Aihe: syrjä hyppy 1 | |
---|---|
![]() 14.03.2006 15:13:24 | |
astuisitko syrjään jos tänä yönä jään, harhamaahan kanssa sun vain sinut saisin lähtemään muistaisitko jälkeen tämän/ kaiken muun, olisitko vieras joka menneisyyden varjoon takertuu? ------ minä astun sivummalle, sanon "tilaa tähän teen" voit tulla peremmälle, tai voit jäädä eteiseen. Minä astun sivummalle ymmärtäen tilanteen. Sinä katsot astumatta. Minä otan askeleen.. siirtyen syrjään- -------- uskoisitko tunteen, jos tuntisin sinut paremmin kuin itseni jos ääneen puhuisin olisitko hiljaa, kun toivotaan, ettei liian luja ääni voisi aikaa musertaa.. ----- Minä astun sivummalle sanon "tiedät minne meen" sä voit astuu peremmälle, vaikka tiedät tilanteen sinä seisot eteisessä, astut yhden askeleen. sinä jäät ja minä lähden niin se menee edelleen. ----- vaihtaisitko paikkaa, niin`kuin tehty on, muistaisitko kaiken, vaikka ristiin kirjoitin tuntematon tahtoisitko jälkeen kaiken yrittää, vaikka ristiin vievät matkat eivät anna selvyyttään.. Minä astun sivummalle sanon " tilaa sulle teen" voit jäädä tai voit lähteä ymmärtäen tilanteen sinä seisot eteisessä siitä ohi kävellen, en katsomatta taakseni voi nähdä, teitkö sen.. vain siirryn syrjään.. Tatta the orginal Grazy Mama | |
![]() 15.03.2006 19:35:33 | |
Ensimmäinen moite. Otsikon yhdyssanavirhe. Kesti kauan, ennen kuin uskalsin avata koko ketjun. Pelotti kovasti tuon otsakkeen virheen takia. Ja suotta, teksti kun on varsin pätevä. Eli koita välttää tuollaisia ikäviä mokia, koska saatat menettää monta kommenttia... harhamaahan kanssa sun Tämän muokkaisin muotoon "kanssasi". Näyttäisi ainakin paperilta minun makuuni paremmalta. Muuten ensimmäinen säkeistö oli oikein kelvollinen. muistaisitko jälkeen tämän/ kaiken muun, olisitko vieras joka menneisyyden varjoon takertuu? Toimii. minä astun sivummalle, sanon "tilaa tähän teen" voit tulla peremmälle, tai voit jäädä eteiseen. Olisiko parempi, jos tuo 2. rivi olisi muodossa "tähän tilaa teen"? Ei kuulosta silloin niin töksähtävältä, kuin tuo nykyinen käänteisine sanajärjestyksineen. Minä astun sivummalle ymmärtäen tilanteen. Sinä katsot astumatta. Minä otan askeleen.. Viimeisessä rivissä tulee ainakin minun makuuni ikävää minä... minä... -toistoa. Mitenkäs, jos viimeinen rivi olisi muodossa "Otan jälleen askeleen"? Välttäisi tuota toistoa. uskoisitko tunteen, jos tuntisin sinut paremmin kuin itseni jos ääneen puhuisin Toimii hyvin olisitko hiljaa, kun toivotaan, ettei liian luja ääni voisi aikaa musertaa.. Hyvä. ----- Minä astun sivummalle sanon "tiedät minne meen" sä voit astuu peremmälle, vaikka tiedät tilanteen Nämä on aina makuasioita, mutta itse en noista "mä"- tai "sä" -jutuista oikein tykkää. Puhekieli puhekielenä, mutta tällaisissa taiteellisemmissa lyriikoissa niiden käyttö ei oikein toimi. Muuttaisin tuon kolmosrivin esimerkiksi: "Astua voit peremmälle"-muotoon. sinä seisot eteisessä, astut yhden askeleen. sinä jäät ja minä lähden niin se menee edelleen. Muuten erittäin hyvä, mutta tuo "menee" jotenkin tökkii. Ehkä tuo "Niin se menee" on taas hieman puhekielinen lause tähän. Olisiko esim. "jatkuu" parempi? vaihtaisitko paikkaa, niin`kuin tehty on, muistaisitko kaiken, vaikka ristiin kirjoitin tuntematon Hyvä. Erittäin hyvä. tahtoisitko jälkeen kaiken yrittää, vaikka ristiin vievät matkat eivät anna selvyyttään.. Kuten myös. Minä astun sivummalle sanon " tilaa sulle teen" voit jäädä tai voit lähteä ymmärtäen tilanteen Ei valittamista. Tuossa tuo puhekielisyys taas toimii hyvin, kun kyseessä on ns. repliikki. sinä seisot eteisessä siitä ohi kävellen, en katsomatta taakseni voi nähdä, teitkö sen.. Tämä ehkä jotenkin tökkii. En vaan oikein keksi, miten muuttaisin tätä. Noh, nuo olivat vain meikäläisen heittoja, miten muokkaisin sinuna tuota tekstiä. Joka tapauksessa se oli tällaisenaankin erittäin hyvä tekele ja taitaa laulettuna toimia vieläkin paremmin. Nuo korjausehdotukseni eivät varmaan edes toimisi lauletussa versiossa... | |
![]() 19.03.2006 08:40:58 | |
Sen kummemmin "yhdys sana virheisiin" takertumatta totean, että tykkään tekstistä. Kaiken voi kirjoittaa halutessaan puhtaaksi. Sisältö on mulle tärkein. Peilaakohan tää teksti kenties jollakin tavalla himmeää läpinäkyvän hengittävän oman kolmena vaeltavan kuvan sisältä kumpuavaa unexplainable cross-argumentointia;) | |
![]() 26.03.2006 11:54:09 | |
Sen kummemmin "yhdys sana virheisiin" takertumatta totean, että tykkään tekstistä. Kaiken voi kirjoittaa halutessaan puhtaaksi. Sisältö on mulle tärkein. Peilaakohan tää teksti kenties jollakin tavalla himmeää läpinäkyvän hengittävän oman kolmena vaeltavan kuvan sisältä kumpuavaa unexplainable cross-argumentointia;) ---------------------------------------------------------------------------- - grazy maman tribletroubleunexspressplainable poem.... :) -telemaniacaccident- -Ikuinen kirjoitus-asu pulmatiikka.... biisihän ei kerro SYRJÄHYPYSTÄ, vaan SYRJÄ HYPYSTÄ.... - tilan antamisesta toiselle.... henkisesti, fyysisesti ja sielullisesti :) Tatta the orginal Grazy Mama | |
![]() 26.03.2006 18:09:23 | |
-Ikuinen kirjoitus-asu pulmatiikka.... biisihän ei kerro SYRJÄHYPYSTÄ, vaan SYRJÄ HYPYSTÄ.... - tilan antamisesta toiselle.... henkisesti, fyysisesti ja sielullisesti :) Olisiko sitten syrjä-hyppy sopivampi kirjoitusasu? :) | |
![]() 26.03.2006 20:09:53 | |
Syrjään hyppy? Toivottavasti tämä nyt ei aiheuta mitään Eppu Normaali-vitsien ryöppyä..=) Elämä on kurjaa ja juuri kun nostat päätäsi paskasta, vetää piru viikatteella | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)