Aihe: Ilmaista masterointia tarjolla
1 2 3 4
Pieni rumpalipoika
17.03.2006 02:28:03

Tuli sellanen mieleen, että kiinnostaisko sua sellanen vertailu, et saisit masteroimattomat matskut, jotka masteroisit parhaasi mukaan. Ja ollessasi valmis mielestäsi, saisit vertailtavaksi saman matskun pro-ukon masteroimana. Multa ja varmaan muiltakin löytyy matskua aika tavalla.
Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna.
Raimo
17.03.2006 04:23:53 (muokattu 17.03.2006 04:24:12)

Itse asiassa kuulostaa vähän surulliselta ketjun meininki... ;)
Blah.
kivi
17.03.2006 10:01:28
Itse asiassa kuulostaa vähän surulliselta ketjun meininki... ;)

Jep. Ei oo kauhean reilua meininkiä ilmeisesti ollut eräiden bändien taholta. Toivotaan ettei noiden oppirahojen makseleminen katkeroita Twinkleä.

"Later you'll laugh at it" sanoi Dave Lindholm, ja tiesi mistä puhui.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
Twinkle
17.03.2006 16:04:10
En tiedä katkeroittaako, ainakin sitä oppii että muusikoiden kanssa yhteistyön tekeminen on aina ihan hengen hommaa. Hyvin pieniin nuo väärinkäytökset ja epäkohdat tässäkin on jäänyt, pääasiallisesti ihmisten kanssa on pärjätty varsin hyvin ja palaute on joko ollut hyvää tai asiallista.

Tuli sellanen mieleen, että kiinnostaisko sua sellanen vertailu, et saisit masteroimattomat matskut, jotka masteroisit parhaasi mukaan. Ja ollessasi valmis mielestäsi, saisit vertailtavaksi saman matskun pro-ukon masteroimana. Multa ja varmaan muiltakin löytyy matskua aika tavalla.

Joo, periaatteessa tämmöiset hommat kiinnostaisi ja tätä on tehtykin jonkin verran jo, mutta ite en tiedä ajatuksesta että lähtisin suoraan vertaamaan toisten tekeleisiin. Toisaalta myöskään tämmöisen homman tekeminen julkisesti ei kuulosta erityisen mielekkäältä, jo sen takia kun täällä foorumilla pyörii myös ihmisiä joiden kyky antaa hyödyllistä palautetta on vähän hakusessa.
Pieni rumpalipoika
17.03.2006 16:28:54

Niin en mä meinannu, että sen tarttis julkista olla. Vaan ihan omaksi ilokseksi. Intoa kun tuntuu riittävän ;-) Masterointikin on makuasia, eli en myöskään tarkottanut, että sun tekemän masteroinnin erilaisuus esim. Svanten duunaamasta tekis siitä huonomman. Vaan ihan referenssiksi itelles.
Twinkle
18.03.2006 14:51:22
No joo, jos se tosiaan jää yksityiseksi säätämiseksi ettei tässä olekaan tarkoitus kepittää harrastelijoita turpaan, niin mikä ettei näitä referenssejä voisi katellakin. Ihan mielenkiintoinen tarjous josta oikeasti voisi lähteä kehittämään eteenpäin.
Pieni rumpalipoika
19.03.2006 16:20:18

Jep. Mä voin kysellä pojilta onko niillä mitään tätä vastaan, mutta jos aihe alkaa kiinnostamaan, niin heittänet pikaviestiä...
Twinkle
22.03.2006 01:16:11
Sellaista asiaa taas, että kohta tämä homma menee sellaiseksi, että jokaisesta työstä otetaan kirjallinen sopimus allekirjoitusten kera. Tänään taas tuli eteen kaksi tapausta jotka ovat sitä mieltä, ettei tästä työstä kuulu antaa minkäänlaista tunnustusta sille joka sen tekee. Menee usko kyllä muusikoihin aika totaalisesti tällä menolla.

Jep. Mä voin kysellä pojilta onko niillä mitään tätä vastaan, mutta jos aihe alkaa kiinnostamaan, niin heittänet pikaviestiä...

Joo, sitten kun taas niitä tarttee. Tässä on jokunen proggis taas tuloillaan, niin nyt on säädettävää pidemmäksi aikaa.
kivi
22.03.2006 09:24:06
Tänään taas tuli eteen kaksi tapausta jotka ovat sitä mieltä, ettei tästä työstä kuulu antaa minkäänlaista tunnustusta sille joka sen tekee. Menee usko kyllä muusikoihin aika totaalisesti tällä menolla.

Nyt mulla rupes pieni ääni korvassa kysymään, että aikovatko nämä bändit tai artistit sitten käyttää masterointejasi ylipäätään, vai meneekö projektit muualle uudelleenmasterointiin?

Siis, jos bändit sattuisivatkin olemaan tyytymättömiä tuotoksiisi, silloinhan olisi ihan selvää ettei sua mainita..?
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
Johnny Buzz
22.03.2006 09:32:11

Laitetaanpa myös tähän ketjuun muutaman sananen Twinklen masteroinnista. Itse olimme bändimme Soulstabin kanssa äärimmäisen tyytyväisiä hänen palveluihinsa. Työnjälki oli erinomaista ja palvelu erittäin hyvää. Samoin myös aikataulut pitivät ja saimme kolmen biisimme valmiin masteroinnin noin viikossa, johon olimme myös erittäin tyytyväisiä. Voin lämpimästi suositella Twinklen masterointipajaa.

Ohessa voitte käydä kuuntelemassa hänen masteroimat kolme biisiämme. Havainnollisempaa olisi tietysti, jos pystyisin laittaa kuunneltavaksi myös masteroimmattomat versiot. Tällöin voisitte itse kuulla, kuinka paljon hänen työnsä vaikutti lopulliseen soundimaailmaan, mutta näinkin saatte jonkun kuvan.

In and Out of Love:

http://users.evtek.fi/%7Epekkatm/so … 0-%20In%20And%20Out%20Of%20Love.mp3

Put It All on the Line

http://users.evtek.fi/%7Epekkatm/so … ut%20It%20All%20On%20The%20Line.mp3

Soulbone:

http://users.evtek.fi/%7Epekkatm/so … tab/promo2006/03%20-%20Soulbone.mp3

PS. Twinkle: Lähetän sulle oman kappaleen promostamme tässä lähipäivinä. Nyt levyjä löytyy valmiina useita kymmeniä. Ja paita tulee samassa paketissa.
www.soulstab.com
Promo 2006 juuri valmistunut. Tsekkaa lisää saitilta.
Twinkle
29.03.2006 20:10:06
Kiitoksia taas jälleen näille ylläoleville äijille että sain hengentuotteitaan työstää. Hyviä proggiksia olivat minusta ainakin.

Muille ihmisille sitten taas voikin sanoa, että tänne vaan kaikkea uutta projektia jos sattuu jostakin kaapista semmoista löytymään. Pöytäkin alkaa olemaan aika tyhjillään näiden suhteen taas, tänään lähetin viimeiset eteenpäin.

Nyt mulla rupes pieni ääni korvassa kysymään, että aikovatko nämä bändit tai artistit sitten käyttää masterointejasi ylipäätään, vai meneekö projektit muualle uudelleenmasterointiin?

Eivät mene, kyllä ne minun tuotteiksi tunnistaa, ettei se ongelma kyllä siinä taida olla. Luultavasti kyse on pelkästään väärinkäsityksistä, näin ainakin olettaisin. Ne jotka eivät ole olleet tyytyväisiä ovat kyllä sen sanoneet, asiallisia palautteita tähän mennessä on ollut kaikki paitsi se yksi, joka on olemassa vahvistamassa sääntöä.
Twinkle
15.04.2006 00:58:42 (muokattu 15.04.2006 01:01:24)
Niille jotka on kiinnostuneita, tähän mennessä tuotetut projektit on tällä hetkellä valmiita ja tilaajille on toimitettu tiedostot. Kiitän yhteistyöstä ja toivotan onnea maailmanvalloitukseen.

Sen lisäksi, että yli 20 projektia olen tehnyt ja saanut hyväksytysti lävitse, niin minulle on tähän mennessä lähetetty 4 levyä valmista levyä takaisin. Tämä on ihan luonnollista, etenkin kun joissakin tapauksissa on nettilevityksestä sovittu, mutta asettamissani ehdoissa on yhä "asiankuuluvat krediitit tehdystä työstä". Kuinka monella se sitten toteutuikaan, on pelkkä salaisuus. Vihjeenä vaan, se prosentti ei ole hirmuisen suuri.

Minusta alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä että tämä kioski menee kiinni, ei vituttaisi muuten mutta kun jonkun verran hommaa näiden systeemien eteen on tehty.
Twinkle
17.04.2006 16:52:22
Joo-o... vitutus ohitte ainakin jossakin määrin, joten uusien projekteja olisin valmis säätämään jos kiinnostuneita riittää.

Taas on nimittäin pöytä puhdas, joten jotakin voisin ryhtyä tekemään. Kuka tahansa, mikä tahansa kelpaa hommaksi, mutta niille jotka eivät täysin tiedä mistä on kyse, niin suosittelen tutustumaan masteroinnin määritelmään ihan ensimmäiseksi. Toinen on kanssa että kannattaisi säilyttää suhteellisuudentaju, huonoista nauhoituksista ei voi tehdä Pink Floydia millään. Eikä myöskään ole pointtia lähettää hirveätä läjää muiden tekemää musiikkia minulle ja sanoa että "tältä sen pitäisi kuulostaa". Jotakin referenssiä pystyy tietysti ottamaan, mutta liika on aina liikaa.
MJ
17.04.2006 18:19:00
Hullua lässytystä koko ajan. Hommiahan ei ole pakko tehdä jos vituttaa.
Twinkle
17.04.2006 19:29:28
Hullua lässytystä koko ajan. Hommiahan ei ole pakko tehdä jos vituttaa.

Hullua lässytystä, niin kauan kun minä luulin sanelleeni ehdot millä perusteella niitä hommiani saa käyttää niin myös oletan että niistä pidetään kiinni. Kukaan... ei kukaan tässä maailmassa rupea tekemään töitä ilmaiseksi, niin kauan kun maksuksi on asetettu asiaankuuluvat krediitit tai sen yhden kappaleen siitä lopullisesta rieskasta, niin oletan oikeasti saavani. Minä en ole saanut senttiäkään noista 24:stä hyväksytystä projektista, en ole kuin muutamista saanut edes krediittejä. Vain yksi bändi on edes korvannut kuluneet levyt ja postikulut.

Ja jos viittaa lässytyksellä taas edellisessä viestissä olevaan ohjeistamiseen, paskasta ei saa konvehtia vaikka sen paperiin käärisi. Saman kohtelun, samat sanat Pentti Perusmuusikko saisi mistä hyvänsä masterointipuljusta, tosin siinä mukana tulisi myös lasku mukana ja toteamus että tehkääpä uudestaan. Se että tämä on ilmaista, ei tarkoita sitä että tällä myös aivan luokaton paska pystyttäisiin muuttamaan joksikin sellaiseksi että sitä kehtaa ihmisille näyttää.

Minä en tavallisesti vittuunnu ihan syyttä suotta. Eniten kuitenkin vituttaa semmoiset ihmelapset, jotka tulee avautumaan vaikka heillä ei ole mitään koko hommassa pelissä, ei asiakkaana eikä työn tekijänäkään. Suosittelisin jättämään avautumiset johonkin toiseen paikkaan, aikaan tai elämään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)