hantomp 26.03.2006 12:23:10 (muokattu 26.03.2006 12:39:59) | |
---|
tunteeko kukaan www.guitar24.de kitarakauppaa? lienee saksalainen. Onko sieltä turvallista ostaa? Ajattelin hankkia resonaattorikitaran, jotka suomen hintoihin nähden ovat sikahalpoja. |
hmm, guitar.24.de Taitaa puljun johtaja olla jack bauer. |
Härski 26.03.2006 12:44:18 | |
---|
Tilasinpa '57 vintage straton. Sattuipa käymään näin: Kyselin, että onko tätä myynnissä ja sitä oli varastossa, ihan oikean värisenäkin. Laitoin tilauksen vetämään ja sain maksutiedot, joiden kanssa lampsin pankkiin ja maksaa täräytin sen pois. Kotona huomasin, notta helvetti, viitenumero jäi matkasta. Otin s-postilla yhteyttä ja mitään ongelmaa ei pitänyt olla. Mitään ei kuitenkaan kuulunut koko asiasta ja aloin hieman riemastua siinä. Laitoin postia, notta mikä on meininki. Olivat 16.02. laittaneet sen tulemaan ja 21.02. soitti UPSin kaveri, että ois pakettia tarjolla. Sormet kihelmöiden ja kainalot hioten avasin pakettin ja siellä se oli: erittäin päheä keissi! Avasin keissin ja olin juosta seinästä läpi: Olivat lähettäneet '62 vintage straton. EI NÄIN! Voi perseen suti! Soitin saksaan ja kerroin asiasta jolloin puhelimen toisessa päässä nahkaan sonnustautunut viiksiniekka oli tukehtua bratwurstiin, kun kuuli uutisen. "Jes, vii vil sent juu ö rait van..." Odottelin reilun viikon kirjettä Saksasta, jossa oli UPSin rahtikirja, jolla sain sen lähetettyä takaisin. Meni reilu viikko, kun sain tietää, että (oikea) paketti on matkalla tänne. Ja viikon päästä sain sen vihdoin ja viimein. Kevyet mullat päälle kuukausi meni koko ruljanssissa. Että siltä pohjalta... |
Jonte 26.03.2006 21:01:36 | |
---|
tunteeko kukaan www.guitar24.de kitarakauppaa? lienee saksalainen. Onko sieltä turvallista ostaa? Ajattelin hankkia resonaattorikitaran, jotka suomen hintoihin nähden ovat sikahalpoja. Saatat saada sieltä kitaran parikymmentä euroa halvemmalla kuin jostakin muusta saksalaisesta liikkeestä, dobrosta en sitten tiedä kun se on vähän spesiaali. Kitara, jonka saat, tulee sitten kun ehtii ja on joko hyvä, kohtalainen tai huono. Jos tilaat Thomannilta, voit samaten saada hyvän, kohtalaisen tai huonon vempeleen. MUTTA T-kaupan posti tulee reilussa viikossa, siellä on suomenkielisiä vastapelureita ja takuuehdot ovat erittäin hyvät. Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois". |
Aki 26.03.2006 21:11:19 | |
---|
Suomessa myytävistä kitaroista on sellaset yksilöt karsittu seasta (huollettu kuntoon), joissa puut eivät Suomen ilmastoa kestä. Harvoinhan mitään ihan erityisiä warppauksia uutena on, mutta säätelyyn saattaa ekojen viikkojen aikana mennä tavallista enemmän aikaa. |
goose 26.03.2006 21:18:23 | |
---|
Tilasinpa '57 vintage straton. Sattuipa käymään näin: Olisit vaan ottanu Morgainen ;). Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa.. |
Härski 26.03.2006 21:27:15 | |
---|
Olisit vaan ottanu Morgainen ;). Niin ois pitäny. Mut aattelin, et se ol männy. |
Kuha 26.03.2006 22:51:10 | |
---|
tunteeko kukaan www.guitar24.de kitarakauppaa? Tilasin sieltä toista kuukautta sitten JV straton. Kysyin ennen tilausta löytyykö heiltä ko. keppiä varastosta heti toimitukseen. Vastaus: "löytyy varastosta". No, maksusta oli kulunut reilusti yli kuukauden päivät ja keppiä ei kuulu. Soittaa kilautin sinne (nää veijarit ei tunnetusti meileihin vastaa). Nyt tulikin vastaus, että kitaraa ei ole varastossa, _ehkä_ 6-10 viikon päästä on. Joopati joo. Eli kannattaa varautua pitkähköihin toimitusaikoihin jos täältä tilailette. Muistakaa venytellä. |
MusaMasa 27.03.2006 10:19:44 | |
---|
tunteeko kukaan www.guitar24.de kitarakauppaa? lienee saksalainen. Onko sieltä turvallista ostaa? Ajattelin hankkia resonaattorikitaran, jotka suomen hintoihin nähden ovat sikahalpoja. Itse olen tilannut Gibsonit Thomannilta ja Englannista (coda-music.com) Homma on toiminut vaalan hienosti. Ne lähettivät laskun e-mailina jonka tulostin ja vein pankkiin. Kaikki tarvittavat tiedot oli kirjattu tarkasti ja summa näkyi 3-4 vrk:n päästä niiden tilillä. Kitara lähti suomeen ja se vei 5 vrk. Kitara oli oikea, ehjä ja säästöä tuli viimeksi 1050€ suomen ovh hintoihn nähden!!! Tietysti suomen kauppiaat keksivät kaikenlaisia "suuria riskejä". Minun kohdalla homma on toiminut hyvin. Lähetin tarkat tiedot yms. ja postissa tuli se mitä olin tilannut! Ei ne siellä "ulkomailla" kohella yhtään enempää kuin täällä suomessakaan! Et silleen... |
Ocean Boulevard 27.03.2006 11:55:34 | |
---|
Soittaa kilautin sinne (nää veijarit ei tunnetusti meileihin vastaa) Toista on Thomannilla, josta vastaus meiliin pamahtaa tunnin parin sisällä. Ainakin näin tapahtui meikäläisen kohdalla, kun jouduin selvittelemään pientä hässäkkää. Plussa Thomannille nopeista meilivastauksista, mutta miinusta huolimattomasta etukäteislaskutuksesta, jonka vuoksi jouduin suorittamaan täydennysmaksun. Tilauksen kanssa tuhriintui lähes kuukauden päivät. Kitarasta ei tosin ollut kyse vaan pikkusälästä, jota kyllä sieti odottaa. |
McNulty 27.03.2006 12:22:04 (muokattu 27.03.2006 12:30:10) | |
---|
Olisit vaan ottanu Morgainen ;). Mistä nuit saa? :) Minua on alkanut himoittamaan perinnehenkinen Strato 3xSC-mikityksellä noiden superstrattien kaveriksi. Olen jopa harkinnut että teettäisin Finlandia Instrumentsilla perinnettä noiden LePakoiden kaveriksi... PS. myös warmoth käynyt mielessä... "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
goose 27.03.2006 13:16:53 | |
---|
Mistä nuit saa? Multa vois vielä saada yhden... Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa.. |
P-Nut 27.03.2006 13:46:36 | |
---|
PS. myös warmoth käynyt mielessä... Samaa olen itsekin miettinyt kun tuo euro on niin makeissa luvuissa dollariin nähden niin nuo toimitukset ja muut eivät enää vie niin hirveitä summia kuin muutamia vuosia sitten. Onhan tuota Warmothia muutenkin kehuttu aikalailla, että jos tuolta oman Customin tilaisi niin tuskinpa mitään isompaa pettymystä seuraisi...toivottavasti. VIP-mallinen PRS-kopio tai HSS-strato olisi niiiiiiiin bueno eikä hinta olisi todellakaan paha jos miettisi millaisen hinnan saisi pulittaa esim. Fenderin vastaavasta. Damn, that's a fine pile of duckshit :] |
Tietysti Pauligin 27.03.2006 14:50:56 (muokattu 27.03.2006 14:52:28) | |
---|
tunteeko kukaan www.guitar24.de kitarakauppaa? lienee saksalainen. Onko sieltä turvallista ostaa? Ajattelin hankkia resonaattorikitaran, jotka suomen hintoihin nähden ovat sikahalpoja. Kyseisestä puljusta en osaa sanoa, monet sitä kyllä tuntuu käyttävän. Thomannista taas sen verran (vain omia kokemuksia) että aina paketti on ollut ajallaan, oikeat kamat sisässä ja kaikki ok. Onglemia ei lähipiirissä ole ilmaantunut ko. puljun kanssa. Ja ilmeisestikkin heillä takuuehdot yms. kaikki pelaa sekaannusten sattuessa. Monet t-kauppaa parjaavat, itse en. Ihan vain omien ja lähipiirin kokemusten perusteella. E: Semmonen lisäys että kaikki ei ole aina Saksassa halvempaa. Tiedustelua, tutkimista ja tinkimistä, niin hyvin voi Suomestakin löytyä halvemmallakin. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |