Etuaste putket pitäis Fenderin Blues DeVilleen (212) vaihtaa. Pääteputkina Yellowjacketit + EL84:t. Suosituksia kuuntelen mieluusti kun ei ole mitään kummempia kokemuksia itsellä. Tähän saakka olen ostanut mitä on kaupasta ollut tarjolla. Nyt haluttais saada jotain jo hyväksi havaittua. Soittelen blues-rokkia ja säröt otan purkeista joten jotain semmoista pehmoista soundia kaipaan, ei missään nimessä terävää ja äkäistä säröä (marsu). Kun nuo pääteputket jo antaa hyvät törinät kun avaa masteria. Samalla pitäis hommata sopivampi volume-potikka kun tuo alkuperäinen on täysin hervoton säännöstelijä. Se on jo 2,5-asennossa liian isolla, eli säätövaraa on todella vähän. Ural Tonen kauppaanko tilaus vetämään, vai? Edit: Lisätään vielä, löytyykö Oulun lähettyviltä pätevää vahvistin huoltoa/korjaajaa? Yksi vaihtoehto ois teettää tuolle jo kunnon huolto, kun ikää on yli 10v, ei se varmaan ois pahitteeksi. - Rockin' in the evenin' when the sun goes down
Mean guitar, that's a swingin' old town
Rockin' and a-rollin' just a little while
Ain't got no rollin', ain't got no holdin'... |
Vastataan itse itselle, josko jotakuta kiinnostaa aihe. Eli tulipas ostettua DeVilleen etuputkiksi ElectroHarmonicsit (12AX7). Ensitestien perusteella ihan myönteinen vaikutelma. No, kuinkas muuten kun entiset oli jo tuhnut helistimet ;) Eli häiriötaso laski, kohinat ja helinät jäi pois. Säröpuolta tuli lisää jonkin verran. Mulla on tuo vahvistin siis 2*EL84 pääteputkilla, joten varsinkin Drive-kanava on erittäin vahvalla säröllä varustettu. Muistuttaa hieman Marshallin säröä, muttei ihan yhtä tiukkaa pörinää. Äänen sävy vain säröllä ei ole paras mahdollinen, joten mieluusti etupurkilla suorittaa särötyksen. Paikallinen hinta putkille oli 35€/3kpl. Ei mikään kilpailukykyinen hinta, mutta paikallistahan pitäää tukea aina kun voi. Vielä kun tuohon jaksais nuo input jakit vaihtaa laadukkaampiin ja volumepotikka semmoseksi että on muitakin vaihtoehtoja kun kiinni ja täysillä... - Rockin' in the evenin' when the sun goes down
Mean guitar, that's a swingin' old town
Rockin' and a-rollin' just a little while
Ain't got no rollin', ain't got no holdin'... |