Aihe: Sähkörummuista
1 2 3 4
Dnjmaster
26.03.2006 21:52:43
Nostetaanpas vielä kerran ylös, vaikka teillä varmaan jo kohta menee meikäläiseen hermot :)

Eli sellaista asiaa tässä mietiskelin, että jos nyt jonkunlaiset sähkörummut päädyn ostamaan, niin mitenkäs noiden kanssa onnistuu esimerkiksi jamisessiot kavereiden kanssa. Toisin sanoen tarvitsenko rumpujen kaveriksi jonkun tajuttoman bassokaapin, että saan äänet kuulumaan, vai voiko tuon vermeen kytkeä esimerkiksi tietokoneeseen ja soitella kajareiden kautta ilman että ne räjähtävät (siis kajarit, ei rummut:)

Tällaisia olen tässä vähän katsellut:

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=28750361

Onko tietoa että ovatko nuo kuinka hyvät pelit? Joku 700 voisin noihin ehkä laittaa, ovatko sen arvoiset?

Voit soitella ihan tietokonekajareiden kautta.. Ei pitäis räjähtää ;)
kalamies#40 >-)))>
LumPus
26.03.2006 22:06:26 (muokattu 26.03.2006 22:11:04)
Nostetaanpas vielä kerran ylös, vaikka teillä varmaan jo kohta menee meikäläiseen hermot :)

Eli sellaista asiaa tässä mietiskelin, että jos nyt jonkunlaiset sähkörummut päädyn ostamaan, niin mitenkäs noiden kanssa onnistuu esimerkiksi jamisessiot kavereiden kanssa. Toisin sanoen tarvitsenko rumpujen kaveriksi jonkun tajuttoman bassokaapin, että saan äänet kuulumaan, vai voiko tuon vermeen kytkeä esimerkiksi tietokoneeseen ja soitella kajareiden kautta ilman että ne räjähtävät (siis kajarit, ei rummut:)

Tällaisia olen tässä vähän katsellut:

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=28750361

Onko tietoa että ovatko nuo kuinka hyvät pelit? Joku 700 voisin noihin ehkä laittaa, ovatko sen arvoiset?

riippuu ihan äänenpaineesta jonka tahdot saavuttaa. pikku PA, kotistereot tai tietokonekaiuttimet on riittäny mulla.

nuo yamahat on osastoa ihan ok,mutta melkein väitän että 700€ on tosta setistä jo vähän liikaa.
Peicco
27.03.2006 09:58:34
nuo yamahat on osastoa ihan ok,mutta melkein väitän että 700€ on tosta setistä jo vähän liikaa.

Samaa mieltä...Etenkin kun halvemmalla saa Rolandit! ;)

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=28955800
En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen.
LumPus
27.03.2006 12:03:11

huh..blast from the past. juu ei.
xerxes
27.03.2006 19:57:52

Minusta noi padit näyttää ihan samanlaisilta kuin Dynacordit, mutta mistäs mie sen varmasti tiijän, kun en kunnolla pääse tsekkaamaan. En vaan muista muilla olleen tuollaisia samanlaisia kulmikkaita. On tuosta samasta setistä toinenkin ilmoitus(mnetissä), jossa mainitaan padeiksi dynat ja aivoksi alesiksen nelonen(http://muusikoiden.net/dyn/tori/92025.jpg). Ainakin molemmissa on nuo spiket symbaalipadeina. Kuva oli vaan toiselta päin. Ja samat postin laatikot näkyy kuvassa. Että silleen...
Relax.
Zermi
27.03.2006 20:04:14
Mikä paha vika noissa Milleniumeissa vois olla?? Siis toi Millenium MPS-100 Starter Set.
Acryl
27.03.2006 20:36:41
Kyselisin hieman noiden sähkörumpujen äänekkyydestä. Tarkoituksena olisi ostaa setti himaan varastoon sijoitettavaksi, mutta ääntä ei saisi lähteä paljon. Pitemmän nettitutkimuksen perusteella nousee yksi setti hintaluokassaan ja laadussaan yli muiden, Roland TD-6KV V-Tour rumpusetti. Hienoa on erioten tuo virpan "realistisuus", mutta pitääkös se kovempaa melua kuin normipadit mitä esim. tomeissa käytetään? Tatsi on varmasti parempi mutta naapurisuhteet tulisi pitää kunnossa.

Sarjassa tyhmiä kysymyksiä: Kaikissa seteissä on telineet (räkki) ja basarin pedaalit mukana, mutta ne tuskin kuuluu settiin vai kuuluuko?

Setti tulisi treenitarpeeseen ja myös tarkoituksena olisi nauhoitella matskua kitaristille, ja päin vastoin saada kitararaitaa minkä päälle voisi itse soitella. Mihin noi modulit oikein kykenee, eli saako niihin helposti ulkopuolisen äänilähteen kiinni, ja jos saa niin minkälaisen?

Läppäri löytyy ja sitä kautta ääniraidat liikkuu kitaristille ja takaisin.

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.
palikka
Peicco
27.03.2006 20:46:20
Mikä paha vika noissa Milleniumeissa vois olla?? Siis toi Millenium MPS-100 Starter Set.

Niin, kuvan perusteellahan ne on ihan törkeen hyvät!
En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen.
Peicco
27.03.2006 20:51:30
Kyselisin hieman noiden sähkörumpujen äänekkyydestä. Tarkoituksena olisi ostaa setti himaan varastoon sijoitettavaksi, mutta ääntä ei saisi lähteä paljon. Pitemmän nettitutkimuksen perusteella nousee yksi setti hintaluokassaan ja laadussaan yli muiden, Roland TD-6KV V-Tour rumpusetti. Hienoa on erioten tuo virpan "realistisuus", mutta pitääkös se kovempaa melua kuin normipadit mitä esim. tomeissa käytetään? Tatsi on varmasti parempi mutta naapurisuhteet tulisi pitää kunnossa.

Ei todellakaan pidä. Ainoa ongelma on basaripedaali. Se aiheuttaa yleensä sen verran jytinää, ettei ainakaan kerrostalossa aina alakerran naapuri tykkää. Riippuu pitkälti naapurista.

Sarjassa tyhmiä kysymyksiä: Kaikissa seteissä on telineet (räkki) ja basarin pedaalit mukana, mutta ne tuskin kuuluu settiin vai kuuluuko?

Eiköhän tämä ole jälleenmyyjäkohtainen juttu. Ilmoita mitä tarvit ja tingi hyvä hinta. Thomannilla taas lukee kyllä kaikki mitä pakettiin kuuluu.

Setti tulisi treenitarpeeseen ja myös tarkoituksena olisi nauhoitella matskua kitaristille, ja päin vastoin saada kitararaitaa minkä päälle voisi itse soitella. Mihin noi modulit oikein kykenee, eli saako niihin helposti ulkopuolisen äänilähteen kiinni, ja jos saa niin minkälaisen?

Läppäri löytyy ja sitä kautta ääniraidat liikkuu kitaristille ja takaisin.

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.

Tarvittavat liitännät löytyy joo. Mutta jos haluaa useamman muusikon kuin kitaristikaverin kytkeä samoihin jameihin, tarvitaan jo jotain mixeriä ja kuulokevahvistinta.
Acryl
28.03.2006 07:53:36
Kiitokset tästä vastauksesta. Varastossa tuskin tuosta basaristakaan koituu ongelmaa, joten pitääpä lähteä etsimään paikkaa missä noita voisi testailla. Onko teillä tiedossa Helsingin seudun musakauppoja, joissa olis rolandin sähkörumpuja? Jos oikein muistan ei levytukussa ole sähköisiä lainkaan. Muissa liikkeissä ei ole tullut käytyä juurikaan.
palikka
Peicco
28.03.2006 08:12:38
DLX-musiikki Malmilla. Siellä on aikalailla jokainen Rolandin setti kokeiltavana. Ja Espoon musiikki Pohjois-Tapiolassa.
Zermi
28.03.2006 17:28:25
F-Musiikki Hesan keskustassa.
ÄM
28.03.2006 17:47:06

Siinä Levytukun vastapäätä (Hellas-piano vissiin) oli ainakin td-12 pystyssä, en muista oliko myös td-6.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Markus Y
28.03.2006 19:25:08 (muokattu 28.03.2006 19:26:15)

Se on minä taas...

Nyt olisi tällainen setti tarjolla:

http://www.roland.com/products/en/TD-3Kit/index.html

Lisäksi tuohon tulisi tuplabasaripedaali, penkki ja upouudet kapulat.
Hintaa tuolle setille tulisi 800 euroa, mikä on jo 300 euroa enemmän kuin olin alunperin aikonut noihin vermeisiin sijoittaa...onko tuo nyt sitten varmasti sellainen setti jota ei ihan lähiaikoina tarvitse ruveta päivittämään?

Tarkoituksesenani on siis soittaa omiin kotiäänitteisiin rumpuraidat ja kai sitä joskus muulloinkin tulisi jonkinverran paukuteltua.
south_of_heaven
28.03.2006 19:34:24
Se on minä taas...

Nyt olisi tällainen setti tarjolla:

http://www.roland.com/products/en/TD-3Kit/index.html

Lisäksi tuohon tulisi tuplabasaripedaali, penkki ja upouudet kapulat.
Hintaa tuolle setille tulisi 800 euroa, mikä on jo 300 euroa enemmän kuin olin alunperin aikonut noihin vermeisiin sijoittaa...onko tuo nyt sitten varmasti sellainen setti jota ei ihan lähiaikoina tarvitse ruveta päivittämään?

Tarkoituksesenani on siis soittaa omiin kotiäänitteisiin rumpuraidat ja kai sitä joskus muulloinkin tulisi jonkinverran paukuteltua.

kuulostaa helvetin hyvältä tarjoukselta. Onko se siis käytetty?
ilmoitti South_of_Heaven
Markus Y
28.03.2006 19:52:29

Juu, pari vuotta käytetty. Olin jo päättänyt, että en vielä sittenkään noita sähkörumpuja osta, mutta sitten tuo ilmoitus pomppasi sähköpostiin ja asia meni uudelleen harkintaan :)

Heitänpä tähän perään vielä yhden uuno kysymyksen: kun noita sähkörumpuja nauhoittaa koneelle, niin toimiiko homma ihan samalla tavalla kuin kitaraakin nauhoitettaessa, eli piuha rummuista linjatuloon, ja nauhoitus vaikkapa audacityllä tai muulla ilmaisohjelmalla?
kohveeman
28.03.2006 20:19:27
Joo, samalla tavalla voi nauhotella kuin kitaraakin. Ainakin Rolandin td3-kv setillä, joka minulla on.

Ääninäytettä voi kuulla tuolta ->

http://www.students.oamk.fi/~jimpola/jaakko/mp3/H0250tt_sr.mp3

Soittovirheitä on...
Markus Y
28.03.2006 20:27:00

Ääninäytettä voi kuulla tuolta ->

Kiitoksia tästä. Kuulosti paremmalta kuin uskalsin toivoa.

Soittovirheitä on...

Juu, niin minullakin tulee olemaan :)
south_of_heaven
28.03.2006 21:11:44
Juu, pari vuotta käytetty.

mikä tuplapedaali siinä on ja onko laadukas penkki? Tämä tarjous vaikuttaa melko suositeltavalta.
ilmoitti South_of_Heaven
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)