Aihe: Tone Zone/Air Norton vs. JB/Jazz
1 2 3
VIPMetal
23.03.2006 21:03:54

Niin, kyllähän tässä alkaa mieli jo siihen suuntaan kääntyä et JB/Jazz laitetaan. Alussa tosin olin TZ/AN kannalla. Niistä ei taida olla mitään settitarjousta? On muuten aika vastakkaiset mikit nuo Tone Zone ja JB, ainakin saa studiolle valinnan varaa. =) Vielä saa yrittää vahvistaa/kääntää päätä...
Minä lennän, polskin ja uin. Sanon sulle kvaak, ystävälle kvaak, kvaak sanon teille kaikille.
oiva tumpeloinen
24.03.2006 12:23:10
Niin, kyllähän tässä alkaa mieli jo siihen suuntaan kääntyä et JB/Jazz laitetaan. Alussa tosin olin TZ/AN kannalla. Niistä ei taida olla mitään settitarjousta? On muuten aika vastakkaiset mikit nuo Tone Zone ja JB, ainakin saa studiolle valinnan varaa. =) Vielä saa yrittää vahvistaa/kääntää päätä...

Sun pakko saada nuo sarjat juuri tuossa muodossa? Ettei niitä voi millään sekoittaa.

Ja mä vieläkin suosittelen tallaan Evoa. Korostaa keskiääniä reilummin, soundina ehkäpä juuri noiden kahden muun vaihtoehdon välistä.
VIPMetal
24.03.2006 13:16:09

Tuo setti nyt taitaa olla rahan takia niin ykkösvaihtoehto.. en viittis ihan hulluna pistää rahaa noihin mikkeihin. Kaverilla on EVOt kiinni Washburnissa ja tuntuu et ne on aika neutraalit mikit. Toisaalta se vois olla ihan hyvä ratkaisukin tohon Lespaan mut ne ekstra-eurot taitaa olla liian kova pala. Eikö Dimarziolta oo mitään settitarjouksia? Noita Duncaneitahan oli musamaailmassakin vaikka millä mitalla...
Minä lennän, polskin ja uin. Sanon sulle kvaak, ystävälle kvaak, kvaak sanon teille kaikille.
VIPMetal
24.03.2006 21:30:13

Tosin eihän tossa tulis ko joku pari kymppiä lisähintaa vaikka ne erikseenki hommais... Onko jollakin sitte Lespassa kiinni Evolution?? Tai JB? Anyone?
jami87
24.03.2006 22:14:25 (muokattu 24.03.2006 22:16:57)
Tai JB?

JB on Epin Lespassa, jossa on mahonki-leppä -body. En oikein välitä. Ei hyvä, mutta ei huonokaan missään nimessä. Kauheen kirpsakka ja ohut. Enemmän diggailen siitä Jazzista kaulassa.

Edit. Niin siis, mulla on JB tallassa Jazz kaulassa -setti.
Mageeta. B)
VIPMetal
25.03.2006 00:47:40 (muokattu 25.03.2006 01:00:57)

Minkäs tyylistä musaa soitat sillä? Jos se ei oo paras Epin lespaan niin pitääpä sitte vielä miettiä...

Edit: Kattelin thomannin haulla ja aika monessa kepissä on just tuo JB kiinni eikä kaikki suinkaan ollut mahonkirunkoisia. Uskaltaiskohan tuota kuitenki kokeilla? =) Tää alkaa mennä jo aika hauskaks...
Jesus_Plastica
25.03.2006 01:37:37
JB on semmonen perusvarma ratkaisu, jos se kuulostaa ohuelta niin eikun lisää bassoa/middleä vahvarista, ei se niin justiinsa ole. Pääasia että kuulostaa erottelevalta ja kirkkaalta.
pekurides
25.03.2006 02:01:38

MUlla on omakohtaista kokemusta kuukauden takaa kun halusin tsekkiepilespaani (mahonkibody ilman sitä leppää ja vaahterakansi) kokeilla vähän uutta saundia ni heitin Tonezonen tilalle duncanin distortionin...

No juu, potku putosi ja saundista tuli kylmempi sekä jotenkin väritön sekä alapään muna kutistui olemattomiin, ainoa "etu" mitä sain tone zoneen verratuna oli hiukan skarpimpi demppaus siinä kaikki...
turha kai sanoa että palasi tz seuraavana päivänä takaisin ja samalla palasi taas hymy huulille:)

Minä olen sitä mieltä että lespatyyppisissä peleissä tarttee olla hiukan vahvempi mikki että alkaa soimaan kunnolla.(ainakin jos hevanderia ja atakkia haluaa)

Soittelen pääasiassa metallia ja bluussii ja tone zone hakkasi duncanin 6-0 mennen tullen ihan rehellisessä saundissa!

PS. tiedän että meinasit jb:tä mutta ei tuo distortion siitä kauheasti eroa kun puhutaan perus duncan saundista. (olen omistanut JB:nkin)
VIPMetal
25.03.2006 08:37:42 (muokattu 25.03.2006 09:02:30)

Kyllä mullakin se Tone Zone toimii ku junan vessa mahonkisessa RG3120:ssa. Ei mitään valittamista. Ei varmaan pystyis sit samoilla säädöillä ajaa jos toisessa kitarassa ois tuo JB tallassa?

Edit: Tilanne Tone Zone +2, JB 0 (2 hyvää, 2 negat.)
Kumpi ois enemmän EMG-81:n kaltainen? Kun tarkotus ois vedellä tolla rässikomppeja studiolla? In Flames taitaa käyttää noita EMG:n aktiiveja...
Jesus_Plastica
25.03.2006 10:30:59
Jos rässiä meinaat vedellä niin miten olis toi Dimebucker?
Zeni
25.03.2006 19:17:51
No niin, nyt on mikkikytkennät tsekattu ja käyty läpi. Switchiltä lähtevän johdon maa oli jäänyt irti/irronnut. Siitä johtui tuo kaulamikin tunkkaisuus. Samalla asensin toin treble bleed kytkennän 1nF ja 51Kohm vastus sarjaan ja 230Kohm rinnan. Ihan hyvä tuli ja nyt saa kivaa pikkurosoa irti, joka volume täysillä ei onnistunut. Särö kuulostaa nyt melko samalta puolenväliin jonka jälkeen alkaa vasta särön määrä vähentyä.
VIPMetal
26.03.2006 10:38:24 (muokattu 26.03.2006 17:22:57)

Mietin eilen treenikämpällä, kun vetelin, et en mää kyllä tarvi enempää diskanttia mitä tosta mun Sonic Maximizerista/Marshallista lähtee, et siitä tulee sitä yläpäätä soundiin ihan tarpeeks. Et alkaa tuo Tone Zone seeprakuviolla lähentyä sydäntä. Dimebucker on hiukan hintava ja ehkä turhan scoopattu. Kaulamikkivaihtoehtoja onkin jo liikaa.. vetäydyn pohtimaan...

Edit: No niin, Thomannilta ois liian pitkä tilausaika tolla seepraTZ:lla, joten harkitsen sitten seepraEvolutionia. Ei kyllä nyt pitää mennä lähikaupasta kysymään hintoja, varmasti saa samoihin hintoihin ja nopeasti, jopa täällä Pohjois-Suomessa. Pitäköön Saksa mikkinsä.
Aki
26.03.2006 20:47:29

treble bleed kytkennän 1nF ja 51Kohm vastus sarjaan ja 230Kohm rinnan.
...
Särö kuulostaa nyt melko samalta puolenväliin jonka jälkeen alkaa vasta särön määrä vähentyä.

Jos haluat vaikutusta nopeammin volumea poisrullatessa, voit 230kohm vastuksen vaihtaa esim 470kohmiseksi. Tuo 51kohm on kyllä aika jännä arvo.

Mitä mikkeihin tulee, soitin eilisen keikan DiMarzion Steve's Specialilla (kaulassa Bluesbucker), ja särö-dydyt oli ponnekkaampia ja selkeämpiä kuin millään muulla kokeilemallani. Soundi ei silti ollut pistävä, ja rinnankytkennässä toimi strato-tyylisesti aivan hyvin. Upea mikki. JB:hen en tosin ole verrannut, vaikka sellainenkin hyllystä löytyy.

Tuo Bluesbucker sitten onkin mainio mikki. Soundi lähempänä P90:stä kuin paffia, ja puolitettuna paljon vahvempi kuin tyypillinen paf, eli paljon lähempänä yksikelaista. Soundi on toki paljon vähemmän paksu kuin PAF, mutta soundi oli erittäin hieno, eikä myöskään pistävä missään tilanteessa.
Zeni
26.03.2006 22:03:13
...

Jos haluat vaikutusta nopeammin volumea poisrullatessa, voit 230kohm vastuksen vaihtaa esim 470kohmiseksi. Tuo 51kohm on kyllä aika jännä arvo.

Ehkäpä tuota vaikutusta voisi hieman korostaa, ei tosin paljoa. Toi 51Kohm johtuu siitä että tilasin insinööriltä 220Kohm ja 47Kohm vastukset. 230Kohm oli lähellä tuota 220Kohm mutta mitään 47Kohmin vastusta paketissa ei ollut vaikka kaveri oli tunkenut parisen kymmentä vastusta sinne. Yhdistin sitten 35Kohm ja 16Kohm vastukset että sain edes lähelle 47Kohm.
pekurides
27.03.2006 21:47:20

voipi olla että jos kuumasta signaalista tykkäät ni evo liian kesy.
Kokeilin itse aikoinaan ibanezin artistiin (80-luvun japsivehkei) ja oli liian tehoton hevanderiin ja loppujen lopuksi rupesi X2N vasta avautumaan kunnolla:) (ja vähän liikaakin) (miun mielestä evo sopii pulttikaulaan.)

...että sain silloisesta setupista tarpeeksi hönkää irti ilman mitään lisähäiriötekijä buusteja.(pedaaleja ym.)

TZ varmaan noitten välissä, ja nyt sitten joku sanoo että ei haittaa ku saa vahvarista käännettyä lisää säröä nii ihan sama juttu,
niimpä niin:)
ja kun ruuvaat sitä gainia lisää ni kaiken maailman surinat, vinkumiset ja häiriöt kasvaa ja samalla dynamiikka heikkenee ja vieläkin on kesymmät saundit, että silleen! ...tämmöset siis omia kokemuksia ei absoluuttisia totuuksia:)
VIPMetal
27.03.2006 22:59:31

Joku täällä ehdotteli tota Evolutionia, et se ois JB:n ja TZ:n välimaastoon sijoittuva. Output siinä on 404, kun ToneZonessa on 375. Et pitäis siitä enemmän lähteä hönkää kuin mun RG:stä, josta lähtee ihan tarpeeks. Käytännössä nuo oli kuitenki ainoat seepran väriset Dimarziot mitä tähän hätään oli saatavilla. Ja kun Dimarzion sivutki suositteli sitä Lespaan niin uskalsin kokeilla. Alunperin mielestäni Steve Vai ja Les Paul ei oikein sopinu yhteen, mut pääsin sen yli =) Ja eiköhän nuo nämä originaalimikit voita kuitenkin. Ilmottelen sit miltä soundaa..
oiva tumpeloinen
28.03.2006 09:44:42
voipi olla että jos kuumasta signaalista tykkäät ni evo liian kesy.
Kokeilin itse aikoinaan ibanezin artistiin (80-luvun japsivehkei) ja oli liian tehoton hevanderiin ja loppujen lopuksi rupesi X2N vasta avautumaan kunnolla:) (ja vähän liikaakin) (miun mielestä evo sopii pulttikaulaan.)

...että sain silloisesta setupista tarpeeksi hönkää irti ilman mitään lisähäiriötekijä buusteja.(pedaaleja ym.)

TZ varmaan noitten välissä, ja nyt sitten joku sanoo että ei haittaa ku saa vahvarista käännettyä lisää säröä nii ihan sama juttu,
niimpä niin:)
ja kun ruuvaat sitä gainia lisää ni kaiken maailman surinat, vinkumiset ja häiriöt kasvaa ja samalla dynamiikka heikkenee ja vieläkin on kesymmät saundit, että silleen! ...tämmöset siis omia kokemuksia ei absoluuttisia totuuksia:)

Siis täh????

Siis sun mielestä Evo on liian kesy? Ja sit meinaat TZ:a tilalle, joka on ulostuloltaan kesympi??? Mulla ei kyllä ole koskaan ollut mitään valittamista Evon suhteen. Toimii kaikessa, ainakin kaikessa mitä mä vedän (musta ei jazzaria saanut millään).

X2N taas oli mun mielestä vähän mitäänsanomaton mikki. Hönkää kyllä riitti, mutta siinä se sitten jota kuinkin olikin. Ehkä mua enemmänkin vaivasi sen kanssa se, että mä en löytänyt sille mitään hyvää mikkiä pariksi kaulaan. Siinä oli niin kova hönkä, että kaikki mun mielestä hyvät valinnat karsiutui pois äänentasoerojen vuoksi. Toisaalta keskimikin kanssa se mun mielestä oli tosi hyvä (mä tykkään huomattavasti heikompitehoisesta keskimikistä).

Ja jos katsot TZ:an, Evon ja JB:n specsejä, niin jo niistä nopeasti huomaa, että Evo on kyllä noista se välimaasto.
VIPMetal
29.03.2006 09:41:01

No niin, tilasin sitten Thomaaniasta nuo mikit, ja tohon Air Nortoniin oli luvattu 2-5 päivää toimitusaika. No eiköhän sieltä tule tilausvahvistus, jossa toimitusaika tuntematon. Kyseltyäni saan vastaukseksi, että saattaa mennä muutamia viikkoja. Voi perse. Ei tainnu studiolle ehtiä vaihtaa mikkejä. Sapettaa. Ei auta.
pekurides
31.03.2006 01:51:46

hmm... olikohan mulla sitten evossa kytkennät ollu oikein ku ei se hönkiny tarpeeksi ja jääny semmonen kesy fiilis vai olisko ollu tonezonen "dramaattinen" eq ku se vaan on meikäläisellä aina potkinut kovimpaan.

Jep. X2N aika tyly ja karu:)

No pääasia että kaveri pääsee siitä orkkismikistä eroon ,näitähän kerkiää sitten koklailemaan maailman tappiin asti:)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)