rosberg 28.03.2006 16:42:20 | |
---|
Mua kiinnostaisi tietää, että miten toimitaan keikalla, jos pitää soittaa sooloa ja komppia...ehkä vielä molempia samaan biisiin. Tulee kiire vaihtaa kitaroita kesken kaiken, jos toisella voi vetää vain sooloa ja toisella ainoastaan komppia. ehkä voisit ostaa harrikan kaksikaulaisen. kun tulee soolo, niin vaihdat toiselle kaulalle. muista earvana! rokkikeppi:
http://koti.welho.com/reno.jpg |
Jaakko Hyvärinen 28.03.2006 16:46:01 (muokattu 28.03.2006 16:47:42) | |
---|
No mut, osta mun SZ520! Mulla on jo, ja sulla on rumempi :P Bonecrusher: Näinhän tämä on. Sukeltaja Hyvärinen |
Henko 28.03.2006 17:38:09 | |
---|
No, tuskin kukaan vaihtaa kitaraa lavalla kesken biisin, ihan vaan soolon lirauttaakseen. Siis samaan tyyliin kun esim. polkaisee jotain pedaalia... Mustikoiden.netin jäsen nro 22944 |
joukov 28.03.2006 18:00:38 | |
---|
Jotkut saattavat vaihtaa kitaraa soittaaksen soolon! Tämän mahdollistaa helpoimmin Variaxit. ; ) Onhan noita akustisten ständejä joskus nähty lavalla, sähkis soittajan kaulassa ja sillä soolo muuten akustisesti soitettuun biisiin. |
Twist 28.03.2006 18:07:26 | |
---|
Jotkut saattavat vaihtaa kitaraa soittaaksen soolon! Kuinkakohan moni näin tekee? "Joo, ei, ei, joo, joo, KOVAA, KOVAA!! ei, ei... KOVAA!" Kuin Uusipaavalniemi konsanaan. Taitaa tulla pesää joka ilta. |
Kuinkakohan moni näin tekee? No, voihan sitä joku nääs (esim. Tolkin Timppa) soitella ESP:llä femmoja ja sitten vaihtaa sooloon ständissä seisovan klasarin. Ennemmin kyllä skeboja vaihdetaan kokonaisten biisien välissä jos esim. vire muuttuu tai jotain vastaavaa (miksi nyt erilaista kitaraa tarvitsee). "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
Jake.e 28.03.2006 18:35:14 | |
---|
Toteuttakaa sitä b.b kingin kikkaa, joka on varmaan legendaa. Eli kieliä ei laiteta viritystapeissa sinne koloon ja pyöritetä ympäri vaan ne vaan pyöritetään siihen viritystapin ympärille. Tämä on sitä sustainia. :). http://www.youtube.com/watch?v=1R7k4c074UE&search=hauska |
Wahi 28.03.2006 18:50:36 | |
---|
Kaikkea sitä kysytäänkin... Melkeinpä jopa allekirjoitus ainesta. Mitä efektejä siinä jcm800 kompossa on valmiina? - Eräs mnettiläinen... |
pahala 28.03.2006 21:43:42 | |
---|
Eipä tuo ole vastaan pistänyt vaikka molempia olen soittanut. 8) |
J.RA 28.03.2006 22:52:23 | |
---|
James soittaa keikoilla muutamia sooloja. Ja myös levyillä. Jos haluat jatkaa väittelyä niin laita pikaviestiä :) -Sellasta se vaan on- |
JPQ 29.03.2006 00:48:45 | |
---|
Kaikkea sitä kysytäänkin... Melkeinpä jopa allekirjoitus ainesta. oletko ennen ekaa kitaarisi koskaan kysynyt tyhmiä ? olen ihan vissi että olet. Ja kysyn nyt järkevämpää ehkä missä tampereella testiä ibanezeja ? |
JPQ 29.03.2006 00:48:55 | |
---|
Kaikkea sitä kysytäänkin... Melkeinpä jopa allekirjoitus ainesta. oletko ennen ekaa kitaarisi koskaan kysynyt tyhmiä ? olen ihan vissi että olet. Ja kysyn nyt järkevämpää ehkä missä tampereella testiä ibanezeja ? |
JPQ 29.03.2006 02:24:59 | |
---|
Tupla. |
Juzpe 29.03.2006 02:36:09 | |
---|
Tampereen musiikki. Kysy Pasia. Se on semmonen lyhyttukkanen, lyhyenläntä lihasjätkä, noin 30vee ikää. "I don't get into fights, I look for them" - Chris Holmes, WASP
"Paskaa on paljon enemmän ku tryffeleitä, ei se silti tarkota että paska ois parempaa" - rakas avovaimoni |
McNulty 29.03.2006 09:19:08 | |
---|
Tupla. Tripla itseasiassa :) Kyllä kysyä saa, eikä tyhmiä kysymyksiä olekaan... MUTTA kannattaa myös ottaa itsenäisesti asioista selvää tutkimalla kitarakirjoja, alan lehtiä, seurailla tämän valtavan tietolähteen Internetin foorumeita ja sivustoja. Oma-aloitteisuudesta saa plussaa. Ensikitaraa hankkivan kannattaa myös ottaa joku kokeneempi mukaan testi-/ostoreissulle. Miksikö? Siksi että saat kokeneemman mielipiteen soittimesta (muun kuin myyjän) ja hän kenties osaa sanoa soittimen hyvistä ja huonoista puolista jne. Myyjät kun jättävät kovin usein kertomatta ne huonot. Mutta jos ihan oikeasti tuota otsikkoa ajatellaan, niin se on samaa luokkaa kuin talorakennus-foorumilla olisi: "Fiskarsin vasara, naulojen naputtelua vaiko jonkun muun hakkaamista varten?" Kuten hyvin tiedämme, vasaralla voi hakata niin naulaan kuin sormeensakin. Sillähän nyt voi tehdä mitä vaan... Tästä otsikosta siis tuo monen hämmästys, uskoisin. Samalla tavoin RG321:n kanssa. Sitä voi käyttää niin komppailuun, sooloiluun... vaikka melana kanootissa jos niin mielii. Mutta kuten sanottu, ei ole väärin kysyä. Kyllä meistä ainakin joku joskus kirjoittaa ihan auttavankin viestin tänne :) RG321 on hintaisekseen varsin kelpo soitin. Se on yksinkertainen ja pelkistetty, ohuella kaulalla (sopii siis nuoremmillekin muusikon aluille), parilla ihan "ok" humbuckerilla jne. Specsit ovat siis kohdillaan, mutta kannattaa silti vielä liikkeessä testata että kaula on viimeistelty hyvin, kaula on suora, elektroniikka toimii jne. Testaushan on se paras mittari. Ihan hyvä ensikitara sanoisin... olisipa tuollainen ollut silloin kun itse aloittelin. "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
Wahi 29.03.2006 10:29:11 | |
---|
oletko ennen ekaa kitaarisi koskaan kysynyt tyhmiä ? olen ihan vissi että olet. Ja kysyn nyt järkevämpää ehkä missä tampereella testiä ibanezeja ? Onneksi en ollut mnetissä kun alotin kitaran soiton :D Kaaokselta vältyttiin. Mitä efektejä siinä jcm800 kompossa on valmiina? - Eräs mnettiläinen... |
jhakwe 30.03.2006 14:39:26 | |
---|
Juurikin RG321 oli miun toinen kitara, kun stratokopsun jälkeen tuumasin, että heviähän tässä taidetaan lähteä soittelemaan. Mikäli kammelle ei ole tarvetta, niin helposti sillä taittuu soolot ja kompit. Hintaisekseen erittäin hyvä jokapaikan rokkihöylä. Mikit nyt on mitä on, mutta mitä voi odottaa, jos keppi itse maksaa suurinpiirtein saman verran kuin kaksi hyvää humpparia? :) |
Thule 30.03.2006 15:18:20 | |
---|
oletko ennen ekaa kitaarisi koskaan kysynyt tyhmiä ? olen ihan vissi että olet. Ja kysyn nyt järkevämpää ehkä missä tampereella testiä ibanezeja ? Tuon aikaisemmin mainitun Tampereen musiikin lähellä on myös DLX Music, josta löytyy Ibanezeja. Ainakin alkuviikosta oli tuo RG321 seinällä. She rides the night. |
Henko 03.04.2006 14:38:30 | |
---|
Tampereen musiikki. Kysy Pasia. Se on semmonen lyhyttukkanen, lyhyenläntä lihasjätkä, noin 30vee ikää. Niin, ja kun viet kitaraa tiskille, tee sillä VIPAREITA ja sano, että tarvis reenaamaan ryhtyä! Varmaan tulee alennusta. Ja jos ei tuu, ni hauku sitä KYNÄNISKAKS! Mustikoiden.netin jäsen nro 22944 |
Juzpe 03.04.2006 15:46:54 | |
---|
Niin, ja kun viet kitaraa tiskille, tee sillä VIPAREITA ja sano, että tarvis reenaamaan ryhtyä! Varmaan tulee alennusta. Ja jos ei tuu, ni hauku sitä KYNÄNISKAKS! Nimenomaan kyseisellä menetelmällä olen saanut kaikki soittokamani pasilta ilmaiseksi. Onpa äijä vielä pulittanu rahaakin siitä että oon kantanu rojua pois. "I don't get into fights, I look for them" - Chris Holmes, WASP
"Paskaa on paljon enemmän ku tryffeleitä, ei se silti tarkota että paska ois parempaa" - rakas avovaimoni |