Tuomas 24.03.2006 13:30:44 (muokattu 27.03.2006 17:24:41) | |
---|
Jos tiedätte Nick Caven kappaleen "Curse of Millhaven", tiedätte millainen komppi tässä on. ---- Talviyö oli pitkällä puolellaan minä matkasin kotia kohti matkaa oli vielä virstoittain ja juuri pystyssä pysyä tohti sitten keksinkin että voisinkin sitä suorinta reittiä jatkaa astuin jäälle ja eteenpäin pinkaisin ja siellä aavalla taitin matkaa mutta eteenpäin en näe täällä tähdet taivaankaan ei loista täällä kylmän meren jäällä luoja seuraa miespoloista ehkä kilometrin minä kuljeksin kun silmiini osui kummaa minä siinä hetkisen ihmettelin jäällä makaavaa miestä tummaa hetkisen vieressä seisahduin mutta yllätys oli suuri kun selkäni käänsin, takaani mies seisomaan nousikin juuri ja taakseni kun vilkaisin tuota miestä synkkää moista täällä kylmän meren jäällä tuijotimme toinen toista minä kysäisin siltä mieheltä että mikähän on sen työtä kun se jäällä huvikseen makoili mutta nousi tuloni myötä no se sanoi että se on vartonut että saapuisin siihen paikkaan ja kun se juttunsa oli kertonut en uskonut sitä lainkaan ja siinä kun mä juttelin sen hyypiön kanssa tyhjää täällä kylmän meren jäällä luojanhylkäämät miehet nyhjää se sanoi terve, olen haades kutsutaan myös viikatemieheksi sitä vain mä tulin sanomaan että loppui sun kulutusindeksi mä kysyin siltä että mitä helvettiä se oikein höpöttää se sanoi: "juuri sitä tietenkin - heikko jää sun kohtalos selittää" ja siinä kun mä seisoin mä huomasin jalkani vedessä täällä kylmän meren jäällä portit manalan oli edessä "kuulepas manalan pehtoori" minä tokaisin kuolemalle "olen nuori ja vaadin henkeni en tahdo vajota jään alle" ja kuolema tiuskaisi takaisin "no pelataan sitten peli shakki vai mylly vai monopoli sielustas", se luetteli ja siellä tuulen tuiskeessa nousi jäälle mahonkipöytä kai täällä kylmän meren jäällä sielu kokeilla vielä sai kolme erää pelattiin shakkia minä päihitin niistä kaksi ja haades nakersi hattuaan kun selvisin voittajaksi se sanoi "selvä, miten haluat pidä henkesi, sinä ruoja mutta kiva olis vielä jutella oletko kahvin vai teen juoja?" ja termoksesta kaatui mukiin tuo kahvi pirun kuuma täällä kylmän meren jäällä se oli aivan oiva tuuma "no tulehan", piru kehotti "eikös lähdetä rantaan päin, pitäisi hakea pari muutakin se olisi kätevää näin" no suostuin, siinä juteltiin ohessa muun kai musiikista kun kysyin siltä sen lempisoitinta se sanoi pitävänsä haitarista rantaan päästiin tietenkin piru-kuomani ja minä siellä kylmän meren jäällä pauhus tuuli helvettinä "no niin, sitten eteenpäin" sanoi sielunvihollinen "tuolla talossa on uhri seuraava tyttö pien keuhkotautinen" minä vilkaisin sinne ikkunaan ja siellä se tyttö yski ja piru vihkoon kynällä kirjasi sen kuolleeksi merkityksi ja pieni ääni päässäni käski estämään toimen moisen täällä kylmän meren jäällä tahdoin säästää hengen toisen mä ehdotin sitä pirulle "jospa sittenkin tulisin mukaan tuo tyttö on muakin nuorempi mut mua kaipaa ei kai kukaan" piru pohti, puri kynäänsä "ei se oikein käy", se empi mutta huokaisi sitten syvään "kai syntisäkki on sit' parempi" ja jäälle mentiin takaisin sinne synkkään aallokkoon täällä kylmän meren jäällä valmistauduin kohtaloon piru sanoi: "siinä avanto" ja osoitti jäälle eteen minä kirjoitin viimeisen kirjeeni ja loikkasin kylmään veteen kun tunsin että horkka alkoi levitä niveliini piru naurahti äänekkäästi "pitikö uskoa, tyhmeliini?" ja siinä kun mä upposin mietin mitä se haastoi mulle täällä kylmän meren jäällä nousin pintaan utelulle "mitä tarkoitat", minä kysäisin ja piru nauroi antoisasti "ei sitä tyttöä mikään vaivannut, pikku nuhaa se vain sairasti! tässä pelissä sä et voita vaikka voitit pelin maisen ehkä opit tästä jotakin älä luota paholaiseen!" niinpä kävi että kuitenkin paholainen piti päänsä täällä kylmän meren jäällä ruumis oottaa löytäjäänsä täällä kylmän meren jäällä ruumis oottaa löytäjäänsä Ajassa irrallaan. Viimeksi päivitetty 23.3.2006
"Don't get me wrong: I want to hear about your pain. Just put it in a joke form." -Christopher Titus |
Jani The Rock 24.03.2006 13:33:20 (muokattu 24.03.2006 13:33:29) | |
---|
Jos tiedätte Nick Caven kappaleen "Curse of Millhaven", tiedätte millainen komppi tässä on. Jees, tiedetään. Ja aivan saatanan (jep) hyvä teksti! Hei, sinä! Oletko ihminen? Pidätkö Sielun Veljistä, Tuomari Nurmiosta, Nick Cavesta? Soitatko soitinta? Liity MURHALIIGAAN! Tsekkaa ilmoitus Wanted-palstalta! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1 * YSKÄ #2 |
Tuomas 24.03.2006 13:39:30 | |
---|
Jees, tiedetään. Ja aivan saatanan (jep) hyvä teksti! Tattis! Kunhan saan uudet kielet kitaraan poikkimenneiden tilalle, niin demotan tästä sellaisen simppelin mies ja kitara -version. Ajassa irrallaan. Viimeksi päivitetty 23.3.2006
"Don't get me wrong: I want to hear about your pain. Just put it in a joke form." -Christopher Titus |
kid ego 24.03.2006 14:05:10 | |
---|
Luin sittenkin kokonaan. Ihan vitun hyvä. Tsekkaa myöhemmin uudestaan. Paska soi ja balalaikka haisee. ••• Kuolema kuittaa kalavelan. |
aikavaikea 24.03.2006 14:07:06 (muokattu 24.03.2006 16:12:01) | |
---|
...demotan tästä sellaisen simppelin mies ja kitara -version. Kerrohan vaikka tässä ketjussa kun se on kuultavissa. Jumalattoman (jep) toimiva teksti, en mä näin yhtäkkiä uskalla kritisoida mitään. Kiitos yleensäkin m.netin lyyrikoille, tänäänkin tältä palstalta on taas saanut lukea niin loistavaa tekstiä ettei voi muuta kuin ihmetellä miksi radio suoltaa tuota tasaisen harmaata paskaa tunnista toiseen. Väärät miehet kynien varressa, perkele! Vaadimme sukupolvenmuutosta! Toisekseen nyt tässä samassa yhteydessä haluan kiittää JCM:ää ihan erikseen lyriikkapalstan ansiokkaasta elävöittämisestä muutoin(kin) kuin sanoitusten saralla. E: Ei yhtään mitään. |
seeprahim 24.03.2006 14:20:01 | |
---|
aivan saatanan (jep) hyvä teksti! "Et oo ihan Aristoteles, mutta kai tohon myöntyä pitää" -Vilhelmus |
M-Juhana 24.03.2006 14:31:15 | |
---|
Sehän on runo ! Hyvä ! RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo- |
Juzzu 24.03.2006 14:39:26 (muokattu 24.03.2006 14:39:39) | |
---|
No johan oli... E: Siis hyvä! So just shut your face and take a seat
Because after all, you're just talking meat...and music?
Well, it's just entertainment folks. |
Jani The Rock 24.03.2006 15:10:30 | |
---|
Toisekseen nyt tässä samassa yhteydessä haluan kiittää JCM:ää ihan erikseen lyriikkapalstan ansiokkaasta elävöittämisestä muutoin(kin) kuin sanoitusten saralla. Kyä näin o. Hei, sinä! Oletko ihminen? Pidätkö Sielun Veljistä, Tuomari Nurmiosta, Nick Cavesta? Soitatko soitinta? Liity MURHALIIGAAN! Tsekkaa ilmoitus Wanted-palstalta! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1 * YSKÄ #2 |
Tempura 24.03.2006 17:22:44 | |
---|
Heh, alkoi sitten kyseinen humppa soimaan päässä. THV-Klubi #7
Romantikkoitkijät #12 |
Jaristoteles 24.03.2006 19:18:11 | |
---|
Tehään Jartsaa ja Tomppaa tästä. Ihan selvä pari mun "Sopimattomalle sopimukselle" Kylmiä vesipaloja saa Joensuusta. [v a l t a v a] - Ylistyslaulu Tästä. Jaakko Pesola, Hunajaa-video Joo |
M-Juhana 24.03.2006 20:42:56 | |
---|
Tehään Jartsaa ja Tomppaa tästä. Ihan selvä pari mun "Sopimattomalle sopimukselle" Älkää tehkö.... RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo- |
SirElwood 24.03.2006 20:43:58 | |
---|
Ei ole oikein mitään lisättävää edellisiin. Helvetin hyvää tekstiä. Vähän kyllä ärsyttää lukea näin hyviä tekstejä, kun itelläni on ollut niin pitkään takalukossa tuo kirjoituspuoli. :) |
JCM 25.03.2006 00:14:26 | |
---|
Toisekseen nyt tässä samassa yhteydessä haluan kiittää JCM:ää ihan erikseen lyriikkapalstan ansiokkaasta elävöittämisestä muutoin(kin) kuin sanoitusten saralla. Ohhoh. No jopas yllätyin!??! Kiitos kiitos, mä oikeesti koen tämän palstan todella tärkeänä kanavana itselleni, sekä satunnaisena kirjoittajana että varsinkin innokkaasti muiden tekstejä ahmivana ihmisenä! Ja mitä tulee itse tähän kyseiseen tekstiin, niin onpa todellakin hyvä. Suhteellisen pitkä teksti, mutta ote ei pääse herpaantumaan missään vaiheessa. Tämä on kirjaimellisesti _sairaan hauska_ ja oivaltava teksti.. ja lopussa mukava juonenkäänne. Luin monta kertaa, ja tätä voisi kehua vaikka kuinka. Hyvä Juoppis, erittäin hyvää työtä! |
leka 26.03.2006 21:14:40 | |
---|
PRKL! MAhtavata! JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT! |
Tuomas 27.03.2006 01:48:18 | |
---|
PRKL! MAhtavata! Met esitämmä tämän Samettiklubilla 4.4. Ajassa irrallaan. Viimeksi päivitetty 27.3.2006
Tempura 27.03.2006 07:39:19 | |
---|
Ohhoh. No jopas yllätyin!??! Kiitos kiitos, mä oikeesti koen tämän palstan todella tärkeänä kanavana itselleni, sekä satunnaisena kirjoittajana että varsinkin innokkaasti muiden tekstejä ahmivana ihmisenä!
Teikäläinen on hyvä esimerkki siitä miten voi rohkaista ihmisiä tiputtamaan turhan pitkälle menevän itsekritiikin (tarkoitan tällä luomista ja ilmaisua haittaavaa omien mahdollisten virheiden ylikorostamista ja väkisinetsimistä) ja antaa palaa. Täällä pyörii ihan liikaa kaikkia helvetin inisijöitä joiden mielestä tavu X kuuluisi olla paikassa G, tai homma EI VOI TOIMIA. Offasin muuten vähän. THV-Klubi #7
Romantikkoitkijät #12 |
seitikki 27.03.2006 13:33:51 | |
---|
Perkkeles miäs, mikä teksti ! Hienoa, hienoa. mörrimöykkytyttökökkö |
Perkkeles miäs, mikä teksti ! Hienoa, hienoa. Joo, tuo on tosi hyvä! (Ja Juoppis, sää tiiät että mä haluun hyviltä lyriikoilta stoorin..) Äijä onnistunut ihan täpöillä, hähä... Siin on tarina, siin on opetus, siin on lihaa ja verta ja kaikkee... |
jannu 28.03.2006 01:35:26 | |
---|
Huh. Johan oli kerrontaa. Caven biisiä en tiedä, mutta eipä tuo estänyt kuokuttumista. Jätkä on ilmiömäinen! "Stay in school. Lie to your teachers, but stay in school."- Billy Corgan |