Aihe: Onko Epiphone Gothic Explorer hyvä kitara..?
1
ESP/ltd
27.03.2006 22:26:00 (muokattu 27.03.2006 22:26:52)
Elikkäs onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä kitarasta..? Hyvät ja huonot puolet..?

Edit:kirjoitusvirhe
jee...
VIPMetal
27.03.2006 22:45:50

Meidän bändin toisella kitaristilla oli muutaman vuoden tuommonen ja kyllä se oli tommoseen komppimeininkiin ihan asiallinen kitara. Edellisellä levyllä kaikki kompit vedettiin tuolla, että eiköhän sillä soittele. Onhan se ainakin synkkä musta, että heviin sopii. Sooloja jos tykkää vedellä niin ei ehkä ihan paras siihen. Hintaansa nähden sanoisin, että ihan hyvä. Vai oliko tämä vain hyvä yksilö...
Minä lennän, polskin ja uin. Sanon sulle kvaak, ystävälle kvaak, kvaak sanon teille kaikille.
jalmarus
28.03.2006 00:44:37
Ihan perus kitara, mikit aika kuraa ja omani on aika kaulapainoinen en sitte tiedä onko se kaikissa explorereissa vikana. Otelauta sattuu ainakiin omaan käteen erittäin hyvin toimii leadeissakin. rahansa väärti.
"There are lots of guitar players out there who play super fast and super well-but Theyre also super lame. Like Dream Theater"-A.Laiho
Antti1
28.03.2006 09:05:02
Sanoisin, että jos on pakko Explorer saada (mun oli), niin kattele käytettyjä, jotta jää rahaa myös pieniin remontteihin. Noiden hardware ja mikit ei ole kovinkaan rautaista kamaa. Mun kama-arviosta voit vähän kattella mitä kaikkea omaan Korina Exploreriini vaihdoin. Kannattaa muuten harkita sitä mustaa korinaa, on mun mielestä parempi soittaa, kuin Gothic.
The dreams in which I'm dyin are the best I've ever had.
mathias
28.03.2006 09:14:57
Noiden hardware ja mikit ei ole kovinkaan rautaista kamaa.

Samoja kokemuksia minullakin. Omasta Epin 58' Explorerista levisi virityskoneisto ja satula. Tosin satulan hajoaminen johtui enemmän minusta kuin satulan huonoudesta. Lisäksi mikinvalitsin vuoti mystisesti. Originaalimikit vaihdoin EMG:n aktiiveihin, jolloin tuo vuoto-ongelmakin poistui. Mutta ei tuo silti mikään huono kitara ole originaalikunnossakaan. Jotkut tosin valittavat kaulapainoisuudesta. Se korjaantuu etummaisen hihnatapin paikkaa vaihtamalla. Itse en ole kuitenkaan tuota kaulapainoisuutta ongelmaksi havainnut.
Antti1
28.03.2006 13:49:32
Hei Mathias! Olitko sä se hemmo, keneltä levisi h-kielen viritin, vai oliko se joku muu? Mulla oli meinaan kohtalotoveri ja aloin miettimään, että onko meitä enemmänkin. Mistä kohtaa sulla meni virityskoneisto irtipoikki? Mulla levis siitä juuresta, johon se ylöspäin menevä osa kiinnittyy. Kuulu vaan snap ja meni ihan siististi sauman kohtaa poikki.
McNulty
28.03.2006 13:54:30
Olen yhtä värkkiä kokeillut, tässä pros ja cons:

+ Hintaisekseen ihan asiallisesti viimeistelty ja kasattu soittopeli
+ Eebenpuinen otelauta
+ Mikitkin ihan toimivat, vaikka voisivat paremmatkin olla
+ Minulle otelauta ilman suurempia inlay-merkkejä on positiivista

- Mattapinta, todella altis naarmuille ja kolhuille
- Satulassa vikaa kun bendien jälkeen soitin oli epävireessä (tämä siis tuossa yksilössä jota testailin... tarkista kuitenkin ennen ostoa satulan urat ja miten soitin pitää vireen)
- Tylsä väri, ei vain sytytä lainkaan tuo mattamusta
- Otelaudan nauhoissa oli havaittavissa jo lievää kulumista 2kk aikana jolloin tuota soitinta oli musakaupassa testailtu.

Tuossa nyt pikaisimmat muistot tuon tyypittelystä.
Siitä kyllä saa hyvän kitaran, jos näkee vaivaa vaihtaa nauhat 2-5 vuoden sisällä ostosta, vaihtaa mikit uusiin ja vaihtaa vaikka Earvanan satulan siihen. Miksipä ei siitä pienellä modailulla saisi elinikäistä soitinta itselleen jos muuten tykkää.
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
oiva tumpeloinen
28.03.2006 13:57:47
Meidän bändin toisella kitaristilla oli muutaman vuoden tuommonen ja kyllä se oli tommoseen komppimeininkiin ihan asiallinen kitara. Edellisellä levyllä kaikki kompit vedettiin tuolla, että eiköhän sillä soittele. Onhan se ainakin synkkä musta, että heviin sopii. Sooloja jos tykkää vedellä niin ei ehkä ihan paras siihen. Hintaansa nähden sanoisin, että ihan hyvä. Vai oliko tämä vain hyvä yksilö...

Kyllä meidän "bändissä" toinen sälli hyvin tuolla tuntuu sooloavan. En mä keksi, mikä siitä tekisin huonomman sooloamiseen verrattuna muihin keppeihin.

Ainoat ongelmat kepissä on ollut potikoissa ja mikinvaihtajassa. Potikat sanoi jossain vaiheessa sopimuksensa irti ja tässäkin yksilössä mikkivalitsin vuotaa. Muuten kitara on toiminut todella hyvin.

Ai niin......Jos tuohon haluaa laittaa joka hevarin unelmamikit, eli EMG-aktiivit, ne menee pienellä mahduttamisella hyvin sinne. Mitään jyrsimistä tai vastaavaa ei tarvita.
Antti1
28.03.2006 14:06:43
Toi mikkivalitsimen vuotaminen vaivaa muuten ihan jokaista Epiluurin Exploreria. Oon kokeillut kolmea (yhden omistan), jokaisessa vuotanut ja netissä jokainen on tuon myös kokeilemissaan huomannut. Soo soo Epiphone, caccaa markkinoilla.
McNulty
28.03.2006 14:20:37
Soo soo Epiphone, caccaa markkinoilla.

Kyä maar torellisel rokkaril ny vähä pitää sassaa ol sormis!
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
VIPMetal
29.03.2006 20:58:45

Kyllä meidän "bändissä" toinen sälli hyvin tuolla tuntuu sooloavan. En mä keksi, mikä siitä tekisin huonomman sooloamiseen verrattuna muihin keppeihin.

No vertasin sitä lähinnä omaan Ibaneziin, niin kyllä siinä tonne yläosastolle oli aika paljo hankalampi mennä. Mutta kyllähän sitä joka kitaralla soolon saa vedettyä, jos vain sormista lähtee. Koen jopa nykyään Les Paulin helpoksi soolokitaraksi, vaikka soittelun alussa päätin etten koskaan hommaa mitään sen tyylistä. =)
Minä lennän, polskin ja uin. Sanon sulle kvaak, ystävälle kvaak, kvaak sanon teille kaikille.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)