Jannetheman 26.03.2006 22:14:43 | |
---|
Mikähän olisi hyvä lääke poistamaan kierto reilummalla volumella soitettaessa? Vaffarina 6505 ja SD-1 boostaamaassa. Kitaramikit kohtuullisen hyvät. |
Härski 26.03.2006 22:23:07 | |
---|
Vähemmän säröä, vähemmän trebleä, vähemmän volumea. Mutta jos et halua noista tinkiä, niin noisegate, esim. Bossin NS-2. |
Jannetheman 26.03.2006 22:24:53 | |
---|
Joo, aika kohtuullisella säröllä ja treblellä mennään. Gatea olen itsekin harkinnut. |
Mixeri75 26.03.2006 22:25:00 (muokattu 28.03.2006 00:26:29) | |
---|
Mä voisin myydä bossin noise supressorin 30e+postikulut, auttaa kyllä kiertoon. Tosin ehkä jollain helpommallakin "kikalla" saat kierron loppumaan. Ellet niin ota yhteyttä... tuollainen siis -> http://www.guitargrave.com/boss/images/NS-2.jpg edit: tulipa hirveästi ostajia hetkessä, kiitos mielenkiinnosta, ensimmäiselle kysyjälle meni, eli siis myyty on... Ostin sit putken kuitenkin... |
Da Make 26.03.2006 22:28:23 | |
---|
Älä soita kitara vahvaria päin, vähennä myös äänenvoimakkuutta, madalla mikkejä, demppaa kielet aina kun niiden ei tarvitse soida (itsestään selvää). |
Tympee Huttunen 26.03.2006 22:33:05 | |
---|
Iron Maidenilla oli sama ongelma. Ne osti kaikki mahdolliset Noise Gatet, koitti soittaa hiljempaa, koitti soittaa ilman vahvistimia(!), koitti soittaa kovempaa, treblet oli nollissa ja välillä kympissä, soitti selin vahvistimeen, soitti vahvistimen päällä/alla/sivulla...kaikkea, siis KAIKKEA kokeiltiin... kierto säilyi vaan... E...C...D |
tommi_899 26.03.2006 22:34:54 | |
---|
Iron Maidenilla oli sama ongelma. Ne osti kaikki mahdolliset Noise Gatet, koitti soittaa hiljempaa, koitti soittaa ilman vahvistimia(!), koitti soittaa kovempaa, treblet oli nollissa ja välillä kympissä, soitti selin vahvistimeen, soitti vahvistimen päällä/alla/sivulla...kaikkea, siis KAIKKEA kokeiltiin... kierto säilyi vaan... hehe, hauskaa |
Mikaelo 26.03.2006 23:50:50 | |
---|
Kierto on kitaristin paras kaveri. Haen internetistä tietoa. Romantikkoitkijät #41 |
meitu 27.03.2006 00:11:46 | |
---|
Miten muuten noise gaten vaikutus eroaa jos sen panee efektilenkkiin sen sijaan että suoraan kitaran ja vaffarin väliin? Ne jotka soittaa ne tietää |
päänahka 27.03.2006 01:22:08 | |
---|
Miten muuten noise gaten vaikutus eroaa jos sen panee efektilenkkiin sen sijaan että suoraan kitaran ja vaffarin väliin? Efektilenkkiin laitettaessa etuasteen suhinat jäävät pois, kun gate on kiinni. |
Exhausted 27.03.2006 14:34:43 | |
---|
Efektilenkkiin laitettaessa etuasteen suhinat jäävät pois, kun gate on kiinni. ja myös efektilenkin efektien, jos gate on niissä viimeisenä. Itse pitäisin gatea tavallaan lääkkeenä oireisiin, eikä niinkään itse ongelman poistamisena. Jos kierto on mikrofonista eli hallitsematonta ja hyvin korkeaa, ratkeaa ongelma vain mikkien vahaamisella tai vaihtamisella. |
Tietysti Pauligin 27.03.2006 14:45:09 | |
---|
Joo, aika kohtuullisella säröllä ja treblellä mennään. Gatea olen itsekin harkinnut. Oho, imatralainen. Me olemme mnetissä harvassa. Tervehdys. Eturintamasta olen kuullutkin. Onhan nuo neuvot tuolla tosiaan tullu mutta säröä ja trebleä hiukka pienemmälle, hiukka lisää middleä. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
Jucciz 27.03.2006 14:55:52 | |
---|
Kiertoa lähtisin eliminoimaan vahaamalla/vaihtamalla mikit sekä ruuvaamalla soundia järkevämmäksi (säröä ja ylä-ääniä pois). Myös kitaran etäisyys ja kulma suhteessa vahvistimeen vaikuttaa kierron määrään ja laatuun. Noise gatea en lähtisi kokeilemaan. Siitä keskustelua täällä: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=108732&o=0&#p3790466 |
Jucciz 27.03.2006 14:56:40 | |
---|
Efektilenkkiin laitettaessa etuasteen suhinat jäävät pois, kun gate on kiinni. Kyllä ne jäävät pois silloinkin kun vaihtaa tilalle kunnon putket. Miksi poistaisit vain oireet kun voit poistaa itse ongelman? :) |
meitu 27.03.2006 15:04:55 | |
---|
Kyllä ne jäävät pois silloinkin kun vaihtaa tilalle kunnon putket. Miksi poistaisit vain oireet kun voit poistaa itse ongelman? :) Koska en jaksa vanhaa valvestatea alkaa kunnostamaan, siihen uppoaisi yhtä paljon rahaa kuin koko vahvarin arvo on. Tuollaisella vempeleellä saisin valvestatesta häiritsevät suhinat pois halvalla, ja noise gaten voisi vaikkapa myydä joskus kun sitä ei enää tarvitse. Soundin pilaamisesta sen verran että soitan valvestatella punkkia, jossa soundien kanssa ei ole niin viimeisen päälle :) Ne jotka soittaa ne tietää |
päänahka 27.03.2006 15:05:58 | |
---|
Kyllä ne jäävät pois silloinkin kun vaihtaa tilalle kunnon putket. Miksi poistaisit vain oireet kun voit poistaa itse ongelman? :) Totta kai, mutta sitä ei kysytty. |
Juzpe 27.03.2006 15:46:18 | |
---|
Mikähän olisi hyvä lääke poistamaan kierto reilummalla volumella soitettaessa? Vaffarina 6505 ja SD-1 boostaamaassa. Kitaramikit kohtuullisen hyvät. Off topic mutta kysyn silti.... mitä varten se boosti siinä on? "I don't get into fights, I look for them" - Chris Holmes, WASP |
Exhausted 27.03.2006 20:31:24 | |
---|
Overdrivepedaalilla saadaan yleensä vähän tiukempaa säröä aikaan, lähinnä siksi että pedaalit yleensä leikkaavat alapäätä jonkin verran. Kyse ei ole siitä etteikö vahvistimessa särö riittäisi. Useiden vahvareiden saundi muuttuu selkeämmäksi kun gainia kääntää pienemmälle. |
madalla mikkejä Järki sanoo että toisinpäin. Mikithän ei vinkuessaan tiedä miten kaukana ne kielet on, joten lähempänä kieliä tarttee vähemmän gainia. Itselläni ei penskavuosien jälkeen (sillon kun kaikki oli kybällä) ole kierto-ongelmia ollut. Sanoisin kuitenkin että kaikki tehtävissä oleva on jo lueteltu. Gate kyllä hieman tiukentaa särösoundia. Pistin Valvetronixin rokkipresetteihin gatet kun huomasin että touhu on pykälän tiukempaa. Selväähän se toisaalta, ääni hyökkää makuulta hieman nopeammin. |
Exhausted 28.03.2006 10:14:32 | |
---|
Itselläni ei penskavuosien jälkeen (sillon kun kaikki oli kybällä) ole kierto-ongelmia ollut. Sama juttu. Gate kyllä hieman tiukentaa särösoundia. Pistin Valvetronixin rokkipresetteihin gatet kun huomasin että touhu on pykälän tiukempaa. Selväähän se toisaalta, ääni hyökkää makuulta hieman nopeammin. Geitti on kiva treeneissä kun biisien välissä jutustellessa ei tule ihan julmettu hurina. Parhaimmillaan pystyy pitämään kitaraa särö päällä volat auki koskematta siihen, mutta mitään ei kuulu. |