Mika Antero 25.03.2006 18:20:39 | |
---|
Viimeinkin päästiin asiaan: Meidän tyttö luki Odysseyksen 1,5 vuotiaana, kirjoitti esseen Tsehovin novelleista kaksi kuukautta sitten ja opiskeli kontrapunktia jo synnytyssairaalassa. Nyt se näyttää tuolla järjestelevän astiakaappia uuteen uskoon. |
texjazz 25.03.2006 18:35:43 | |
---|
Viimeinkin päästiin asiaan: Meidän tyttö luki Odysseyksen 1,5 vuotiaana, kirjoitti esseen Tsehovin novelleista kaksi kuukautta sitten ja opiskeli kontrapunktia jo synnytyssairaalassa. Nyt se näyttää tuolla järjestelevän astiakaappia uuteen uskoon. Tälläiset lapset ovat nykyään jo aika tavallisia, joskin Edgar Varésen kokeellinen musiikki ja sen analysointi tuottaa alle kaksivuotiailla hieman vielä vaikeuksia. Kehityspsykologien mukaan tämäkin ongelma poistunee muutaman vuoden kuluessa! Eikö meistä vanhemmista jokainen ole nähnyt omassa lapsessaan joskus neron piirteitä? Surullisilla talonmiehillä on melankolia. Ja kohta on syksy. |
kivi 25.03.2006 19:00:45 | |
---|
Eikö meistä vanhemmista jokainen ole nähnyt omassa lapsessaan joskus neron piirteitä? Pah, jopa mun molemmat kissat soittaa sujuvasti bassoa ja kitaraa, minkä lisäksi toinen niistä kirjoittaa tietokoneella pitkiä tarinoita ja suorittaa myös internet-tiedonhakua sellaisilla tavallisilla hakusanoilla kuin "hgfgfgfgfgfgf" ja "ijjjjjjjjjjjjjjj", ja toinen maalaa tauluja niin kaksi- kuin nelitassutekniikalla sekä harrastaa origamien taittelua. |
Mika Antero 25.03.2006 19:05:24 | |
---|
Ilmeisesti ympäristö vaikuttaa myös kissoihin, meidän elukan suurimmat taiteelliset saavutukset ovat sohvakaluston tuhoaminen ja tyynyn pitäminen tyttöystävänä. Mutta on se mahottoman älykäs silti. |
Kaake 25.03.2006 19:07:46 | |
---|
No väärinhän se meni Tre Kronor Basar Klubb, medlem #2
|
kivi 25.03.2006 19:11:58 | |
---|
|
Kaake 25.03.2006 19:16:11 | |
---|
Peilit ja siimat näkyy! :-) No kato vaikka dadaaminen sujuukin jo niin samaa ei voi sanoa istumisesta. Mutta onhan lapsia toki "tuettava" harrastuksissa Olisikohan tuo värikäs perhonen monitorissa kuitenkin se kiinnostavin asia? Taktinen veto, ehkä. No väärinhän se meni Tre Kronor Basar Klubb, medlem #2
|
Ukko 25.03.2006 20:02:09 (muokattu 25.03.2006 20:06:12) | |
---|
Viimeinkin päästiin asiaan: Meidän tyttö luki Odysseyksen 1,5 vuotiaana, kirjoitti esseen Tsehovin novelleista kaksi kuukautta sitten ja opiskeli kontrapunktia jo synnytyssairaalassa. Nyt se näyttää tuolla järjestelevän astiakaappia uuteen uskoon. No jo on lahjakas. Meidän tyttö oppi lukemaan vasta koulussa. Mutta valehtelematta osas liikkua nettisivuilla eli käytellä hiirtä kaksi ja puolivuotiaana. Eli lukea ei siis osannut. Kyse ei ole "neroudesta" vaan siitä että lapsi kasvaa tietyssä ympäristössä ja oppii aika varhain käyttämään aikansa mukaista tekniikkaa hyväkseen. Jos tämänpäivän lapset joutuisivat 70-luvulle, taitaisivat he olla aika avuttomia jonkin aikaa. Ei kännyköitä, ei tietokoneita, ei piirrettyjä telkasta samalla tahdilla kuin nykyään jne.... |
kivi 25.03.2006 20:13:40 | |
---|
No jo on lahjakas. Meidän tyttö oppi lukemaan vasta koulussa. Mutta valehtelematta osas liikkua nettisivuilla eli käytellä hiirtä kaksi ja puolivuotiaana. Eli lukea ei siis osannut. Kyse ei ole "neroudesta" vaan siitä että lapsi kasvaa tietyssä ympäristössä ja oppii aika varhain käyttämään aikansa mukaista tekniikkaa hyväkseen. Jos tämänpäivän lapset joutuisivat 70-luvulle, taitaisivat he olla aika avuttomia jonkin aikaa. Ei kännyköitä, ei tietokoneita, ei piirrettyjä telkasta samalla tahdilla kuin nykyään jne.... Jep, naapurin 12-vuotias tyttö tuli käymään uteliaisuusvierailulla mökillä, ja näki pöydällä kirjoituskoneen. Meni siihen sitten naputtelemaan tekstiä, ja kysyi hetken kuluttua: "Mistä tää lähetetään?" -"Siis, ei sitä lähetetä mistään, se on siinä." -"Miks kukaan haluais kirjoittaa tekstiä mikä ei mene minnekään?" Niin, mitäs tuohon sanot... |
M-Juhana 25.03.2006 20:14:32 | |
---|
RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo- |
M-Juhana 25.03.2006 20:15:48 | |
---|
No jo on lahjakas. Meidän tyttö oppi lukemaan vasta koulussa. Mutta valehtelematta osas liikkua nettisivuilla eli käytellä hiirtä kaksi ja puolivuotiaana. Eli lukea ei siis osannut. Kyse ei ole "neroudesta" vaan siitä että lapsi kasvaa tietyssä ympäristössä ja oppii aika varhain käyttämään aikansa mukaista tekniikkaa hyväkseen. Jos tämänpäivän lapset joutuisivat 70-luvulle, taitaisivat he olla aika avuttomia jonkin aikaa. Ei kännyköitä, ei tietokoneita, ei piirrettyjä telkasta samalla tahdilla kuin nykyään jne.... Meilläkin toi kuopus on oppinut , kun vieressä seuraa isompien sisarusten puuhaa. Jonkinlainen valokuvamuisti tjsp.... RR4E toivoisi olevansa yhtä lahjakas piirtäjä kuin minä, mutta sen sijaan hänelle on suotu lentämisen lahja -Tetsuo- |
zekeode 25.03.2006 20:52:24 | |
---|
Oi niitä aikoja, kun kavereilta lainattiin c-kasetteja ja niitä kopioitiin ties montako kierrosta. Kyllä ne Skid Rowit ja Gunnarit kuulosti niiltä niin pirun hyviltä. Joululahjaksikin kun sain toivomani Alice Cooperin LP:n sijasta jotain vitun Cliftersiä, niin meinasi kyllä itku päästä. Tuskin olin ainoa lapsi, joka ei saanu viikkorahaa, jolla niitä levyjä olis voitu ostella. Turhaa tilitystä :D And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert. |
Gypsy 25.03.2006 21:13:27 | |
---|
Jos ne haluaa pitää poissa warettamisesta, niin ei mikään eMule ym. ohjelmien poistaminen pelkästään auta. Varsinkaan jos niitten antaa istua jossain irkissä mitä muistaakseni ihan järjetön määrä nykynuorisosta harrastaa. Siellä on waretuskanavat ja oikeen hakukoneet ja kaikki. |
Jani The Rock 25.03.2006 21:21:45 | |
---|
Tuo meiänki Pitko osas jo puolvuotiaana haukkua postinkantajaa. Ja vuoden vanhana se koitti harrastaa seksiä iskän tohvelin kanssa. Hei, sinä! Oletko ihminen? Pidätkö Sielun Veljistä, Tuomari Nurmiosta, Nick Cavesta? Soitatko soitinta? Liity MURHALIIGAAN! Tsekkaa ilmoitus Wanted-palstalta! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1 * YSKÄ #2 |
möhköfanttimies 25.03.2006 21:49:00 | |
---|
Tuo meiänki Pitko osas jo puolvuotiaana haukkua postinkantajaa. Ja vuoden vanhana se koitti harrastaa seksiä iskän tohvelin kanssa. Nyt ku joku luulis, että puhut lapsista. :D Siis ihmislapsista.. I Love Bush!
(pussy not the president) |
texjazz 25.03.2006 23:47:26 | |
---|
Pah, jopa mun molemmat kissat soittaa sujuvasti bassoa ja kitaraa, minkä lisäksi toinen niistä kirjoittaa tietokoneella pitkiä tarinoita ja suorittaa myös internet-tiedonhakua sellaisilla tavallisilla hakusanoilla kuin "hgfgfgfgfgfgf" ja "ijjjjjjjjjjjjjjj", ja toinen maalaa tauluja niin kaksi- kuin nelitassutekniikalla sekä harrastaa origamien taittelua. Meillä taas ovat keskittyneet taas lähinnä lepäilyyn ja karvojen levittyleen. Molemmat. Toinen tosin myönsi, että joutuu elämään keskinkertaisuuksien keskellä... Me myönsimme. Surullisilla talonmiehillä on melankolia. Ja kohta on syksy. |
Mika Antero 26.03.2006 08:56:18 (muokattu 26.03.2006 10:25:07) | |
---|
No jo on lahjakas. Jos nyt ihan totta puhutaan, niin tuosta viestistäni totta oli ainoastaan astiakaapin järjestely, kuten lasten kanssa tekemisissä olevat varmaan jo arvasivatkin. Kirjoitin kehuskeluni siksi, että olen tässä parin vuoden aikana saanut jokseenkin tarpeekseni tuoreiden ja vähän kokeneempienkin vanhempien mahdottomasta kilpailuvietistä lastensa suhteen. Joillain (en tarkoita sinua Ukko, enkä muitakaan tähän ketjuun kirjoittaneita) tuntuu olevan aivan hirmuinen hätä saada lapsensa oppimaan mahdollisimman aikaisin kaikki tiedot ja taidot, ainakin aikaisemmin pitää oppia kuin naapurin kakara. Melkein aina kun tapaan muita vanhempia tai sukulaisia yms. ensimmäiset kysymykset ja kommentit ovat "joko teidän lapsi osaa sitä ja tätä, milloin teidän lapsi oppi sen ja sen, meidän lapsi teki sitä ja tätä jo puolivuotiaana, me olemme käyttäneet lastamme siellä ja täällä jo pariviikkoisesta" jne. ja loputtomasti jne. Vertailu on kovempaa kuin missikisoissa. Jos minä kerron meitin tytölle tulleen ensimmäisen hampaan tulee kuittaus välittömästi: "Voi veikkosta, meidän pojalla oli hampaat suussa jo syntyessään." No joo, näinhän se menee. Itse olen tietoisesti pyrkinyt eroon tuosta vertailusta, antaa tytön kehittyä just siinä tahdissa kuin hänelle itselleen sopii. Mutta valehtelematta osas liikkua nettisivuilla eli käytellä hiirtä kaksi ja puolivuotiaana. En minä tätä epäile. Aivan uskomattomia matkijoitahan nämä tuntuvat olevan. Minä olen sen verran vanhanaikainen/tyhmä (yliviivaa tarpeeton), että yritän pitää penskan erossa tietokoneesta niin pitkään kuin mahdollista. Eli tuskin kovinkaan kauan enää... |
Veikko 26.03.2006 11:40:52 (muokattu 26.03.2006 11:42:10) | |
---|
Meidän viisivuotias kertoi taannoin, että käärmeet eivät voi piereskellä, koska niillä ei ole takapuolta. Tietokonetta tenava osaa käyttää melki paremmin kuin äitensä. Edit: lisäys I'm shufflin' thru the Tampere sand,
but my head's in Mississippi. |
Minä olen sen verran vanhanaikainen/tyhmä (yliviivaa tarpeeton), että yritän pitää penskan erossa tietokoneesta niin pitkään kuin mahdollista. allekirjoitan tuon kasvatusmetodin, sama homma TV:n kanssa. Ei makeaa mahatäydeltä ja tietokonehan on ennenkaikkea työväline. |
texjazz 26.03.2006 13:22:51 | |
---|
Lasten kasvattaminen on niin haastavaa, että siitä voi saada myös haasteen. Kuten tässä kotitalousopettajajutussa, jossa opelta syystä tai toisesta oli palanut käämit ja hän oli heittänyt veitsellä johonkin päin. Lehtitiedon mukaan oppilas harkitsee oikeustoimia. Teko nyt ei varmasti ollut oikein, mutta kuinka paljon oppilaat olivat vedättäneet/kiusanneet tms. opettajaa, jää aina tiedoista puuttumaan. Surullisilla talonmiehillä on melankolia. Ja kohta on syksy. |