Aihe: Cd-myynti romahtaa..
1 2 3 4 5 6
jäykkis
28.03.2006 15:43:07
... nettimusiikki räjähtää

Sori pienet jäynät otsikossa.

Vähän yllättävän ennusteen pisti Tutkimusyhtiö Forrester Research liikenteeseen:

Tutkimusyhtiö Forrester Research ennustaa, että perinteisten cd-levyjen myynti laskee selvästi. Viidessä vuodessa, eli vuoteen 2011 mennessä cd-levymyynti on laskenut 30 prosenttia. Tämä tietäisi normaalitapauksessa massiivisia tappioita levy-yhtiöille.

Äkkiseltään ajatellen tuntuisi yllättävältä että perinteisen CD:n myynti putoaisi viidessä vuodessa vain kolmanneksen. Jotenkin olisi kuvitellut että itunesien ja muiden vaikutus olisi suurempi.

Mitä tämän saitin asiantuntijat ennustaa?

Juttu: http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=26498&tyyppi=1
Laittoman lähteen tunnistaa halvasta hinnasta. -Antti Kotilainen- / Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Kannattaa harkita tavallisen cd-soittimen hankkimista. -Tommi KyyrÄ-
Landola59
28.03.2006 15:54:01
Mitä tämän saitin asiantuntijat ennustaa?

Huomenna sataa ku sääriä pakottaa niin kolokosti.

CD- levythän katoaa ajanmyötä kuten C- kasetitkin. DVD- astuvat kuvaan ehkä lopulliesti, ja CD:t ja C- kasetit käyvät yhä ja yhä harvinaisemmiksi. Luulisin että 2020 mennessä CD-t ovat lopullisesti kauppojen hyllyiltä loppuneet.
vuonna 1988 syntyi maailman turhin ikäryhmä. Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
Teijo K.
28.03.2006 15:59:35

Huomenna sataa ku sääriä pakottaa niin kolokosti.

CD- levythän katoaa ajanmyötä kuten C- kasetitkin. DVD- astuvat kuvaan ehkä lopulliesti, ja CD:t ja C- kasetit käyvät yhä ja yhä harvinaisemmiksi. Luulisin että 2020 mennessä CD-t ovat lopullisesti kauppojen hyllyiltä loppuneet.

Muuten olen samaa mieltä, mutta c-kaseteille ennustan renessanssia. :)
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
And pray that there's intelligent life somewhere up in space, 'Cause there's bugger all down here on Earth.
Tapani L
28.03.2006 16:08:36
Muuten olen samaa mieltä, mutta c-kaseteille ennustan renessanssia. :)

Jenkeissähän tällainen on käynytkin jo, ainakin joissain piireissä. En sitten tiedä kuinka iso juttu tuo lopulta on, vai tiedänkö siitä vain siksi, että lähipiirissä on ihmisiä, joiden juttuja painettiin myös kasetille jenkeissä ja sanottiin, että ne ovat taas IN siellä.
Sooloprojektin uunituoreet sivut! sooloprojekti.net
Landola59
28.03.2006 16:12:58
että ne ovat taas IN siellä.

teknologiakehitys alkaa toistamaan itseään? en usko.
vuonna 1988 syntyi maailman turhin ikäryhmä. Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
Hornanturska
28.03.2006 16:18:24
Luulisin että 2020 mennessä CD-t ovat lopullisesti kauppojen hyllyiltä loppuneet.

Minäkin pääsen leikkimään sitten vanhaa setää ja ostamaan kaikista haluamistani levyistä "limited CD" version, koska "Cd:ssä on enemmän fiilistä, kun noissa teidän nykynuorison tiedostoissa!"
Landola59
28.03.2006 16:20:09
"Cd:ssä on enemmän fiilistä, kun noissa teidän nykynuorison tiedostoissa!"

Niin no onhan vinyylit tulleet jo aikoja sitten takaisin elämään. Tässä justiin olin tilaamassa neulaa soittimeen.

Tiedä mitä tästä seuraa...
Feggy
28.03.2006 16:20:27 (muokattu 28.03.2006 16:23:50)

... nettimusiikki räjähtää

Kuulostaa uskottavalta. Suurin osa ihmisistä haluaa musiikkinsa "materiaalisessa" muodossa, mutta tämä muuttuu varmaan sukupolvien muuttumisen mukana. Toki levy-yhtiöiden on pysyttävä perässä laillisen nettimusiikin tahdissa. Tosin, oikein arvasit, myös piratismi laskee levymyyntiä merkittävästi.

Itse olen tekemässä listaa levyistäni c-kaseteilla ja heitän ne sit roskiin, koittaen hankkiä ao. levyt joko vinyylimuodossa tai cd:nä. Paitsi ne kaverilta äänitetyt kymmenet -80-alun singlet pitää varmaan jotenkin pelastaa tietokoneelle ja polttaa cd-levyiksi. Niitä ei saa enää mistään.

Edit. ai miten niin huomenna sataa? Siellä tihkuu koko ajan, ainakin täällä Helsingissä.
"kielten oikean paksuuden tarkistaminen tulisi olla soittajalle päivittäinen rutiini!" - nimimerkki Incognito Anssi Kelan foorumilla
Teijo K.
28.03.2006 16:28:53

Kuulostaa uskottavalta. Suurin osa ihmisistä haluaa musiikkinsa "materiaalisessa" muodossa, mutta tämä muuttuu varmaan sukupolvien muuttumisen mukana. Toki levy-yhtiöiden on pysyttävä perässä laillisen nettimusiikin tahdissa. Tosin, oikein arvasit, myös piratismi laskee levymyyntiä merkittävästi.

Itse olen tekemässä listaa levyistäni c-kaseteilla ja heitän ne sit roskiin, koittaen hankkiä ao. levyt joko vinyylimuodossa tai cd:nä. Paitsi ne kaverilta äänitetyt kymmenet -80-alun singlet pitää varmaan jotenkin pelastaa tietokoneelle ja polttaa cd-levyiksi. Niitä ei saa enää mistään.

Edit. ai miten niin huomenna sataa? Siellä tihkuu koko ajan, ainakin täällä Helsingissä.

Hullu :), mie tuossa varmaan vuosi sitten kaivoin c-kasettilaatikot kellarista ja nyt olen kovasti tykännyt näitä kuunnella.
And pray that there's intelligent life somewhere up in space, 'Cause there's bugger all down here on Earth.
author
28.03.2006 16:32:02
Uskoisin tuon määrän olevan isompi kuin 30%. Nopeasti kehittyvät maat kuten Kiina ja Intia omaksuvat nopeasti länsimaisen kulutuskulttuurin ja siinä samalla tietokoneen informaationkulun välineenä. Pelkästään väestönkasvu aiheuttaa jo suuren muutoksen suhteellisessa levymyynnissä.

Luulisi että nykynuoriso ei ole niin kiinnostunut ostamaan musiikkiaan levyinä, kun sen voi ladata suoraan pieneen soittimeen. Myös Itunesin ym. nettikauppojen kohderyhmä on yleensä mainstream-musiikin kuuntelijat, jotka lataavat vain muutamia artistin kappaleita eivätkä suinkaan koko levyä.
jäykkis
28.03.2006 16:49:50
Tosin, oikein arvasit, myös piratismi laskee levymyyntiä merkittävästi.

Hopsan - en ajatellut nyt tuossa kohdin ollenkaan "näitä muita", vaan kylläkin ihan laillisen puolen putiikkeja...

Nopeasti kehittyvät maat kuten Kiina ja Intia omaksuvat nopeasti länsimaisen kulutuskulttuurin ja siinä samalla tietokoneen informaationkulun välineenä.

Pitää paikkansa. Samoin nyt meidän omat nuoret jotka vasta aloittelee kuluttajauraansa ottavat varmasti aika liukkaasti uudet (heille ehkä ainoat?) mediat käyttöönsä.

Siltikin tuo vain 30 prosentin pudotus viidessä vuodessa tuntuu vähältä. Tosin, kyllähän VHS:kin sinnitteli aikansa ja nyt lienee hävinnyt suurin piirtein tykkänään.
Laittoman lähteen tunnistaa halvasta hinnasta. -Antti Kotilainen- / Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Kannattaa harkita tavallisen cd-soittimen hankkimista. -Tommi KyyrÄ-
Mika Antero
28.03.2006 16:54:17
Onko muuten olemassa mitään tutkimusta siitä mikä ikäryhmä käyttää eniten rahaa levyihin? Tuskin kuitenkaan alle kaksikymppiset, kun niillä ei yleensä ole kauhiasti rahaa. Oisko 25-30 -vuotiaat, vai voisiko nykyisin jo olla 30-40 -vuotiaat?

Meinaan vaan, että kunhan nämä nykyiset kolmekymppiset syystä tai toisesta lopettavat levyjen oston tulee pisneksessä hiljaista. Luulen ma.
kivi
28.03.2006 17:00:58
Feggy:

Jos ongelmasi on dbx-kohinanvaimennus dekissäsi, mä voin hoitaa sulle edullisesti erillisen dbx-muuntimen, jonka avulla saat saman kohinanvaimennuksen toimimaan tavallisessakin dekissä.

Muuten - älä heitä kasetteja pois. Tehdään niistä installaatio:-)
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
Teijo K.
28.03.2006 17:04:39

Onko muuten olemassa mitään tutkimusta siitä mikä ikäryhmä käyttää eniten rahaa levyihin? Tuskin kuitenkaan alle kaksikymppiset, kun niillä ei yleensä ole kauhiasti rahaa. Oisko 25-30 -vuotiaat, vai voisiko nykyisin jo olla 30-40 -vuotiaat?

Meinaan vaan, että kunhan nämä nykyiset kolmekymppiset syystä tai toisesta lopettavat levyjen oston tulee pisneksessä hiljaista. Luulen ma.

Voi käydä niinkin, että ainoat eloon jäävät levykaupat on noi vinyyliharvinaisuuksiin erikoistuneet putiikit. Kaikki joiden busines perustuu cd-formaatille menee nurin. Sitten niitä cd-levyjä saa enää jostain pelikauppojen sivuhyllyiltä tai vastaavista.
Feggy
28.03.2006 17:31:39

Hullu :), mie tuossa varmaan vuosi sitten kaivoin c-kasettilaatikot kellarista ja nyt olen kovasti tykännyt näitä kuunnella.

Mulla melkein kaikki kasetit on äänitetty dbx:llä eikä noita dbx-dekkejä saa oikein enää mistään.
"kielten oikean paksuuden tarkistaminen tulisi olla soittajalle päivittäinen rutiini!" - nimimerkki Incognito Anssi Kelan foorumilla
Feggy
28.03.2006 17:32:17 (muokattu 28.03.2006 17:35:02)

Jos ongelmasi on dbx-kohinanvaimennus dekissäsi, mä voin hoitaa sulle edullisesti erillisen dbx-muuntimen, jonka avulla saat saman kohinanvaimennuksen toimimaan tavallisessakin dekissä.

Muuten - älä heitä kasetteja pois. Tehdään niistä installaatio:-)

It's a deal! Mutta ei kiire.

Joka tapauksessa pitkän tähtäimen tavoite on hoitaa kasetilla olevat levyinä. Niitä on jotain 500-700, mutta onhan tässä loppuelämä aikaa.
Mika Antero
28.03.2006 17:37:36
Voi käydä niinkin, että ainoat eloon jäävät levykaupat on noi vinyyliharvinaisuuksiin erikoistuneet putiikit.

Minun on kyllä vaikea uskoa tuota. Tietenkin aina löytyy niitä (meitä) jotka hankkivat musiikkia joko myös tai pelkästään vinyylimuodossa, mutta tuskin tämä maa kovinkaan montaa pelkästään vinyyleihin erikoistunutta liikettä voisi elättää? Ei tästä vielä kovin pitkä aika ole kun niitä vinyylejä jaettiin melkein ilmaiseksi pois cd:n tieltä. Edelleenkin useimmista vinyylejä myyvistä kaupoista saa käytettyä tavaraa kohtuuhintaan, vaikka viime vuosina hinnat ovatkin hurjasti nouseet ainakin näissä maaseutukaupunkien liikkeissä joissa itse useimmiten asioin. Cd:llä saa nykyisin tavarataloista jo ihan hyvääkin musiikkia 5-7 euron hintaan, vanhaa bluesia ja vastaavaa vieläkin halvemmalla. Löytyykö tuollaiselle keräilyharvinaisuuksia kalliilla myyvälle putiikille jatkossa tilausta, kun me kuluttajat olemme tottuneet saamaan hyvääkin musiikkia suht edullisesti cd-muodossa?

Itselläni on kipukynnys käytettyjen vinyylien hinnan kohdalla noussut jatkuvasti. Muutama vuosi sitten suunnilleen kolme-neljä euroa oli raja heräteostokselle, sitten se nousi kuuteen, nyt kuusi euroa tuntuu jo edulliselta ja kympilläkin olen heräteostoksia tehnyt. Yli kympin maksavan vinyylin pitää sitten olla jo aiemmin hyväksi havaittua musiikkia. Ehkä arva on sittenkin oikeassa...
Teijo K.
28.03.2006 17:50:00 (muokattu 28.03.2006 17:53:25)

Minun on kyllä vaikea uskoa tuota. Tietenkin aina löytyy niitä (meitä) jotka hankkivat musiikkia joko myös tai pelkästään vinyylimuodossa, mutta tuskin tämä maa kovinkaan montaa pelkästään vinyyleihin erikoistunutta liikettä voisi elättää?

En nyt hahmota varmaan tätä oikein, mutta näinhän se on. Miten tämä kuitenkin liittyy tuohon pohdiskeluun minkä minä kirjoitin? Tai siis en missään nimessä tarkoittanut että vinyyliputiikkeja tulisi yhtään kappaletta lisää, tarkoitin sitä että ne harvat vinyyliputiikit voivat olla ainoita levykauppoja mitä jää jäljelle. Käytännössä siis levykauppojen määrä tulisi putoamaan aivan murto-osaan nykyisestä. Ymmärrätkö nyt sen homman pointin?

Itselläni on kipukynnys käytettyjen vinyylien hinnan kohdalla noussut jatkuvasti. Muutama vuosi sitten suunnilleen kolme-neljä euroa oli raja heräteostokselle, sitten se nousi kuuteen, nyt kuusi euroa tuntuu jo edulliselta ja kympilläkin olen heräteostoksia tehnyt. Yli kympin maksavan vinyylin pitää sitten olla jo aiemmin hyväksi havaittua musiikkia. Ehkä arva on sittenkin oikeassa...

Samaa olen havainnut myös, lisäksi uutta vinyyliä painetaan enemmän kuin kymmeneen vuoteen öpäyt. Tunnen muutamankin muusikon joiden haaveissa ei enää ole se omakustanne cd vaan nimenomaan vinyyli. Jne.
leka
28.03.2006 17:54:35 (muokattu 28.03.2006 17:54:48)
Sitten niitä cd-levyjä saa enää jostain pelikauppojen sivuhyllyiltä tai vastaavista.

Nykyäänkin Free Record Shopeista on hankala löytää sitä pienenpientä cd-hyllyä niiden dvd- ja pelihyllyjen keskeltä. Kohta muuttavat sen ketjun nimen Record Free Shopiksi.
JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)