Löytyiskö asiantuntevia neuvoja monitorien hankintaan. Mitä olis hyvä huomioida rokkibändin tarpeisiin joka ei aivan valtavaa lava volumea tarvitse (ihan totta :) Kokoonpano 2 voc+gtr, 1 voc+kb, bass ja rummut. Hankintaan menis koko paketti eli pöntöt, eq ja pääte. Harrastus touhua eli budjetti ei aivan valtava. Budjetti vois olla jotain seuraavaa: - kaapit 150 - 400€ / kpl - pääte 300 -500€ (vois olla käytettykin) - eq 150 - 250€ (vois olla käytettykin) Mitä merkkejä olis suosikkilistalla, varsinkin noiden kaappien osalta. Kiitos! |
Hotlicks 29.03.2006 13:50:56 | |
---|
Mitä merkkejä olis suosikkilistalla, varsinkin noiden kaappien osalta. Jos mennään passivisina, niin suosittelen testaamaan EV:n ZX1:n. Hintaa on alta 300,-/kpl ja meteliä lähtee monitorikäyttöön aivan tarpeeksi. Tehoa nuo syövät 200W/8ohm ja ovat sen verran herkät (94 dB 1W/1m), että tuuppaavat ihan kohtuudella ulospäin (123 dB max spl). Koko on pieni, ja kaiutin kevyt. Itse vaihdoin juuri vanhat sotaratsut, EV:n S200:t, noihin pienempiin ja ei ole tarvinnut katua. Toinen vaihtoehto on sitten ostaa aktiivit, niin ei tarvitse erikseen päätteitä. Tosin itseäni ei kiinnostanut nuo virtapiuhat lavalla, niin pitäydyin passiivisissa. KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS. |
Reddie 29.03.2006 21:03:14 (muokattu 29.03.2006 21:05:41) | |
---|
Monitori: JBL JRX112M, 380€ Pääte: Crown XLS-602, 699€ EQ: dbx 1231, 439€ Noi on noita listahintoja, mut aina oon itse ainakin saanu Studiotecistä halvemmalla. Tosta vois muotoilla viel vähän enemmän budjettiratkasun: Monitori: JBL JRX112M, 380€ Pääte: Crown XLS-402, 499€ EQ: dbx 231, 275€ Käytetyistä sitten vaan seulomaan tota huuto.nettiä tai Mnetin Toria. |
aimotuska 30.03.2006 08:14:24 | |
---|
Reddielle komppia. Yamahan SM-sarja ja HK Audion Linear 3 on myös varsin varteenotettavia vaihtoehtoja monitorikaappeina. My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice. |
mannisto 03.04.2006 21:39:31 | |
---|
Onko halvemmista HK:n kaapeista eli Powerworks -sarjasta mitään kokemuksia? Miten sitten esim. Wharfedalet? |
julle83 03.04.2006 22:36:57 | |
---|
mulla olis yksi ylimääräinen pari JBL Eon aktiivikaappeja myynnissä. Siinä on sulle kaappi, pääte ja pikku-EQ samassa paketissa! Toimii loistavasti niin PA-kaappina kuin monitorinakin. Kurkkaappa torille.. |
duane 03.04.2006 22:43:51 | |
---|
mulla olis yksi ylimääräinen pari JBL Eon aktiivikaappeja myynnissä. Siinä on sulle kaappi, pääte ja pikku-EQ samassa paketissa! Toimii loistavasti niin PA-kaappina kuin monitorinakin. Kurkkaappa torille.. kyllähän nuo monitorikäytössä vaatii ihka oikean eq:n, tuolla EON:in omalla ei paljoa kiertotaajuuksia bongailla... * - It's Allright |
Reddie 04.04.2006 02:05:56 | |
---|
EON on mun mielestä malliesimerkki siitä, miten kaappia ei pitäisi IKINÄ muotoilla. Sitä ei sopivasti mihinkään, ja jos on vähääkään pienempi lava niin auta armias! Nyt taisin kyl vähän pilata noita myyntipuheita, sori... ;) |
aimotuska 04.04.2006 08:55:20 | |
---|
Onko halvemmista HK:n kaapeista eli Powerworks -sarjasta mitään kokemuksia? Taitaa naapurissa olla parisen kappaletta powerworksin 12" monitoreita ja kuulemma melko (p)onnettomia ovat. My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice. |
duane 04.04.2006 12:32:09 | |
---|
EON on mun mielestä malliesimerkki siitä, miten kaappia ei pitäisi IKINÄ muotoilla. Sitä ei sopivasti mihinkään, ja jos on vähääkään pienempi lava niin auta armias! Nyt taisin kyl vähän pilata noita myyntipuheita, sori... ;) Joo, pikkulavoilla menee kyllä väistämättä tolpannokkaan lavan sivuille tohottamaan. Sitten kyllä toimii ihan kivasti... * - It's Allright |