Aihe: Sweet 27 eli liian aikaisin kuolleet rokkarit
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Juzpe
27.03.2006 14:47:26 (muokattu 27.03.2006 15:00:33)

hahaha, olet täysi pelle...

Etkö tosissaan tajunnu että provosin täysin tietosesti ja tahallani? No ehkä nyt... Joskus se, että heittää bensaa kiukaalle ja paskaa silmille on ainoo tapa saada mielenkiintosta keskustelua aikaan.... tai ainakin saada ihmiset käymään toistensa kimppuun... Ei siitä noin pahasti tarvi mieltänäsä pahottaa

Ja BTW... taidat olla ainakin osittain oikeilla jäljillä ton kommenttis suhteen :P

E: ja toinen vastaus viä

Ei millään pahalla, mutta tunnen muutavan just tuommosen kitarahepun, jotka ymmärtää kyllä tekniikan ja harmonioitten päälle, mutta niitten kanssa on turha edes yrittää keskustella mistään punkimmasta. Siinä ei oo musta välttämättä mitään vikaa, mutta miks ees osallistua tämmöseen keskusteluun? En mäkään keskustele rapista kun kaikki mun kommentit ois vaan pelkkää haukkumista.

Vai että "kitarahepun".... Voitko määritellä vähän tarkemmin... Tokihan soittotaito tai pyrkimys kohti parempaa soittotaitoa tekee ihmisestä idiootin, itsekkään, tai jotain muuta.... siteeraan Jonne Aaronia muinaisesta soundin haastattelusta: "Negativella on ehdoton tyyli, esimerkiksi se, että rummut laahaavat on osa meidän, Negativen, ehdotonta tyyliä" Jos tosissaan haluaa ylpeillä sillä että bändissä on paskoja soittajia niin siitä vaan. Ehkä mielestäni typerin kommentti mitä mies voi bändistään antaa.
Se, että yrittää opetella soittimensa hallintaa ei mielestäni sulje pois mitään musiikillisia "genrejä" tai "tyylejä" tai niitä v..n "skenejä".
Ja sitäpaitsi... true punkitkin on sitä mieltä että hevi on paskaa kun ne siinä vaan tilutetaan... hohhoijjaa.... Tosin tästä taitaa olla vieläkin ihan voimassaoleva tappelutopikki tuola "kitarat- Soittaminen" alueella.
Jos nyt haluaa olla sitä mieltä, että oma musamaku on maailman paras ja ainoo oikee niin siinähän sitä. Mä oon ainakin sitä mieltä.

BTW.... mitä sanoo klasarin soittajat tähän? Tapellaanko teilläki että kumpi oli kovempi Chopin vai Litz?
"I don't get into fights, I look for them" - Chris Holmes, WASP
moose_88
27.03.2006 16:08:53
Se, että yrittää opetella soittimensa hallintaa ei mielestäni sulje pois mitään musiikillisia "genrejä" tai "tyylejä" tai niitä v..n "skenejä".

Ei soittotaito mitään genreä sulje pois en mä niin sanonukkaan. kyllähän mäkin harjottelen ihan älyttömästi kun haluan oppia soittamaan "v...n skeneä" mahdollisimman hyvin Sitä paitsi kyllä minustakin bändin yhteensoitto on ensiarvoisen tärkeää. Mutta just tuosta kirjotuksesta huomaa mitkä lähtökohdat kirjoittajalla on. Heitin vaan ilmaan kysymyksen: Minkä takia arvostella musiikkia, jossa eí tykkää ensimmäisestäkään bändistä? Mitä järkee munkaan ois keskustella hevistä, jos kommentit ois tasoa "nuo vaan tiluttaa"?

true punkitkin on sitä mieltä että hevi on paskaa kun ne siinä vaan tilutetaan
ja true hevarit on sitä mieltä, että punk on paskaa, koska siinä ei tiluteta tai hakata dempattua downpickkiä temmolla 250. visa versa

Ja nyt määrittelen kitarahepun: Ihminen, jonka löytää musiikkiliikkeestä kyyryasennosta soittamassa hirvittävän teknisiä juttuja hirvittävän taitavasti ja hirvittävän nopeasti. Lempiartistit: Malmsteen, Vai, Satriani, Laiho, Rhoads...
Kitarahepun mielestä tekninen osaaminen on ensiarvoisen tärkeää. Kappaleitten melodia, koukut ja tunne musiikissa ovat toissijaisia. Kitarahepun kourassa on yleensä "sika nopee" ohutkaulainen kirveellä veistetty kitara. Kitaraheppu harjoittelee noin 10-12 tuntia päivässä. Harjoitussessiot koostuvat suurimmaksi osaksi tekniikkaharjoituksista ja skaaloista metronomin kanssa.
Juzpe
27.03.2006 16:39:38

Ja nyt määrittelen kitarahepun: Ihminen, jonka löytää musiikkiliikkeestä kyyryasennosta soittamassa hirvittävän teknisiä juttuja hirvittävän taitavasti ja hirvittävän nopeasti. Lempiartistit: Malmsteen, Vai, Satriani, Laiho, Rhoads...
Kitarahepun mielestä tekninen osaaminen on ensiarvoisen tärkeää. Kappaleitten melodia, koukut ja tunne musiikissa ovat toissijaisia. Kitarahepun kourassa on yleensä "sika nopee" ohutkaulainen kirveellä veistetty kitara. Kitaraheppu harjoittelee noin 10-12 tuntia päivässä. Harjoitussessiot koostuvat suurimmaksi osaksi tekniikkaharjoituksista ja skaaloista metronomin kanssa.

Huh... päästit piinasta... en o jaksanu enää ainakaan viiteen vuoteen reenata noin paljon.... Sitä mä en ymmärrä että mikä ohutkaulasista kitaroista tekee nopeita... Itellä on noi nakit vaan suhteessa samaa kokoo ku äijäkin, niin ei millään tukkikaulalla pysty soittamaan ku ei yksikertasesti fyysiset mitat anna myöten. Jaa ne lempikitaristit.... Slash, Friedman, Rhoads, Page, May, Bratta ja noin 712 muuta.... Musaliikkessäkin kävin... kysyin mitä H2O chorus/echo maksaa, makso liikaa, lähin meneen. Minusta toi kuvaus sopis paremmin teinihevirunkkariin mutta tiä sitte.... Ja kaikki Laiho-fanit voi nyt sitte lähetellä mulle "mä tiedä missä sä asut"- pikaviestejä (ettekä muuten tiä ku mä en tiä itekkä)
Feggy
27.03.2006 16:49:18

Jahas, uusin kandidaatti on ilmeisesti Nikki Sudden. Kantsii ottaa selvää mikä mies tämä oli/on.
"kielten oikean paksuuden tarkistaminen tulisi olla soittajalle päivittäinen rutiini!" - nimimerkki Incognito Anssi Kelan foorumilla
moose_88
28.03.2006 09:20:55
"Negativella on ehdoton tyyli, esimerkiksi se, että rummut laahaavat on osa meidän, Negativen, ehdotonta tyyliä"

off topic, mutta onko kukaan kuullu sitten lovexin tai uniklubin soittoa? Onko ne kaikki sitten yhtä säälittäviä vai osaako niistä jotkut peräti soitttaa vaikka hirveetä huttua soittavatkin?
Pieni rumpalipoika
28.03.2006 10:19:51

Uniklubi on ainakin aika kova livenä. Muutama vuosi sitten siitä hommasta ei meinannut tulla mitään, mutta pari sataa keikkaa ja treenaus tehneet tehtävänsä. Technicolour sen sijaan ei tunnu oppineen viidessäkään vuodessa juuri mitään...
Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna.
Johannes_t
28.03.2006 11:57:27

Lovexin jätkät osaa peräti soittaa. Ainakin toinen kitaristi ja kosketinsoittaja taisivat olla ihan ns. Tekniikkahevi-jätkiä, muistelisin näin kuulleeni.

Kyllähän ne ihan hyvin vetää. Samin (se toinen kitaristi) kanssa tulee soiteltua aika usein, kiva tatsi hänellä.
Juzpe
28.03.2006 12:10:28

No toi negative-läppä oli multa luonnollisesti tahallista paskanheittoa... mutta kun ny jatketaan tätä off-topiccia niin ainakin se Sir Jeesus on ihan OK rokkikepittäjä. Oon kuullu pari sen äijän vanhaa demoo ja käyny jamittamassa ko. kölvin kans niin ihan kohtuu hyvin pistää haisemaan. Paskanheitto koski rummut-basso osastoo siinä pändissä. Noista muista mouhujärvi-meikkirock pändeistä en osaa sanoo mitään ku en oo livenä nähny enkä äijien kans soittanu.
p3ssi
28.03.2006 17:08:27 (muokattu 28.03.2006 19:29:05)

Dwayne Goettel (Dwayne Rudolph Goettel) - Died 8-23-1995 - Heroin overdose ( Industrial - Punk ) Born 2-1-1964 - Was the keyboardist for Skinny Puppy (They did,"Killing Game" and "Download").
http://thedeadrockstarsclub.com/deadrock.html

minulle Dwaynen kuolema on kautta aikojen suurin "musiikillinen menetys".
DRG (aka aDuck) teki nykyaikaakin edellä olevaa musiikkia jo 90-luvun alkupuolella.

RIP

now playing:
aDuck - Power
AAAZHYD! so get those fucking horsemen off my lawn!
Rotuvaari
28.03.2006 21:41:23
Ei kaikkien tarvitse kuolla tietty nuorena ollakseen legenda. Meidän kylällä oli kauan sitten eräs Kettunen, joka tunnettiin taiteilijanimellä Don Kendo. Sillä kaverilla oli jopa levytysdiilikin ja pääsi tekemään yhden levyn, joka kantaa nimeä Stay Tuned. Oli niin kova jätkä että levytti 12 biisiä pelkkää kitaran virittelyä rumpukoneen mölytessä taustalla. Levy ei oiken myynyt ja Don Kendo päätyi Mattilan lammen rannalle soittelemaan akustistaan, kunnes Mattilan lammen kuuluisa hyökyaalto surmasi hänet tämän ollessa 48vuotias. Legenda kertoo myös tuosta levytyssessiosta sellaisenkin version, että Kettuselta, Don Kendolta meni koko levytysaika kitaran virittelemiseen ja miksaaja joutui lopulta täyttämään levyn sillä.
moose_88
28.03.2006 22:14:52
Don Kendo

Tuohon ei oo kyllä enää paljon lisättävää paitsi, että Lou Reed on oikeasti tehny levyllisen feedbackia.
Loijaa
30.03.2006 01:10:05

Link Wray :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
That´s The Way That It Is
Jape Muusa
31.03.2006 11:43:42

Gary Thain?
Nipsu
08.04.2006 22:31:51
No toi negative-läppä oli multa luonnollisesti tahallista paskanheittoa... mutta kun ny jatketaan tätä off-topiccia niin ainakin se Sir Jeesus on ihan OK rokkikepittäjä. Oon kuullu pari sen äijän vanhaa demoo ja käyny jamittamassa ko. kölvin kans niin ihan kohtuu hyvin pistää haisemaan. Paskanheitto koski rummut-basso osastoo siinä pändissä. Noista muista mouhujärvi-meikkirock pändeistä en osaa sanoo mitään ku en oo livenä nähny enkä äijien kans soittanu.

Öhöm... Sir CHRISTUS on helvetin hyvä kepittäjä. Oppinu taidon isältänsä. Ja onhan Sööri soittanu jo vähän aikaa.

Btw, Kurt Cobain oli nero. Harmittaa, että siinä meni hiano mies.
Nipsu
08.04.2006 22:40:08
.... siteeraan Jonne Aaronia muinaisesta soundin haastattelusta: "Negativella on ehdoton tyyli, esimerkiksi se, että rummut laahaavat on osa meidän, Negativen, ehdotonta tyyliä" Jos tosissaan haluaa ylpeillä sillä että bändissä on paskoja soittajia niin siitä vaan. Ehkä mielestäni typerin kommentti mitä mies voi bändistään antaa.

Kai toi nyt siltä kuulostaakin, kun se ei edes sanonu noin. Luepa ne haastattelut kunnolla ennen kun alat niitä tänne latelemaan!!!! Eikä Negativessa oo yhtään paskaa soittajaa, TARKISTA FAKTAT!!!! Jokainen niistä on soittanu monta vuotta!!!!
The Nakkisormi
09.04.2006 10:19:18
Jokainen niistä on soittanu monta vuotta!!!!

Ja tämähän tekee tunnetusti soittajasta hyvän?
Rock And Roll Over!
Nipsu
09.04.2006 10:23:41
Ja tämähän tekee tunnetusti soittajasta hyvän?

No ei mutta en jaksanu alkaa selittään enempää.
Jubi
09.04.2006 12:08:26
Meitsi on soittanu kolmetoista vuotta, enkä vieläkään osaa yhtään mitään.
Innostus, nuoruuden hermostollinen häiriötila, joka paranee pienillä annoksilla katumusta kokemuksen karttumisen seurauksena.
jjylli
09.04.2006 12:11:39
sviddu, en mäkään ja mä oon soittanu ainaki..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)