Aihe: Marshall jubilee 2555?
1 2 3 4
Da Make
08.09.2003 17:21:09
Niin että olisiko tälläinen nuppi hyvä ostos kun yksi "melkein kaveri" myisi tuollaisen hintaan 670€.
Oliko tää 2555 se täysi levyinen vai sellainen "mini stack" malli, sopiiko toi hyvin hiukan hevimpäänkin rytkeeseen, vai pitääkö avittaa purkilla?
Gypsy
08.09.2003 17:35:53 (muokattu 08.09.2003 17:37:02)
Niin että olisiko tälläinen nuppi hyvä ostos kun yksi "melkein kaveri" myisi tuollaisen hintaan 670€.
Oliko tää 2555 se täysi levyinen vai sellainen "mini stack" malli, sopiiko toi hyvin hiukan hevimpäänkin rytkeeseen, vai pitääkö avittaa purkilla?

Olis, mulla on samanlainen. mä maksoin omastani 2500mk mutta noi on tosi harvinaisia suomessa noi 100 wattiset 2555 versiot eli kyllä mä melkein voisin tonkin siitä maksaa. Niitä ei meinaan ihan joka päivä ole myynnissä. Ja tää on se täyslevynen iso 100w nuppi. Ja ei siitä mitkään hirveet hevisäröt lähe, että purkilla pitää avittaa.

Mun mielestä kaikinpuolin huippu vahvistin. Slash signature 2555 on muuten reissue malli tästä
Da Make
08.09.2003 17:43:12
Thanks mate, pitäneen harkita. Muuten Guitarist-lehden Marshall speciaalin mukaan se ite Jim Marshalin lemppari vahvari.
Gypsy
08.09.2003 18:20:08 (muokattu 08.09.2003 18:21:43)
Muuten Guitarist-lehden Marshall speciaalin mukaan se ite Jim Marshalin lemppari vahvari

Ja näin sanoo myös history of marshall book

Sitten, 2550 tais olla sama nuppi (saman kokonenkin) paitsi 50 wattisena. Niitä löytyy sitten enemmänkin ja saattaa saada 300-400 euroon
thomaso
08.09.2003 19:29:56
Ja ei siitä mitkään hirveet hevisäröt lähe, että purkilla pitää avittaa.
Mun mielestä kaikinpuolin huippu vahvistin. Slash signature 2555 on muuten reissue malli tästä

Mun 2555:sta lähtee kyllä zakk wylde saundit helposti ja se on aika hevi särö. Ei tosin mitään Numetallia jos sitä haet.
Imper
08.09.2003 20:22:18

Lähteekö nyt kuitenkaan ihan zakk wyldet? kun zakk wylde kuitenkin käyttää super overdrivee.

Z.Wylde käyttää myös jcm800:sta. Joo joo, on modattu ja varmaan kokonaan eri peli kun oikea jcm800, mutta Jubileen särökanavahan jatkuukin siitä, mihin kasisatanen loppuu. Itse ainakin saan Jubileen särökanavasta yksinään samantyyliset soundit, kuin kasisatasesta ja sd-1:stä. Eriasia on sitten, että kuulostaako soundi Wyldeltä.

Tubescreamerilla itse Jubileetani boostaan, ja tällä kompinaatiolla kyllä lähtee tarvittaessa vaikka tappohevisirkkelisärötkin.

En tiedä johtiko tämä mihinkään.

Suositukseni 2555 saa. Itse maksoin 2554 combosta 500e ja saman sarjan 2x12" lisäkaapista 180e. Todella tyyty olen ollut.
Everyone is a per-son
Gypsy
08.09.2003 20:33:42 (muokattu 08.09.2003 20:41:47)
Z.Wylde käyttää myös jcm800:sta. Joo joo, on modattu ja varmaan kokonaan eri peli kun oikea jcm800

Jep, mutta wylden jcm-800 ei ole modattu. Mieshän itekkin jossain mainosti, että sen kamat ei ole modattu ja kuka vaan 15v skidi voi käydä ostaan samanlaiset. Samassa haastattelussa wylde myös sano, että ei käytä räkkivehkeitä sen takia, että jos jotain hajois niin pitäs pyytää joku ukko nasalta korjaan.

No, mutta imper, miten sitten furious flamers ep:llä on paljon vähemmän säröö kun wyldellä ja jos kuitenkin boostaat tubescreamerilla vahvistinta minkä särökanava alkaa siitä mihin kasisatanen jää?
Kalm
08.09.2003 20:37:10

Kitarapaja lienee konsultoinut ystävääsi hinnoittelussa? ( siellä siis sama pötikkä myynnissä 670€)
http://www.kitarapaja.com/pics/ampmar2555.jpg
Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa
thomaso
08.09.2003 20:42:18
Z.Wylde käyttää myös jcm800:sta. Joo joo, on modattu ja varmaan kokonaan eri peli kun oikea jcm800, mutta Jubileen särökanavahan jatkuukin siitä, mihin kasisatanen loppuu. Itse ainakin saan Jubileen särökanavasta yksinään samantyyliset soundit, kuin kasisatasesta ja sd-1:stä. Eriasia on sitten, että kuulostaako soundi Wyldeltä.

juuri samaa asiaa olin vastauksessani kirjoittamassa kun jollain vi**n ctrl+ yhdistelmällä vahingossa suljin selaimen. Tarkoitin vain sanoa että säröä ja soundia löytyy creamista wyldeen
Gypsy
08.09.2003 20:44:07 (muokattu 08.09.2003 20:50:43)
Ääh, Imper kuitenkin on toisessa ketjussa tätä mieltä.

JCM800:n tilalle ostin 2554 Jubilee-combon, ja siinä oli kaikki ne "puuteet" korjattu, joita kasisatasesta löysin. Särökanava menee niin pitkälle kuin ROCK-MUSIIKISSA ikinä tarvitseekaan. Hevisäröjä siitä ei ilman lisäpurkkeja saa, mutta koko rock-musiikin (Guns N' Roses, AC/DC jne.) siitä saa.

Hevisäröjä siitä ei ilman lisäpurkkeja saa

Eikös me olla sitten ihan samaa mieltä?

Tarkoitin vain sanoa että säröä ja soundia löytyy creamista wyldeen

Pistäkää Mp3:sta tuleen niin vien sitten omani korjattavaks

No, hyvältä mun vahvistin mun mielestä saundaa noin rikkinäisenäkin
noteride
08.09.2003 20:59:30
Eikös siinä wylden signature-nupissa oo pääteputket erilaiset, ku normaalissa kasisatasessa? Kuitenkin aika hauskaa, että joillain on km korkuset räkkiarsenaalit tuottamassa tapposoundia ja sit wylde tulee sen kasisatasen ja parin boss pedaalin kanssa ja pesee kaikki!
Tompsi
08.09.2003 21:01:43
...ja sit wylde tulee sen kasisatasen ja parin boss pedaalin kanssa ja pesee kaikki!

Khehe, yksinkertainen on kaunista! :P
Gypsy
08.09.2003 21:07:59 (muokattu 08.09.2003 21:11:31)
Eikös siinä wylden signature-nupissa oo pääteputket erilaiset, ku normaalissa kasisatasessa? Kuitenkin aika hauskaa, että joillain on km korkuset räkkiarsenaalit tuottamassa tapposoundia ja sit wylde tulee sen kasisatasen ja parin boss pedaalin kanssa ja pesee kaikki!

Niin paitsi yleensä ne muut ei ole käytössä. Slashillakin on vaikka kuinka kaappeja mutta silti ääntä lähtee vain kahdesta. Eli kaks puolstäkkiä on käytössä. Toinen kliineille ja toinen särölle.

Ja jollain bändeillä on ollu niin, että lavalla on uskomaton kasa stäkkejä ja oikeesti on vaan mikitetty pikkucombo lavan takana. Eli stäkit on vaan näön vuoks

Ja wylde on ite sanonu, että se ei pystyis oleen lavalla jos olis edes kokostäkki käytössä

Ja yngwiellä suurimmassa osassa stäkeistä ei ole edes elementtejä sisällä

wylde tulee sen kasisatasen ja parin boss pedaalin kanssa ja pesee kaikki!

Eli ei muilla oikeesti sen enempää ole kun wyldellä. Tony iommilla kai on pari stäkkiä käytössä ja sitä wyldekin ihmetteli että miten sen korvat ei repee
Imper
08.09.2003 21:11:27 (muokattu 08.09.2003 21:26:48)

Jep, mutta wylden jcm-800 ei ole modattu.

Muistelin, että olisi modattu mutta en ala väitteleen kun en tosiaan täysin varma asiasta ole.

No, mutta imper, miten sitten furious flamers ep:llä on paljon vähemmän säröö kun wyldellä ja jos kuitenkin boostaat tubescreamerilla vahvistinta minkä särökanava alkaa siitä mihin kasisatanen jää?

Hmm, Wylden soundiin vaikuttaa hyvin paljon aktiivimikit, joita hän käyttää. Toisekseen, Furious Flamers EP:n skittasoundeissa ei ihan Z.Wylde -tyylistä soundia ole haettu. Säröä on, mutta ei niinkään hevisäröä. Middleä on boostattu, ja Tubescreameria on levyllä käytetty muistaakseni vain Whole Lotta Somethingin soolossa. Muuten säröt ovat suoraan Jubileesta, Input Gain: n.7.

Sen verran vielä, että en siis käytä TS-9:ä sen takia, etteikö Jubileessani riittäisi tarpeeksi säröä, vaan vahvistin on säädetty rytmisoundille, ja sooloihin haen sitten lisäboostia tubescreamerilla. Yhtä säröisen soundin saisin myös suoraan vahvistimestani. Jos tajuat mitä tarkoitan..

Kitaran volumepotikka ei tässä tapauksessa aja asiaa, koska soolosoundi on tubescreamerin ansiosta erittäin treblevoittoinen. Näin siis noissa Furious Flamers -biiseissä.

EDIT: Sellanen juttu muuten vielä, että soittodynamiikkakin vaikuttaa todella paljon Jubileen särön määrään.
Everyone is a per-son
Gypsy
08.09.2003 21:16:44 (muokattu 08.09.2003 21:19:16)
Noo, kannattaa ehkä kuitenkin ite testata riittääkö se särökanava. Meinaan kun Steve morse sano jokunen vuos sitten, että peaveyn 5150 on ainoo putkivahvistin mistä se saa tarpeeks säröö lähteen ja Steve Morsella on kuitenkin ollu myös jubilee

Silti jubilee rokkaa mun mielestä

Mä tykkään omastani vitusti ja jos multa kysytään niin helvetin kova peli

Muistelin, että olisi modattu mutta en ala väitteleen kun en tosiaan täysin varma asiasta ole.

En mäkään muusta tiedä kun että mies ite sano jossain 90 luvun alun kitaralehdessä että sen vahvistimet ei ole modattu
Imper
08.09.2003 21:19:51

Ja sen verran vielä tuosta Wylden soundista, että hyvin lähelle herran soundia kyllä pääsee Jubileella + Les Paul aktiivimikeillä.

Ja sillä "hevisoundilla" tarkoitin nyt lähinnä sirkkelisäröjä. Kyllähän Slashin soundia esim. Illusioneillakin voidaan pitää hevinä, toisinaan aika lähelle Wylden soundia, ilman aktiivimikkejä tosin.
Everyone is a per-son
noteride
08.09.2003 21:22:09
Niin paitsi yleensä ne muut ei ole käytössä. Slashillakin on vaikka kuinka kaappeja mutta silti ääntä lähtee vain kahdesta. Eli kaks puolstäkkiä on käytössä. Toinen kliineille ja toinen särölle.
Ja jollain bändeillä on ollu niin, että lavalla on uskomaton kasa stäkkejä ja oikeesti on vaan mikitetty pikkucombo lavan takana. Eli stäkit on vaan näön vuoks
Ja wylde on ite sanonu, että se ei pystyis oleen lavalla jos olis edes kokostäkki käytössä
Ja yngwiellä suurimmassa osassa stäkeistä ei ole edes elementtejä sisällä
Eli ei muilla oikeesti sen enempää ole kun wyldellä. Tony iommilla kai on pari stäkkiä käytössä ja sitä wyldekin ihmetteli että miten sen korvat ei repee

Mä puhuin räkeistä, en stäkeistä, mut kattelin tässä just ozzyn budokan dvd:tä, ja 2 kaappia näyttäs olevan mikitetty, mut ykskää nuppi ei taida olla päällä...
Gypsy
08.09.2003 21:26:16 (muokattu 08.09.2003 21:27:03)
Slash onkin kingi, mutta silti slashillä on aika paljon vähemmän säröö kun wyldellä. Se kyllä kieltämättä illusioneilla kuulostaa joskus, että sillä on paljon säröö, mutta sitten kun kattoo jotain videoita missä se studiossa vetää yksin sillä saundilla niin se jää aika kevyesti wylden särölle. Jos kuuntelet Ozzyn no rest for the wicked niin kyllä siellä on aika paljon enemmän säröö kun slashilla. Slash pystyy kuitenkin vetään omalla särömäärällään sointuja niin, että ei mene mössöks

Mutta noi aktiivimikit kyllä vaikuttaa helvetisti siihen kuinka paljon sitä säröö lähtee.

Mä puhuin räkeistä, en stäkeistä

Oho, niinpä teit
RjW
08.09.2003 21:50:57
Pikaisesti Wyldeen palatakseni, sen JCM800:t on modattu, elikkäs EL34-putkien tilalla 6550:t. Samoin oli muistaaksen Malcolm Youngilla ainakin joskus. Jatkakaa...
"The Gods you worship are steel, at the altar of rock'n'roll you kneel" -M. Laiton
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)