isokasi 22.03.2006 21:41:52 | |
---|
No Way Out.......... |
Bee-äf 23.03.2006 09:16:59 | |
---|
Musiikillinen nero ja musiikillinen vaikuttaja ei välttämättä ole sama asia.Mulla ei ole yhtään Nirvana -levyä ,mutta kuurohan semmosen täytyy olla joka ei Nirvanan vaikutusta huomaa. Avaudun varmaan eka kerran elämässäni Cobainista: Olihan se mun mielestä loistobändi, mutta: Lähes jokainen Nirvanalta vaikutteita ottanut bändi on vitun paska. Nirvana on mun korvissani tyypillinen 80-luvun jenkki-indie-punk-bändi, eikä lähellekään paras. Kuunnelkaa Wipersia, Mission of Burmaa, Bad Brainsia, alkuaikojen Replacementsia ja Hüsker Düta, Dinosaur Jr:a, Pixiesia.. Nää kaikki ovat niitä bändejä mitä Kurt Cobain kuunteli korvat verillä, ja imho paljon parempia kuin Nirvana. Ja Kobain luultavasti allekirjoittaisi tämän myös jos eläisi. With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today. |
Cathi777 23.03.2006 10:22:35 | |
---|
Nirvana on mun korvissani tyypillinen 80-luvun jenkki-indie-punk-bändi, eikä lähellekään paras. Kuunnelkaa Wipersia, Mission of Burmaa, Bad Brainsia, alkuaikojen Replacementsia ja Hüsker Düta, Dinosaur Jr:a, Pixiesia.. Nää kaikki ovat niitä bändejä mitä Kurt Cobain kuunteli korvat verillä, ja imho paljon parempia kuin Nirvana. Ja Kobain luultavasti allekirjoittaisi tämän myös jos eläisi. Hyviä bändejä nuo ovat suurimmaksi osaksi mitä luettelit, mutta ei ne kuitenkaan sitten ole Nirvanan veroisia. Ainoa joka pääsee lähelle on Dinosaur Jr. ja sekin on kuitenkin niin erilaista verrattuna Nirvanaan, että ei voi kunnolla verrata. Kyllä siinä Nirvanassa vaan on sitä jotain maagista johon muut saman tyylin bändit eivät vain koskaan yltäneet. Monet pääsivät lähelle, mutta vain lähelle. Only pop music can break my heart... |
sus 23.03.2006 13:05:12 | |
---|
Doors on ihan perseestä. Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
Stain 23.03.2006 13:12:34 | |
---|
Tällaisia ketjuja lukiessa tekisi mieli huutaa. It's a bittersweet symphony, this life |
samsonov 23.03.2006 15:23:29 | |
---|
Tällaisia ketjuja lukiessa tekisi mieli huutaa. Huuda pois, minäki. |
Mesikehrääjä 23.03.2006 15:25:09 | |
---|
On se kumma. Teet pari kolme keskinkertasta levya. Ne sattuu myymään kohtuu hyvin. Ekan levyn jälkeen kusi nousee päähän ja kamankäyttö alkaa. Tokan levyn jälkeen oot maailman kovin jätkä. Kolmannen levyn jälkeen vedät OD:n tai tapat ittes muuten vaan. Ja sun kuolemas jälkeen jengi pitää sua nerona, vaikka musas olikin lähinnä keskinkertasta paskaa. Tuttu kaava? En voi olla nostamatta esille paria esimerkkiä: Curt Cobain: Lähes soittotaidoton jätkä, joka teki samaa biisiä ainakin neljä levyä. Nyt sitä narisevaa äijjää pidetään jonkinlaisena nerona. Kertokaa mulle mitä sekin jätkä sai aikaan? Jimi Hendrix: Olihan se kova veivaamaan, muttei yhtään sen kovempi ku muutkaan sen aikalaiset esim. Clapton, Page ja Beck. Ainoo vaan että se on noista neljästä ainoo musta, ainoo jenkki ja ainoo raato. Jim Morrison: Niin että kuka? Joo.. just.. Taas yks väärinymmärretty nero ja ylläri ylläri listan kolmas narkki. Toi edellinen Jimi sentään osas soittaa. No ei muuta ku bensaa kiukaalle!! Sanokaa nyt mulle idiootille mikä noista jätkistä tekee niin kovia? Tai niistä muista magic 27 kavereista? Hä? hahaha, olet täysi pelle... |
ministeri 23.03.2006 17:17:17 | |
---|
jotenkin pitäisi osata myös eläytyä siihen aikaan vähän jona kyseiset artistit ovat vaikuttaneet (elävinä). Esim hendrix on kyllä ollut melkoinen ufo suurimmalle osalle yleisöstä ja varmasti melkoinen kokemus, kuten jo bändin nimikin sanoo. Vaikea enää tänä päivänä kuvitella mitään niin voimakasta juttua kun tuntuu että kaikki on tehty. Kurti taas sattui sitten valikoituman oman aikansa keulakuvaksi. Koko sen grunge porukan tehtävänä oli palauttaa taas vaihteeksi rockiin vähän kapinaa. Kukahan sen tekisi tänä päivänä??? |
samsonov 23.03.2006 17:25:06 | |
---|
jotenkin pitäisi osata myös eläytyä siihen aikaan vähän jona kyseiset artistit ovat vaikuttaneet (elävinä). Esim hendrix on kyllä ollut melkoinen ufo suurimmalle osalle yleisöstä ja varmasti melkoinen kokemus, kuten jo bändin nimikin sanoo. Vaikea enää tänä päivänä kuvitella mitään niin voimakasta juttua kun tuntuu että kaikki on tehty. Kurti taas sattui sitten valikoituman oman aikansa keulakuvaksi. Koko sen grunge porukan tehtävänä oli palauttaa taas vaihteeksi rockiin vähän kapinaa. Kukahan sen tekisi tänä päivänä??? Höhö, Uniklubi |
moose_88 24.03.2006 07:55:19 | |
---|
Hyviä bändejä nuo ovat suurimmaksi osaksi mitä luettelit, mutta ei ne kuitenkaan sitten ole Nirvanan veroisia. Ainoa joka pääsee lähelle on Dinosaur Jr. Komppaan. Vaikka vaikutteet ovat selvästi esillä, Nirvana otti niistä parhaat palat ja yhdisti ne aivan loistavaksi ja omasaundiseksi musiikiksi. Muutenkin noita vaikutteita voi ottaa aina esille ja mennä yhä syvemmälle. Kohta päästään siihen, että Nirvana musiikki pohjautuu oikeastaan vain amerikkalaiseen musiikkiperinteisiin. Kaikki lähtee mustien orjien peltohoilotuksesta. Dinosaur Jr. onkylä loistava! Joku kritisoi Cobainin soittotaitoa. Ensinnäkin se ei ehkä ole tärkein asia kyseisessä musatyylissä. Onneksi kaikki eivät soita kuten Vai. Sitäpaitsi oon ymmärtänyt, että Kurt oli hyvin pakkomielteinen harjoittelija, joten luulen, että osa tuosta näennäisestä soittotaidottumuudesta on itsetarkoitettua. Kurt inhosi rock- kukkoilua ja musiikin muuttumista pelkäksi stadion pullisteluksi. |
moose_88 24.03.2006 07:58:39 | |
---|
Sitten Hendrix. Voiko joku edes vakavissaan haukkua Henkan keikkoja. Vertaapa vaikka muihin Woodstock 69 esiintyjiin. Jos ei tykkää niin on okei, mutta live-kunnossa ei ole kyllä mitään vikaa. Ja Page on kyllä ihan eri planeetalta. Soitto kuulostaa koko ajan ihan samalta. Ei mitään variaatioita kuten Henkalla. |
Mesikehrääjä 24.03.2006 13:22:23 | |
---|
Doors on ihan perseestä. Sanoo kaveri jonka "kolahtelee" -listalta näyttää tältä: Led Zeppelin Deep Purple L L Megadeth L Steve Vai Yngwie Malmsteen Helloween Ismo Alanko HAHAHA |
miscage 24.03.2006 14:04:29 | |
---|
Hiplatkaa toisianne. Tykätkää, tai olkaa tykkäämättä. Esim. Nirvanan legendaariselle statukselle ettei voi mitään, joten lopettakaa se itkeminen Kurtin huonoista soittotaidoista ja kaavamaisista biiseistä. |
Marlowe 25.03.2006 10:40:25 | |
---|
Sitten Hendrix. Voiko joku edes vakavissaan haukkua Henkan keikkoja. Vertaapa vaikka muihin Woodstock 69 esiintyjiin. Mitenkään Hendrixia väheksymättä, mutta minusta tuo Woodstock-esiintyminen on saanut vähän liiankin eeppiset mittasuhteet (sama pätee ilmeisesti koko festivaaliin). Live-taltionti kyseisestä keikasta ei kuitenkaan ole mitenkään maaginen, ja muista esiintyjistä ainakin the Who ja Santana soittavat "Kaustisilla" napakammin. Jimiltäkin olen kuullut parempia ja mielenkiintoisempia esiintymisiä, esimerkkinä vaikkapa tuo pari vuotta aikaisemmin soitettu Monterey Pop -keikka. Hendrixin Woodstock-setin legendaarisuuteen liittynee myös tuo sähköistetty "Tähtilippu", josta tuli jälkipolvien silmissä erään aikakauden päättymisen tunnusmelodia, kiitos myöhempien tapahtumien ja Wadleighin konserttielokuvan. Esityksenä kai sekään ei ollut ainutlaatuinen, sillä ilmeisesti Hendrix oli soittanut Yhdysvaltain kansallislaulua jo aikaisemmin keikoillaan. The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby) |
Tee 25.03.2006 11:34:07 | |
---|
Pakko sanoa Kurt Cobainista sen verran että oli yks niistä kavereista joka sai minut tarttumaan kitaraan. Enkä ole ainoa. Mitä siitä enää inisemään, oli parempia bändejä tai ei, se on mielipideasia se, mutta on jumalauta Nirvana koko 90-luvun ylivoimaisesti suurin yhtye joka kuuluu, ikävä kyllä paskassa, jenkkirokissa edelleen. Mutta vaikuttaapahan silti. Tämä nykygrunge ei meikäläiseen oikeen nappaa, siitä puuttuu sitä sielua ja tunnetta mitä K.C biiseihin tunki vaikka ne yksinkertaisia olisivat olleetkin, ja mitä sitten? Meikäläinen kaivaa paljon mieluummin cd-loorasta Nirvanaa kuin Dream Theateria ja kitaristina ihan varmasti erotan kyllä kummassa bändissä on kitaristin tekniikka parempaa. It's so relieving, to know that you're leaving, as soon as you get paid :-EEEEEEEEEE |
musatuukka 25.03.2006 12:40:21 (muokattu 25.03.2006 12:41:57) | |
---|
Tämä on taas tämmöinen pikkutarkkojen epäolennaiseen keskittyvien soittajien tekemä topicci jossa haukutaan Henkkaa ja Kurt Cobainia +muita. The Doors,Jimi Hendrix ja Nirvana ovat arvonsa ansainneet. Varsinkin Juzpen kommentit herättävät minussa ainakin närää. Jazz se on saatanan musiikkia! |
sus 25.03.2006 20:24:49 | |
---|
Sanoo kaveri jonka "kolahtelee" -listalta näyttää tältä: Led Zeppelin Deep Purple L L Megadeth L Steve Vai Yngwie Malmsteen Helloween Ismo Alanko HAHAHA Niin sanon, ja pointtisi oli? Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
Curt Cobain: Lähes soittotaidoton jätkä, joka teki samaa biisiä ainakin neljä levyä. Nyt sitä narisevaa äijjää pidetään jonkinlaisena nerona. Kertokaa mulle mitä sekin jätkä sai aikaan? Kurt ja nää muut ei ole niitä äijiä joiden sanoitukset on aina jostain menetetystä rakkaudesta. ei sitä että sitäkin ei jossain biisissä olisi mutta näissä biiseissä on ns. sanoma. Lue niitä lyriikoita niin huomaat niissä järkeä. Kurt Cobain on mun mielestä nero ja ollut mulla ns. innoittajana monessa asiassa. Ei oo niitä h*****n purkkapoppirokkareita mitä nykyään on melkein 13 tusinassa. Onhan nykyäänkin hyviä lyriikoita mutta, varsinkin 90 luvulla. |
moose_88 25.03.2006 22:18:20 | |
---|
Sanoo kaveri jonka "kolahtelee" -listalta näyttää tältä: Led Zeppelin Deep Purple L L Megadeth L Steve Vai Yngwie Malmsteen Helloween Ismo Alanko HAHAHA Niin sanon, ja pointtisi oli? Ei millään pahalla, mutta tunnen muutavan just tuommosen kitarahepun, jotka ymmärtää kyllä tekniikan ja harmonioitten päälle, mutta niitten kanssa on turha edes yrittää keskustella mistään punkimmasta. Siinä ei oo musta välttämättä mitään vikaa, mutta miks ees osallistua tämmöseen keskusteluun? En mäkään keskustele rapista kun kaikki mun kommentit ois vaan pelkkää haukkumista. |
Bee-äf 27.03.2006 14:25:14 | |
---|
Kyllä siinä Nirvanassa vaan on sitä jotain maagista johon muut saman tyylin bändit eivät vain koskaan yltäneet. Kun mä kuulin joskus ekaa kertaa teen spiritin, ihmettelin että mihin Frank Black on menettänyt sävellystaitonsa... onneksi erehdyin bändistä.;) With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today. |