Aihe: Ilman 1 | |
---|---|
![]() 26.03.2006 16:33:45 | |
Ilman Paloauton pillin ääni kaukaa kantautuu, kai jossain hätä on ja elämä kariutuu. Lapset luona leikkipuiston leikkii päivisin, kunnes illan tullen palaa perheisiin. Radiosta kuulin äsken hyviä uutisia, on maailma rauhaisa, ei enää sodita. On Irak erämaan hiekkaan hukkunut, New York autio, on ihmiset tajunnut. Että ilman kuuta taikka aurinkoa, täällä yksikään vois taivasalla asua. Ilman avaruuden tähtiverhoilua, kukaan täällä ei näe kulkea. On aamulehti luettu, jo moneen otteeseen, ei motiivia ole mennä töihin uudelleen. Koska tahdo en tulla, kotiin pimeään, ja niin selvään nähdä kaiken pois häipyvän. Siksi minä täällä yksin odotan, teidän palaavan, palaavan. Ilman avaruuden tähtiverhoilua, kukaan täällä ei näe pimeässä kulkea. Sillä ilman kuuta taikka aurinkoa, täällä yksikään vois asua. En mitään uskalla itselleni sanoa, miksi turhaan polttaisin muistot tulessa. En ymmärtää voi, että tie ykkönen, vei teidät luotani saattamattomiin. Mutta minä täällä yksin odotan, teidän palaavan, palaavan. Ilman avaruuden tähtiverhoilua, kukaan täällä ei näe pimeässä kulkea. Sillä ilman kuuta taikka aurinkoa, täällä yksikään vois asua. Unessa näin pienen enkelin lumihangella, oli sillä kasvot kauniit, lento haurasta ja, mulle lausui silloin: ”kyllä kaikki selviää, kun annat mulle tilaa sisälläsi hengittää.” Silloin minä tiesin teidän palaavan, sitä odotan, odotan. Ilman avaruuden tähtiverhoilua, kukaan täällä ei näe pimeässä kulkea. Sillä ilman kuuta taikka aurinkoa, täällä yksikään vois asua. 2x *** Kevyttä balladimaista iskelmää. Naura ongelmillesi. Niin kaikki muutkin tekevät. | |
![]() 26.03.2006 17:19:18 | |
Tää oli mun mielestä paras (jos sellasta adjektiivia nyt voi mistään taiteellisesta teoksesta käyttää) ja puhuttelevin teksti näistä mitä nyt postasit. Kaikissa on silti yritystä ja hyvää meininkiä! Oon tainnut ennenkin sanoa, että hyvä kun löytyy nuoria lyyrikoita, jotka kirjottaa muustakin kuin peikoista, piruista ja metallitotuudesta. Pari kohtaa tässä oli, jotka ei mulle auenneet. Esim. tuo "tie ykkönen". Ja "motiivi" on mun mielestä sellanen sana, joka ei oikein istu täntyyppiseen lyriikkaan. Mutta joka tapauksessa fiiliksiä herättävää zysteemiä. Hei, sinä! Oletko ihminen? Pidätkö Sielun Veljistä, Tuomari Nurmiosta, Nick Cavesta? Soitatko soitinta? Liity MURHALIIGAAN! Tsekkaa ilmoitus Wanted-palstalta! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1 * YSKÄ #2 | |
![]() 27.03.2006 16:38:05 | |
Pari kohtaa tässä oli, jotka ei mulle auenneet. Esim. tuo "tie ykkönen". Ja "motiivi" on mun mielestä sellanen sana, joka ei oikein istu täntyyppiseen lyriikkaan. Mutta joka tapauksessa fiiliksiä herättävää zysteemiä. Kiitoksia palautteesta! Noh, tie ykkönenhän on siis vähä niinku esim. vitostie tai kehä kolmonen! Oon kuitenki ite kyllästynyt kuulemaan aina Kehä IIIsta ym. niin käytössä siksi tie ykkönen ;) Motiivi.. Hmm.. Tuota en ole itse edes ajatellut :P Naura ongelmillesi. Niin kaikki muutkin tekevät. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)