Aihe: Kommentoikaa miksaustani
1 2 3
kivi
26.03.2006 22:02:33 (muokattu 26.03.2006 22:03:53)
Tietysti tuo riippuu täysin miksattavasta materiaalista ja eri instrumenttien määrästä, mutta tässä kyseisessä esimerkissä piano on ainut säestävä elementti joten (mielestäni) stereopanoroitu piano olisi toiminut paremmin ja antanut tilaa laulajalle. Myös esim. rummut-basso-piano-laulu miksauksessa tuo onnistuisi, mutta isommat sessiot ovat luku sinänsä (on kyllä onnistunut niissäkin). Tässähän pyydettiin kommentoimaan kyseistä miksausta.

Niin, siksi mä sen kommenttini poistinkin.

No mutta, tuossa ei selvästikään ollut stereomahdollisuutta, jos midiä ei ollut käytettävissä ja audiota oli vain kaksi kanavaa, joista toinen pianolle toinen laululle.

Muuten oot ihan oikeassa, ja jylhempää + botnekkaampaa pianosoundia taisi kaivata jokainen. Sellaista kuin vaikkapa Tori Amoksen (Amosin? Amos'n?) levyillä, joilla muuten on aika lailla samaa soittotyyliäkin.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
Antti1
26.03.2006 22:06:14
Kertokaapa nyt tähän hätään jotain referenssilevyjä tämmösestä, joita olisi hyvä lähteä kuuntelemaan? Ilmeisesti Tori Amos? Onko jotain sellaista, joka ei olisi ihan niin hirveän syvällistä ja sofistikoitunutta juppimusaa, joka uppoaisi hevi/progemieheen helpommin?
The dreams in which I'm dyin are the best I've ever had.
milcoin
26.03.2006 22:40:32
Laulumiehinä taas tuskin minkäänlaisia, tai mistäs minä tiedän millainen kultakurkku Milcoin on - en ole kuullut hänen laulavan.

Keltsu, v. 1999???. Etkö kattonu keikkaa?
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
22442244
26.03.2006 22:45:02
Jaa tää menee tähän?

Mäpä kerron: päivittäin tällaisten asioiden parissa askartelevia miehiä. Miehiä, jotka saavat palkkaa siitä, että tietävät koska vaikkapa laulusuoritusta pystyy vielä parantamaan, ja koska annetaan olla siinä tai lähdetään korjaamaan teknisesti. Laulumiehinä taas tuskin minkäänlaisia, tai mistäs minä tiedän millainen kultakurkku Milcoin on - en ole kuullut hänen laulavan.

Laulaja oli erittäin hyvä, ja se on jo sanottu. Se ei kuitenkaan tarkoita etteikö parantamisen varaa olisi. Aina on.

Tänne ei varmasti tultu hakemaan pelkkiä kehuja. Asiallinen ja asiantunteva kritiikki lienee hyödyllisempää.

Ja tuosta pianosta ja sen soittamisen hyvyydestä ja huonoudesta - käsittääkseni laulaja säesti itse itseään pianolla samanaikaisesti, eikö niin? Sellaisenahan tuo toimi aivan hyvin.

Siis, että on laulu taidottomia laulun opettajia liikkeellä.....;)
kivi
26.03.2006 22:48:30 (muokattu 26.03.2006 22:49:49)
Keltsu, v. 1999???. Etkö kattonu keikkaa?

Ai joo, katoin.

Milcoin laulaa vähän paremmin kuin minä.
:-)

...ja kuule, numerosarja, turpa kiinni kun puhut minulle.:-O
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Säätäjä
26.03.2006 23:02:11
...ja kuule, numerosarja, turpa kiinni kun puhut minulle.:-O

ISO hoho!
Kaupallinen=Paskaa
milcoin
26.03.2006 23:15:01
Älkää nyt hyvät ihmiset kärhämöimään alkako, harrastelijat täällä suttaa vaan. Rakentavaa kritiikkiä tässä haetaankin, eikä pelkkiä kehuja. Tiina on jo tippunut jakkaraltaan kertaalleen noiden kommenttien myötä, joten viesti lienee mennyt perille. :)

Hyviä ideoita vaan lisää, miten lähteä toteuttamaan itseään vastaavanlaisessa projektissa, jossa ei ole kädet sidottu joihinkin ohjenuoriin. Niitä mä kaipaan.

Mullahan ei ollu oikeen mitään sanottavaa itse aiheesta joten en häiritse enempää. Halusin kuitenkin sanoa että kaikki mun kommentit oli tarkoitettu rakentavassa mielessä.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
milcoin
26.03.2006 23:17:12
Milcoin laulaa vähän paremmin kuin minä.

Etkö säkin levyttäny aikoinaan Michael Bolton-nimellä?
kivi
26.03.2006 23:19:52
Etkö säkin levyttäny aikoinaan Michael Bolton-nimellä?

Levytin kyllä, mutta eri nimellä.

Eiköhän tää ole nyt tässä.
milcoin
26.03.2006 23:29:40
Levytin kyllä, mutta eri nimellä.

Eiköhän tää ole nyt tässä.

On.
DaKiller
27.03.2006 16:47:51

.....Tori Amos? Onko jotain sellaista, joka ei olisi ihan niin hirveän syvällistä ja sofistikoitunutta juppimusaa, joka uppoaisi hevi/progemieheen helpommin?

Äläs nyt, oletko antanut hälle mahdollisuuden? Itse hevi/proge/rockmiehenä diggaan ihan kympillä Amoksen musiikista. Hö, tai sitten tietämättäni olen sofistikoitunut juppi ;) Tarkista kuitenkin esim. Scarlet's Walk - levy, ennen lopullista tuomiota.
Antti1
27.03.2006 16:54:45
Äläs nyt, oletko antanut hälle mahdollisuuden? Itse hevi/proge/rockmiehenä diggaan ihan kympillä Amoksen musiikista. Hö, tai sitten tietämättäni olen sofistikoitunut juppi ;) Tarkista kuitenkin esim. Scarlet's Walk - levy, ennen lopullista tuomiota.

Ilmeisesti tulin vähän huonosti ymmärretyksi. Tarkoitin siis, että onko jotain ton Amoksen lisäksi olemassa? :)
The dreams in which I'm dyin are the best I've ever had.
DaKiller
27.03.2006 17:50:59

Ilmeisesti tulin vähän huonosti ymmärretyksi. Tarkoitin siis, että onko jotain ton Amoksen lisäksi olemassa? :)

Jaha, noniin.... Olen tunnetusti erinomainen väärinymmärtäjä.
askomiko
28.03.2006 00:25:41 (muokattu 28.03.2006 00:29:14)
Tuntuu vaan että nykyään jos joku on vähän keskivertoa parempi ja paneutuu hommaansa, sitä hehkutetaan tajuttomasti.

Minusta tuntuu kulttuurierolta, vaikken mitään kulttuureista tai mistään muusta ymmärräkään. Ulkomaiseen mentaliteettin liittyy maasta taivaisiin kehuminen, kun taasen suomalainen vastineensa on jotain muuta. Sitten on tietysti Idols, joka haukkuu myös ameriikassa. Ihme ettei ole ilmaantunut oikeusjuttuja minäkuvan romuttamisesta.

Ja Tori Amos on ihku. Toinen hassu tuttavuus on Eldbjørg Raknes, mutta siinä mennään jo välillä aika progeksi.
Tahdon bändiisi soittamaan.
"Mutta 99% varmuudella sanoisin että se kiinalainen kopioäimä tms. soveltuu ainoastaan kuikkaan tähdättäväksi manuaaliprojektiiliksi"
BenGlenton
28.03.2006 00:26:52
Biisi oli hyvä, kuin myös toteutus ja performanssikin.

Tsekkaa vaikkapa Emiliana Torrini, italialais-islantilainen laulajatar. Hienoa rahoittavaa musiikkia hänellä, ehkä hieman samaa "genreä" kuin tämä teidän tuotos.
www.supremecourtband.fi
kivi
28.03.2006 00:28:27
rahoittavaa musiikkia hänellä,

Nii, sehän se on levy-yhtiöiden kiinnostuksen edellytys :-(

Hoho! Freudilainen lipsahdus?
Sinap
28.03.2006 13:58:54
Muuten oot ihan oikeassa, ja jylhempää + botnekkaampaa pianosoundia taisi kaivata jokainen. Sellaista kuin vaikkapa Tori Amoksen (Amosin? Amos'n?) levyillä, joilla muuten on aika lailla samaa soittotyyliäkin.

Bösendorfer. Tori ei soita pianoa vaan kansiin on merkitty Bösendorfer. Onhan tuota merkkiäkin samplattu varmaan monesti.
"Siinähän se tuubi onkin."
kivi
28.03.2006 15:18:05 (muokattu 28.03.2006 15:26:14)
Bösendorfer. Tori ei soita pianoa vaan kansiin on merkitty Bösendorfer. Onhan tuota merkkiäkin samplattu varmaan monesti.

Tiedetään, ja jos vilkaiset kaksi sivua taaemmas, mä sanoin sen jo siellä.

Piano on yleisnimitys ja tuo on pilkunviilaamista
Sinap
28.03.2006 17:46:40
Tiedetään, ja jos vilkaiset kaksi sivua taaemmas, mä sanoin sen jo siellä.

Piano on yleisnimitys ja tuo on pilkunviilaamista

En mä jaksa kaikkea lukea..:) ja kertaus ei o pahitteeks...eli tuli varmaan kaikille selväks millä TORI AMOS soittaa... :D
"Siinähän se tuubi onkin."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)