Aihe: Laulu ja mieliala
1
persjalka
22.03.2006 21:31:57
Suoraan asiaan. Olen ollut vuosikaudet masentunut lievästä alakulosta kuukausia jatkuneeseen mustuuteen ja musiikin tekeminen on ollut vaikeaa ellei mahdotona. Kun ei ollut muita tunteita kuin hätääntynyt alakulo, ei ollut musiikkia. Oma fysiikka tuntui pahalle eikä ollut tarinoita mitä kertoa.

Nyt olen kömpimässä tolpilleni tässä(kin) suhteessa. Laulu alkaa taas maistua, ja mikä ihmeellisintä, äänikin soi jo aivan toisin. Suunnittelen keskeytyneiden musiikkiopintojen jatkumista muiden opintojen rinnalla, pitäähän maailmassa olla myös lystiä.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Onko maassa masentuneita laulajia?
UnledWire
23.03.2006 09:06:19
No toihan nyt on mulle ainakin arkipäivää...Aika syvällä menee oikeastaan päivästä toiseen. Jotenkin kuitenkin saa ulos itsestään tekstejä ja melodioita. Oikeastaan tässä alakulossa tulee yritettyä tappaa itsensä "työllä" laulun suhteen ja on aika kohtuuton itselleen sitä kautta.
Tuskassa on aina joku ihmeellinen vastavoima, joka raahaa eteenpäin vaikka haluaisi lopettaa ihan kaiken. Outo tunne ja outo maailma.
Jatka ihmeessä musiikkia ja väännä eteenpäin. Hemmetillistä on olla tekemättä, tekemättömyys saa minut toisinaan tuntemaan syyllisyyttä, etten jaksa tehdä mitään muuta kuin ajatella sävelien kulkua. Mulla musiikki on todellinen pako hemmetin tylsää persoonaani piiloon. Musiikissa on kuin omassa pään sisäisessä "huvipuistossa" vuoristoradalla, jossa ei kiinnosta kuin testailla erilaisia laitteita ja kieputtimeia. Eikä näistä tuntemuksista mitää valtavaa yleistystä tule löytymään...mä koen nyt tän näin.
Tsemppi ei oikein masennukseen auta,,,se on vähän sellainen oma juttu joka jotenkin hoituu. Kai ? Ehkä ? Joskus ?
valje
23.03.2006 10:21:10

Kokemusta on, tosin jossain vaiheessa kaikki masennus ja ahdistus alkoi kanavoitua musiikkiin tehokkaasti ja nyt masennun, jos en pääse tekemään musiikkia, olen flunssassa ja ääni pois tms. Toisaalta tuo tunteiden purkaminen musiikkiin vaatii vähän itseanalyysia, sukeltamista oman pään sisään ja selvittämistä, mistä oikeastaan on kyse ja toisaalta rohkeutta että haluaa ottaa selvää ja näkee omat heikkoutensa... Mutta siihen helpompaan hetkeen kannattaa tarttua, koskaan ei tiedä mitä seuraa. Eli yksikin parempi päivä kannattaa hyödyntää, koska silloin voi löytyä sitten se juttu mikä helpottaa niitä huonompiakin.
*Singers -blind, ignorant beasts of habit* -Boethius (475-524)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)