutta nostaisi miten paljon tahansa ei se vaikuta juuri ollenkaan äänenlaatuun eli kohinat ja rätinät eivät paista laulusta läpi. Muokkaat vain lauluraitaa jollakin wav editorilla niin homma pelittää |
Itse nauhoitan myös N-Trackilla ja käytän external wave editorina Neron mukana tulevaa wav editoria jolla nostan lauluraitojen äänenvoimakkuuksia. Vaikka äänenvoimakkuutta nostaisi miten paljon tahansa ei se vaikuta juuri ollenkaan äänenlaatuun eli kohinat ja rätinät eivät paista laulusta läpi. Muokkaat vain lauluraitaa jollakin wav editorilla niin homma pelittää Hei! Tuosta n trackista että kun nauhotan siihen jotain niin voiko sen tehdä niin että laittaa taustan soimaan ja äänittää päälle? Ja mulla vielä sellanen onkelma että kun nauhotan ja painan stoppia niin siihen tulee se vanha pätkä minkä joskus 2 viikkoo nauhotin. |