Aihe: Levysleathers hihnat suomessa, kuka myy?
1
WBBC
27.03.2006 11:29:47
Wahi
27.03.2006 11:42:52
Omani ostin Helsingin DLX Musicista.
Mitä efektejä siinä jcm800 kompossa on valmiina? - Eräs mnettiläinen...
WBBC
27.03.2006 13:11:25
Kiitoos!
oiva tumpeloinen
27.03.2006 13:28:57
Muistaakseni niitä tuo maahan EM Nordic. Luulisi liikkeen kuin liikkeen niitä pyynnöstä tilaavan.
McNulty
27.03.2006 15:08:05
Muistaakseni niitä tuo maahan EM Nordic. Luulisi liikkeen kuin liikkeen niitä pyynnöstä tilaavan.

Kyllä... EM Nordicin tuonteja. DLX-musiikki myy samoin kuin moni muukin, mistä nyt vain EM:n kamoja voi tilailla/ostaa. Itselläni ei juuri muita remmejä olekaan kuin Levy's MSS1 (poislukien tuo itsetehty oranssinen pörrökarva-remmi - http://k-18.org/~tero/charvel.jpg)

Ehdottomasti parhaita remmejä mitä rahalla saa, en ole jäänyt kaipaamaan jotain 200e Ruokangas-nahkaremmiä. 61e tais olla listahinta tuolle MSS1.
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
Ville A.
27.03.2006 15:51:02
Soitinlaineella noita on myytävänä, mielestäni kohtuullinen valikoimakin..

Kertokaapa nyt tyhmälle, että mitä järkeä on maksaa kitarahihnasta yli 50€?:) Mä oon ainakin tähän mennessä vannonu TGI:n hihnoihin kun niissä on tuo hinta-laatusuhde kohdallaan omasta mielestäni.
Up and down that road in our worn out shoes, talkin' 'bout good things and singin' the blues
McNulty
27.03.2006 15:55:51
Soitinlaineella noita on myytävänä, mielestäni kohtuullinen valikoimakin..

Kertokaapa nyt tyhmälle, että mitä järkeä on maksaa kitarahihnasta yli 50€?:) Mä oon ainakin tähän mennessä vannonu TGI:n hihnoihin kun niissä on tuo hinta-laatusuhde kohdallaan omasta mielestäni.

No, minulle ainakin hihnan tulee olla nahkainen, riittävän leveä (jaksaa pitää ilta toisensa jälkeen Les Paulia sylissä) ja kestävä (siis isoisoisältä pojanpojanpojalle).

Nylonit on pois laskuista sen takia, että ne hiertää ja tekee niskaan ja minun vasemmassa olkapäässä olevalle luomelle kipeetä. Luistavat ja hiertävät, nicht gut. Ok, no sitten nahkahihna... halvimman keinonahkaisen saa jollain 20e, mutta yleensä ne on laadultaan ja kestoltaan vielä huonompia kuin nylonremmit. Kerran soitat vetisessä kelissä (ilmankosteus joku 98%) ja pistät keinonahkaisen remmin laukkuun pariksi päiväksi niin voilá. Halkeillut ja repeillyt, haisee pahalle... nicht gut.

Siispä, aitoa nahkaa, leveänä ja hieman pehmustettuna = yli 50€.

Mitä järkeä siis? No, laatu maksaa :)
Kuka mitenkin sen laadun sitten määrittelee, se on eri asia. Toiselle riittää Toyota Corolla, toiselle täytyy olla Mersu. Kitarakamoissa harvemmin kyse on puhtaasta järjestä :)
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
Aki
27.03.2006 23:13:38

Siispä, aitoa nahkaa, leveänä ja hieman pehmustettuna = yli 50€.
Olen itseni pakottanut tyytymään tollasiin 20-30€ nahkahihnoihin. Aitoa nahkaa tietty, keskileveitä viiva leveitä, ilman pehmusteita, ja ihan hyvin on kestäny, esim "Bull". Toi vähän kalliimpi "Fort Bryan" on rei'istään venyny, pitää olla aika varovainen sen kanssa.

Niin paljon kun jonkun tollasen hyvän haluaisinkin, tekee liian pahaa maksaa hihnasta noin paljoa.

Jännä yksityiskohta, siinä missä Levy's MSS3 maksaa 46€, samanlainen hihna joltain ihan halpavalmistajalta (muistaakseni Bull) maksaa yli 70€!
Fide
27.03.2006 23:24:58

Kun tästä nyt tuli nahkahihnojen ylistysketju, niin kannampa oman korteni kekoon.

Mulla on yksi lahjaksi saatu Fenderin pehmustettu leveä nahkahihna (poskettoman kallis, logo vissiin "maksaa") ja sitten mittatilaustyönä yhden vanhan suutarin tekemä vaalea nahkahihna. Jälkimmäinen on ihan poskettoman hyvä ja 15 vuoden jälkeen ominaisuudet on vaan parantunu =)))

Että jos ei meinaa hihnaansa hukata, niin laatu kannattaa. Mulla on Schallerin hihnalukot kiinni, niin kahdella hihnalla pärjää yleensä mainiosti, vaikka soittimia ois enemmänkin ja ei tartte huolestua reikien venymisestä.
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
kivi
28.03.2006 00:02:22 (muokattu 28.03.2006 00:06:13)
Kyllähän hihnoista maksaa, mutta kuka tekee kyllin pitkää hihnaa?

Mulla on joka kitaralle oma hihna, sellaista 50's-mallia eli mahdollisimman kapea nahkahihna ja olkapehmuste. Klondiken hihnoja on useampiakin, sellaisia lampaanvillapehmustettuja, ja viimeksi ostin uusille kitaroille Gretschin hihnaa. Ruuvaan hihnat kiinni, koska vaikka mulla on parissa kitarassa lukot ja osaan kyllä ruuvata ne oikein päin, mun mielestäni lukot on aina tyhmän näköiset ja hankalat käyttää. ja onhan joka kitarassa eri pituusvaatimus, viiden millin tarkkuudella on soittomukavuus siitä kiinni.

Mutta siis: kun ostan hihnaa, mun täytyy aina ostaa kaksi, ja jatkaa niistä yksi. Millään valmistajalla ei ole mukavan mittaisia hihnoja - enkä mä kuitenkaa kitaraa polvissa roikota. Armeijan kuormaremmit ovat olleet ratkaisu, mutta luulis, että joku ymmärtää tehdä kyllin pitkää hihnaa muutenkin, enhän mä sitä kitaraa sentään nilkoissa roikuta, mulla vain on pitkät kädet.

Ehdotuksia sopivaksi valmistajaksi? Tavoitteena on siis vähintään 160-170 cm pitkä hihna, ehdottomasti nahkaa, musta ja mahdollisimman kapea, olkatoppauksella.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
Niskamies
28.03.2006 00:06:06
Ehdotuksia sopivaksi valmistajaksi? Tavoitteena on siis vähintään 160-170 cm pitkä hihna, ehdottomasti musta ja mahdollisimman kapea, olkatoppauksella.

Töölön Suutaria on suositeltu bassopalstalla custom-hihnan tekijäksi.
More is more.
Tompsi
28.03.2006 00:08:01 (muokattu 28.03.2006 00:18:05)
Ehdotuksia sopivaksi valmistajaksi? Tavoitteena on siis vähintään 160-170 cm pitkä hihna, ehdottomasti musta ja mahdollisimman kapea, olkatoppauksella.

Itselläni on juurikin Levy's-merkkinen hihna joka kuuluu valmistajan ökyhintaisempiin (leveä, mustaa nahkaa, pehmeä kuin pehmeäpeppuisen vauvan peppu, pituutta riittää 185cm ihmisen polviin saakka) jonka voin sanoa olleen paras soittokamahankintani koskaan. Kyseisestä artikkelista on olemassa myös pari kymppiä halvempi versio joka oli ekstraleveyden sijaan tuollainen normaalin D'Addario/Fender-hihnan levyinen. Koitanpa kaivaa mallia internetin kätköistä.

EDIT: Se on tuo M7GG3 jonka omistan, M7GG taas on ohkumpi.

http://69.28.198.16/levys2006Straps … ages/GarmentLeatherStraps_Pg33.html
kivi
28.03.2006 00:09:36 (muokattu 28.03.2006 00:12:04)
Töölön Suutaria on suositeltu bassopalstalla custom-hihnan tekijäksi.

No, onhan se lähempänä kuin kuuluisampi kollegansa Jerusalemin Suutari.
:-)
Suutarinliikettä voisi tosissaan kokeilla, mutta toppauksen teko voi tulla kalliiksi. Leveä ja pehmeänahkainen hihna lienisi enemmän suutarin alaa, mutta leveät hihnat eivät ole mun juttuni.

joka oli ekstraleveyden sijaan tuollainen normaalin D'Addario/Fender-hihnan levyinen.

kiitos, mutta liian leveä. Tavoitteena on selvästi alle 2 cm leveä hihna
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Tompsi
28.03.2006 00:16:57

Hurjuutta, sanon minä. Ilmiselvää hurjuutta. ;)
kivi
28.03.2006 00:26:42
Hurjuutta, sanon minä. Ilmiselvää hurjuutta. ;)

Havaitse että niissä pitääpi olla olkapehmusteet, joiden läpi hihna pujotetaan.

Tyyli on köyhän perusoikeus, mainosti joku joskus.
Jake.e
28.03.2006 07:20:11

Repii kätes irti ku keikalla soitat :D.
http://www.youtube.com/watch?v=1R7k4c074UE&search=hauska
Pauli
28.03.2006 08:08:53

Ehdotuksia sopivaksi valmistajaksi? Tavoitteena on siis vähintään 160-170 cm pitkä hihna, ehdottomasti nahkaa, musta ja mahdollisimman kapea, olkatoppauksella.

Kun ensi kerran käyt Tukholmassa, niin katsoppa Halkansilla niiden omatekoisia vintagehihnoja, ne on ihan pikkusen tommosta fenderhihnaa leveämpiä, pehmustamattomalla olkatoppauksella, ihan hyvän tuntusta nahkaa. Mulla on tollanen missä on _Äärimmäisen_ siisti seeprakuvioinen olkatoppaus.

http://www.halkans.com/images/562straps.jpg

Hintakaan ei ollut paha muistaakseni alta 300 kruunua. En tiedä on noikaan sulle riittävän pitkiä, mutta mulle ne on reilusti tarpeeksi pitkiä, eikä mullaakan ihan opistokorkeudella kitara ole. Täytyis hakea pari lisää...

Ja jos hinnalla ei oikeesti ole väliä, niin noi Eldoradohihnat CustomShopissa on hyviä. Niitä saa ainakin kolmea eri pituutta. Noissa on ihan älyttömän paksu pehmustettu olkatoppaus, ei todella paina olkaa. Hintaa taisi halvimmallakin olla liki 100e.

Noihin Fenderin vitagehihnoihin meni luottamus kun yksi napsahti poikki kesken soiton.

Pauli
Pnctocn
28.03.2006 08:23:25
Kyllähän hihnoista maksaa, mutta kuka tekee kyllin pitkää hihnaa?

Itsellä ollut vähän sama ongelma. Tähänastinen ratkaisu on ollu teetetty lehmän-näköinen-nahkahihna ja puuvillainen? fenderi. Levysillä tosiaan hyvä mallisto, mutta mittaa saisi olla enemmälti. Liekkö suurimmalle osalle riittää lyhyempi hihna ja kustannukset pysyy kurissa kun ei tarvitse pitkistä paloista veistellä. Jos selkää on yhtään enemmän nousee kitara perushihnoilla navan yläpuolelle - vaikea ja väsyttävä soittoasento ja progekitaristi-habitus.
"Kaikki musiikki on paskaa, paitsi hevi ja metalli - ja ne vasta paskaa onkin"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)